Widok na stolicę Zanzibaru rajskiej wyspy, jak o niej mówią. Należy ona do niezbyt bogatej Tanzanii i jest oddalona od lądu o 40 km. Jej położenie u wschodnich wybrzeży Afryki sprawiło, że krzyżowały się tutaj szlaki handlowe całego świata. Ze Stone Towne dokąd przylecieliśmy, jedziemy wśród lasów palmowych na najbardziej turystyczną, północną część wyspy. Pomimo tego mamy dla siebie puste plaże. Hotel, do którego przybyliśmy, zrobił na mnie pozytywne wrażenie. Duży taras, parasole, a obok bar. Ale co tam hotel, na wyciągnięcie ręki był ocean mieniący się wszystkimi odcieniami szmaragdu, lazuru, turkusu, niebieskiego aż do granatu. Zachwytom nad jego kolorami nie było końca. To przegląd trunków, którymi w czasie wolnym od penetrowania plaż i oceanu się raczyliśmy ;) Przyjemnym zajęciem było nicnierobienie, bo co można robić w raju. Na początku nicnierobieniem było obserwowanie przypływów i ... ... odpływów.
W czasie których łódki osiadały na mieliźnie ... ... i pojawiały się kobiety zbierające algi, które są od nich skupywane za grosze dla firm farmaceutycznych, kosmetycznych na maseczki i inne upiększacze. Z oceanu wyławiano też skorupiaki i inne drobne żyjątka. Odcień wody w zależności od dnia i godziny wciąż był inny, wciąż zachwycał. W czasie przypływu pojawiały się tradycyjne łodzie dhow ... ...i rybacy z sieciami. Ludzie na wyspie żyją głównie z oceanu, turystyki i handlu, w skromnych warunkach i tradycyjnych rodzinach. W większości to muzułmanie mający po kilka żon i dzieci, które trzeba wykarmić.
Dla plaż białych jak mąka pojawiliśmy się na wyspie, dlatego też codziennie po nich spacerowaliśmy. ... Woda była ciepła jak zupa. Jej temperatura oscylowała w granicach 35 stopni, aż nie chciało się z niej wychodzić. ... Na plażach rzadko można było kogoś spotkać. Czasami przeszli po niej Masajowie, ... ... a czasami przebiegło jakieś stworzenie w skorupce.
... Po zachłyśnięciu się plażami, uwierzeniu, że jesteśmy w raju, postanowiliśmy wyruszyć na połów merlina. Umówiony kapitan sporo się spóźnił, gdyż jego stateczek utknął na mieliźnie. Zapomniał o której godzinie jest odpływ ;) Ale to nic, nigdzie nam się nie spieszyło i w końcu wypłynęliśmy. Woda była czysta i szmaragdowa. Słońce roztapiało nasze ciała i nadawało im czerwonego koloru, aż w końcu dano znak, że ryba bierze i możemy pobawić się w wędkarzy. Bawiłam się i wyciągnęłam dorado. To nic, że nie merlin. Zresztą nawet i dobrze, bo przy wyłowieniu dorady pomagało mi dwóch mężczyzn, a co byłoby przy merlinie ... Nie wiem kto kogo by złowił. Nasz połów. Jedna ryba dla kapitana, druga przyrządzona przez hotelowego kucharza na kolację, a trzecia następnego dnia została zgrillowana  na bezludnej plaży. Nie pamiętam co się stało z czwartą ... Jeszcze takie ryby można wyłowić z oceanu.
Następnego dnia wybraliśmy się na pobliską rafę koralową. Mąż podziwiał podwodny świat, a ja podziwiałam te nudne plaże i ocean ;) Słuchając opowieści męża o cudach, jakie można zobaczyć na dnie oceanu, żałowałam, że jestem stworzeniem lądowym. Z jednej nieznośnie białej plaży popłynęliśmy na kolejną, gdzie przyrządzono dla nas złowioną doradę. Jej przepyszny smak pamiętam do dzisiaj, może ze względu na okoliczności przyrody w jakich ją spożywaliśmy i z powodu tego, że była własnoręcznie złowiona. Wyspa to dla nas raj, a dla miejscowych miejsce najczęściej bardzo trudnego życia. ...
Będąc na Zanzibarze koniecznie trzeba zwiedzić historyczną część jego stolicy Stone Town - Kamienne Miasto. Na zdjęciu jeden z najważniejszych zabytków Zanzibaru, katolicka katedra pod wezwaniem św. Józefa z 1898 r. Wybudowali ją francuscy misjonarze na wzór katedry z Marsylii. Stara część miasta to labirynt wąskich uliczek, zaułków, dzięki temu nie docierają tutaj promienie słoneczne. Ze ścian domów najczęściej odpada tynk, plątanina kabli wisi nad głowami, a pod nogami walają się śmieci. Na wyspie żyją koło siebie Arabowie, Hindusi, Afrykańczycy i Europejczycy. Mieszanka kultur i wyznań. Jak widać robienie zdjęć nie zawsze jest mile widziane. 85 % to konserwatywni islamiści, więc radzę kobietom wybierać się na zwiedzanie miasta z zasłoniętymi nogami i ramionami. W mieście urodził się Farrokh Bulsara czyli Freddie Mercury, znany na całym świecie wokalista zespołu Queen. W 2006 roku radykalni islamiści uniemożliwili odbycie się imprezy z okazji 60 rocznicy urodzin piosenkarza. Miasto o portugalsko-arabskich korzeniach swój największy rozkwit przeżywało między XII a XV wiekiem. Tutaj krzyżowały się wówczas szlaki handlowe. Dziś dalej żyje z handlu, eksportuje głównie przyprawy, wodorosty i rafię, ale lata świetności ma już za sobą.
W mieście trzeba zobaczyć jedyny w swoim rodzaju targ. Jest to stary budynek przykryty rdzewiejącą blachą. Znajduje się w nim część owocowa ... .. i rybna, ale zapach, fetor jest w niej trudny do zniesienia. ... Sok z trzciny cukrowej jest orzeźwiający, ale wolałam nie ryzykować pijąc go. Chciałam zobaczyć jeszcze dalszą część miasta. Na targu za niewielkie pieniądze można kupić przyprawy. My skusiliśmy się na grupy pęk wanilii za 10 dolarów. Dla nas to niewiele, a dla miejscowych zarobek na kilka dni. ...
W Stone Town szukałam słynnych, charakterystycznych zanzibarskich drzwi. Znalazłam niejedne. Są one pięknie rzeźbione w drewnie. Mają wielkie kolce, które chroniły przed słoniami w Indiach, bo własnie z tego kraju przybyły na wyspę z bogatymi kupcami. Pałac kolejnych sułtanów. W 1698 r. Zanzibar stał się częścią sułtanatu Omanu, a po śmierci sułtana Said ibn-Sultana  w 1856 r. doszło do wojny o sukcesję pomiędzy jego synami, w wyniku której w 1861 r. utworzono odrębny Sułtanat Zanzibaru. W 1886 r.Wielka Brytania przejęła kontrolę nad Zanzibarem, ale formalnie dalej panowali miejscowi sułtanowie. 10 grudnia 1963 Zanzibar uzyskał niepodległość. 12 stycznia 1964 wybuchła rewolucja, w wyniku której obalono sułtana i proklamowano Republikę Zanzibaru i Pemby. 26 kwietnia 1964 roku państwo to utworzyło wraz z Tanganiką Zjednoczoną Republikę Tanzanii. To tyle danych historycznych za wikipedią. Wnętrza pałacu są w opłakanym stanie. Można je zwiedzać, ale wymagają kapitalnego remontu, a sponsorów jak na razie brak. W najlepszym stanie była klatka schodowa widoczna na poprzednim zdjęciu. Zresztą bardzo mi się spodobała. A to już widok z pałacu na port. Samochód ostatniego z sułtanów zamieszkujących pałac. Dziękuję :)

Nungwi
1pix użytkownik coneser odległość 0 km 1pix
Magiczny Zanzibar
1pix użytkownik evva odległość 19 km 1pix
ZANZIBAR - PWANI MCHANGAN, NUNGWI...
1pix użytkownik deszcz odległość 24 km 1pix
ZANZIBAR PO ZMIANACH
Bo na plażach Zanzibaru...
1pix użytkownik migot odległość 36 km 1pix
Ziemia Czarnych Ludzi
1pix użytkownik karol odległość 42 km 1pix

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 31.08.2014 13:24

Ok, przyjmuję komplement i bardzo dziękuję. Powiem tylko, że zdjęcia robione ponad 6 lat temu lustrzanką cyfrową, która została zakupiona dopiero przed wyjazdem, więc zdjęcia robione na wyczucie a nie podparte wiedzą, dlatego też "Mistrzowska galeria!!!!" przyjmowana jest nieufnie, z niedowierzaniem ..... :)

mucha79 użytkownik mucha79(wpisów:163) - Użytkownik usunięty. dodano 31.08.2014 12:10

Ja to tylko żałuję, że dopiero teraz w RAW zacząłem robić...kiedy wszystkie moje najlepsze podróże poza mną :( Napewno jakość by była dużo lepsza

mucha79 użytkownik mucha79(wpisów:163) - Użytkownik usunięty. dodano 31.08.2014 12:08

Halooo. jak mówię, że mistrzowska to mistrzowska, przestać mnie tu skromnym być. Trzeba chwalić to co warte chwalenia, gonić to, co warte gonienia ;)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 04.08.2014 22:35

Olaim, miło, że uznałaś, iż coś miłego dostarczyłam do oglądania. Dziękuję i pozdrawiam :)

olazim użytkownik olazim(wpisów:2233) dodano 04.08.2014 21:59

Piękna galeria-miło się ogląda -pozdrawiam.

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 04.08.2014 21:47

Mucha79, no bez przesady, ale o gustach się nie decyduje ;) Dzięki i pozdrawiam :)

mucha79 użytkownik mucha79(wpisów:163) - Użytkownik usunięty. dodano 04.08.2014 21:10

Mistrzowska galeria!!!!

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 05.06.2014 07:40

Surykatoko, zgadzam się. Dla mnie to najcudowniejsza rzecz z tego miejsca. Pozdrawiam :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7135) dodano 04.06.2014 23:32

Kolory wody nieziemskie :). Pozdrawiam :)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 04.06.2014 16:21

Markopol, myślę dokładnie jak Ty: czy starczy życia na odwiedzenie tych wszystkich pięknych miejsc ... pewnie nie, więc dobrze, że jest ten portal, bo tutaj przeskakuję z kontynentu na kontynent w ciągu kliku minut ;) Pozdrawiam :)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1492) dodano 04.06.2014 10:04

Też miałem przygodę z utknięciem na mieliźnie a raczej w podwodnym mule , w Faro.Nasza dzielna Pani szybko to ogarnęła z naszą pomocą :)
Bardzo zachęciłaś mnie by tam kiedyś wpaść,ale czy życia mi wystarczy ?
Plaże,fajne,uliczki takie jakie lubię.Podobało mi się tu.

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 02.06.2014 19:58

A co do bananów, to najlepsze jadłam w Tanzanii, więc takie zasiedziane najlepsze ;)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 02.06.2014 19:57

Rozmusiaki, sama się zrobiła ;) Pozdrawiam rajsko :)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4486) dodano 02.06.2014 19:33

Harmony,bardzo rajską galerię udało Ci się zrobić ...
Banany z 37 trochę się zasiedziały na tym targowisku ..
Pozdrówki :)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 02.06.2014 14:27

Przemku, bardzo serdecznie dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

Izka, ja tylko jeden dzień wytrzymałam na leżeniu i patrzeniu ;) Najcudowniejsze były przypływy i odpływy, które trwały godzinami. Hipnotyzowały ;) Pozdrawiam :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6031) dodano 02.06.2014 13:45

Piękna seria! Gratuluję...;)

izka użytkownik izka(wpisów:964) dodano 02.06.2014 12:43

widoki rozbrajające...mogłabym tak leżeć i patrzeć !

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 02.06.2014 12:01

Olaf, spełnienia marzeń :) Kolory oceanu najbardziej pamiętam. Pozdrawiam :)

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1520) dodano 02.06.2014 11:52

Piękna galeria, kolory powalające ;) marzy mi się tam pojechać, może kiedyś
pozdrawiam...

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 01.06.2014 17:49

Pięknie tam, pięknie i odpowiem na priv :) Pozdrawiam :)

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 01.06.2014 17:42

Na początek pytanie.
Byliście tam indywidualnie czy z BP?
Wygląda na imprezę indywidualną, ale na wszelki wypadek pytam.
Tak czy inaczej, to zapytam kiedyś na priv o szczegóły, ponieważ kiedyś muszę się tam wybrać.....naprawdę potwierdza się, że piękne miejsce.

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 01.06.2014 15:22

Przemku, jak to czasami wiele nie trzeba, aby oczy się śmiały :))) Pozdrawiam :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6031) dodano 01.06.2014 14:19

Piękne plaże! Aż się oczy śmieją...:))

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 31.05.2014 22:53

Barte, ja jestem kobieta pracująca i żadnej pracy się nie boję ;) ale w sumie "łowienie" to nie była praca, tylko przyjemność. Pozdrawiam :)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 31.05.2014 22:52

Nola, jakoś specjalnie nie trzeba się wysilać, aby zachęcić do wyjazdu na Zanzibar ;) Pozdrawiam :)

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 31.05.2014 21:49

zza tego różowego kasku nie wyglądałaś na Starego człowieka i morze, a tu taka niespodzianka, pozdrawiam

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6686) dodano 31.05.2014 21:47

Bardzo zachęciłaś do odwiedzenia tego rajskiego zakątka:) Kolor wody boski:)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:3030) dodano 31.05.2014 18:16

ocean ...cudowny...to fakt....

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 31.05.2014 10:45

Ireno, Wielkopolanko fajnie, że wpadłyście na wyspę, którą polecam jako miejsce na zrelaksowanie się. I nie musi to być leżenie na plaży, ale czas na wyspie można spędzić aktywnie. Najcudowniejszy jest tam ocean, jego kolory i temperatura wody. Pozdrawiam Was :)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1845) dodano 31.05.2014 07:23

Oglądam po raz drugi i na pewno nie ostatni! to galeria wspaniale relaksująca ! piękno nie ma tu granic! jak zawsze u Ciebie uroczo i ciekawie!
pozdrawiam serdecznie:)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:3030) dodano 31.05.2014 07:09

ale super....i miejsce i galeria odlotowe są....pozdrawiam serdecznie....

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 30.05.2014 23:35

Marek, to samo dostaniesz u nas w sklepie, a od czasu, gdy tam byłam upłynęło sporo czasu, więc alkohol by wywietrzał ;)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 30.05.2014 23:33

Paweller, pewnie miał tyle co napisałeś, ale Masajowie są bardzo szczupli, więc na zdjęciu mogą wydawać się wyżsi. Pozdrawiam :)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 30.05.2014 23:31

Woja, ja też ich nie mogłam już znieść i wróciłam do naszego pięknego kraju ;) Pozdrawiam :)

marekpic użytkownik marekpic(wpisów:629) dodano 30.05.2014 23:23

to skandal że żadnych trunków ze zdjęcia nr 4 nam nie przywiozłaś;-)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 30.05.2014 23:15

Te kolory wody są bajeczne, piękne miejsce odwiedziłaś ..., ten środkowy Masaj na 17 to ponad 2 metry będzie chyba miał, nie sądzisz?:)))

woja użytkownik woja(wpisów:551) dodano 30.05.2014 21:29

Harmony, te szmaragdy, lazury, turkusy i granaty są nie do zniesienia!!! (Dla kogoś, kto tam nie był:-)
Pozdrawiam:-)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 30.05.2014 20:51

Anula85, jak Tobie się marzy taki spacer po białej plaży, to byś się zakochała w tym miejscu :) Byliśmy w połowie marca i oczywiście też na safari, które prezentowałam tutaj: http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=25459

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 30.05.2014 20:49

Anusia_osia, turkus bije po oczach, ale ja akurat bardzo lubię ten kolor :) Faktycznie, tematy do fotografii same przychodziły, ale ja nie z tych, co to długo usiedzą na plaży, wolę bardziej aktywnie czas spędzać ;) Pozdrawiam :)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 30.05.2014 20:47

Tereza, dziękuję i pozdrawiam :)

anula85 użytkownik anula85(wpisów:139) dodano 30.05.2014 20:35

Marzy mi się ta wyspa :) Piękne miejsce, już sobie wyobrażam spacer po tej białej plaży...:)
A najchętniej wybrałabym się przy okazji na safari do Tanzanii...
Można wiedzieć w jakim miesiącu byliście na Zanzibarze?

anusia_osia użytkownik anusia_osia(wpisów:1188) dodano 30.05.2014 20:27

Niebiesko-turkusowy kolor bije po oczach - pozytywnie oczywiście ;-) Niebiańskie miejsce, do którego można szybko się przekonać. Malownicze do tego. W zasadzie to pewnie można ciągle na tej plaży siedzieć i szukać tematów do fotografii. EEE same przyjdą jak na 18.

tereza użytkownik tereza(wpisów:3855) dodano 30.05.2014 19:50

Wspaniała galeria,urocze miejsce.Pozdrawiam:)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 30.05.2014 19:26

Irolek, to życzę szybkiego spełnienia marzeń!:) Dzięki i pozdrawiam :)

irolek użytkownik irolek(wpisów:1008) dodano 30.05.2014 19:15

Strasznie mi sie marzy !!!
Fajna galeria ;))
POZDRAWIAM

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 30.05.2014 15:47

Dzięki Kordula, posłucham Twojego gustu ;) Pozdrawiam :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5756) dodano 30.05.2014 15:34

Miejsce z mojej listy ulubionych miejsc, gdzie moze jeszcze zawitam , kto wie?
Najbardziej mi sie podobały 7, 9, 11, 24. w 19 wyrzuciłabym słońce, byłoby wg mojego gustu lepiej.
Całosc bardzo pozytywna, pozdrawiam i zazdroszcze pobytu :)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 30.05.2014 15:28

Achernar-51, ja też bym chciała teraz na tą białą plażę, ale musi mi wystarczyć jej oglądanie :) Dzięki i pozdrawiam :)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 30.05.2014 15:27

Marekpic, :))) Harmony w harmonii :) Byłam wielkoduszna i dałam uciec krabowi do tej dziurki, którą widać na fotce ;) Pozdrawiam :)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 30.05.2014 15:26

Ak, miło, że mogłam dostarczyć przyjemności oglądania :) Dzięki i pozdrawiam :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5163) dodano 30.05.2014 15:24

Oj, chciałoby się poleżeć na takiej wspaniałej plaży i pospacerować po takich uliczkach i zakątkach... Galeria super. Pozdrawiam.

marekpic użytkownik marekpic(wpisów:629) dodano 30.05.2014 13:20

tak wspaniała wycieczka w idealnej wręcz harmony yyy tzn harmonii;-) przyjemna galeria;-) a tego kraba to rozumiem złapałaś i upiekłaś?;-)

ak użytkownik ak(wpisów:6100) dodano 30.05.2014 12:24

z wielką przyjemnoścą ogląda się tak wspaniałe galerie :)