Po opuszczeniu Sighisoary skierowaliśmy się na północ do Sovaty. Sovata to uzdrowisko położone u stóp Gór Gurghiului. Miejsce to jest w 90% opanowane przez Węgrów. Miasteczko jest zadbane i posiada ciekawą architekturę. Ale największą atrakcją tego miejsca jest termalne jezioro.
Jeziorka nazywa się niedźwiedzie ponoć od swojego kształtu, ale żeby to sprawdzić trzeba by się było wznieść w przestworza. Woda przy powierzchni ma 35 stopni, na głębokości 1m - 45 stopni, a na 2m - 60 stopni. Na główkę więc lepiej nie skakać, bo można się zagotować ;) Nie sprawdzaliśmy na sobie właściwości wody, bo zajechaliśmy tu tylko na chwilę. Kolejnym miasteczkiem na naszej trasie było Gheorgheni, też zamieszkane głównie przez Węgrów.
Kiedyś w miejscowej księgarni był duży wybór map i tylko ze wzgledu na mapy zrobiliśmy tu postój. Map tym razem nie było żadnych, więc zrobiliśmy sobie kilka minut spaceru. Rumuni nie mają tu czego szukać nawet w sklepach udają, że nie znają rumuńskiego. Kolejnym miejscem dzisiaj był Wąwóz Bicaz, ale najpierw Hungarian Gulasz w hotelu Lacu Rosu. Polecam tutejszą restaurację, chyba najlepsze jedzenie w całej Rumunii, jestem tu stałym bywalcem. Wąwóz Bicaz przejechaliśmy sobie tyle o ile, bo zarówno ja jak i Agnieszka już tu nie raz byliśmy.
Mimo to wąwóz i tak za każdym razem robi wrażenie. Z roku na rok w Rumunii coraz lepiej oznakowane są atrakcję turystyczne. Jedną z nowych tablic wypatrzyliśmy w drodze do miasteczka Bicaz. Kierowała do drewnianej cerkwii (Biserica de Lemn) Cerkiew pw. St Dumitru w  Telec wybudowano na rzucie wielokąta w 1829 roku Jest to udany przykład tutejszej ludowej architektury Uwagę przykuwa drewniany ganek, którym wchodzimy do wnętrza.
Rzut okiem na wioskę, którą założono już 1692 roku i jedziemy dalej. Osiągnęliśmy w końcu jezior Izvorul Muntelui. A że pora była już późna to zostaliśmy nad nim na biwak. Miejsce już niejednokrotnie sprawdzone, ale żeby tu dojechać trzeba mieć raczej 4X4, albo rumuńską fantazję. Wieczorem nad górami przetoczyły się burze, ale nas oszczędziło, więc mogliśmy posiedzieć przy ognisku.
Poranek zapowiadał się pogodnie, a po drugiej stronie jeziora pokazały się szczyty Gór Ceahlau. Przy porannej kawce podziwialiśmy przewalające się przez szczyty chmury. Mieliśmy nawet zamiar wdrapać się dziś na Ceahlau, ale w końcu sobie odpuściliśmy, bo podejście tam daje nieźle w kość.
Spakowaliśmy bambetle i ruszyliśmy dalej na północ.

Styczniowy Wąwóz Bicaz
Wąwóz Bicaz
1pix użytkownik mereks odległość 25 km 1pix

irasek_palownik użytkownik irasek_palownik(wpisów:290) dodano 20.02.2014 12:54

Jeszcze kilka lat temu takie cerkiewki ukryte gdzieś w wioskach z dla od głównej drogi były nie do namierzenia. Teraz Rumunii się postarali i przy głównej drodze poustawiali drogowskazy do tego typu obiektów.

nata14 użytkownik nata14(wpisów:1093) dodano 20.02.2014 12:49

Cerkiewka śliczna . :)

gimper użytkownik gimper(wpisów:681) dodano 19.02.2014 16:26

Miałem okazje jechać tym wąwozem. Ładne widoczki i pogoda dopisała

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3451) dodano 18.02.2014 21:36

Widzę, że w Rumunii uzdrowiska też w stylu szwajcarskim budowali. Bardzo fajne.
Krajobrazy też, a może nawet przede wszystkim. Pozdrawiam:)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6364) dodano 18.02.2014 20:05

Ten gulasz zapamiętam sobie...;)

podrozninka użytkownik podrozninka(wpisów:868) - Użytkownik usunięty. dodano 18.02.2014 19:32

Bardzo ciekawa galeria. Plenery wokół jeziora cudne. W ogóle, to cała Twoja saga o Rumunii mi się podoba.

olazim użytkownik olazim(wpisów:2270) dodano 18.02.2014 18:53

Pięknie z Wami wędrować i czy to wieczorem czy rankiem zawsze coś fajnego odkrywacie-pozdrawiam.