Zaczynamy galerię od wieczornego spaceru w okolicach portu z widokiem na Rocca al Mare (forteca wenecka) w Heraklionie Wcale nie mam przekonania czy tę galerię upubliczniać, ale tak to jest, jak się robi galerię dwa lata po imprezie. Jedyne zdjęcie które mi się jako-tako podoba i skłoniło mnie do zrobienia tej galerii, to właśnie to zdjęcie Reszta zdjęć mi się nie podoba, choć niektóre robione w czasie złotej godziny Jeszcze jeden powód żeby zrobić galerię....nie jestem pewien, ale to chyba David Hasselhoff ze Słonecznego Patrolu Niestety Pameli Anderson nie spotkałem.....czyli może to nawet nie Hasselhoff :-)
Pojechaliśmy, dla uatrakcyjnienia galerii oczywiście, w jedno popularne na Krecie miejsce Jest to dość urokliwa w swej urodzie plaża Matala, gdzie swego czasu (lata '60-'70) umiłowali ją sobie hippisi. W istniejących tu grotach podobno pomieszkiwali Bob Dylan i Cat Stevens, ale czy oni byli hippisami? Chyba nie!! Do tej pory można ich tam spotkać (hippisów) i kupić od nich różne precjoza ręcznie wykonywane. Wolałbym spotkać Boba Dylana czy Cat Stevensa :-) Poskąpiłem i nic nie kupiłem, ale jakby był magnesik na lodówkę, to bym chyba zaszalał i coś kupił ;-) Ponieważ nic nie kupiłem....o przepraszam, kupiłem kapelusz za 10 euro, ponieważ słońce zaczęło wypalać mi resztki owłosienia na czubku głowy Poszedłem z nadzieją na dobre widoki z góry. Jak się zorientowałem, droga ta prowadziła do plaży naturystycznej do której niestety nie udało mi się dotrzeć
Następnie wsiedliśmy w nasze samochody i pojechaliśmy dalej Jadąc szutrowymi drogami wzdłuż wybrzeża napawaliśmy się ładnymi widokami jak na tę porę roku (koniec września) Jest bardzo ciepło, zupełnie jak u nas w szczycie upalnego lata, widoki całkiem ładne.. ...jedne ... ..podobne do drugich. ale widać, że już trochę poza sezonem
I tak jak nie lubię tłumów na miejskich plażach, o czym już pisałem...., a nie.... dopiero o tym napiszę później,  tak nie jestem też fanem całkowitych pustek. Widać, że sezon się skończył. Na szczęście przed nami jeszcze jeden miły akcent wycieczki, czyli posiłek w lokalnej, nadmorskiej knajpce z przysmakami typu owoce morza i białe wino. (którego nie mogłem zbyt dużo wypić, ponieważ byłem jednym z kierowców) ;-( Widok z knajpki dość przyjemny, a owoce morza?.......jadłem kiedyś lepsze Dzień powoli chylił się ku zachodowi. Zdążyliśmy się jeszcze wykąpać, albo jak kto woli...popływać w morzu Za to na obiadokolację do hotelu już nie zdążyliśmy i wieczorny głód musieliśmy zaspakajać drinkami których w ramach all inclusive mieliśmy dowoli. Uwierzcie mi....najeść się drinkami nie jest łatwo ;-) W każdym razie spać poszedłem głodny mając w pamięci, że następnego dnia będę zwiedzał najbliższą atrakcję jaka tu jest, czyli Knossos.
Nie wiem dlaczego nie mogę zapamiętać tej nazwy i ciągle nazywam to Knotos ;-) Są to wykopaliska ruin pałacu z okresu  2000-1400 BC. Powiem tylko, że był to okres kultury minojskiej. Ruiny jak to ruiny, dość ciekawe, a ja jak zwykle w takiej sytuacji chciałbym choć na chwilę znaleźć się tam w chwilach rozkwitu tego miejsca. Niestety pozostaje mi włączyć moją wyobraźnię, która potrafi być bujna, ale raczej w innych okolicznościach :-) Na zwiedzanie Knotos...przepraszam Knossos nie poświeciliśmy zbyt dużo czasu, ale wydaje mi się, że tyle ile trzeba. Tu chyba pogubiłem się w chronologii, co można oczywiście sprawdzić w Exifach zdjęć, ale jakie to ma znaczenia.
Pamiętam, że zwiedzaliśmy także interior Krety z płaskowyżem Lasithi (840 m. n.p.m) oraz przełęcz na której stało sporo starych, już nieużywanych wiatraków Wiatraki te powstały ponad 200 lat temu i służyły jako młyny do końca II wojny światowej Oooo, to jest właśnie wspominany wcześniej płaskowyż Lasithi Ponieważ dysponujemy samochodami z napędem 4x4....już je widzieliście na wcześniejszym zdjęciu, to nie będziemy jeździć głównymi asfaltowymi drogami Postanowiliśmy poczuć trochę 0ff roadu Ale jedynie co poczuliśmy...to kozy, kóre jak na chwilę się zatrzymaliśmy, nie wiadomo skąd się wzięły ale otoczyły nas tak, że trudno było ruszyć....o i taki ten nasz off road ;-)
Tej to się chyba wydawało, że zostanie modelką....pozowała, aż musiałem jej kilka zdjęć zrobić Choć mnie bardziej zainteresowało takie oto ciekaw drzewo Tak czy inaczej, to w interiorze dla mnie znacznie ciekawiej niż w kurortach i nadmorskich hotelach Zwiedziliśmy tę i jeszcze kilka innych budowli kultu religijnego... ...i w końcu dzień zakończyliśmy w kurorcie , których jak już wiecie fanem nie jestem Trafiliśmy do Agios Nikolaos, dość znanego kurortu we wschodniej części wyspy którego rozkwit zaczął się w latach '60
Skoro mówią, że tam jest fajnie, że to znany kurort....to niech sobie mówią i piszą w przewodnikach. Ja tam swoje wiem i na wczasy do Agios Nikolaos nie pojadę. Warto jednak wspomnieć, że blisko tej miejscowości jest wyspa Spinalonga, znane z tego, że na początku XX w. umieszczano na niej ludzi chorych na trąd. Wcześniej, w XVI w. była twierdzą opanowana przez Wenecjan, a z początkiem XVIII w. przeszła pokojowo w ręce tureckie (UWAGA: zdjęcie nie pokazuje tej wyspy) ;-) Takie w Ag.Nikolaos są plaże których nienawidzę, małe, zatłoczone i w centrum miasta (kurortu).....w życiu bym się na takiej plaży nie położył... ...gdzie większość widoków to jakieś blokowiska....no może gdyby towarzystwo było bardzo ciekawe, to mógłbym ewentualnie zmienić zdanie ;-) Poranek na plaży przed wschodem słońca. wszyscy już siedzą w autokarze w oczekiwaniu na transfer na lotnisko,...
...a ja jeszcze robię ostatnie zdjęcia Dziękuję wszystkim za wizytę, a widoczny horyzont jest prosty....tylko odbija się w krzywym zwierciadle ;-)...pozdrawiam, andred

Malownicza Kreta odsłona 2
kreta cz.IV- mityczne Knosos
1pix użytkownik kama_wos odległość 11 km 1pix

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4048) dodano 06.03.2017 18:21

Galerie z opóźnieniem dużym, to ja robię, wszystkie :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4048) dodano 06.03.2017 18:19

Te wiatraki z 30 też gdzieś mam.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4048) dodano 06.03.2017 18:18

Obejrzałem sobie Twoją Kretę, sporo znajomych miejsc. Oceny jak oceny, ale galeria bez komentarzy to bez sensu, takie moje zdanie, ale ja tu jestem nowy i się nie znam :)

ciasteczkowypotwor użytkownik ciasteczkowypotwor(wpisów:201) dodano 26.09.2014 14:21

Byłam na tym samym punkcie widokowym! :)
Pozdrawiam. c:

annuus80 użytkownik annuus80(wpisów:1361) dodano 20.08.2014 20:39

Zawsze chętnie do Ciebie zaglądam. Trochę mnie nie było i mam małe zaległości, ale powoli nadrabiam:)

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 20.08.2014 19:36

Annuus80, bardzo się cieszę, że tak chętnie oglądasz moje galerie :-)
Mam nadzieję, że ostatnie dwie z Wadi Rum nie umknęły Twojej uwadze....naprawdę się namęczyłem, żeby je stworzyć ;-)
Faktycznie w tej galerii wystarczyło jedno zdjęcie, żeby mnie zainspirować do jej stworzenia, a reszta zdjęć tak na przylepkę.
Dzięki za odwiedziny i serdecznie pozdrawiam :)

annuus80 użytkownik annuus80(wpisów:1361) dodano 20.08.2014 18:06

Dobrze, ze miałeś to jedno zdjęcie, dla którego zrobiłeś galerię.
Twoje galerie zawsze oglądam i czytam/czytam i oglądam z przyjemnością, więc śmiało możesz wstawiać kolejne:)

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 19.08.2014 17:16

Nola, masz rację i w związku z tym wrzucę jeszcze kiedyś stare zaległe galerie,...... ale nie będę się cofał 35 lat ;-)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 19.08.2014 16:29

Nie tylko 3, ale i parę innych się nadaje do pokazania:)
Ruiny mnie jakoś nie kręcą do końca, ale za to piękne widoczki, a to lubię:)
Nie ma co się zastanawiać nad wrzucaniem starych zdjęć, tylko to po prostu robić:)

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 18.08.2014 22:55

Irena2005n, dzięki za odwiedziny. Mnie się też podoba, że Tobie się podoba ;-)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 18.08.2014 17:06

mnie się podoba....każdy się zastanawia czasami....no cóż....

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 08.08.2014 13:19

Bartekplk, wolisz odpowiadać na pytania w formie testowej czy opisowej? Ja to już sobie odpowiedziałem na te pytania i stąd ta galeria :-)
A jakbyś się postarał, to zrobiłbyś galerię nawet mnie będąc na Krecie ;-).....oczywiście oberwałoby Ci się potem od userów ;-)

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 08.08.2014 09:57

Na Krecie nie byłem, nawet 2 late temu. Tylko w sumie nie wiem, na które pytanie postawione w tezie mam odpowiedzieć? Czy był to ostatni moment? Czy niewiele byś pamiętał za kolejne 2 lata? Czy nie powinieneś wyłączyć komentarzy?

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 07.08.2014 19:59

Rozmusiaki, całą Kretę warto odwiedzić, choć ja widziałem tylko jej mały fragment. "Knotos" też na pewno warto zobaczyć, pomomo, że ja chyba w tej galerii nie piałem zbytnio z zachwytu nad tymi ruinami, to mimo wszystko polecam.

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4130) dodano 07.08.2014 19:38

Lekko,z humorem czyli bardzo przyjemnie się czytało ...
Co do oglądania,to również było przyjemne,ale przyjemniej mi się oglądało jakby druga część,czyli urzekł mnie '' Knotos '' ...
Poza tym co tam zapakować galerię sprzed dwóch lat,ja mam pięcioletnie braki ;-)
Pozdrowionka :)

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 07.08.2014 19:00

Gabi, ten podział ról tzn. Ty pilnujesz dziecka, a mąż ze szwagrem jeżdżą samochodem po wyspie, nazwałbym dywersyfikacją zadań w ramach parytetu ;-)
Poza tym nie ma się czego wstydzić. Jak moje dzieci były małe, to też na wakacjach prowadziłem raczej osiadły tryb życia. Teraz nadrabiam zaległości.
Bardzo się cieszę, że kolejna moja galeria Ci się podobała i wychwyciłaś w niej to o co mi chodziło :-)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2383) dodano 07.08.2014 18:28

Andred, dzięki za pokazanie tej wyspy, bo wstyd przyznać, byłam dwa razy, niewiele widziałam.Moja córka była wtedy mała i głownie kursowałam pomiędzy basenem a plażą, zahaczaj po po drodze o plac zabaw. Oczywiście mój mąż i szwagier samochodzik sobie wynajęli i całą wyspę wzdłuż i wszerz przemierzyli, a jakże. Nie ma to jak równy podział ról.
Powiem wprost, Ty gdybyś nawet zrobił galerię z identycznych zdjęć, serwując nam jakże ulubioną zabawę w znajdź 10 różnic, to dzięki Twojej autoironii i poczuciu humoru, i tak człowiek oglądałby z prawdziwą przyjemnością, także proszę o więcej galerii, nawet sprzed 10 lat,

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 07.08.2014 16:39

Sniezka, dobrze jest mieć czasami dylematy, ale najważniejsze to podjąć właściwą decyzję. Ja już podjąłem i wstawiłem galerię. Teraz Ty musisz podjąć jedynie słuszną decyzję i pojechać na Kretę ;-)

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 07.08.2014 16:36

Tama, widzę, że mnie rozumiesz. Lubię w kurorcie wieczorem pójść do knajpki na fajną kolację ale siedzieć cały dzień na takiej plaży.....powtórzę to jeszcze raz - nigdy, albo prawie nigdy ;-)
Są też wyprawy po których trzeba ochłonąć, żeby zrobić galerię :-)))

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 07.08.2014 16:33

Marcin1980, cieszę się że mnie odwiedziłeś i, że się podobało.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3076) dodano 07.08.2014 15:01

Kreta to jest jedno z takich miejsc, które mnie wzywa. Im dłużej jestem na OS, tym więcej miejsc mnie wzywa... Podobało się. Fajnie, że wrzuciłeś pomimo tych wszystkich dylematów;)

tama użytkownik tama(wpisów:2963) dodano 07.08.2014 14:13

Dziękuję za takie... kurorty ;) Lepiej wyruszyć w trasę. Złote godziny i niebieskie niebo wynagrodzą te lichutkie plaże.
To prawda, że najfajniej tworzy się galerie na świeżo.

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1765) dodano 07.08.2014 14:08

bardzo fajnie pokazana Kreta.

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 07.08.2014 13:15

Harmony, ja naprawdę już nie raz byłem wkurzony na OS i chciałem się wypisać, ale kończyło się na szczęście tylko krótszą lub nieco dłuższą nieobecnością.
Zmieniłem trochę nastawienie i teraz trudno będzie mnie stąd wykurzyć, a jeżeli będzie chciał ktoś to zrobić, to na pewno nie dam mu takiej satysfakcji ;-)

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 07.08.2014 13:10

Baracuda, zawsze mile Cię widzieć oglądającą moje galerie, nawet te do których jakoś nie mam przekonania, a może dlatego, że właśnie jest ona jakaś "inna".
Dzięki i pozdrawiam,

harmony użytkownik harmony(wpisów:2539) dodano 07.08.2014 08:50

Andred, tylko proszę nie znikać z OŚ! bo kto będzie dostarczał dawki humoru z rana czy też z wieczora :) Lekko i z humorem opisałeś i pokazałeś rzadko prezentowaną część wyspy.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 07.08.2014 08:19

Wspaniale,że zechciałeś pokazać swoje spojrzenie na Kretę. W Twojej galerii ona jest jakaś "inna", mniej znana:)

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 06.08.2014 22:50

Woja, Hemingway był na urlopie albo...... w renowacji ;-)
Dzięki za wizytę i nie zastanawiaj się, tylko wracaj do tych zdjęć i rób galerię :-).

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 06.08.2014 22:47

Gregy, oglądałem galerie z zachodniej części Krety i tam też mi się podobało. Ogólnie fajnie jest na Krecie i chętnie bym tam wrócił, ale właśnie na zachód i koniecznie wąwóz Samaria, gdzie nie dotarłem.
pozdrawiam,

woja użytkownik woja(wpisów:509) dodano 06.08.2014 22:36

Hi, hi. Pozdrawiam przedmówcę:-)
Właśnie wspominałem:-)

woja użytkownik woja(wpisów:509) dodano 06.08.2014 22:34

Byłem przed rokiem. Hemingway z 3 musiał być na urlopie.
Tez się zastanawiam, czy jeszcze wrócić do tych zdjęć??

gregy użytkownik gregy(wpisów:494) dodano 06.08.2014 22:31

Ech miło sobie przypomnieć zeszłoroczne wakacje na Krecie, nawet jeśli Twoje foty pokazują wschodnią część wyspy, a ja pomykałem po zachodniej to urok Krety tu czy tam jest zawsze ten sam :-)

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1519) dodano 06.08.2014 22:25

Mam, postaram się coś wrzucić w tym tygodniu ;)

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 06.08.2014 22:09

Olaf43, jak masz jakiś materiał z Krety, to zrób galerię. Zawsze warto, chociażby dla fajnych komentarzy ;-)

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 06.08.2014 22:08

Paweller75, znam modę plażową w Chorwacji, to się wcale nie dziwię, że Ci się podobało ;-)
Ja to jestem taki jakiś niezdecydowany....jedne ciała mi na plaży przeszkadzają, a inne jakoś nie :-)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7072) dodano 06.08.2014 22:04

Cześć Andred ..., tak oglądam tą galerię i się zastanawiam, bo co do plaż, to jakoś ludzie mi nie przeszkadzają, im więcej ich, tym chyba lepiej ..., no chyba że polecę kiedyś na jakieś Seszele i będę chciał mieć plażę tylko dla siebie, ale to co innego:) Właśnie wróciłem z Breli i najfajniej było tam, gdzie ludzi było najwięcej ..., ale to była jedna z najładniejszych plaż nie tylko w tamtej okolicy, ale i w całej Chorwacji albo nawet i dalej:)

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1519) dodano 06.08.2014 22:00

I ja tak właśnie zrobię :)

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 06.08.2014 21:56

Olaf43, może właśnie warto pokazywać z różnych stron i dlatego niech każdy pokazuje tak jak widział i nie trzeba się martwić, że galerie z danego miejsca już są.
Dzięki za wizytę i serdecznie pozdrawiam :-)

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 06.08.2014 21:51

Jarek4441, nie piszę pesymistycznie, bardzo mi się tam podobało, ale to był wyjazd o trochę innym charakterze niż ja lubię, a poza tym chyba pamięć już mnie zawodzi ;-)
pozdrawiam,

jarek4441 użytkownik jarek4441(wpisów:182) - Użytkownik usunięty. dodano 06.08.2014 21:45

Andred czemu tak nieco pesymistycznie piszesz o swoim pobycie na Krecie? Znalazłeś parę ustronnych miejsc, trzeba było szukać dalej. Ja pamiętam Kretę z dwóch wyjazdów jednego z biurem, drugiego organizowanego samemu, gdzie spaliśmy w jakiejś zapomnianej "chacie" w Sawros z widokiem na górę z kopalnią z Zorby. I ten wyjazd wraca mi w pamięci dosyć często. Przepiękna wyspa w którą niestety wdziera się wszechobecna komercja. Pozdrawiam

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1519) dodano 06.08.2014 21:41

Kreta fajna nawet bardzo fajna, podobało mi się tam :) ale z tej strony nie byłam i tego nie widziałam, fajna galeria :)
pozdrawiam...

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 06.08.2014 21:14

Kordula, nie sprawdzałem, ale może on jest z wosku, choć wydawało mi się, że się poruszał ;-)
Ja jestem niesystematyczny w swojej systematyczności...albo odwrotnie. W każdym razie niektóre galerie robię na bieżąco, a inne zalegają :-)
Dzięki za wizytę i pozdrawiam serdecznie,

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5269) dodano 06.08.2014 21:09

ładna ta Twoja Kreta andred:))
Ja tak mam , galerie robie zawsze z duzym opóznieniem, systematycznośc nie jest moja mocną strona niestety:(
Powiem Ci , ze tez fotografowałam tego greckiego Hemingwaya z 3. On tam chyba siedzi cały czas. Pozdrawiam

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 06.08.2014 21:06

Klavertjevier, życzę Ci przyjemniejszych snów ;-)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 06.08.2014 20:56

A jednak myślisz? Ani mi się śni!!!!

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 06.08.2014 20:54

Klavertjevier i AK, już po tych dwóch komentarzach wiem, że dobrze zrobiłem nie wyłączając możliwości komentowania :-)
A wypisać się z OS to ja tak myślę przynajmniej 1 x w tygodniu, ale jakoś nie potrafię :-)
Dzięki za wizytę i komentarz.

ak użytkownik ak(wpisów:5541) dodano 06.08.2014 20:28

dobrze zrobiłeś, Krety nigdy dość i każdy ma swoje spojrzenie

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 06.08.2014 20:27

Andred,
Ty chyba zwariowałeś… najpierw wyłączyłeś oceny, teraz chcesz wyłączyć komentarze, zastanawiasz się czy galerię pokazywać po dwóch latach a na końcu pewnie się będziesz chciał wypisać…
Daj sobie na wstrzymanie! Proszę…!
Focia 3 to rzeczywiście miodzie, ale i kilka innych jest w moim guście.
Po obejrzeniu Twojej galerii, od razu przeniosłam się w ten śródziemnomorski klimat! Dzięki!