Zanim dotrzemy stricte do Cosa Paradiso, chciałabym Wam pokazać pewne małe miasteczko: Isola Rossa. Jest to dobre miejsce wypadowe na pobliskie plaże  - w tym na Paradiso. Do tego to całkiem urokliwe, portowe miasteczko. Zatoka jest dość duża i przyjemnie się tam spaceruje Na przykład po murze, co by mieć ładniejsze widoki;) Które mniej więcej prezentują się tak właśnie. Miasteczko ma do zaoferowania całkiem dużą pulę noclegowni. My bylismy przed sezonem, więc tłumów jeszcze nie było, ale latem pewnie kwitnie tu życie. Choć może nie nocne;)
My mieszkaliśmy tu;) Z zewnatrz może nie powala, ale mieliśmy do dyspozycji całe mieszkanko: kuchnię z salonem i balkonem, dwie sypialnie i łazienkę. Standard średni, ale za to tanio było. A praktycznie na przeciwko domu mieliśmy taką wieżę. I blisko wybrzeże, choć nie zwędrowaliśmy go, bo już późno było, a przecież z rana chcieliśmy na Paradiso jechać. Więc wstajemy rano, sprawdzamy jedynie tutejszą plażę i ruszamy! Tu Isola Rossa z oddali. Jesteśmy na miejscu. Na parkingu jest parę samochodów, ale ludzi nie widać. Tu to chyba domki ośrodka turystycznego, który oczywiście był zamkniety
Schodzimy na dół, ale plaża nie powala. Tzn nie zrozumcie mnie źle - jest pięknie! Tylko trochę może za daleko do raju. I na zdjęciach jakoś inaczej to wyglądało. Więc rozglądam się dookoła Urody na prawdę odmówić nie mogę Jest pięknie Kolor wody w promieniach słonecznych bajeczny. Tylko jakoś... nie chcialabym się tutaj kąpać;) Dlatego szukamy dalej. Najpierw idziemy na prawo
Oczywiście wśród typowych dla Sardynii rdzawych, dziwnych skał Zapowiada się, że zaraz będzie zejście do plazy I zejście faktycznie jest, tylko jakoś plaza niekoniecznie;) Zarządzamy odwrót;) Tutaj widać jest ścieżka typowo turystyczna, co wskazuje na to, że prowadzi do jakiegoś wartego uwagi miejsca;) Zostawiamy z tyłu parkich i ruszamy w przepiękną trasę Z każdej strony piękne widoki
Nawet, jeśli oddalamy się trochę od wody Choć wcale nie na długo. W ogóle trasa krótka - może pół godziny. Ale kto by tam czas liczył w takich okolicznościach! Więc po prostu idziemy i podziwiamy Nie tylko w Stanach wiatr rzeźbi piękne okna;) Chociaż może rozmiarowo trochę mu jeszcze brakuje;)
Ostatecznie docieramy do fantastycznego wąwozu Tak prezentuje się z góry I jest też w końcu nasza plaza! Cudownie to wygląda, prawda? Schodzimy trochę niżej stromymi schodami i pojawia się mój ulubiony widok Jednak żeby wejść na plażę, trzeba przeprawić się przez tę rzekę
Obejść jej się nijak nie da. Płynie z tego wąwozu i wpada wprost do morza. Dla większości ludzi woda była zbyt zimna (faktycznie zimna była), a zamoczyć trzeba było się prawie po kolana. Dlatego mało kto dostawał się na plaże. Brak tłumów to to, co lubię najbardziej;) A ja, korzystając z tego, że i tak już brodzę w wodzie, ruszyłam na sesję fotograficzną;) Woda wydaje się brudna - to od rzeki. Dalej jednak nabiera pięknego, niebieskiego koloru. Właśnie w tamtym miejscu postanawiamy się rozłożyc - w cieniu;) Poprzedniego dnia trochę się spaliłam chodząc po skałkach, więc wolałam już nie przesadzać Plaża piaszczysta, jak każdy widzi;) Choć w niektórych miejscach urozmaicona głazami
Jak widzicie - ludzie w długich rękawach siedzą. Wyobraźcie sobie więc ich zdziwienie, gdy w strojach wskoczyliśmy do wody;) A taki mieliśmy widok z naszego miejsca. No dosłownie rajski;) Ale godziny mijają szybko i było trzeba powoli się zbierać. Na lotnisko mamy parę godzin jazdy samochodem. Ostatni raz mam okazję popatrzeć i pochodzić po tych dziwnych skałach. I nawet udaje mi się wypatrzeć kwiatki. oczywiście nazwy nie znam Te roślinne okazy było zdecydowanie łatwiej wypatrzec;)
A że jestem miłośniczką takich wysuszonych badyli, to na jednym zdjęciu nie poprzestalam;) Jesteśmy już na parkingu. Zaraz odjeżdżamy. Smutno tak, bo Sardynia przepiękna. Plaże cudowne (Choć ta rajska wcale nie jest moim numerem jeden;)).  Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że kiedyś uda się tam wrócić:)

Wycieczka na Sardynie
Rejs Pogorią     Korsyka  - Elba
1pix użytkownik ulka odległość 34 km 1pix

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 16.02.2014 09:49

Dispar --> dziękuję bardzo:))) a światło rzeczywiście było fajne, takie ciepłe. szczególnie w godzinach popołudniowych. fotografowie to doceniają;) dzięki za odwiedziny!

dispar użytkownik dispar(wpisów:5350) dodano 15.02.2014 21:59

Bardzo podobająca produkcja.
Fajne światło, urokliwe wybrzeże i sympatyczna przewodniczka.
Czego chcieć więcej.

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 12.02.2014 19:02

Magdar, Marcowadziewczyna --> cieszę sie bardzo, że się podoba:) dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam:)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 12.02.2014 18:47

Zachwycające plaże i skały .Pozdrawiam :)

marcowadziewczyna użytkownik marcowadziewczyna(wpisów:1527) dodano 12.02.2014 10:57

Piękne i bajkowa kraina :-) Pozdrawiam

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 11.02.2014 18:12

Skuza --> oczywiście, że miała rację - dzieciom trzeba wierzyć;) mam też nadzieję, że niedługo uda Ci się przekonać na własne oczy! pozdrawiam:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 11.02.2014 18:11

Martyna --> dzięki wielkie! pozdrawiam również;)

martyna użytkownik martyna(wpisów:942) dodano 11.02.2014 09:27

Urokliwie bardzo. Pozdrawiam ;))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 11.02.2014 09:15

Niesamowite te skałki,kolor wody i cala galeria:)))Moja córka miała racje,kiedy wróciła z wakacji na Sardynii ,pierwsze zdanie brzmiało...Mamo,tam musisz koniecznie pojechać:)))...pojadę,pytanie tylko...kiedy?? Bardzo mi się podobało:)Pozdrawiam:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 10.02.2014 19:16

Caprio72, Maryush, Marcin1980 --> cieszę się niezmiernie, że się podobało:) dzieki za odwiedziny i pozdrawiam!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 10.02.2014 19:15

Mgfoto --> bo wszędzie moża coś ciekawego wypatrzeć:) pozdrawiam serdecznie!

Andred --> ja w sumie też się zdziwiłam, że taka woda tylu ludzi powstrzymała - co prawda nie należała do najprzyjemniejszych, ale bez przesady. w przerębli to bym chyba nie dała rady - choć fajnie by było coś takiego doświadczyć;) a cieplejsza pora roku fajna do leniuchowania, ale raczej nie intensywnego łazikowania;)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1971) dodano 10.02.2014 16:15

piękny krajobraz, kolor wody rewelacja.

maryush użytkownik maryush(wpisów:148) dodano 10.02.2014 12:41

miejsce boskie

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:989) dodano 10.02.2014 11:17

Podobało się bardzo. Pozdrawiam :)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6131) dodano 09.02.2014 23:17

Jak Wy zaczynacie chodzić i się rozglądać to ja też... bo wiem, że na pewno coś ciekawego wypatrzycie ;) Piękne miejsce i fotki. Pozdrawiam serdecznie :)

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 09.02.2014 21:38

Kolor wody bardzo zachęcający do kąpieli, a temperatura pewnie mniej, ale skoro można kąpać się w przeręblach, to dlaczego nie w kwietniu na Sardynii?
Dużym wyzwaniem widzę było przejście w wodzie "po kolana".......naprawdę spodziewałem się, że jest nieco głębiej...np. do połowy uda ;-)
Bardzo fajne kolory na tej Sardynii, piękny kolor wody.....chce się tam jechać, choć chyba wybrałbym nieco cieplejszą porę roku.

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 21:38

Annuus80 --> też mi się kolor wody podoba:) te trzy różne barwy wyglądają super. i do tego stanowią pewnego rodzaju oszczeżenie, bo żóła była najzimniejsza;)
pozdrawiam gorąco:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 21:35

Surykatka -- ja zwolenniczką typowego plażowania nie jestem, ale że uwielbiam pływać..;) dopóki coś robię, to jest super. po godzinie leżenia już mnie nosi;) ale po całym intensywnym wypadzie to czysta przyjemność poleniuchować w cieniu w takich okolicznościach:)
również pozdrawiam:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 21:32

Nola76 --> ja po prostu wiedziałam, że jak się nie wykąpię, to potem będę żałować. pływać uwielbiam, a zbyt wielu okazji do tego nie mam, więc korzystam kiedy mogę;) co do wielkości - nie wszystko, co duże, jest lepsze;)

annuus80 użytkownik annuus80(wpisów:1361) dodano 09.02.2014 21:26

Lubię takie widoki.
Zachęcająca barwa wody. Nie dziwię się, że skusiłaś się na kąpiel.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7170) dodano 09.02.2014 21:12

Wybrzeże faktycznie piękne. Kolor skał i wody fajnie się komponuje. Zwolenniczką plażowania nie jestem, ale pobyć tam chwilę (w cieniu) albo i trzy , to bym mogła :)
Pozdrówki serdeczne :)

nata14 użytkownik nata14(wpisów:1093) dodano 09.02.2014 20:44

No, to muszę nadrobić :))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6705) dodano 09.02.2014 19:57

Pięknie tam!:) 34 i 35 super:) Podziwiam, że się kąpałaś w takim lodzie. Ja w kwietniu jak byłam na Malcie się nie odważyłam wykąpać;)
W Stanach to mają wszystko większe;)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 19:01

Tomek-gdynia --> cieszę się, ze się tak podoba:) pozdrawiam serdecznie!

Shell --> miałam to szczęście, że odnalazłam tak piękne miejsca - nie tylko to, parę innych także. ale to nie przypadek, to długie poszukiwanie na necie;) pozdrawiam serdecznie!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 19:00

Mocar --> dzięki za odwiedziny! pozdrawiam:)

tomek-gdynia użytkownik tomek-gdynia(wpisów:317) dodano 09.02.2014 18:07

Piękniutko tam :)

shell użytkownik shell(wpisów:134) dodano 09.02.2014 17:06

Herika piękny zakątek znalazłaś na Sardynii

mocar użytkownik mocar(wpisów:2700) dodano 09.02.2014 16:52

Faktycznie krajobraz jak z bajki.

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 16:45

Paweller75 --> to cieszę się bardzo, że udało mi się Tobie coś nowego pokazać:) i oczywiście trzymam kciuki, by udało CI się tam dotrzeć. bo warto, warto. tam jest jeszcze piękniej niż na zdjęciach;)
pozdrawiam serdecznie:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 16:44

Przemysław --> cieszę się, ze udało mi sie wywołać taki radosny uśmiech na Twojej twarzy:) oby pozostał na niej jak najdłużej!!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 16:43

Paulus --> dzięki i pozdrawiam również!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 16:42

Baracuda77 --> serio. niestety tak już mam, że zimna woda momentalnie zamienia moje palce w kościotrupie, białe badylki. ze stopami też tak mam. w sumie to powinnam unikać zimna, ale jak tu się oprzeć takim plażom?;) a boso po śniegu tylko raz chodziłam i długo nie wytrzymałam:D więc podziwiam kobieto, podziwiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7220) dodano 09.02.2014 16:22

Fajna miejscówka, jak widzę, Sardynia potrafi zauroczyć:) Dzięki Twoim galeriom odkryłem naprawdę fajne miejsca, wcześniej jakoś nie myślałem o tej wyspie, żeby ją zwiedzić, teraz pozostaje mieć nadzieję, że uda mi się kiedyś tam dotrzeć:)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6143) dodano 09.02.2014 16:15

Krajobrazy przepiękne i bardzo zachęcająco przez Ciebie pokazane. To kolejna Twoja galeria, która przyprawia o szybsze bicie serca, a oczy śmieją się do niej radośnie. Pozdrawiam serdecznie!

paulus użytkownik paulus(wpisów:323) dodano 09.02.2014 16:10

Widoczki super. Pozdrawiam.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3570) dodano 09.02.2014 15:54

He he poważnie palce odmroziłaś? Może ja dałabym radę,wczoraj do sauny brodziłam boso w śniegu:D w sumie miałam japonki:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 15:49

Baracuda77 --> byliśmy w pierwszej połowie kwietnia. dość fajny to termin, bo tłumów nie ma, jest cisza i spokój. wiatr jeszcze chłodny, ale słońce już grzeje całkiem nieźle. były więc dni, gdzie na krótki rękawek chodziłam. jednak jak myślisz o kapieli, to kwiecień raczej zbyt wcześnie. chyba, że twarda z Ciebie kobieta;) bo da się. z autopsji wiem;) tyle, że mi na przykład palce się odmroziły (wrażliwa jestem). i oczywiście byłam małą sensacją;) jak bedziesz mieć kiedyś jakieś pytania - pytaj smiało.
pozdrawiam!

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3570) dodano 09.02.2014 15:43

Pokazujesz cudne widoki...plaża,kolor wody i skałki:)Wiem ,że muszę zobaczyć te wszystkie miejsca-szczególnie Caprera:) W jakim miesiącu byliście ?

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 15:40

Rozmusiaki --> trudno tak zawsze bez skał, toć taka nasza piękna ziemia;) dzięki za odwiedziny i pozdrawiam!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 15:39

Magdalena --> rety, jakim cudem ja tej nogi nie zauważyłam?:D
do 45tki miałam dobre światło, już nie było takie ostre i zdjęcia lepeij wychodziły. ale już nie chciało mi się jeszcze raz wszystkiego fotografować;)
z wolnym to widze każdy ma problem:D ja mam tylko 20 dni i zawsze strasznie nad tym ubolewm:( ale tak jak piszesz, praca też potrzebna;)a najwyżej na emeryturze poszalejemy;) trzeba być dobrej myśli;)
pozdrawiam serecznie:)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4562) dodano 09.02.2014 15:38

Ładnie tu u Ciebie ...
ostatnio na OŚ się jakoś tak skalnie zrobiło ... :))))

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 15:35

Olaf43 --> dzięki:) fajnie, że się podobało! szkoda by było, gdybym sknociła i nie oddała piękna tego miejsca;)
pozdrawiam!

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3650) dodano 09.02.2014 15:34

Już się bałam, że nie traficie na tę rajską plażę;-)
Na 45 najbardziej mi się ona podoba.
44 zyska na urodzie (wg mnie oczywiście), jak wytniesz tę nogę w PD rogu.
Pisałam już, że baaardzo zachęcająco przedstawiasz Sardynię?
Mnie zachęciłaś, ale nie pojadę wcześniej niż w przyszłej pięciolatce, bo najbliższa już zaplanowana. Sardynia ma szanse wskoczyć na wcześniejszy termin jak mnie z roboty wyleją i limit urlopowych dni nie będzie mnie ograniczał. Skąd ja jednak wtedy wezmę kasę na wyjazd?!
Fajnie spędziliście ostatni dzień tych wakacji.
Pozdrawiam:-)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 09.02.2014 15:33

Nata14 --> to tym bardziej cieszę się, że udało Ci się załapać na moją ostatnią galerię;) pozdrawiam serdecznie!

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1520) dodano 09.02.2014 15:33

jak tam ładnie :) super to pokazałaś
pozdrawiam...

nata14 użytkownik nata14(wpisów:1093) dodano 09.02.2014 15:26

Mój pierwszy spacer po Sardynii pod Twoim przewodnictwem. Ładnie było.:))