Nasz spacer zaczynamy na przejściu granicznym. Do cesarskich kurortów można stąd dojść promenadą. My jednak korzystamy z pięknej zimowej pogody i postanawiamy pójść plażą. W oddali widać cel naszego spaceru. Pierwszym cesarskim kurortem jest Ahlbeck. Ahlbeck  położony jest między Świnoujściem a Heringsdorfem.
Jest bardzo znanym i lubianym kąpieliskiem nadbałtyckim. My postanawiamy udać się na molo. Przed wejściem na molo znajduje się secesyjny zegar szafkowy zdobiony girlandami ufundowany przez kuracjuszy w 1911 r. Molo zostało wybudowane w 1899 r i ma długość 280 m w głąb morza. Biały budynek usytuowany na molo uznany jest za perełkę konstrukcyjną mieści się w nim restauracja, sklepik, muzeum i kino. Dalszym celem naszego spaceru jest Heringsdorf.
Wracamy na promenadę aby delektować się zabudową Ahlbecku. Przed nami jedna z najbardziej okazałych budowli w Ahlbecku Hotel Ahlbecker Hof znajdujący się przy promenadzie. Promenadą kierujemy się do Heringsdorfu. Idąc promenadą podziwiamy zabudowę willową i nawet się nie spostrzegliśmy kiedy znaleźliśmy się w Heringsdorfie Do czasów II Wojny Światowej - Heringsdorf  był modnym kąpieliskiem niemieckiej arystokracji i finansjery, z tego też powodu często nazywany był Niceą wschodu. Typowe dla Heringsdorfu są wystawne wille. Każda z nich ma własną historię.
To właśnie w tej willi bywał wielokrotnie cesarz Wilhelm II. W dawnych latam miejscowości Ahlbeck, Heringsdorf i Bansin odwiedzały wielokrotnie koronowane głowy... Wilhelm I, Fryderyk III, Wilhelm II oraz cesarz Austro- Węgier Franciszek Józef I To dzięki tym wizytom obecny Alhbeck, Heringsdorf i Bansin zyskały status cesarskich kurortów. Mijamy Heringsdorf i kierujemy się do ostatniego cesarskiego kurortu Bansin. Bansin jest najmniejszym i najmłodszym kurortem z całej trójki.
Jest też mniej popularny niż Ahlbeck i Heringsdorf. Są tu piękne wille, hotele i pensjonaty. Jest też molo...

Które jest o 5 m dłuższe niż zabytkowy pomost w Ahlbecku. My postanawiamy odpocząć... Delektujemy się słońcem i ciszą tu panującą.
Kierujemy się w drogę powrotną do Świnoujścia. Zamierzamy wrócić plażą. Przed nami molo w Heringsdorfie. Odróżnia się od typowych pomostów trójczłonową konstrukcją. Molo ma długość 508 m. Na jego początku mieści się centrum handlowe ze sklepikami pamiątkarskimi, restauracją, pensjonatem i kinem
W części środkowej znajduje się zadaszony trakt z ławeczkami i tarasem widokowym. A na końcu przeszklona restauracja, bar, kawiarnia oraz dobudowana przystań dla cumujących statków wycieczkowych pływających pomiędzy kurortami cesarskimi a Świnoujściem. Nasz spacer dobiega do końca. Ostatni etap wycieczki odbyliśmy promenadą. Dziękuję...

Krótki wypad do  Kąpielisk Cesarskich.
1pix użytkownik czupur odległość 0 km 1pix
Ahlbeck
1pix użytkownik seerene odległość 2 km 1pix

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 06.06.2017 06:51

Też lubię ten rejon.... To jak powiew lat minionych - pozdrawiam serdecznie

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 05.03.2014 21:26

Ciekawe dlaczego mnie tam nie było, pewnie oniemiałem po alei gwiazd w Międzyzdrojach, pozdr.