Startujemy spod ogromnego zamku, w którym znajduje się Opactwo Benedyktynów w Melk Uliczką w Melk powoli wyjeżdżamy z miasta ... i już jesteśmy z drugiej strony Dunaju Po drodze mijamy czyste i urokliwe małe miasteczka na początku trasy tj. bliżej Melk znajduje się troszkę mniej winnic i pól winorośli jednak z czasem jest ich coraz więcej. Jadąc na rowerach zauważamy mniejszą ich część bliżej Dunaju oraz  zdecydowanie większą po drugiej stronie szlaku
Ponoć mocno odczuwalna jest różnica w smaku win z winogron uprawianych bezpośrednio przy Dunaju w stosunku do tych z upraw położonych dalej od rzeki na wzgórzach miasteczka po drodze wręcz nakazują swoim urokiem zatrzymać się choćby na chwilę domki nie tylko kolorowe, ale również kamienne o właśnie takie udało się zajrzeć do kogoś :-) i dalej w drogę
trasa baardzo komfortowa, lekka i przyjemna to już Spitz, tutaj dłuższy odpoczynek na kawkę i dalej bardzo mała miejscowość St. Michael ... z nie wielkim kościółkiem nad Dunajem kolejne miasteczko
i coraz więcej winnic i tak na przemian, pola winorośli i miasteczka z winnicami przy każdej winnicy gospodarze zapraszają na degustacje coś wspaniałego, człowiek tylko zastanawia się czy dojedzie do Krems degustując ciągle po łyku wina w każdej winnicy hahaha miasteczka robią wrażenie i znów lampka wina
na horyzoncie piękne Durstein tu było zamknięte a tu była jakaś głośna imprezka rodzinna, więc nie wchodziliśmy do środka i znów w pola i tak na zmianę pola winorośli
i degustacja fajna sprawa. Z tą degustacją to jednak żartuję. Owszem gospodarze zapraszają, ale na rowerach trzeba jechać :-) tym bardziej, że godzina zaokrętowania się na statem zbliża coraz szybciej jeszcze jedna winnica jeszcze uliczka i wyjeżdżamy z Durstein kierując się już silniejszym dociśnięciem na pedały do portu w Krems
statek już dopływa, niestety w burzy, która jednak szybko przechodzi jesteśmy na statku. Tutaj jedna wielka 3 poziomowa restauracja z dobrym niedrogim jedzonkiem i smacznym piwkiem i teraz w drodze powrotnej podziwiamy w spokoju popijając piwko miejsca, które przemierzyliśmy rowerem charakterystyczne Durstein kościółek w St. Michael i tak sielsko przez około 3 godziny płyniemy do Melk
na obu brzegach widać pałace i ruiny zamków żyć nie umierać na statku po burzy dość mocno się ochłodziło, ale przestało padać, więc można było już wyjść na pokład zewnętrzny O! mijanka i powoli zbliżamy się do celu rejsu O! własnie jak widać w oddali zamek Opactwa to już koniec. Cały dzień to bardzo spokojna i urokliwa wyprawa rowerowo okrętowa :-). Polecam każdemu. Kto jest chłonny większej ilości informacji zapraszam tutaj http://www.tuitam.org.pl/?p=1435

Melk. Klasztor Benedyktynów.
Dolina Wachau II
1pix użytkownik szarykot odległość 28 km 1pix

glockerka użytkownik glockerka(wpisów:742) dodano 26.06.2014 22:41

Nie umiem się rozpisywać... po prostu piękna galeria. Pozdrawiam.:-)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2749) dodano 26.06.2014 10:34

super sprawa, rowerowe włóczęgi. Bardzo przyjemne widoki, jako kierowca to chyba winnice odwiedzałeś tylko, a na bloga ie omieszkam zajrzeć. Pozdrawiam

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 25.06.2014 19:16

Gregy, moje trzy dni rowerem nad Dunajem, to i tak szczypta całej Donauradweg. Oczywiście miałem w planach i nadal mam przejechać dalszą część drogi wzdłuż Dunaju, ale kiedy i czy się uda?......zobaczymy. Póki co mam inne plany podróżowe ;-)
Oczywiście chętnie podzielę się praktycznymi informacjami z moich wyjazdów....nie tylko z Madery ;-)
Pozdr,

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:3036) dodano 25.06.2014 19:07

ale fajnie...ale zazdroszczę....i ...pozdrawiam....

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 25.06.2014 17:16

Zazdroszczę tak uroczej wycieczki .Pozdrawiam :)

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 24.06.2014 19:08

Gregy, niektóre Twoje kadry bardzo przypominają mi moją wyprawę po Donauradweg. My przejechaliśmy z Passau do Krems w trzy dni ok. 300 km. Też zrobiłem z tego wyjazdu galerię na OS......polecam ;-)
Potwierdzam, że trasa piękna widokowo, ale faktycznie winnice zaczynają się na odcinku od Melk do Krems........tylko nas nikt winem nie częstował :-(
Baaaardzo przyjemnie oglądało mi się Twoją galerię.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 24.06.2014 16:15

Patrząc na zdjęcia, to chyba nie wypiłeś zbyt dużo… Zdjęcia mi się podobają. Pozdrawiam serdecznie!

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1991) dodano 24.06.2014 13:46

urocze uliczki. Ładne zamki.