Jechaliśmy wzdłuż rzeki Mosel i wśród winnic. Po jednej stronie rzeki Luksemburg, a po drugiej Niemcy. U góry nad tą kapliczką powiewa flaga Luksemburga.  Jest to miasteczko Wormeldange. Po drodze w tym budynku kupiliśmy białe winko z Mozeli i skorzystaliśmy oczywiście z darmowej degustacji. Piękny region, dużo tras rowerowych. Wzdłuż Mozelii jest deptak tylko dla pieszych , rowerów i wrotkarzy. Drogi dla samochodów są  położone równolegle i przecinają winnice.
Wiosna tutaj jest bardzo wcześnie. Mosel wygląda na bardzo czystą rzekę. Barka leniwie porusza się po rzece. Słychać też szum strumyków które wartkim nurtem dopływają do Mosel. W Trier przede wszystkim chcieliśmy zobaczyć amfiteatr Porta Nigra.
W pobliżu tego placu zostawiliśmy samochód bezpłatnie i bez mandatu. Katedra świętego Piotra (najstarszy kościół biskupi w Niemczech) .
Rynek. Fontanna na rynku. Tłum ludzi i dlatego kadr ponad głowami. Budownictwo szachulcowe, ale bardzo pięknie odnowione. Jedna z kamieniczek przy rynku i następna nie mniej ciekawa. Moje ulubione kwiatki po bardzo okazyjnej cenie jak dla Niemców.
Tylko 1 euro, tak jak dla nas za 1 zl. Porta Nigra (Czarna Brama) światowej klasy zabytek  architektury - na Światowej liście Dziedzictwa UNESCO od 1986 r. Porta Nigra został zbudowany przez Rzymian w 100 roku. Widać w oknach turystów. Detal na budynku. Przekwitająca już magnolia na dziedzińcu biura informacji turystycznej skąd otrzymałam  materiały o tak pięknym regionie.

Trier (Trewir)
1pix użytkownik lilutek odległość 1 km 1pix
Trier - Niemcy
1pix użytkownik admian odległość 2 km 1pix
VeloTour2014-krok po kroku 3 (Jesień)
1pix użytkownik artcze odległość 2 km 1pix
Weekend w winnicach Mozeli
1pix użytkownik patryk odległość 3 km 1pix
Ślady Imperium - Do Trier jeszcze kiedyś wrócę. . .
1pix użytkownik ak odległość 3 km 1pix
Luksemburg (cz. III) - Echternach
1pix użytkownik anikm odległość 18 km 1pix

ak użytkownik ak(wpisów:5809) dodano 23.04.2014 09:30

Trier jest piekne ... jak powiedziałem , wrócę tam jeszcze kiedyś bo warto... szkoda że zabrakło foty bramy od frontu :)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 06.04.2014 21:52

Elise tu tez byłam i mam zamiar wrócić,okolice są bardzo atrakcyjne,każdy znajdzie tam coś dla siebie,jest dobre wino,dużo zamków na wzgórzach,ciekawe szlaki,zresztą cala dolinę Mosel ...POLECAM:))))Pozdrawiam:)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 31.03.2014 19:36

oj..oj...miejsce...napisać chciałam...

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 31.03.2014 19:35

ciekawe mijsce...i architektura...miło się spacerowało po Twojej galerii ...pozdrawiam serdecznie...

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1827) dodano 31.03.2014 15:47

bardzo ładna architektura.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7150) dodano 31.03.2014 15:46

Madeleine - co prawda najpierw planuję zwiedzić Saksonię, bo tam też sporo zacnych miejsc do zobaczenia jest, ale ten region i jeszcze Alzacja cały czas chodzi mi po głowie:) Naoglądał się człowiek galerii i teraz trzeba zwiedzać:)))

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 31.03.2014 13:52

jako, że mam ostatnio za dużo stresu, to muszę radykalnie zwiększyć ilość urlopów, a o tym regionie na dłuższy weekend lub tydzien już od dłuższego czasu przemyśluję, może we wrześniu, pozdr.

mlochowskijacek użytkownik mlochowskijacek(wpisów:857) dodano 31.03.2014 00:50

Elizo miło że mogłem znów wrócić nad Mozelę. Kiedyś wędrowałem wzdłuż jej nurtu, wzgórz winnic od strony Coblenz do Cochem (piękne miasteczko), ale do Trier nie dotarłem. Teraz dzięki Tobie mogłem obejrzeć Porta Nigra. Pozdrawiam

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6548) dodano 30.03.2014 22:22

Fajne miasteczko:) 50 tulipanów za 10 EUR to u nas jest drożej w Polsce;)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2578) dodano 30.03.2014 21:20

Małe miasteczko, a tyle ciekawych zabytków. Najciekawszy rynek z kamieniczkami, zwłaszcza szachulcowymi i Porta Nigra. Pozdrawiam :)

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4716) dodano 30.03.2014 19:47

Ciekawa okolica. Niemcy są zresztą bardzo różnorodnym krajem, trochę chyba niedocenionym przez turystów. Dzięki za prezentację

madeleine użytkownik madeleine(wpisów:1364) dodano 30.03.2014 17:45

Paweller, dobrze kombinujesz ;) to bardzo ciekawy kierunek i cenowo w miarę przystępny. Miło powspominać :))) pozdrawiam serdecznie

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:3964) dodano 30.03.2014 17:32

21 najpiękniejsze, no i oczywiście kwiaty. W pięknym miejscu byłaś i dobrze, że go pokazałaś.

elise użytkownik elise(wpisów:909) dodano 30.03.2014 13:13

Dostałam ciekawe materiały informacyjne z biura "I". Trzeba więcej czasu poświęcić temu regionowi. Warto wybrać się z rowerem bo spotykałam tam rowerzystów w różnym wieku. Serdecznie Ciebie pozdrawiam.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7150) dodano 30.03.2014 13:07

Ale numer ..., przeglądam właśnie na necie mapy i fotki z Trewiru i okolic, a Ty tu galerię zapodajesz z tego miasta:) Siedzę już drugi dzień nad tą Nadrenią - Palatynatem i tak właśnie nawet o Tobie pomyślałem, że masz fajnie, bo blisko z tego Luksemburga, a dla mnie to ponad tysiąc km., ale region jest piękny i trzeba będzie się tam wybrać. Parę okolicznych miasteczek jest również rewelacyjnych, np. Rudesheim, Cochem, Monreal, Bacharach czy zamek Eltz ..., to miejsca, które sobie wypisałem:) Może wkrótce też tam dotrzesz (albo już byłaś), i parę galerii zapodasz:)))