Zwiedzanie wyspy zaczęliśmy od lawowego miasteczka Garachico, do którego dotarliśmy wynajętym samochodem, przecinając malownicze góry Teno. Miasteczko jest znane z naturalnie uformowanych w lawie basenów z czyściutką wodą oceaniczną. Niestety w maju woda była jeszcze bardzo zima, więc podarowaliśmy sobie kąpiel i błądziliśmy tylko po wyznaczonych ścieżkach i uliczkach fotografując co się da:)
Garachico Garachico Garachico Widok z góry na Garachico Następnie przejechaliśmy do Icod de Los Vinos- miasteczka gdzie rośnie najsławniejsze drzewo Teneryfy. Oto i one- Drzewo Smocze. Niektóre źródła podają, że rośnie sobie już od 1000 lat.
Jest to odmiana draceny, która po przecięciu wydziela sok o kolorze krwi, który był używany do farbowania tkanin. Drzewo było uznawane również za święte Rozmiar draceny jest imponujący i niestety żadne ze zdjęć go nie oddaje- trzeba dracenkę po prostu zobaczyć na żywo:) Wokół drzewa utworzono ogród botaniczny z dużą ilością przeróżnych roślin. Wśród których biegają płochliwe jaszczurki. Tutaj owoce palmy daktylowej. Doskonale nam znany rumianek
Lawenda i ponownie Smocze Drzewo A tu widok na królującą nad Teneryfą Teide Chcieliśmy wybrać się również do motylarni, ale niestety z powodu kłopotów formalnych była zamknięta. Więc pospacerowaliśmy trochę po Icod i udaliśmy się do... La Orotavy, zobaczyć...
...zabytkowe balkony Miasteczko położone troszkę wyżej niż dwa pozostałe, co dało się odczuć spacerując po pochyłych uliczkach. Naprawdę były bardzo strome i wytrzymaliśmy tylko kilka minut spaceru zanim nogi odmówiły nam posłuszeństwa:) Następnego dnia po raz kolejny  nawiedziliśmy góry Teno. Ekstremalne przeżycie- podróż tą oto krętą i wąską drogą Droga była tak wąska, że busy musiały pokonywac zakręty na tzw. trzy
nie mówiąc już o wymijaniu się dwóch autokarów na szczęście kierowcy są tam bardzo uprzejmi i zawsze dochodzili do porozumienia, który z nich ma jechać pierwszy. Widoki były przepiękne. Droga wiodła przez miejscowość Maska. Niestety ominęła nas przyjemność trekkingu szlakiem zaczynającym się w tej uroczej miejscowości. Dojeżdżając do punktu docelowego musieliśmy jeszcze przejechać przez dosyć straszny tunel wykuty w skale. Tunel nie posiadał żadnych wzmocnień po bokach tylko skała i zero oświetlenia. Jednak było warto gdyż naszym oczom ukazał się ten oto przepiękny zakątek.
Punto de Teno- punkt najbardziej wysunięty na zachód. Nie było tam ani jednej żywej duszy. Mieliśmy to miejsce tylko dla siebie. Droga do Punto de Teno generalnie jest zamknięta. Przed wjazdem jest szlaban i znaki, że wieżdża się na własne ryzyko. Taki stan rzeczy wynika z tego, że droga wiedzie tuż przy skałach, z których spadają z dosyć spore kamienie. My jednak postanowiliśmy zaryzykować i przejechać. I było warto.
Przepiękny widok na Los Gigantos Urocza latarnia, cisza, spokój i przyjemny wiatr Sprawiły, że moim zdaniem jest to najpiękniejsze miejsce na Teneryfie Ta kulka to jajko Teide- czyli skała wypluta przez wulkan podczas erupcji I na koniec jeszcze trochę widoków z... Punto de Teno
Dziękuję za odwiedziny:)

Teneryfa cz.IV-Garachico-Orotava
1pix użytkownik renatas odległość 4 km 1pix

oli użytkownik oli(wpisów:144) dodano 21.09.2015 16:55

Świetne widoki! zazdroszczę przejażdżki serpentyną ;)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 15.06.2014 22:45

Smocze drzewa i zabytkowe balkony najfajniejsze .Pozdrawiam :)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:3033) dodano 10.06.2014 10:34

fajna galeria....i też lubię te okolice i pozdrawiam serdecznie....

harmony użytkownik harmony(wpisów:2735) dodano 10.06.2014 09:03

Miejsca z ostatnich zdjęć galerii są mi nieznane, ale widocznie niewiele osób decyduje się jechać zakazaną drogą. Pozdrawiam :)

czarnykot użytkownik czarnykot(wpisów:20) dodano 09.06.2014 17:48

Marcin dziękuję; Ola fakt- pogoda była "akuratna" jak ktoś lubi plażowanie można było się opalić, a jak nie to zwiedzało się również bardzo przyjemnie:) Też mi się bardzo podobało, mnóstwo fajnych miejsc:) pozdrawiam

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1984) dodano 09.06.2014 13:56

ładnie pokazane uroki Teneryfy.

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1520) dodano 09.06.2014 08:10

Teneryfa faja wyspa,podobało mi się tam , no i w maju można ją zwiedzać bo w lipcu jak błam to strasznie gorąco było :)