m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (25):

 
Cala turystyka skupiona jest na polnocy wyspy. A mysmy mieszkali na poludniu. Tez ladnie i bez tloku. A jakies wodorosty sie zbiera a nawet sie hoduje (i sprzedaje Japonczykom). Stone Town, czyli stolica. Stone Town, czyli stolica. Stone Town - tu Arabowie trzymali niewolnikow przed wywiezieniem ich do Europy. Warto poczytac troche o histori niewolnicta i przestac wierzyc o w obiegowe i bzdurne stereotypy. To tez, niestety, jest Stone Town... Dotkniecie szczesciem komunizmu...
Stone Town - jarmark, glownie warzywny. Zanzibar wciaz mocno arabski. Niesamowita architektura: kryte strzecha a zbudowane z bialych kamieni wyciaganych z oceanu, bialy cement robi sie z tych samych kamieni. Domy wygladaj jak tynkowane a nie sa. Tysiace odcieni bieli.
Niesamowita architektura: kryte strzecha a zbudowane z bialych kamieni wyciaganych z oceanu, bialy cement robi sie z tych samych kamieni. Domy wygladaj jak tynkowane a nie sa. Tysiace odcieni bieli.
Niesamowita architektura: kryte strzecha a zbudowane z bialych kamieni wyciaganych z oceanu, bialy cement robi sie z tych samych kamieni. Domy wygladaj jak tynkowane a nie sa. Tysiace odcieni bieli.
Stone Town, czyli stolica. Niesamowita architektura: kryte strzecha a zbudowane z bialych kamieni wyciaganych z oceanu, bialy cement robi sie z tych samych kamieni. Domy wygladaj jak tynkowane a nie sa. Tysiace odcieni bieli.
Niesamowita architektura: kryte strzecha a zbudowane z bialych kamieni wyciaganych z oceanu, bialy cement robi sie z tych samych kamieni. Domy wygladaj jak tynkowane a nie sa. Tysiace odcieni bieli.
Narodowy napoj:-)) Gdzies w srodku wyspy.
Wieczorem rybacy wracaja z polowu.

najbliższe galerie:

 
Stone Town
1pix użytkownik radziop odległość 3 km 1pix
Zanzibar III.
1pix użytkownik jotwu odległość 3 km 1pix
TANZANIA ZANZIBAR  -Zanzibar City
1pix użytkownik martyna odległość 5 km 1pix
Zanzibar II.
1pix użytkownik jotwu odległość 7 km 1pix
ZANZIBAR - SUPLEMENT po 10 tyś odsłonach
1pix użytkownik deszcz odległość 10 km 1pix
Bo na plażach Zanzibaru...
1pix użytkownik migot odległość 13 km 1pix

komentarze do galerii (17):

 
mjetek użytkownik mjetek(wpisów:61) dodano 06.11.2007 22:30

no i wszystko jasne!!! wysylalem zdjecia o szerokosci 600 pxli a na stronie sa rozciagane do 700 pxli. Nie doczytalem sie tego wczesniej! Dobrze, ze cokolwiek widac:-)))

mjetek użytkownik mjetek(wpisów:61) dodano 06.11.2007 21:05

No dobrze! Nie ma co sie tlumaczyc z bledow. Wyslalem zdjecia jeszcze raz w lepszej jakosci. Dzieki za zwrocenie uwagi!!!

mjetek użytkownik mjetek(wpisów:61) dodano 06.11.2007 19:21

sie zgadza: szybkosc modemu nie wplywa na jakosc zdjec! ale lepszej jakosci zdjecia dluzej sie wysylaja bo maja wiecej kB. stad nawet zwyklego @ czasem trudno wyslac

archipio użytkownik archipio(wpisów:892) dodano 06.11.2007 14:50

Rzeczywiście są zdjęcia w galerii Mjetka 120x160,
ale większość to 465x700 jak wszystkie w Obieżyświecie.
Czy to uzasadnia niektóre "nieostrości" nie mnie oceniac,
bo na technice komputerowej się nie znam.
Sam do niedawna miałem bardzo wolny modem,
ale to tylko znacznie wydłużało czas wysyłania (edytowania) zdjęć,
natomiast nie miało wpływu na ich jakość.
Ale powtarzam - na tym się nie znam,
może nasi administratorzy to wyjaśnią.

mjetek użytkownik mjetek(wpisów:61) dodano 06.11.2007 14:10

Coz, slaba jakosc (ostrosc) to po prostu problem z wysylaniem zdjec. Dobra jakosc to kB. A pamieta ktos jeszcze internet przez modem? To teraz sobie to wyobrazcie tylko jeszcze 19183276 razy wolniej a prad to tu czasem bywa....

piautre użytkownik piautre(wpisów:27) dodano 06.11.2007 09:41

bardzo dobra miejscami (np 5, 12, 22...) lecz nierówna galeria. Niestety z niewiadomych przyczyn słaba jakosć odbija sie na notach. Z niewiadomych, gdyż nawet prosty aparat cyfrowy w nieskomplikowanych warunkach i dobrym oświetleniu powinien dac dobre technicznie zdjęcia. Samo miejsce- po prostu bajka.

maca użytkownik maca(wpisów:287) dodano 05.11.2007 14:13

Dobre naturalistzczne zdjecie rekina..........Zgadzam sie z archipiem, kazdy widzi w fotografii cos innego, warto sie tym podzielic, zeby lepiej zrozumiec swiat, ktorz jest tutaj pokazywany.

archipio użytkownik archipio(wpisów:892) dodano 05.11.2007 13:29

Tekstu agawaldi spodziewałem się, nawet dużo szybciej.
To nic, że nie do końca zrozumiał to co tłumaczyłem kustonnce.
Przypomnę tylko, że tamten Zanzibar spadł z 30-ki
zanim mjetek przedstawił swoje galerie.
Prawdą jest też, że średnie oceny się podniosły
i że na tym korzystamy wszyscy edytujący zdjęcia dzisiaj.
Czy ktoś jeszcze tak zrozumiał, że dowodzę iż zyskał jedynie mjetek a stracił deszcz ?
Dosyć to (rozumowanie) absurdalne.
Komentarze ?
Pamiętam jeszcze ): silny front na rzecz komentowania (uzasadniania) ocen.
Mjetek ma oczywiście rację - to samo zdjęcie, a jak różny może być odbiór !
I co ? To znaczy, że nie możemy wymieniać poglądów ?
Trudno mi zrozumieć stanowisko: "rozmawiam tylko o swoich (zdjęciach) bo co mogę powiedzieć o innych ?"
Z każdej dyskusji można wynieść coś pożytecznego.

kiclaw użytkownik kiclaw(wpisów:9) dodano 05.11.2007 13:26

Daje 6, poniewaz:
- slabo z ostroscia (na poczatku tez myslalem, ze to skany ze sredniej jakosci skanera)
- horyzont czesto chyli sie te, albo wewte
- nienajlepszy kadr, przydaloby sie uwzglednic zasade zlotego srodka
- niektore zdjecia wypalone

mjetek użytkownik mjetek(wpisów:61) dodano 05.11.2007 12:53

AGIWALDI - ja tam bylem tylko chwile i nie bede swirowal na experta. Wiec historycznych szczegolow szukaj w Vikipedi:-) Z notatek z podrozy: Wczesniej wyspa byla osobnym panstwem (wtedy Tanzania nazywala sie Tanganika, nazwa Tanzania istnieje od momentu zlaczenia sie Tanganiki z Zanzibarem). A polaczenie bylo wynikiem szantazu. Wyspa jest prawie w calosci muzulmanska (jest nawet katedra katolicka i biskup, ale 98% mieszkancow to muzulmanie).
Wyspa ma dosc duza autonomie. Slynna z hodowli korzennych przypraw , bialych plaz i …. niewolnikow. Kazdy turysta odwiedza dawny rynek niewolnikow. Dzialal od XII wieku!!! Handlem zajmowali sie Arabowie. Dzis na tym miejscu stoi katedra anglikanska ale wciaz mozna zobaczyc pomieszczenia pod ziemia, w ktorych trzemano zlapanych czekajacych az ktos ich kupi.
Te piwnice to koszmar jak sie tam lazi i mysli ile cierpienia tam sie dokonalo przez wieki....
Po paru latach tu przezytych widzialem najwieksze tragedie i najwieksze szczescia. Ech, Afryka:-)))

mjetek użytkownik mjetek(wpisów:61) dodano 05.11.2007 12:25

dzieki AGAWALDI !!! - sie tu zapraezentowalem bo widzialem fajne zdjecia a co do komentarzy to nie komentuje (zrobiles to wybornie:-))) Lubie rozmawiac o zdjeciach. O swoich. Bo co moge napisac o innych: ze mi sie nie-/-podoba? Autor je lubi skoro je pokazuje! I to najwazniejsze. Nauczylem sie juz dawno: to samo zdjecie przez 2 rozne osoby moze byc odebrane zupelnie inaczej. Ale dopoki jedna z nich nie uwaza, ze jest profesjonalnympanembogiem fotografi i nie pluje w obiektyw (bo to ciezko zetrzec:-) to ok!!!!
Nie kojarze legendarnego Deszczu:-)

mjetek użytkownik mjetek(wpisów:61) dodano 05.11.2007 11:40

...dodalem pare slow opisu do zdjec na ktorych jest cos wiecej niz plaza i Ocean Indyjski :-)

mjetek użytkownik mjetek(wpisów:61) dodano 05.11.2007 09:21

Deszczowy Zanzibar piekny na zdjeciach ale kiedy tam bylem nigdy nie padalo, wiec sila rzeczy:-)) Co do techniki to nie sa to skany orginalow, to aparat cyfrowy (chmurzaste zdjecia sa w wiekszosci niedoswietlone i przekontrastowane, pokombinowalem z balansem bieli, zeby naswietlilo sie tak jak bylo a nie tak jak aparat chcial - uroki sprzetu cyfrowego: nie trzeba przesiadywac calych nocy w ciemni:-))

archipio użytkownik archipio(wpisów:892) dodano 05.11.2007 00:54

Tak, kustonnko, ja też już pisałem że deszczowy Zanzibar wypada z 30-ki.
Boleję nad tym. Tak po prawdzie, to również pewien udział w tym ma nowy system ocen.
Kto kiedyś dawał 3 a nie 4 - może teraz dać 7.
Tak samo wybierający "w dól" między 4 a 5 - teraz daje np 9, a nie 8.
Uważna obserwacja dowodzi, że średnia ocen poszła w pewnym stopniu w górę
i "pogrążyła" galerie ze "starego rozdania".
C'est la vie.

archipio użytkownik archipio(wpisów:892) dodano 05.11.2007 00:22

To pierwsza z serii nowych egzotycznych galerii, której zdołałem się bliżej przyjrzeć (brak czasu!).
Sam temat, czy też miejsce, bardzo atrakcyjne. A więc i szansa na dobre zdjęcia niewątpliwa.
Najprościej by było powtórzyć, że to... nie TEN "Zanzibar". I to jest prawda.
Kilka zdjęć jednak wymienię, bo to są dobrze z wyczuciem wyszukane tematy.
To zdjecia nr 1, 5, 12, 15 i 22.
Ale wielką jednak zagadką (dla mnie) jest strona techniczna !
Chodzi mi o jakość, począwszy od ostrości, spłaszczoną i przerysowana gamę kolorów, skończywszy na naświetleniu i kontraście.
Jest z tym po prostu żle.
Czy to są skany z oryginałów ?
Mam nadzieję, że galerie które mi pozostały do oglądnięcia będą lepsze.

kustonnka użytkownik kustonnka(wpisów:404) dodano 04.11.2007 23:08

Tak, moniko zgadzam się w 100%, daleko temu Zanzibarowi do tego deszczowego. Nie wiem czy zauważyłaś, ze ten deszczowy wypada właśnie z pierwszej 30-ki. Zasługa kubusia i podobnych do niego kolesiów.

moneeq użytkownik moneeq(wpisów:1090) dodano 04.11.2007 22:24

to nie ten sam zanzibar co urzekl i zaczarowal od pierwszego wejrzenia, jak ten niezapomniany deszczowy.
Zdjcia sa piekne, jest ten sam kolor nieba, wyjatkowy, ale dalej teskni sie za tym ''po zmianach''

Pozdrawiam

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!