Widoki po drodze nigdy nas nie rozczarowały. Dolomity to na tyle piękne miejsce, że wszędzie tam jest cudownie - nawet na drodze;) Na górę Lagazuoi (2752m) wjeżdża kolejka linowa. Tego dnia działała. My próbowaliśmy kilka dni wcześniej, ale była zamknięta;) Miejsce może niepozorne, ale po drugiej stronie ulicy stoi mały kościółek. I jest na tyle uroczy, że chciałam mieć zdjęcie. Jetseśmy w przełęczy Falzarego. (2105m) Choć przyznam szczerze, że patrząc wcześniej na zdjęcia w internecie, myślałam, ze to miejsce zrobi na mnie większe wrażenie. Może to pora roku. Może to tylko odpowiedni kadr. Bo zaraz obok jest droga, małe skrzyżowanie, sklep nawet. Ale wiem, że prowadzą stąd fajne trasy (tak czytałam;)), my po prostu z nich nie skorzystaliśmy. Ruszamy dalej. W niektórych miejscach wiosna pełną parą. To dziwne, jak w przeciągu kilku minut można się przenieść z jednego świata w drugi:)
Jedziemy sobie dalej piękną Drogą Dolomidzką, a po drodze mijają nas całe stata motocyklistów. Jechali jak szaleńcy i wyprzedzali nas w 10ciu na raz. Aż strach czasem mnie brał;) Wreszcie docieramy na Passo Giau. Trochę zimowo się zrobiło. Jesteśmy na wysokości 2236m:) Widoki piękne, choć cięzko w tym miejscu zapomnieć o cywilizacji... ... jako że zaraz obok parking, a ruch na nim całkim dużo. Większość z motocyklistów to palący papierosy obywatele Niemiec. Jako że dymu papierosowego nie lubię, trzeba się oddalić;) Jak widać miejsce typowo turystyczne, parking, restauracja, ławeczki
Zaraz obok nawet mały kościółek Zamknięty niestety i wejść się do środka nie dało Obeszliśmy wszystko co się dało a że śniegu trochę się nazbierało, za daleko ujść nam się nie udało. Dlatego postanawiamy ruszyć w drugą stronę, do schroniska, któe właśnie widzimy na zdjęciu Zostawiamy więc kapliczkę za sobą
przechodzimy przez ruchliwą ulicę  i wkraczamy na drogę znacznie przyjemniejszą całe szczęście nikt nie strzelał;) Jak zwykle zadziwiające było to, ze nikt się z nami nie wybrał. Byliśmy jedynymi piechurami i tylko my podziwialiśmy takie widoki może innych przerażała ilość śniegu albo byli zbyt głodni i musieli zjęść coś w restauracji
my postanowiliśmy iść tak daleko, jak się tylko uda:) nawet ktoś wcześneij odgarnął nam śnieg spod nóg;) niestety chyba nie spodziewali się, że tak daleko zajdziemy, więc dalej musieliśmy sami już sobie radzić;) ale tak źle nie było, zapadałam się tylko po kolana;)
gorzej było, jak nie wiedzieliśmy, którędy iść. szlak zasypany, znaków nie widać więc tak sobie w ciemno próbujemy.. .. może tędy.. ..a może tędy;) ale że do kozicy mi trochę daleko, to nie udało mi się wdrapać na szczyt;)
a jakoś tam wejść na pewno się da. my jednak tę górę oglądamy jedynie z dołu .. .. albo z daleka;).. i tak powoli trzeba wracać na lotnisko kawał drogi, nogi przemoczone, ręce zmarznięte od łapania równowagi w śniegu;) wracamy w okolice bardziej zaludnione. taki rower by się przydał, by przelecieć nad zaspami;) ale wiatru nie było i lecieć się nie dało;)
a tu chyba takie przypomnienie do wracających, by jechać ostrożnie. Tak też zrobiliśmy;) Jechaliśmy zostawiając piękne widoki za sobą, ale gdy ujrzałam to jezioro, to nie dało się, po prostu nie dało się nie zatrzymać! Obok jeziorka był mały parking, bo zaraz obok stał mały sklepik/bar. Właśnie patrzymy z jego tarasu, zajadając się lodami;;) Widoki piękne, oczywiście za sprawą koloru wody, który nieustannie mnie zachwyca. Zadziwiające to jest, że zaledwie kilkanaście (?) kilometrów od Passo Giau aura zmianiła się całkowcie, jakbyśmy byli w innym świecie. Niestety łódką popływać się nie dało. To dopiero byłaby przyjemność:)
Zamiast tego ruszamy na mały spacer i dopiero burza uzmysławia nam, ze trzeba ruszać dalej. Uciekając przed piorunami wspominam ostatnie dni: pyszne śniadania w pensjonacie, stada motorów na drodze, ulewne deszcze, piękne jeziorka i zapierające dech w piersiach górskie widoki. I rośnie we mnie postanowienie: MUSZĘ TAM JESZCZE WRÓCIĆ!
dziękuję za wspominanie ze mną:)

WŁOCHY-Z PASSO GIAU POD CINQUE TORRI. . .
1pix użytkownik olaf43 odległość 3 km 1pix
Włochy - Valparola
1pix użytkownik herika odległość 7 km 1pix

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 15.04.2014 20:02

Skuza --> ps. tak właśnie sobie nawet przypomniałam, że o mi o tym mówiłaś;) trasę mi podawałaś, z tego co pamiętam faktycznie trochę tego jest. i miejsca inne niż te, w których ja byłam, więc podwójnie jestem ciekawa;)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 15.04.2014 19:59

Skuza --> fantastycznie:) wrzesień powinien obfitować w ładną pogodę, a tydzień to wcale nie tak mało;) ja też byłam tylko 7 dni, a jednak coś udało mi się zobaczyć;)
tak więc życzę udanego wyjazdu:) i mnóstwa zdjęć, bo oczywiście chętnie potem galerie obejrzę:))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 13.04.2014 19:34

Koniec września już zaplanowałam na Dolomity,ale tylko na tydzień z ambitnym planem do zrealizowania....wszędzie gdzie tylko będzie możliwe.....wjeżdżam:)))))))

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 12.04.2014 23:16

Dispar --> mądrze prawisz: Dolomity zawsze piękne:) można tam co roku jeździć i się nimi nie znudzić;) ale tak to już jest z pięknymi krajobrazami - ich nigdy dość, czy to będą góry, czy lasy, do natury chce się wracać:)
dzięki za odwiedziny, pozdrawiam serdecznie:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 12.04.2014 23:13

Wielkopolanka, Nola76 --> cieszę się, że się podobało:) i mam nadzieję Nolu, że kiedyś tam uda Ci się dotrzeć;)
pozdrawiam Was serdecznie:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 12.04.2014 23:12

Andred --> ja też wybrałam się tam na łazikowanie. o nartach nawet nie myślałam - i całe szczęście, bo większość stoków i tak była zamknięta;) w sumie chyba prawie wszystkie;) nart nigdy na nogach nie miałam, w sumie fajnie by było kiedyś spróbować:)
pozdrawiam sedrecznie:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 12.04.2014 23:10

Skuza --> nie możesz się doczekać? to kiedy jedziesz?

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6507) dodano 12.04.2014 14:42

Piękne te Twoje Dolomity:) Kiedyś się tam na pewno wybiorę:) Widoki cudne jak choćby na 33 i 39, a kolor wody super:)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5201) dodano 11.04.2014 17:56

Dolomity jak zawsze piękne.
A w takim wydaniu jeszcze bardziej.
Bardzo podobające kadry.

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1722) dodano 10.04.2014 08:17

Fantastyczna galeria! uczta dla oczu!

andred użytkownik andred(wpisów:4578) dodano 10.04.2014 00:39

Oglądałem tę galerię ho,ho...już bardzo dawno temu, chyba 5-go kwietnia tego roku, ale nie miałem czasu skomentować. Dziś, a w zasadzie to wczoraj obejrzałem inną bardzo podobną galerię, tzn. z tego samego miejsca i mi się trochę pomieszało. Już wiem....w tej jest więcej śniegu :-)
Bardzo urokliwe miejsce i galeria. Zostałem dziś bardzo zachęcony do pojechania w Dolomity, ale nie na narty, tylko na łażenie :-)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 08.04.2014 23:20

Piękne te Dolomity,już nie mogę się doczekać:)))Pozdrawiam serdecznie:))

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 08.04.2014 17:48

Satan --> możliwe. pewnie dlatego każdy rowerzysta mozolnie zdobywający ostatnią górkę do przełęczy nagradzany był oklaskami;) serio:) jakaś grupa się tam wybrała i się wzajemnie wspierała:) i teraz rozumiem też ten zawieszony na chmurach rower;)
dzięki za odwiedziny:))))

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 08.04.2014 17:46

Magdar --> dokładnie:) ale jak to z każdą bajką bywa - musi się kiedyś zakończyć;)
pozdrawiam:))

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 08.04.2014 10:30

Pięknie jak w bajce .Pozdrawiam :)

satan użytkownik satan(wpisów:2978) dodano 07.04.2014 21:27

Chyba najwyższa z przełęczy, na którą muszą "wspinać się" kolarze podczas Giro d' Italia ;-)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 07.04.2014 21:02

Harmony --. ja też tak zrobię;) chociaż jeszcze nie wiem kiedy;) ale teraz wybiorę się w sierpniu, pod koniec może, by mieć pewność, że zobaczę to, co Ty;)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 07.04.2014 21:01

Sniezka --> właśnie obejrzałam galerię Harmony:) latem to miejsce wygląda jakoś inaczej, bardzo podoba mi się w ujęciu Harmony. ale czy to zima czy lata, w Dolomitach zawsze pięknie, prawda?;)
dzięki za odwiedziny, cieszę się, że się podobało:)
miłego wieczoru;)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2577) dodano 07.04.2014 21:00

Oj tak, wiele miejsc. Skoro nie dało się ich zobaczyć w czasie jednego wyjazdu, to trzeba tam wrócić, co zrobię :)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 07.04.2014 20:59

Harmony --> mi się wydaje, że tam jest wiele miejsc "obowiązkowych";) aż cięzko się zdecydować, co zobaczyć;) dzięki za odwiedziny!!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 07.04.2014 20:58

Baracuda77 --> pragnienia nie są złe;) choć pewnie Twoja lista do zobaczenia długa:D mimo wszystko - z czystym serdcem te góry polecam. jest przepięknie, jestem pewna że by Ci się tam spodobało:)
pozdrówki:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 07.04.2014 20:57

Margo, Marcin1980 --> cieszę się, że się podobało:) ale Dolomity tak już cyba mają, że się podobają;) pozdrawiam:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 07.04.2014 20:55

Przemysław --> dzięki:D choć to "zawsze" trochę przeraża, bo to zobowiązuje;)
a ostatnia, bo i aż tak długo tam nie byłam, niestety;) może, gdyby pogoda była ładniejsza, to bym było tego więcej, bo zobaczyłabym wiecej, a tak? generalnie dni kończyły się około 16 w ulewie;) więc i tak miałam szczęście: a kto wie, może za kilka lat pokażę Dolomity raz jeszcze;)
pozdrawiam serdecznie!

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3170) dodano 07.04.2014 17:38

Fajnie, że się "nie załapałaś", bo dzięki temu mi nie umknęły te piękne widoki:) Super, jak zwykle zresztą.
Fajnie się z Harmony uzupełniłyście galeriami;)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2577) dodano 07.04.2014 09:10

Pięknie, a Passo Giau ze szczytem Ra Gusela bardzo charakterystyczne i to punkt obowiązkowy wizyty w Dolomitach. Pozdrawiam :)

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 06.04.2014 21:05

Przez Ciebie zapragnęłam zobaczyć Dolomity i dobrze:) Piękne widoki, szczególnie:16,17,19,20,2133;)

margo użytkownik margo(wpisów:2543) dodano 06.04.2014 19:11

Zamknęłaś Dolomity w pięknych kadrach. Bardzo mi się podobało. 21 to moje ulubione. Pozdrawiam.

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1812) dodano 06.04.2014 15:15

widoki rewelacyjne, przyjemnie się oglądało.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5583) dodano 06.04.2014 14:28

Jak zawsze w Dolomitach, jak zawsze u Heriki - czyli po prostu: pięknie!
Pozdrawiam serdecznie!

PS: szkoda, że to już ostatnia galeria...:((

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 06.04.2014 11:39

Kordula157, Kapsell --> cieszę się bardzo, że Wam się podobało:)) dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 06.04.2014 11:37

Paweller75 --> no to w takim razie trzymam kciuki;) a czy tak drogo tam... ja co prawda byłam jeszcze przed sezonem, ale ceny nic nie większe niż w Twojej Barcelonie;) więc odmów sobie weekendowego piwka, odłóż każdą złotówkę, bo naprawdę warto:))

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 06.04.2014 11:32

Syrykatka --> ja czasem znajduję teleportację wirtualną wzmagającą tylko tęsknotę;) im więcej patrzę, tym bardziej moja tęsknota za nowymi miejscami rośnie:D ale czasem po prostu inaczej się nie da, więc całe szczęście mamy jeszcze podróże innych ludzi i własną wyobraźnię;)
pozdrawiam serdecznie!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 06.04.2014 11:30

Madeleine --> cała przyjemność po mojej stronie:) i mam nadzieję, że uda Ci się kiedyś tam dotrzeć:) zobaczyć później w galerii Dolomity Twoimi oczami to byłaby prawdziwa przyjemność:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 06.04.2014 11:29

Irena2005n --> lepiej uważać z tym oddechem bo wolałabym nie mieć nikogo na sumieniu;) choć oczywiście cieszę się, jak wywołuję pozytywne reakcje:)))

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 06.04.2014 11:27

Olaf43 --> postaram się nie dać lenistwu za wygraną i coś wkrótce przygotować;) pozdrawiam raz jeszcze

kapsell użytkownik kapsell(wpisów:884) dodano 06.04.2014 09:24

Krajobrazy na +10:-)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 05.04.2014 21:53

Piekne te Twoje Dolomity:))
9, 19, 21 naj :))
Pozdrawiam:))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 05.04.2014 21:19

Cudniaste te Twoje Dolomity ..., szkoda, że to już koniec, ale tymi obrazami zachęciłaś mnie, żeby tam kiedyś jechać:) Mam nadzieję, że nastąpi to szybciej niż później, ale kasę trzeba już odkładać, bo pewnie nie jest tam tak tanio:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6963) dodano 05.04.2014 20:32

Obejrzałam z przyjemnością. Widoki cudniaste. Wzmagasz tylko moją tęsknotę za górami. Ale dobrze,że siedząc w fotelu mogę się tam teleportować chociaż wirtualnie :)
Pozdrówki :)

madeleine użytkownik madeleine(wpisów:1364) dodano 05.04.2014 19:04

Heriko, dzięki Ci wielkie za wszystkie galerie z Dolomitów ;) To, że tam kiedyś dotrę, będzie wyłącznie Twoją zasługą :) Cudnie tam jest !!! pozdrawiam serdecznie

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 05.04.2014 18:55

pięknie...i chyba dech mi zaparło...też lubię takie widoki....pozdrawiam serdecznie....

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1519) dodano 05.04.2014 18:29

to teraz czekam na nowe miejsca, a do Włoch jak pojadę to będę miała super ściągę :)))))))))

pipol użytkownik pipol(wpisów:8750) dodano 05.04.2014 17:28

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 05.04.2014 17:17

Pipol --> jak widać czasem ciężkie, czarne deszczowe chmury są lepsze od tych "pod-słonecznych";) przynajmniej na zdjęciach;) przyznaję bez bicia, że nigdy nie lubiłam fotografować bieli (choć głównie zawsze o śniegu myślałam). miałam wrażenie, że wszystko mi się zlewa i nic nie widać;)
miło bardzo, że odwiedziłeś:) pozdrawiam!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 05.04.2014 17:13

Olaf43 --> moje Włochy niestety już się skończyły, pokazałam już praktycznie wszystko, co do pokazania tu miałam;) teraz będę powoli odgrzewać inne miejsca, pewnie coś anglosaskiego;) pozdrawiam

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 05.04.2014 17:11

Paulus, Gimper, Bartekplk --> miło mi bardzo, że Wam się podobało:) więc dziękuję za te miłe słowa, za odwiedziny i ślę pozdrowienia:)

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 05.04.2014 16:39

jak zwykle mi się podobało, pozdr.

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1519) dodano 05.04.2014 16:27

Uwielbiam Twoje Włochy ;) piękna galeria :)
pozdrawiam...

gimper użytkownik gimper(wpisów:681) dodano 05.04.2014 16:22

Cudnie !

pipol użytkownik pipol(wpisów:8750) dodano 05.04.2014 15:06

Bardzo fajne kadry, foty tym lepsze im mniej na nich białych chmur, bo na wielu bardzo balans bieli kuleje ( daje po oczach) .