jedziemy do Firy Fira leży na szczycie dwustumetrowego klifu Wszędzie dominuje biel, w połączeniu z elementami malowanymi w kolorze ochry. Obrazu dopełniają, niebieskie kopuły kościołów. pod hotelem Atlantis - otwiera się przed nami  piękna panorama Biała Fira wisi nad nami, a na wprost sterczą groźnie wyglądające skały.
Do tej pory spotykaliśmy na naszej drodze, prawosławne kościoły obrządku ortodoksyjnego. Białe z niebieskim kopułami. Tym razem wyrósł przed nami kościół katolicki. To ewenement na greckich wyspach, a przynajmniej na Cykladach. Okazało się, że jest to katedra św. Jana Chrzciciela. Nie można jej nie zauważyć, nie można jej pominąć. Spodobała mi się jej brzoskwiniowa fasada, oblana południowym słońcem. Idziemy alejką na krawędzi klifu z Firy do Firostefani. Zachwyca mnie, ta mała architektura.
Wśród wąskich ścieżek widzę często tajemne schodki, które prowadzą nie wiadomo dokąd. Są ich setki. Warto odkrywać te tajemnice. To takie wędrowanie, po bajkowym świecie.
Czerwona plaża Pyrgos Pyrgos

1pix użytkownik sona_dora odległość 1 km 1pix

woja użytkownik woja(wpisów:565) dodano 28.07.2014 18:25

Witam,
widzę kilka naprawdę ciekawych ujęć!

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1991) dodano 21.07.2014 13:41

ciekawe kadry.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7472) dodano 21.07.2014 00:15

Miejsce przecudne ..., widokowo bardzo mi się tam podoba, trzeba będzie kiedyś się tam wybrać:)
PS. Widzę, że prezentujesz w zapodawanych galeriach linka do swojego bloga ..., zamiast tego, przelałbym wszystkie te informacje tutaj, na nasz portal ..., byłoby super, bo ciekawie piszesz:)

antala użytkownik antala(wpisów:1037) dodano 20.07.2014 22:57

Dodam jeszcze, ze wszędzie tak jeździliśmy - do Firy, Akrotiri, Oia na zachód słońca i na czerwone plaże. Tylko do Perissy przeszliśmy z Kamari wzgórzem, na szczycie którego sa ruiny pierwotnej stolicy - Thery zrujnowanej przez wulkan, a wróciliśmy stateczkiem "Perissa express" (tak się nazywał).

antala użytkownik antala(wpisów:1037) dodano 20.07.2014 22:53

Jeżeliśmy tam tylko autobusami i to była jedna wielka, fantastyczna przygoda! Kolorytu lokalnego do woli, emocji też... :) Powodzenia i nie rezygnujcie łatwo!

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 20.07.2014 22:01

Potwierdzam wyspa jak z bajki .Po dacie na zdjęciach widze że byliśmy na Santorini w tym samym czasie :) Pozdrawiam :)