Widoki w Górach Padurea Craiului przypominają trochę nasz Beskid Niski. Też jest tu pusto i zachowało się wiele tradycyjnych chat. Ale te niepozorne góry są rajem dla speleologów. Kryje się tu wiele spektakularnych jaskiń, które jednak nie są dostępne dla zwykłych śmiertelników. I tak powoli dojechaliśmy do wioski Rosia. Odkryłem ją kiedyś przez przypadek, ale pogoda wtedy była paskudna i niezbyt dobrze jej się przyjrzałem. Znajduje się tu fajna zagroda turystyczna,
która oferuje noclegi w starych chatkach krytych strzechą. Mieliśmy nawet ochotę tu zostać, ale było dopiero południe, postanowiliśmy tu wrócić gdyby nie trafiła się jakaś fajna miejscówka. Obuwie z bieżnikiem zimowym odwieszone już na hak ;) Chatki położone są na szczycie wzgórza. W takim miejscu można naprawdę odpocząć. Wokół piękne widoki, cisza, spokój i tylko w oddali majaczą jakieś zabudowania.
Zostawiliśmy samochód i udaliśmy się na mały spacerek po okolicy. Osiągnęliśmy najwyższe wzniesienie z krzyżem i nastąpił odwrót. Szkoda tylko, że widoczność nie najlepsza, ale latem na nic lepszego nie ma co liczyć. Tu widać, że to tereny krasowe, takimi lejkami krasowymi usłana jest cała okolica. Doszliśmy w końcu do zabudowań, gdzie zostało autko. Zerknęliśmy w mapę i wypatrzyliśmy niewielkie jeziorko otoczone górami.
Nigdy tam nie byłem, więc trzeba było zobaczyć to miejsce. Gdy dotarliśmy na miejsce, udaliśmy się na krótką wycieczkę brzegiem zbiornika Vida. Lejek, który odprowadza nadmiar wody musi fajnie zasysać pływaków, którzy zbyt blisko zapuszczą się w jego pobliże ;) Mieliśmy nawet ochotę zostać tu na biwak, ale nie udało nam się tu znaleźć jakiejś fajnej miejscówki nad wodą. Ruszyliśmy więc dalej drogami wijącymi się przez wzgórza, przełęcze i lasy. Ławeczka z widokiem...
Valani de Pomezeu Tu od biedy też był by fajny biwak, ale trochę za blisko drogi i zabudowań. Upał po południu był już taki, że nawet owce chowały się w lesie. Postanowiliśmy zjechać do wioski Remetea, by zrobić zakupy w szczególności zimne piwo ;) i wróciliśmy w okolicę Valani de Pomezeu. Zjechaliśmy z głównej drogi i wyjechaliśmy na wzgórze.
Miejsce było nawet ciekawe, więc rozbiliśmy biwak. Z tego miejsca mieliśmy widok na całą okolicę. Z jednej strony zabudowania jakieś malutkiej biednej osady, postanowiłem tam pod wieczór się wybrać. Z drugiej strony widok na Valani de Pomezeu. Otworzyliśmy sobie zimniutkie piwko
i obserwowaliśmy okolicę. A działo się sporo, a to ktoś przepędzał owce a to kozy. Szutrowa droga przy której się rozbiliśmy okazała się też dosyć często uczęszczana. Jeździły nią różne dziwne pojazdy tubylców,
które wzbudzały u nas zaciekawienie, zresztą my także wzbudzaliśmy zaciekawienie miejscowych, bo region był mało turystyczny. Upał cały czas nie dawał za wygraną, było tak gorąco, że nawet nie chciało nam się jeść. Ale na arbuza zakupionego w Remetea się skusiliśmy ;)

Romania 07.2012 cz 003 Jak żyć Panie Premierze
RO 04. 2012 cz 01 Dolina Crisul Repede

zibid użytkownik zibid(wpisów:2270) dodano 16.02.2014 18:38

sielsko - anielsko.
Macie dar do wyszukiwania miejscówek na biwaki. Że tak od ręki - ja w Chorwacji raz kwatery z ulicy pół dnia szukałem. Pozdrawiam

annuus80 użytkownik annuus80(wpisów:1361) dodano 16.02.2014 15:12

Piękne widoki. Tak sielsko, anielsko.
Oferta noclegu w starej chacie całkiem interesująca.
Ciekawie wygląda lejek odprowadzający nadmiar wody z jeziorka.

anusia_osia użytkownik anusia_osia(wpisów:1188) dodano 16.02.2014 11:37

Irasek dzięki za wskazówki. 7 dni do standardowo, ale nigdy nic do końca nie wiadomo. Tak w głowie wije mi się wrześniowy wyjazd na zapoznanie się z Rumunią. Zawsze można przecież wrócić. W zasadzie to nie aż tak daleko. Objazdówka na pierwszą wizytę chyba jest najlepsza. Potem to już kwestia wyboru i powrotu w ulubione zakątki. U Ciebie Rumunia przoduje, więc w razie pytań zgłoszę się ;-)

irasek_palownik użytkownik irasek_palownik(wpisów:290) dodano 16.02.2014 11:15

7 dni to trochę mało. Musisz wybrać albo jakiś region dokładnie, albo rekonesans i objazdówka po topowych miejscach. Ja na pierwszy raz wybrał bym to drugie, bo ugryziesz różnych regionów i będziesz wiedziała gdzie potem warto wrócić. Ja bym ci zaproponował objazdówkę Łukiem Karpat.

1 Maramuresz - Sapanta i Dolina Izy z cerkwiami, Kawałek Bukowiny i ze 3 malowane monastyry.
2 Karpatami na południe - Wąwóz Bicaz i Braszów
3 Trasa Trans Bucegi na górze Sfinks i Babele, Sinaia (pałac Peles) Rasnov z zamkiem warownym i Bran z przyszywanym zamkiem Drakuli
4 Sighisoara, Biertan i Trasa Transfogaraska
5 Trasa Transalpina i Sibiu
6 Alba Iulia (twierdza) Rimetea - szeklerska wioska
7 Kluż

anusia_osia użytkownik anusia_osia(wpisów:1188) dodano 16.02.2014 10:35

Po ostatnich galeriach z Rumunii, mam coraz większą ochotę na nią. Tylko co najpierw zrobić, jak kraj tak bogaty przyrodniczo i kulturowo, a zwykle 7 dni mam. ;-(
Arbuz -mniam mniam. Aż mi ślinka pociekła ;-)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6141) dodano 16.02.2014 01:57

Sielskie klimaty... Pozdrawiam :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5585) dodano 15.02.2014 22:44

Lubię Twoje rumuńskie galerie. Pozdrawiam.

irasek_palownik użytkownik irasek_palownik(wpisów:290) dodano 15.02.2014 19:20

Chatka z 7 jest super jedna izba duże łoże i łazienka cała z drewna, nawet kabina prysznicowa drewniana ;0

dispar użytkownik dispar(wpisów:5391) dodano 15.02.2014 16:50

Z chatki z 7 chętnie skorzystam.
Porównanie z Beskidem Niskim bardzo trafne.
Podobało się.

irasek_palownik użytkownik irasek_palownik(wpisów:290) dodano 15.02.2014 16:49

Tak, jak jest widoczność to pięknie widać Retezat i Tarcu.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6272) dodano 15.02.2014 16:44

Przez Cincis Cerna?

irasek_palownik użytkownik irasek_palownik(wpisów:290) dodano 15.02.2014 16:34

Nata bałkańskie arbuzy to nie to samo co takie u nas w markecie, kto jadł ten wie ;)

Surykatka myślałem, że te białe to kozy ;), ale głowy nie dam

Przemysław w Poiana Rusca już kilka razy szukałem fajnych miejsc i jakoś ich nie znalazłem poza fajną widokową drogą (skrót) z Hunedoary do Hateg. Przed Hateg można też odwiedzić żubrzą zagrodę, zwierzaki gadają po naszemu, bo pochodzą z Polski ;)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6272) dodano 15.02.2014 16:27

Jak oglądam Twoje galerie, a są one dla mnie niewysychającym źródłem inspiracji, to mam coraz większy mętlik w głowie, ale nie GDZIE jechać, tylko gdzie jechać NAJPIERW. Na ten rok już wprawdzie zadecydowałem,jednak wciąż mam niedosyt informacyjny: może zrobisz coś z Poiana Rusca?

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7300) dodano 15.02.2014 16:12

Fajne , sielskie obrazki, wierzę ,że dobrze się tam Wam odpoczywało. Tylko te kozy gdzie? :) bo to chyba łyse owieczki ?:)))

nata14 użytkownik nata14(wpisów:1093) dodano 15.02.2014 16:01

Zjadłabym takiego przesyconego słońcem arbuza ...

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4225) dodano 15.02.2014 15:09

Bardzo interesujące miejsce, pokazane w bardzo fajny zachęcający sposób, by odwiedzić to miejsce. Ładne widoki, ciekawa narracja. Bardzo zaintrygował mnie lejek na zdj.21