Widok zniszczonego mostu na przedmieściach miasta wprawił nas w osłupienie.Wprawdzie czytałam ,ze na wyspie jest dużo ruin i opuszczonych domostw ,ale most?...był dla nas zagadka.Dopiero parę dni później dowiedziałam się ,ze jedyny na wyspie most, we wrześniu 2012 roku nie wytrzymał nawałnicy jaka nawiedziła wyspę....opady były tak obfite,ze przekroczyły skale rocznych opadów w ciągu paru godzin.... ...deszcz należy na wyspie do rzadkości,ale wraki,nawet z nie tak odległych czasów,rzadkością nie są... ...w mieście jest tyle uliczek jednokierunkowych,ze trudno było nam się dostać do centrum miasta,zawsze wylądowaliśmy nad morzem... ...tu tez zostaliśmy,bo widoczki całkiem przyjemne..... .... lazurowa i spokojna woda  zachęcała do pływania..... :)))
...od strony miasta niepozorne wzgórza Boa Visty wydaja się być potężnymi górami,a  zakotwiczone lodzie małymi łupinkami... ... wraki przyciągają wzrok,chociaż największego wraku Santa Maria na północy wyspy nie udało nam się zobaczy,nieutwardzona droga była tak zasypana miałkim piaskiem ,ze zrezygnowaliśmy z ponoć głównej atrakcji turystycznej wyspy..... ....Ilheu do Sal Rei nazywa się ta prawie 2 km długa i 700 m. szeroka wyspa widoczna na fotce,wznosił się tu kiedyś fort,jedyne co po nim pozostało to kamienna studnia i kilka armat z XIX wieku,... ...wyspa jest bezludna,można tam spotkać jedynie liczne kraby ,jaszczurki i śmieci pozostawione przez turystów,których dowożą tam za drobna oplata rybacy... ...samo miasto do uroczych nie można by zaliczyć... ...chociaż parę kolorowych domów,a raczej elewacji znalazłam...
....spokojna atmosfera miasta i nieliczni spotkani mieszkańcy,nie przypominały klimatu żadnej innej stolicy na świecie... ...życie toczyło się na ulicy... ...obok sklepu z turystycznymi pierdółkami,salon gier na wolnym powietrzu,umeblowanie bardzo funkcjonalne:))) ....wystarczy postawić wiadro po farbie i już jest stolik oraz krzeselko:)))....nazwy gry nie pamiętam,ale patrząc na skoncentrowane  twarze grających doszłam do wniosku ,ze do łatwych nie należała... ...po rozrywce ,czas na prace.... ...weszliśmy do jedynego sklepiku w okolicy,właściciel był bardzo sympatycznym gościem,kolekcjonował fotki z klientami na komórce,nasza córka była ofiara....
...w wolnych chwilach malował obrazy z wyspiarskimi motywami,przed jego sklepem zaparkowaliśmy samochód... ....aby w towarzystwie jego sprzedawcy Alexandra udać się do hali rybaków... ...przed którą siedziało parę osób.... ...jako ze pora była już pozna,tu trzeba przyjść wcześnie rano,zastaliśmy tylko dwóch rybaków patroszących rybę -pile,niezbyt przyjemny widok... ...szybko szukaliśmy wyjścia.... ...,bo na zewnątrz widok był przyjemniejszy...
...w portowej części miasta znajdują się slamsy,w ta ulice zajrzeliśmy przypadkowo,szybko jednak wycofaliśmy się.... ...centrum miasta to jeden duży plac,gdzie znajdują się ławeczki,plac zabaw,kościół ,hala targowa ...oraz słynna na cala wyspę  knajpka Blue Merlin,gdzie podają tradycyjne dania wyspiarskie,świeże ryby i owoce morza,wybór win tez był duży,tylko my nie mieliśmy rezerwacji,która żeby tu zjeść obiad czy kolacje jest wskazana.... ....hala targowa świeciła pustkami... .....kościół zamknięty... ....córka marudziła ,ze jest głodna....
...obchodzimy zatem cały plac w poszukiwanie jakiegoś lokalu gastronomicznego,napotykamy jednak tylko mieszkańców,okupujących krawężniki.......... ...murki.... ...lub progi domu,na co czekają ...wielka niewiadoma... ...w jednej z bocznych uliczek znaleźliśmy w końcu jakieś lokum,gdzie o zgrozo,można było zjeść tylko hamburgera,pizze lub gyros  z frytkami,ale wybór zimnych napoi był duży,dlatego tylko coś do picia zamówiliśmy.Jako ze byliśmy jedynymi gośćmi,zasiedlimy przy najfajniejszym stole jaki w życiu widzialam...z dzwonkiem....poszukajcie:))) ...okazja do obejrzenia kościoła od wewnątrz nadążyła się dwa dni później,ale odprawiano msze...
....żałowaliśmy,ze trafiliśmy na koniec mszy,gdyby w naszych kościołach tak śpiewano i panowała taka wesoła atmosfera,więcej wiernych uczestniczyłoby w mszach....na środku kościoła wygodne miejsce znalazł sobie sympatyczny bobas... ...przed kościołem  mężczyźni oblegali ławki,bo knajpy nie było w pobliżu.. ....po mszy, grzecznie dołączali do rodziny.... ...tu ponownie spotkaliśmy również Aleksandra No Stress,bo tak lubi się przedstawiać ,w świątecznym odzieniu:)) ...tuz obok kościoła ,parę typowych kolonialnych kamienic z pastelowa,  mila dla oka elewacja...
...naprzeciw jednak odrapana  brama,a za brama ruiny.... ...za ruinami... hotel.Jak widać ,samo miasto nie ma za wiele do zaoferowania,są jednak w pobliżu okolice ,które zachwycają ,tam nie tylko miłośnicy sportów wodnych znajda miejsce dla siebie,ale również miłośnicy natury,krajobrazów i fotografowania maja na czy oko oprzeć:))) ...w drodze powrotnej,w okolicach zwalonego mostu,drogę zagrodził na osiołek... ...pięknie pozował do zdjęcia... ...mijamy jedno z najbardziej zielonych miejsc na wyspie,lagunę Riberia do Rabil,tu zawsze jest woda,poziom zależy jednak od opadów, ...... ...do spacerujących czapli po drogach wyspy można się przyzwyczaić,one są wszędzie,głównym ich pożywieniem są koniki polne ,występujące na wyspie masowo...
...na kozy tez trzeba uważać,nie wszystkie grzecznie na poboczach szukają żarcia,lubią się tez przechadzać po drodze,te były wyjątkowe,zajadały się papierem.....czyżby ekologiczne:))) ...dosyć nudzenia:)))Dziękuję:)

Boa Vista-okolice Sal Rei
Feliz Navidad
1pix użytkownik skuza odległość 27 km 1pix

michal1988 użytkownik michal1988(wpisów:896) dodano 14.10.2014 17:57

Skuza po obejrzeniu Twoich galerii jestem coraz blizszy ostatecznej decyzji aby tam zawitac w grudniu. Mnie sie bardzo podobalo :)
Michal

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 17.01.2014 18:43

Tereza dziękuję:)Pozdrawiam:)

tereza użytkownik tereza(wpisów:3675) dodano 16.01.2014 06:19

Urokliwa wyspa,bardzo egzotyczne i interesujące miejsce.
Jestem pod wrażeniem wyprawy.Pozdrawiam:)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1615) dodano 15.01.2014 20:37

To życie na ulicy, ktore porównywałam z Indiami to miałam na myśli maszynę do szycia i pracę wykonywaną na niej a to był też częsty widok w Indiach:))))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 15.01.2014 20:04

Wielkopolanko,dziękuję za miły komentarz,...co do porównania z Indiami,hmm... tu się nie zgodzę,no może w 5%:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 15.01.2014 19:59

Aniu,na temat Cabo Verde można długo dyskutować,wszystko zależy upodobań....a czasami zawartości portfela:))))
W imieniu ofiary ,dziękuję:))))Pozdrowienia ślę:)))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 15.01.2014 19:51

Kordulo ,tam trzeba wrócić koniecznie,ale na dłużej i spokojnie spenetrować wszystkie wyspy,mam nadzieje, ze już za parę lat przemieszczanie z wyspy na wyspę będzie bardziej ułatwione,tak jak np: na Kanarach:)))Pozdrawiam serdecznie:))

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1615) dodano 15.01.2014 11:07

miało być: białoczarny! sorry!

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1615) dodano 15.01.2014 10:48

Miło spacerowało się z Tobą! ciekawy fotoreportaż! zauroczyła mnie 40 - portret odlotowy! i 18 - piękny zestaw czarno biały!
życie toczące na ulicy przypominają mi Indie! podobało się bardzo! pozdrawiam:)))

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2646) dodano 14.01.2014 16:38

Ceny wysokie, to i siedzieć sobie później mogą w oczekiwaniu na koleje białe ofiary. Śliczna ta ofiara z 18. Obejrzałam, przeczytałam, zajrzałam w net i stwierdzam ze to miejsce nie dla mnie. Pozdrawiam

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5171) dodano 13.01.2014 23:11

Skuzo, obudziłas wspomnienia.
Musze koniecznie sie spręzyc i wrócic do Wysp.
Miasteczko leniewe, takie własnie lubie.
Ludziska jak byłam tez tak snuli sie bez celu.
Wrak Santa Maria widziałam, robi niesamowite wrazenie, okolica tez.
Wiesz , ze chetnie bym tam wróciła, pisałam juz o tym. Bardzo tam pieknie .
Na tej wysepce jadłam jeden z lepszych lunchów.
Pozdrawiam Cie:))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.01.2014 22:46

Mabro,żeby zwiedzić Cabo Verde na własną rękę trzeba dużo czasu,sama wiesz ,ze tam życie toczy się powoli:)))Jestem ciekawa twojej wycieczki po Boa Viscie,co pokazali,gdzie zawieźli...podejrzewam, ze byłaś w tych samych miejscach co my,tylko zwiedziłaś je w szybszym tempie:)))Pozdrawiam:)))

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4571) dodano 13.01.2014 19:52

Skuza świat jest tak różnorodny, że każdy znajdzie jakiś skrawek dla siebie. Jak ktoś jest ciekaw świata, to z uwagą ogląda także to, co nie jest w stanie go zachwycić. Ja nie ukrywam, że wolę trochę inne klimaty, ale cieszę się, że mogę za sprawą Twojej galerii poznać taki egzotyczny zakątek

mabro użytkownik mabro(wpisów:170) dodano 13.01.2014 19:36

Obejrzałam z zainteresowaniem bo przecież sama niedawno tam byłam :) Niestety nie miałam tyle czasu, żeby powłóczyć się po różnych zakamarkach ("uroki" wycieczki zorganizowanej przez biuro) ale i tak mi się podobało :) Podczas mojego pobytu było chyba jeszcze mniej ludzi niż na Twoich zdjęciach - moim zdaniem to najbardziej "senna" wyspa z 5, które widziałam. Na plażach Santa Monica i przy wraku byliśmy prawie sami :) No ale ta pustka to cały jej urok. Czekam na następne Twoje galerie z tego zakątka - może później sama też coś wrzucę chociaż trudno będzie czymś zaskoczyć bo widziałaś więcej niż ja :))) Pozdrawiam.

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.01.2014 19:12

Patryk,korzystam z przywileju pierwszeństwa i staram się pokazać wyspę z wszystkich stron,nie wiem tylko czy mi się uda nią zachwycić,bo to wyspa dla miłośników natury i błogiego spokoju.Wielu wróciło już z wyspy niezadowolonych,byli przekonani, ze panuje tam atmosfera Karaibów lub Kanarów.....smutno mi gdy pomysle ,ze być może już za parę lat tak tam będzie:((((

Pozdrawiam serdecznie:))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.01.2014 19:03

WMP,biedy jako takiej tam nie ma,powiedziałabym żyją skromnie,ale na wyspie bogatej w przepiękne krajobrazy,nie zdeptane jeszcze przez turystów,chociaż trochę rozjeżdżone quadami:)Pozdrawiam:)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.01.2014 18:59

Paweł,wiedziałam ,ze wrócisz do tematu córki, teraz sam widzisz.....kladów na wyspie więcej nie będzie:))))Pozdrawiam serdecznie:)))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.01.2014 18:57

Śnieżko,bajki bywają różne,każda ma pozytywne i negatywne oblicze...w tej zdecydowanie pozytywów było więcej,spróbuje Cie o tym przekonać:)))Sle serdeczności:))

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4571) dodano 13.01.2014 18:49

Widzę, że Dagi wpadła w oko kolejnemu tubylcowi ;)
Ciekawy reportaż, choć miejsce do szczególnie ciekawych nie należy. Pozdrawiam

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.01.2014 18:30

Tamo,miasto wygląda całkiem inaczej o poranku i wieczorem,kiedy mieszkańcy udają się do pracy lub wracają,a większość zatrudniona jest w branży turystycznej czyli hotelach.Na innych wyspach panuje większy ruch,ale tam mieszka tez więcej mieszkańców.
Ten przycisk na nodze... to dzwonek,dobrze wypatrzyłaś,wystarczyło nacisnąć i obsługa pojawiła się natychmiast:)))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.01.2014 18:18

Przemyslawie,Afrykańczycy lubią kobiety o pełnych kształtach,a one o nie dbają:)))))
Stolica rzeczywiście nie zachwyca,można by ja sobie darować,ale wyspa ma wiele uroczych miejsc,a Twoja Pani Królowa znalazła by tam przepiękne plaże,dlatego warto było spędzić tam urlop:)))Sle pozdrowienia:))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.01.2014 18:04

AK,przysłowie do fotki wybrałeś bardzo trafne,pasujące do każdego kraju gdzie mieszkańcy wysiadują na progach domu,szczegolnie w południowej części Europy i w Afryce ,często spotykane widoki:)Dziękuję:)

wmp57 użytkownik wmp57(wpisów:1817) dodano 13.01.2014 18:03

Nazwa kraju egzotyczna, sama w sobie zaprasza do odwiedzin.
Na miescu bida, ... chodziaż sądząc po wymiarach niektórych dam, taka nie do końca bieda.
Nie ma co narzekać, w Polsce jest OK. Nie jest to bynajmniej pochwała dla PO.

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.01.2014 17:59

Andred,fotkę pstryknęłam z bezpiecznej odległości bez strachu,tam trzeba być ostrożnym na bezdrożach,szczególnie w okolicach słynnego wraku bywały napady na turystów,w mieście na ogol jest bezpiecznie:)
Dziękuję za miły komentarz:)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.01.2014 17:54

Pipol,wycinek,ale z innej fotki,chłopak tak długo trzymał butelkę przy ustach,ze miałam wrażenie ,ze jest bez dna:))))Dzieki:)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.01.2014 17:52

To mów gdzie to:)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5370) dodano 13.01.2014 17:22

Śnieżko:
jest miejsce w Afryce, gdzie czułabyś się doskonale...;))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6986) dodano 13.01.2014 17:08

No Skuza, teraz to Ci powiem, że takiej ładnej córki to za żadne kłady bym nie oddał, a nawet, jak by mi oferowali połowę wyspy i codzienną dostawę świeżych tuńczyków, to też bym na to nie poszedł:)))

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:2927) dodano 13.01.2014 17:05

Afryka dzika to zdecydowanie nie moja bajka. Chyba źle bym się tam czuła, ale tak z daleka to sobie z ciekawością obejrzałam;)
Wytrawna z Ciebie podróżniczka:) Pozdrawiam.

tama użytkownik tama(wpisów:2950) dodano 13.01.2014 12:48

Jakaś leniwa atmosfera tam panuje. Ceny bardzo wysokie.
Czy dzwonek to przycisk w nodze stołu?

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5370) dodano 13.01.2014 12:26

Hmm... podobno rozmiar nie ma znaczenia, ale tamtejsze kobitki, jak już się jaka trafi, to raczej jest jej dużo...
A poza tym?
No właśnie: dobrze wiedzieć, że nie ma po co tam się pchać...;))
Pozdrawiam serdecznie!

ak użytkownik ak(wpisów:5106) dodano 13.01.2014 12:21

cały reportaż extra ! a co do zdjęcia 34 ... to jak powiadają : "...przysłowia mądrością narodów..." i jedno z bardzo starych, hiszpańskich powiada :
"... Siądź na progu domu swego, spokojnie patrz... jak poniosą wroga twego... " , no wiem przeca, że to nie Hiszpania, ale z tą fotką jakoś tak mi się skojarzyło :)

andred użytkownik andred(wpisów:4273) dodano 13.01.2014 09:39

Panowie na fot 25 chyba nie byli do Was źle nastawieni, ponieważ jakby chcieli Wam coś zrobić to pewnie by zrobili, a oni nawet pozwolili Wam zrobić zdjęcie, choć nie powiem......atmosfera grozy na zdjęciu jest ;-)
Ciekawa relacja, z serii takich jakie lubię.

pipol użytkownik pipol(wpisów:8675) dodano 13.01.2014 09:23

Tak się zastanawiam, czy ten chłopak tak długo pił z gwinta, czy to jest wycinek poprzedniego zdjęcia ( jeśli tak, to niezła rozdzielczość) :)

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1496) dodano 13.01.2014 08:37

fajna wyprawa i fajnie opisana :)
pozdrawiam...

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.01.2014 08:36

Dispar,miało być na odwrót,to my chcieliśmy usiąść na jakim murku i obserwować mieszkańców jako atrakcje miasta:))))
Blondynki faktycznie nie należą tam do codzienności,ale ilość rudych rzadko spotykana w tych regionach świata.
Dziękując za wizytę, pozdrawiam serdecznie:)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5185) dodano 13.01.2014 08:06

Siedzą i czekają pewnie na takie atrakcje, jakich im dostarczyliście.
Takie ładne dziewczyny z blond włosami, przecież nie są tam codziennością.