Gdy wjechaliśmy do Rumunii pogoda była iście lipcowa i trochę za bardzo upalna. Po całym dniu jazdy skierowałem się na sprawdzone już miejsce, czyli do doliny Crisul Repede w Górach Padurea Craiului. Miejsce to już prezentowałem w którejś galerii, ale byłem tu wtedy w kwietniu, kiedy nie było jeszcze tak bujnej zieleni. Nie było wtedy jednak problemu z ciepłym piwem, teraz jednak trzeba było je schodzić w niezbyt zimnym potoku :) Biwak rozbiliśmy u wrót jaskini Ungurului, którą jednak zamierzaliśmy zobaczyć już rano, gdyż o tej porze była już zamknięta. A ostatnie chwilę słońca neutralizowaliśmy leżeniem w potoku. Jaskina była zamknięta w tym sensie, że nie oświetlona, bo z wejściem nie było żadnego problemu. Gdy już upały zelżały udaliśmy się z Agnieszką na mały rekonesans po pobliskich wzgórzach,
pozostawiając za sobą biwak i jaskinię. Tu już widok na dolinę Crisul Repede po drugiej stronie wzgórza. Widać tam też fajną polankę na biwak. Będzie trzeba kiedyś wybadać dojazd na nią. Gdy Agnieszka wchłaniała widoki, ja skupiłem się na tym co pod nogami. Czyli trochę pobotanizowałem.
Więc teraz kilka klatek otaczającego nas zielska. Moja nikła znajomość botaniki uniemożliwia mi oznaczenie uwiecznionych gatunków, więc nawet nie będę próbował, co napiszę, że to konik polny ? Ale może się ktoś mądrzejszy pokusi i oznaczy załączone roślinki ;)
Gdy obfociłem już chyba wszystkie możliwe gatunki porastające wzgórze zarządziłem odwrót. Zostało jeszcze sporo czasu do zmierzchu, więc udaliśmy się jeszcze na mały spacer w dół potoku. Co jakiś czas przewieszone są przez niego wiszące mostki, prowadzące do jakiś atrakcji i szlaków turystycznych.
Próbowaliście kiedyś rozhuśtać taki mostek ? Polecam fajna sprawa ;) Tego motyla dosyć często spotykam i nadałem mu nazwę Motyl z urwaną dupą. Jeszcze coś żółtego i wracamy na kolację. Jedzonko, piwko, które jako tako się schłodziło, fajne miejsce czego chcieć więcej ? No może opału na ognisko, którego tu brakowało. Wieczór jednak był tak ciepły, że ognisko było całkowicie niepotrzebne, zresztą jeszcze pewnie będzie nie jedno. Rano na śniadanie zaserwowałem jajka, miały być na miękko, ale wyszły na twardo. Wiecie na różnych wysokościach woda wrze w różnej temperaturze ;) Po śniadaniu przyszła pora i na jaskinię.
Zakupiliśmy bileciki i przeszliśmy po wiszącym mostku na drugą stronę rzeki. U wrót pesztery uderzył w nas przyjemny chłodek. Jaskinia nie jest jakoś bardzo imponująca, ale warto ją na pewno zobaczyć. Część udostępniona jest oświetlona, więc można coś nie coś uchwycić z ręki,
bo statyw został oczywiście w samochodzie. Szkoda, że wczoraj nie pomyślałem o tej naturalnej lodówce, tylko próbowałem schłodzić piwo w ciepłej rzece. Ale pora się zabierać z tego miejsca, jest sobota i robi się tu coraz bardziej tłoczno. Na tym wyjeździe nie mieliśmy jakiś konkretnych planów. Wieczorami, lub przy śniadaniu otwieraliśmy atlas i decydowaliśmy, gdzie dalej jedziemy.
Dzisiaj postanowiliśmy trochę pojeździć po bocznych drogach przecinających masyw Padurea Craiului. Można wtedy odkryć zagubione w górach wioski i miejsca, których nie znajdziecie w przewodnikach. Pomysł się sprawdził, bo co chwilę otwierały nam się sielskie widoczki. Mijaliśmy większe i mniejsze osady, robiąc co chwile przystanki na zdjęcia. W Polsce już ciężko o takie klimaty.
Stogi z sianem to też widok u nas na wymarciu. Tutaj mamy tego pod dostatkiem...
CDN

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 17.02.2014 22:25

Ładne zielsko:)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5391) dodano 16.02.2014 11:36

Roślinki bardzo urodziwie Ci wyszły.
Podobające krajobrazy.

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1991) dodano 16.02.2014 10:51

ładnie pokazujesz Rumunię.

nata14 użytkownik nata14(wpisów:1093) dodano 15.02.2014 14:26

Widoczki i stogi siana bardzo fajne . Słoneczna galeria.:)))

gimper użytkownik gimper(wpisów:681) dodano 15.02.2014 10:43

super widoczki lubię takie klimaty