St. Lucia odkryta przez Kolumba w 1502r. Pierwsza osada założona przez Francuzów ok. 1650r - Soufriere - swoją nazwę zawdzięcza gorącym źródłom siarkowym znajdującym się w pobliżu . W mieście czuć siarkowy zapaszek. Nad miastem górują  wulkaniczne stożki Petit Piton i Gros Piton - tworząc najbardziej rozpoznawalny widok  St. Luci. Schodzimy na ląd i jedziemy na wycieczkę. St. Lucie zamieszkują potomkowie dawnych  niewolników . Wyspa żyje głównie z rolnictwa i turystyki .
Ok. 30% analfabetyzmu to oficjalne dane . Jest biednie. To wulkany siarkowe , a niedaleko nich źródła z siarkowym błotkiem .  Którym można się dla zdrowotności wymazać. Fetorek aż w gardle  szczypie.  Zatoka , w której cumujemy . Następny  zwiedzamy ogród botaniczny , w którym są gorące źródła.
Pięknie tam i spokojnie . Te kwiaty były wielkości piłki nożnej. Gałka muszkatałowa. Wracamy na łódkę . Wszyscy wypachnieni po zdrowotnej kąpieli :). Żegnamy St. Lucię. Wracamy na Martynikę . Nie wiedzieliśmy , że po drodze napotkamy sztorm . Ponoć było ok. 7. Tak mówił nasz  kapitan . Fale z perspektywy pokładu były jak  potężne góry . Pierwszy raz w tej wyprawie miałam stracha . Wszędzie tylko  wodne ściany. Nasz katamaran dzielnie się na nie wspinał  / wrażenie jak na kolejce górskiej - tylko przez parę godzin/ ale dwie fale nas przykryły , porwały żagle.Jak pękały żagle  huk , trzask -był taki jakby samo niebo się rozrywało .  Do Le Marin dopłynęliśmy na silniku . Mocne przeżycie - wolałabym nie powtarzać :)  To już  Le Marin na Martynice .
Zwiedzamy  niewielkie miasteczko  przy marinie . Ale oprócz kościółka - nic ciekawego . Parę uliczek  na krzyż . Chociaż , szczerze mówiąc to po ostatnich przeżyciach na morzu nie chciało nam się chodzić . Widok na zatokę Le Marin od strony kościoła . Ostatnia noc na jachcie. Wszyscy już odprężeni i zachwyceni tym co widzieliśmy. Dzisiaj zdajemy jacht i jedziemy na krótką wycieczkę po Martynice .
Poranek w Le Marin . Na Martynice odwiedzamy  Ogród Botaniczny Balata
, otwarty w 1986r . Można tu zobaczyć zestaw roślin z całych Karaibów . Ogród pięknie utrzymany i niezwykle zadbany . Przepięknie położony na zboczach gór . ...
:) Pomiędzy wysokimi drzewami rozpięta jest  trasa wycieczkowa . Huśtające się pod wpływem kroków  przejścia robią wrażenie . Z wysokości można zobaczyć takie widoki . Różowe bananiki :) Koliberki
Poidełka  dla kolibrów bardzo chętnie i licznie odwiedzane . Małe , zielone jaszczurki też chętnie korzystają :) Na Martynice jest jeszcze ponoć bardzo ciekawe  muzeum bananów - ale to przegapiliśmy . Wulkaniczne stożki  Pitons du Carbet widoczne z Balaty . Bazylika Balata wybudowana  w 1929r  na wzór bazyliki Sacre-Coeur  -stojącej na Montmartrze . Niestety  była zamknięta . Widok na Fort De France. Żegnamy Karaiby.
Dziękuję .

Jachtem po Karaibach II
1pix użytkownik nata14 odległość 223 km 1pix

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:3036) dodano 19.10.2014 13:15

zatem...życzę powrotu ....i pozdrawiam raz jeszcze...

mucha79 użytkownik mucha79(wpisów:163) - Użytkownik usunięty. dodano 04.08.2014 16:14

Co do zdjęcia16 - mam zdjęcia tej samej łódki na tle tych samych palm:)

mucha79 użytkownik mucha79(wpisów:163) - Użytkownik usunięty. dodano 04.08.2014 16:10

Byłem na Saint Lucia przez 11 dni i się zakochałem w tej wyspie bez pamięci!!! Kwintesencja Karaibów-piękne plazę, tropikalny interior, karaibska mieszanka kulturowa i wspaniała burzliwa historia kolonialna!!! Czego chciec więcej?

ak użytkownik ak(wpisów:6327) dodano 31.05.2014 23:33

coś mnie ciągnie nad morze ... :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 27.03.2014 09:59

Fajna galeria i wycieczka oczywiście, piękne te ogrody, kwiaty szczególnie i różowe banany:)

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 25.03.2014 22:01

Nata14, 4990 to już jest coś i na samą myśl trochę duszno i ból głowy.
Udanej wyprawy do Idii.

nata14 użytkownik nata14(wpisów:1093) dodano 25.03.2014 21:55

Andred w Tybecie najwyżej jak byłam to 4990m :) ....i miałam zadyszkę:)) Pod tym względem wole Karaiby:) .Pojutrze wyjeżdżam do Indii tak , że Tybet będzie jednak po powrocie.:)

Rozmusiaki- Karaiby bardzo polecam. Maleńkie , niezamieszkałe wysepki są aż nierealne takie piękne. :)

Bartak ....hmmm niedogodności... ale masz rację :)) w sumie pojechałabym tam jeszcze raz , nawet gdybym musiała ten sztorm przeżyć ponownie.:)

Baracuda cieszę się , że się podobało. Karaiby przed Tobą:)) Ja jadę pojutrze do Indii dzieki Twoim galeriom. To była taka "kropka nad I".
Pozdrawiam.:))

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3571) dodano 21.03.2014 23:40

Cudne widoki 7,11,34, dla nich mogłabym już jutro wylecieć:)

bartak użytkownik bartak(wpisów:936) dodano 21.03.2014 23:16

Nata, już chyba pisałam, że taki rejs, to świetna przygoda... a, że zdarzają się pewne niedogodności... one tylko dodają uroku podróży, pozdrawiam :)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4802) dodano 21.03.2014 16:41

W sumie ... to może i by się kopnął kiedyś na te Karaiby ...

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 21.03.2014 15:42

Nata14, jak u mnie z chorobą wysokościową trudno jest powiedzieć. Jak dotychczas byłem max. na 3774 m. n.p.m. i przy wchodzeniu kondycja nieco gorsza niż na nizinach, trochę przyśpieszona spoczynkowa czynność serca, ale tak poza tym OK? Wrzuć Tybet, to zobaczymy jak się czuję na 5 tyś. ;-)

nata14 użytkownik nata14(wpisów:1093) dodano 21.03.2014 12:15

Patryk , dzięki . Egzotyki nie brakowało .:))

Andred , sztorm był .... no , szybko nie zapomnę :) ale jak opowiadałam różnym "wilkom morskim " to stwierdzili , że to pryszcz. Może i tak. Dla mnie starczył .
A chorobę wysokościową masz ? bo będę zapraszać do Tybetu :)) Pozdrowienia .

nata14 użytkownik nata14(wpisów:1093) dodano 21.03.2014 12:03

Harmony, witaj. Ogród Balata jest naprawdę piękny , maleńki ale taki "dopieszczony" . Trasa miedzy drzewami robi wrażenie , szczególnie jak się zaczyna bujać . :))

nata14 użytkownik nata14(wpisów:1093) dodano 21.03.2014 12:00

Irena , było fajnie . Chciałabym powtórzyć ale bez sztormu :) Pozdrawiam:)

Wielkopolanka , cieszę się , że się podobało. Pozdrowienia :))

nata14 użytkownik nata14(wpisów:1093) dodano 21.03.2014 11:57

Mariusz , dzięki za wizytę . Faktycznie, wyjazd był "na wariata" .Ale warto było . Już same widoki tworzyły wakacyjną atmosferę . Wydawałoby się raj na ziemi ale tornada , sztormy , lawiny błotne po ulewach - to niestety dość częste "przyjemności" tamtych regionów . Pozdrawiam :)))

Afrodyta dzięki za odwiedziny. Tropikalne kwiaty są piękne . Nasunęłaś mi myśl , ze może by tak galerie tropikalno-kwiatową .... sprawa do przemyślenia . :)

Bartek , dzięki . Pozdrawiam:)

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 20.03.2014 22:53

Muszę ostrożnie oglądać Twoje galerie z Karaibów, ponieważ miewam chorobę morską, ale dziś było trochę na lądzie, także kolacja pozostała na swoim miejscu ;-)
Myślę, że mogłoby mi się tam spodobać, ale nie wiem czy wystarczy czasu aby to sprawdzić. Na razie pozostają mi Twoje galerie.

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4831) dodano 20.03.2014 19:41

Fajna, egzotyczna wyprawa. Tylko pozazdrościć

harmony użytkownik harmony(wpisów:2786) dodano 20.03.2014 19:26

Fajna ta trasa wycieczkowa między drzewami, w ogóle fajne wakacje na jachcie :) Pozdrawiam :)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1937) dodano 20.03.2014 19:21

Piękna galeria! uwagę zatrzymałam na zdjęciach 22 i 24 a także na pięknej przyrodzie!
pozdrawiam serdecznie:)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:3036) dodano 20.03.2014 10:29

ale fajnie....szczególnie...wieczorem w marinie...pozdrawiam serdecznie...

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 20.03.2014 08:59

jak zwykle z zainteresowaniem obejrzałem, pzodr.

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4225) dodano 20.03.2014 01:47

Zdjęcia z kwiatami bajka. Kochana, troszkę Ci zazdroszczę tych Karaibów :)))

mariusz4735 użytkownik mariusz4735(wpisów:180) dodano 20.03.2014 00:46

Chyba Cię przywołałem swoimi myślami właśnie dziś wspominałem Twoją pierwszą galerie z tej podróży w której opisywałaś jak to się na tym katamaranie znalazłaś tylko nie mogłem sobie przypomnieć Twojego nicku (a sprawdzić nie mogłem bo wtedy w pracy byłem) a tu proszę taka niespodzianka! skoro mi się z OS udało to teraz muszę zacząć intensywnie myśleć o wygranej w lotka :)
Wracając do galerii: fajne przeżycie może sztorm to nie jest to czego bym oczekiwał ale dla takich widoków myślę, że warto nawet ten sztorm przecierpieć :)