Naszą wycieczkę zaczynamy na Przełęczy Krzywopolskiej. Podchodząc pod górę podziwiamy krajobrazy Beskidu Huculskiego. Najwyższym szczytem jaki mamy dzisiaj zdobyć jest Katerenka 1383 m n.p.m. a wycieczkę skończymy w Worochcie.
Wkrótce za nami zostają łąki na których Huculi wypasają swoje stada i wchodzimy w las. Pasmo górskie wzdłuż którego idziemy jest zarośnięte lasem i przeogromną ilością krzaczków jagód. Gdzieniegdzie widać otaczające nas szczyty.
Jak widać szlaki są tu dobrze wyznakowane. Nagle minął nas pojazd przystosowany do tutejszych dróg. Idąc dalej natknęliśmy się na bacówkę. W środku przebiegała produkcja sera.
Pracownicy tego zakładu... ...i krówki dzięki którym wszystko się kręci. Po drodze mijamy wyglądający na stary krzyż.
Prawdopodobnie dzięki temu, że stał gdzieś w górach to ostał się przez czasy sowieckie. Dalszą drogę uatrakcyjnił nam deszcz... ...a po deszczu nad górami zaczęły pojawiać się mgły. Powoli dochodzimy do Worochty. Widać, że dopiero co padało.
W Worochcie z daleka rzuca się w oczy słynny wiadukt kolejowy. Ale my jeszcze mamy kawałek do centrum wsi. Worochta to obecnie tzw. wieś miejskiego typu.
Przydrożna kapliczka. Więcej o Worochcie w innej mojej galerii http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=24375 Jednym z najcenniejszych zabytków Worochty jest XVIII -wieczna cerkiew p.w. Narodzenia NMP. Cerkiew jest zbudowana w stylu występującym wyłącznie w dolinie Prutu. Dzwonnica stojąca przy cerkwi i zabytkowy krzyż.
I jeszcze rzut oka na powstały w 1892 roku wiadukt. Było to genialne dzieło Stanisława Rawicz-Kosińskiego. Wzorowali się na nim inżynierowie z całej Europy projektując np. mosty i wiadukty w Alpach.

Tam szum Prutu,  Czeremoszu. . .   Huculszczyzna cz. 2
Gorgany Chomiak
1pix użytkownik kabaczek odległość 16 km 1pix

dispar użytkownik dispar(wpisów:5391) dodano 20.03.2014 11:38

Kraina niespotykanej spokojności. Oby tak zostało.
Fajna wycieczka.
Trochę większy kontrast byłby w sam raz.

kabaczek użytkownik kabaczek(wpisów:1147) dodano 20.03.2014 09:28

Dziękuję za odwiedziny.
Niestety, to co się dzieje za naszą wschodnią granicą przeraża...
A rozbiór Ukrainy to byłaby katastrofa dla wszystkich.
Patrząc w przeszłość tereny pokazane w tej galerii do II wojny światowej należały do Polski. Obecny rejon Zakarpacki został zajęty przez Armię Czerwoną w 1940 roku, a wcześniej należał do Czechosłowacji i Rumunii. Ale o tym może coś więcej w kolejnej galerii...

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 19.03.2014 10:22

Fajna wędrówka:)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3657) dodano 19.03.2014 09:09

Nie potrafię patrzeć na zdjęcia z Ukrainy inaczej niż przez pryzmat tego, co tam się teraz dzieje:-(
Aneksja Krymu przez Rosję to rozbój w biały dzień.
Cara Władimira przebił jednak wczoraj Żyrinowski, który zaproponował Polsce, Węgrom i Rumunii, by włączyły się do rozbioru Ukrainy.
Ciekawe komu wg niego miałyby przypaść tereny, po których oprowadzasz nas w tej galerii?
Pozdrawiam:-)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2786) dodano 18.03.2014 21:32

Przyjemna wędrówka. Dzięki deszczowi stworzył się fajny klimat z mgłami. Pozdrawiam :)