Wypływamy z portu Orzola na wyspie Lanzarote w archipelagu Wysp Kanaryjskich ...płyniemy w stronę wyspy Alegranza...po drodze mijamy wulkany, które powstały na dnie oceanu ....dopiero potem wynurzyły się z wody.... ..po drodze mijamy wulkany, które powstały na dnie oceanu ....dopiero potem wynurzyły się z wody....ten na przykład...pod wodą stracił polowe swojego stożka... Alegranza - niezamieszkana  wyspa, należąca  do Archipelagu Chinijo, znajdująca się na północ od wyspy  Lanzarote i administracyjnie z nią związana (gmina Teguise).
Jej powierzchnia wynosi 10,2 km2, najwyższe wzniesienie wynosi 289 m i zlokalizowane jest w południowej części wyspy w Montaña de Alegranza, z kraterem wulkanicznym o średnicy 1,1 km (widocznym na zdjęciu satelitarnym). Północna część wyspy jest płaska. Na wschodnim wybrzeżu zlokalizowana jest latarnia morska Punta Delgada zasilana energią słoneczną. Moc jej halogenowej lampy wynosi 150 W.

....opłynęliśmy katamaranem wyspę...podpłynęliśmy do latarni... Alegranza...wrażenie ...dziwne...
Alegranza...podobno bezludna wyspa... Alegranza...podobno bezludna wyspa...a jednak ktoś tu ma rezydencję ....z dobrze podgrzaną podłogą...  Alegranza...podobno bezludna wyspa...i cóż...jaki władca taka rezydencja... potem płyniemy do jaskini - krateru....przesiedliśmy się na pontony...i wpłynęliśmy...do krateru.... Alegranza...wpływamy pontonem do krateru... Alegranza...w kraterze...
Alegranza...w kraterze... między wyspą Alegranza a wyspą Graciosa między wyspą Alegranza a wyspą Graciosa między wyspą Alegranza a wyspą Graciosa między wyspą Alegranza a wyspą Graciosa...tutaj warstwowanie skał prawie ja na torciku widac... Graciosa (po hiszpańsku - La Graciosa) - jedna z mniejszych  Wysp Kanaryjskich zaliczanych do Makaronezji, położona około 2 kilometrów na północ od wyspy Lanzarote  i oddzielona od niej cieśniną o nazwie Rio. Należy do grupy 5 wysp, tworzących razem rezerwat przyrody, objetych wspólną nazwą Archipelagu Chinijo.

Jej powierzchnia wynosi 29,05 km², a liczba ludności 637 osób (2005); ludność zamieszkuje 2 miejscowości: Caleta del Sebo i Pedro Barba. Największe wzniesienie to Aguja Grandes, które ma 266 m wysokości.

Na wyspie znajdują się 2 pensjonaty, 3 bary, 3 restauracje, 2 supermarkety, 1 poczta, 1 bank, 1 bankomat i kawiarenka internetowa. Na wyspie nie ma dróg, tak że spotyka się tam jedynie samochody terenowe.
Graciosa...dwa stożki i białe plaże...nienormalne zjawisko w tej części świata.... Graciosa...białe plaże... Graciosa...podpłynęliśmy do wyspy katamaranem... Graciosa...podpłynęliśmy do wyspy katamaranem... Graciosa...podpłynęliśmy do wyspy katamaranem...przesiedliśmy się na pontony i tak znaleźliśmy się na plaży.... Graciosa..
Graciosa.....przeszliśmy pieszo przez wydmy do wioski... Graciosa.....przeszliśmy pieszo przez wydmy do wioski... Graciosa.....w oddali widać dwa stożki... Graciosa.....przeszliśmy pieszo przez wydmy do wioski...był odplyw...w bajorkach żyją małe kraby wielkości paznokcia.... Wyspa Graciosa
Wyspa Graciosa Wyspa Graciosa - Caleta del Sebo
...zjedliśmy tutaj obiad...odwiedziliśmy kościół...powłóczyliśmy się po wiosce i po porcie....wsiedliśmy na statek i popłynęliśmy na Lanzarote... Wyspa Graciosa - Caleta del Sebo Wyspa Graciosa - Caleta del Sebo Wyspa Graciosa - Caleta del Sebo Wyspa Graciosa - Caleta del Sebo
Wyspa Graciosa - Caleta del Sebo Wyspa Graciosa - Caleta del Sebo Wyspa Graciosa - Caleta del Sebo Wyspa Graciosa - Caleta del Sebo Wyspa Graciosa Wyspa Graciosa
Wyspa Graciosa płyniemy z wyspy Graciosa w stronę Lanzarote płyniemy z wyspy Graciosa w stronę Lanzarote płyniemy z wyspy Graciosa w stronę Lanzarote płyniemy z wyspy Graciosa w stronę Lanzarote...latarnia na skale....wyglądała super... płyniemy z wyspy Graciosa w stronę Lanzarote
płyniemy z wyspy Graciosa w stronę Lanzarote... i dopływamy do Lanzarote...
dziękuje za wspólny rejs...i pozdrawiam...

Lanzarote - Cueva De Los Verdes,  Mirador Del Rio
Lanzarote - Haria
1pix użytkownik warika odległość 29 km 1pix

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 30.04.2014 13:07

achernar-51.....pewnie tak....nie każdemu chce się troche po oceanie popływać i pewnie nie każdy może....dzięki za odwiedzinki i pozdrawiam serdecznie.....

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4401) dodano 30.04.2014 12:11

Ciekawe miejsce... i chyba pomijane przez wielu odwiedzających Kanary. Pozdrawiam.

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 24.03.2014 10:38

bartak....i cieszę się, że powróciłaś...i pozdrawiam serdecznie

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 23.03.2014 23:04

Trochę czasu minęło, gdy pisałam tu pierwszy komentarz, cieszę się z tego co tu teraz zobaczyłam, a czego już w realu nie mogłam, mnie ten rejon na długo pozostanie w pamięci, pozdrawiam :))

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 14.02.2014 17:21

cieszę się i odpozdrawiam....

olazim użytkownik olazim(wpisów:2169) dodano 14.02.2014 16:05

Fajna wyprawa-podoba mi się-pozdrawiam.

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 13.02.2014 20:23

Magdar ...odpozdrawiam serdecznie...

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 13.02.2014 11:45

Baracuda77...cieszę się, że wydmy Ci się spodobały....

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 12.02.2014 18:35

Bardzo ciekawy ten archipelag .Pozdrawiam :)

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 09.02.2014 15:32

Witaj na OŚ:) Z chęcią pospacerowałabym po wydmach, które zrobiły na mnie największe wrażenie;)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 08.02.2014 14:59

dziękuję za dobre rady....galeryjka już jest ....

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 06.02.2014 22:16

Może utwórz galerię jeszcze raz, trzymam kciuki, by się udało, bo z chęcią zobaczę te wyspy, nie udało mi się ich opłynąć , powodzenia i pozdrawiam :)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 06.02.2014 18:02

a szkoda...no cóż...

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 06.02.2014 18:00

doradź mi proszę, co mam zrobić...by dołączyło się więcej fotek....opis rejsowania też mi wcięło...póki co wygląda na to, że to koniec mojej podróży....to tak jak... gra w statki ...trafiony zatopiony....