m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (50):

 
Na sobotnim targu. Na sobotnim targu. Na sobotnim targu. Na sobotnim targu. Na sobotnim targu. Baszta w murach miejskich.
W centrum miasta. Uliczka w centrum miasta. Arena (Les Arènes), zwana też amfiteatrem, jest najbardziej imponującym zabytkiem w mieście. Jest to dwupoziomowa budowla, powstała jeszcze w latach 80-90, a do dziś zachowana niemal w nienaruszonym stanie. Rzymscy inżynierowie wybudowali amfiteatr na wzgórzu Hauture. W tym celu musieli zburzyć mury obronne imperatora Augusta, skonstruowane wiek wcześniej. Arena była wzorowana na Rzymskim Koloseum. Rozmiary amfiteatru to 136 metrów długości i 109 metrów szerokości. Amfiteatr może pomieścić ok. 20 tys. widzów. Budowla wyposażona jest w owalną arenę i miejsca dla publiczności, umieszczone na dwóch tarasach. Ma też skomplikowany system odwadniający i specjalne klatki schodowe dla publiczności. Pierwotnie służyła do walk gladiatorów i wyścigów rydwanów. Dziś jest miejscem, w którym organizuje się koncerty letnie oraz walki byków. W odróżnieniu od hiszpańskiej corridy, byk nie zostaje tu zabity, a zadaniem poskramiacza jest zdjęcie umieszczonego na rogu byka przedmiotu. Na początku IV wieku cesarz Konstantyn Wielki świętował w amfiteatrze narodziny swego pierworodnego syna. W 539 roku, król Franków Childebert I próbował przywrócić w amfiteatrze rozrywki na miarę antycznych. Dokumenty historyczne dowodzą, że amfiteatr był używany aż do 550 roku. Później arena została przekształcona w twierdzę, potem stała się źródłem materiałów budowlanych, wreszcie - schronieniem dla bezdomnych, właściwie niemal odrębnym osiedlem z paroma setkami domów, kaplicami, placem, itp. Pierwotny kształt został jej przywrócony dopiero w 1830 roku. Na uliczce w pobliżu Areny.
Na uliczce w pobliżu Areny. Na uliczce w pobliżu Areny. Kościół p.w. NMP (Notre-Dame-de-la-Major) usytuowany jest na szczycie wzgórza Hauture w pobliżu Areny. Jego budowa rozpoczęła się w XII wieku, lecz w wiekach późniejszych architektura świątyni ulegała częstym zmianom. Jego nawa zachowała charakter romański, natomiast dodatki - w szczególności fasada i dzwonnica -  pochodzą z okresów późniejszych. Wyposażenie wnętrza kościoła jest bardzo bogate.
Do czasu rewolucji francuskiej świątynia była kościołem największej parafii w Arles.
Domy Arles widziane ze szczytu wzgórza Hauture. Plac w sąsiedztwie Areny. Domy w pobliżu Areny.
Arlezjańskie okna. Domy w pobliżu Areny. Domy w pobliżu Areny. Uliczka w historycznym centrum. Uliczka w historycznym centrum. Uliczka w historycznym centrum w pobliżu Areny.
Sklep z pamiątkami w historycznym centrum miasta. Sklep z pamiątkami w historycznym centrum miasta. Uliczka w historycznym centrum miasta. Uliczka w historycznym centrum miasta. Zaułek w historycznym centrum miasta. Głównym placem Arles jest Place de la République. Stoi przy nim ratusz i najważniejsza świątynia Arles - kościół św. Trofima, a na środku - egipski obelisk.
Place de la République. Ratusz zbudowany w latach 1673-1675 według planów J. Hardouin-Mansarta. Place de la République. Egipski obelisk o 15-metrowej wysokości, odnaleziony kiedyś w amfiteatrze i w 1676 roku postawiony na placu, jako hołd dla Ludwika XIV. Place de la République. Place de la République - kościół p.w. św. Anny (Église Sainte-Anne d'Arles) z 1630 roku. Od rewolucji francuskiej nie pełni funkcji sakralnych. Obecnie służy za miejsce wystaw artystycznych. Kościół p.w. św. Trofima (Église Saint-Trophime) przy Place de la République, wraz z sąsiadującym z nim słynnym klasztorem, uważany jest za jedno z najważniejszych dzieł architektury romańskiej w regionie. Kościół p.w. św. Trofima. Jego patron był pierwszym biskupem Arles (jednym z biskupów, wysłanych w III wieku przez papieża Fabiana do Galii). Od IX wieku w Arles rozwinął się jego kult  - u jego grobu zatrzymywały się pielgrzymki, zmierzające do Santiago de Compostela.
Doskonale zachowany (odrestaurowany w latach 90. XX wieku) portal kościoła p.w. św. Trofima powstał między 1180 a 1190 rokiem. Przedstawienie Sądu Ostatecznego, podobnie jak kolumny krużganka klasztoru św. Trofima, uważane jest za jedno z najwybitniejszych osiągnięć w zakresie rzeźby romańskiej w Prowansji. Kościół p.w. św. Trofima (tu widziany z klasztornego dziedzińca) pochodzi z XII wieku. Jego obecna kwadratowa dzwonnica - z XIII wieku (z górnym piętrem przebudowanym w XVII wieku). Kościół p.w. św. Trofima pełnił kiedyś funkcję katedry, siedziby arcybiskupstwa. W katedrze w 1365 roku koronował się cesarz Karol IV, podobnie jak wcześniej cesarz Fryderyk I Barbarosssa. Po rewolucji francuskiej kościół stracił znaczenie - obecnie jest kościołem parafialnym. W 1882 roku otrzymał tytuł bazyliki mniejszej. Klasztor został zbudowany częściowo w XII wieku, a częściowo w XIV wieku. Place de la République. Ulica w centrum miasta. W latach 1888-1889 w Arles mieszkał przez 15 miesięcy Vincent van Gogh. Stworzył wówczas ponad 300 dzieł (obrazów i rysunków), choć żadne z nich nie pozostało w mieście. W Arles też, po samookaleczeniu w grudniu 1888 roku, znalazł się w szpitalu L'Hotel-Dieu d'Arles, skąd później przeniósł się do zakładu w Saint-Rémy-de-Provence. Ów stary szpital w Arles funkcjonuje obecnie jako przestrzeń wystawowa, centrum dzieł artysty, tzw. L'espace Van Gogh (widoczne na zdjęciu).
Na terenie L'espace Van Gogh. Na terenie L'espace Van Gogh. W centrum miasta. Poetyckie graffiti. Mule są prowansalskim przysmakiem. Zwodzony most na kanale łączącym Arles z Port-le-Bouc, zwany dziś Mostem Van Gogha, zyskał światową sławę dzięki 10 obrazom artysty, namalowanym w 1888 roku. Jest on jednym z 11 identycznych mostów, zbudowanych w latach 1820-1830 w oparciu o projekt holenderskiego inżyniera. Przypominał on van Goghowi ojczyznę, o czym artysta wspominał w liście do swego brata Théo.
W czasach van Gogha most nazywano Mostem Langlois (Pont de Langlois), od nazwiska człowieka, który obsługiwał jego urządzenia. Van Gogh, który słabo znał francuski, zrozumiał nazwę jako Most Anglika (Pont de l’Anglais). Obecny most nie jest jednak tym, namalowanym przez artystę. W 1930 roku oryginalny most został zastąpiony Mostem Réginelle (Pont de Réginelle), a po zniszczeniu go w 1944 roku, w roku 1962 ustawiono tu podobny most przeniesiony z Fos-sur-Mer. Jeden z obrazów Vincenta van Gogha, przedstawiających opisywany wcześniej most.

najbliższe galerie:

 
Prowansja - Arles i okolice
1pix użytkownik zibid odległość 0 km 1pix
w słońcu Prowansji - ARLES
1pix użytkownik archipio odległość 0 km 1pix
Prowansja - Arles i Chaine des Alpilles
1pix użytkownik mlochowskijacek odległość 1 km 1pix
Prowansja - Dzień targowy
1pix użytkownik zibid odległość 21 km 1pix
Francja 2014 - Camargue
1pix użytkownik achernar-51 odległość 27 km 1pix
Awinion
1pix użytkownik nata44 odległość 27 km 1pix

komentarze do galerii (44):

 
achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4248) dodano 17.09.2014 19:55

Antala - właśnie - to już nie ten most i nie to miejsce, ale też ładny, zgadzam się. Pozdrawiam. :)

antala użytkownik antala(wpisów:1037) dodano 17.09.2014 19:50

To był most przez kanał portowy, zwodzony, by lodzie z portu na morze wypuszczać. teraz jest przesuwny, też fajny, ale to juz nie to.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4248) dodano 15.09.2014 22:10

Antala - Arles jest bardzo urocze. Ale czy spokojne? Są tam oczywiście spokojne uliczki i zakątki, ale turystów jest sporo. Mimo wszystko miasto nie przytłacza i ma fajną śródziemnomorską atmosferę. O podobnym moście w Darłowie nie słyszałem - może dlatego, że bardzo słabo znam te okolice Polski. Pozdrawiam. :)

antala użytkownik antala(wpisów:1037) dodano 15.09.2014 21:32

Takie spokojne to miasteczko...
A podobny most był kiedyś w Darłówku, niestety, nie znaleziono dla niego nowego miejsca, kiedy zbudowano nowy i większy. Chyba już korniki go zjadły..

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4248) dodano 15.09.2014 00:17

Klavertjevier - dzięki, zrozumiałem, że chodziło Ci o "klony". A swoją drogą, też nie bardzo rozumiem, co ktoś ma z tworzenia takich "klonów"...I że są ludzie, którym chce się uprawiać taki proceder. Pozdrawiam. :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6980) dodano 15.09.2014 00:15

Również pozdrawiam:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4248) dodano 15.09.2014 00:14

Paweller - jeszcze raz wyjaśniam, że w ogóle nie zwracałem uwagi na lokatę, jaką ta i inne Twoje galerie zajmują w rankingu. Jeśli chodzi o walory techniczne - nie mam żadnych zastrzeżeń. Po prostu - ciut bardziej podobały mi się te, którym dałem "10". Ale - jak pisałem - to moje subiektywne wrażenie, a nie obiektywna ocena. Ale wydaje mi się, że o to tu chodzi, bo to nie jest w końcu portal dla profesjonalnych fotografików. Pozdrawiam jeszcze raz.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2563) dodano 15.09.2014 00:04

Achernar, ja to wiedziałam… kto jak kto, ale tyś, człowiek dusza jest, byle więcej na tym świecie!
Mi w dyskusji chodziło o klony a nie o twoje ocenianie bo każdy ma prawo oceniać na swoich własnych zasadach!

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6980) dodano 15.09.2014 00:03

Achernar ..., spoko, nie przejmuj się ..., może mnie trochę poniosło, bo wiem, że w przeszłości parę galerii w ten sposób zleciało jako najlepszych z danego kraju ..., ta galeria nigdy nie była GT, ale jako hiszpańska była najlepiej oceniona i tyle ..., a w moim przekonaniu ocenianie ma sens do końca niedzieli danego tygodnia, potem już raczej nie, przynajmniej niewiele to zmienia, no chyba, że spadnie właśnie z najlepiej ocenionych ..., masz takie prawo ocenić wg własnego uznania i to zrobiłeś ..., no a jeśli to zrobiłeś, to bardziej oczekiwałbym jakiegoś komentarza, co zrobiłem dobrze, a co źle, jeżeli mówimy już o technicznej stronie galerii i tyle:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4248) dodano 15.09.2014 00:01

Klavertjevier - nie masz za co przepraszać. Z zainteresowaniem prześledziłem całą dyskusję. Z tym, że - jak pisałem już Pawellerowi - z niektórymi zarzutami trudno mi się zgodzić. Oceniałem jego galerię teraz, a nie rok temu, bo teraz do niej dotarłem. Oceniając w ogóle nie zwracałem uwagi na to, że była ona galerią najwyżej ocenioną spośród wszystkich barcelońskich. Mnie ciut bardziej podobały się te, którym wystawiłem "10" (też zresztą autorstwa Pawellera). Uważam, że ocena "9" jest oceną obiektywnie wysoką i nie bardzo rozumiem cały ten raban, a tłumaczenie się dlaczego ta galeria podobała mi się ciut mniej, niż inne byłoby podobne do rozważania, czy piękniejsza jest wiosna, czy jesień, brunetki, czy blondynki, "Mona Lisa" , czy "Dama z łasiczką"... Jedno co mogę zapewnić, to to, że nie było moją intencją "uwalanie" jakiejkolwiek galerii. Pozdrawiam. :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4248) dodano 14.09.2014 23:46

Paweller75 - przyznam się, że nie bardzo rozumiem Twoje zarzuty. Z 9 Twoich barcelońskich galerii obejrzałem 8 i oceniłem 4 z nich na 10 pkt i 4 na 9. Po prostu, te które oceniłem o 1 pkt wyżej podobały mi się bardziej. Tylko... i aż tyle. Trudno mi to uzasadnić - jest to moje subiektywne wrażenie. Podobnie gdy widzisz dwie piękne kobiety jedna może Ci się podobać bardziej. Wydaje mi się, że ocena 9 jest też oceną wysoką, więc nie bardzo rozumiem w czym widzisz to "uwalenie". Ja w swoich galeriach też spotykam się z różnymi ocenami i znacznie większą ich dywersyfikacją, ale przyjmuję to jako wyłącznie subiektywne wrażenie, jakie prezentacja wywiera na oglądającym - jednemu to samo podoba się bardziej, niż drugiemu i tyle. Wszak już starożytni twierdzili, że "de gustibus non est disputandum". Nie wiem, co ma do rzeczy to, czy zrobiłem to rok temu, czy przed 5 minutam??? Rok temu, po prostu tej galerii nie oglądałem. Jeśli chodzi o Twoje dalsze uwagi odnośnie GT, to zgadzam się. Pozdrawiam i ... keep smiling.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2563) dodano 14.09.2014 23:37

Przepraszam Archenar, że trochę namieszaliśmy w Twojej galerii.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4248) dodano 14.09.2014 23:35

AK - dziękuję. I Arles gorąco polecam. Pozdrawiam. :)

Irena2005n - dzięki. Sądzę, że Arles należy do tych miast, które nie mogą się nie podobać. Pozdrawiam. :)

irolek użytkownik irolek(wpisów:1001) dodano 14.09.2014 23:12

Ale ja nie jestem sledczym ... ja obiezyswiat jestem ;-)
BARDZO GORACO CIE POZDRAWIAM
dobranoc

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2563) dodano 14.09.2014 23:07

Irolku, czasem nie trzeba być śledczym, aby zauważyć pewne relacje…

irolek użytkownik irolek(wpisów:1001) dodano 14.09.2014 22:59

Czy sie myle???
Czy to oznacza ze gosc ktory obnizal oceny w moich galeriach to ... pan pierdola???
No to juz by bylo jakies przegiecie ...

harmony użytkownik harmony(wpisów:2514) dodano 14.09.2014 22:42

Koniczynko, powinnaś dodać jeszcze, że uwielbia jednego z userów :)

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 14.09.2014 22:41

Wiec jak dla mnie, to najlepiej byliby zrezygnowac z tych ocen.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2563) dodano 14.09.2014 22:40

Kolejna to pani Cleaner, młoda, piękna kobieta, nikomu nie wadząca…

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 14.09.2014 22:36

Co jest zabawne, to ogladalem sobie ostatnio galerię z nz czy Australii jednego z bardziej aktywnych tu użytkowników. Gdzie w komentarzach wyszedl ten sam problem- lat temu ileś. Zasluzony portalowiec wpadł bo komentowal jako on- ale zapomniał sie wylogowac z alternatywnego konta. Tak wiec koło życia się kreci i za jakis czas ktoś znowu wpadnie na taki blyskotliwy pomysl. :)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2514) dodano 14.09.2014 22:35

Też uważam, że nie można udawać, że nic się nie dzieje, ale chyba wielu osobom to na rękę.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6980) dodano 14.09.2014 22:32

Harmony ..., mówisz, że nic nie da? Odbierasz mi nadzieję na uczciwość portalową ..., mnie się wydaje, że nie ma co zamiatać tematu pod dywan, trzeba to rzucić na światło dzienne. Nie mówię, żeby ktoś odchodził z tego portalu, chodzi tylko o to, że grał na takich samych zasadach jak my wszyscy:)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2563) dodano 14.09.2014 22:31

Mam nadzieję, że pan Markowski też to czyta i zamiast mieć parcie na oceny, dostanie parcia, aby jak najszybciej usunąć swój profil.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6980) dodano 14.09.2014 22:25

Koniczynka ..., wiele osób to widzi, ale no właśnie ..., po cholerę się odzywać ..., ja tu jestem już trochę dłużej i nie chcę odchodzić z tego portalu przez takie właśnie zachowania ..., i dlatego właśnie nie zamierzam się temu dłużej przyglądać ..., nie podoba mi się to i tyle ..., proszę Wszystkich o uczciwość i będzie OK.

harmony użytkownik harmony(wpisów:2514) dodano 14.09.2014 22:23

Jestem następną, która widzi klony, a specjalnie nie trzeba się wysilać.
Pewnie jest nas więcej widzących klony, ale myślicie, że mówienie o tym coś da?
Niestety pozbyłam się złudzeń co do tego, że zabawa będzie odbywać się tutaj na uczciwych, pełnych życzliwości zasadach.
Na OŚ mamy przekrój społeczeństwa, a jakie ono jest każdy widzi. Nie ma co wierzyć w to, że akurat na portalu zebrała się grupa najmądrzejszych i najbardziej prawych obywateli.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2563) dodano 14.09.2014 22:20

Bartek, zgadzam się Tobą. Każdy ocenia jak chce i na swoich zasadach i każdy ma do tego prawo!

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 14.09.2014 22:16

Pawel - klony to inna sprawa- zenada.

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 14.09.2014 22:15

Tylko obawiam się, iż przy ocenianiu nie dzialaja jakies scisle okreslone zasady. Masz tu nawet wieksza swobodę niz przy wystawianiu ocen w lyzwiarstwie figurowym- gdzie niby merytorycznie oceniasz podwojnego Alexa czy kogo tam- a i tak o ocenie decyduje sukienka. Wiec chyba w tym zakresie lepiej za duzo nie oczekiwac.
I teraz in concreto - nie sądzę żeby kolega, ktory dal ci 9 miał zamiar cie uwalic. Co wiecej mysle ze taka ocenę wystawiając jednak docenial twoją prace. Tak przynajmniej mi sie wydaje. Ale ja juz wlasnie tez z uwagi na takie konsekwencje nie oceniam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2563) dodano 14.09.2014 22:11

Uff, Paweller jak ja się cieszę, że Ty zauważyłeś klony bo już myślałam, że ze mną jest coś nie tak…
Obydwie galerie, które wcześniej wymieniłeś też miałam na oku bo moje podejrzenia są takie same jak i Twoje…. Dlatego też żadnej z tych galerii nie oceniłam!
Oceny mam gdzieś, od następnej galerii wyłączam ocenianie w swoich własnych a oceniać będę tylko tych, którzy w moich oczach na to zasłużyli.
Ja nigdy nie oceniam poniżej 10 bo po co? Galeria się podoba lub nie, taka jest moja zasada!
Do tej pory oceniałam najlepszych za całokształt, innych, czasem za humor, czasem za pomysł a czasem za to, że ktoś w moich oczach zrobił jedną z najlepszych swoich galerii.
Dziwi mnie tylko jedno, czy ludzie, którzy założyli dodatkowe profile i oceniają jak im pasuje nie myślą o tym, że każdy inteligentny człowiek jest w stanie to zauważyć?

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6980) dodano 14.09.2014 22:09

Irolek ..., dzieją się tu różne rzezy, jedne są bardziej do przyjęcia inne mniej, ale wrzucanie sobie 10 a innym słabsze oceny to już przegięcie na całej linii ..., próbowałem poruszyć temat już wcześniej, ale tematu nikt nie podjąć, bo po co ma później ktoś komuś zaszkodzić itd ..., lepiej siedzieć cicho i udawać, że wszystko jest OK. A tak nie jest moi drodzy, to jest NASZ portal i bawmy się fair play!

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6980) dodano 14.09.2014 21:59

Ania ..., no właśnie, może ogarniasz a może nie, ..., nie chodzi mi tu o moją galerię i o jakieś wyróżnienia, bo dla mnie nie mają one większego znaczenia..., chodzi o zasadę i tyle w temacie:) Może nie zauważyłaś tego, ale właśnie ja dzielę się z Wami swoimi przeżyciami, wrażeniami i emocjami i tego oczekuję też od innych ... i dla mnie to jest najważniejsze:)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2645) dodano 14.09.2014 21:40

Mój Ty świecie, galerię obejrzałam z przyjemnością, ale komentarze...szybko sprowadziły mnie na ziemię..."uwalono" prawie że dokopano...i podobno te cyferki nie mają znaczenia, ech. Nie każcie mi wierzyć że wstawiacie galerie nie po to by pokazać jakieś miejsce, podzielić się emocjami, wrażeniami z podróży,czy wydarzenia, a robicie to dla wyróżnienia. Cholera aż tyle ono znaczy? nie ogarniam..:((

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6980) dodano 14.09.2014 21:28

Bartek ..., kiedyś już był poruszany ten temat i teraz mamy np. Alternatywną galerię tygodnia ..., ale nie o to chodzi ..., powiem to jeszcze raz, chodzi o merytoryczne podejście do oceniania ..., mnie naprawdę nie zależy na tych 10, niech każdy ocenia jak chce, byle by wiedział co robi:)

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 14.09.2014 21:23

srednia 10 mialo być

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 14.09.2014 21:22

paweł- tylko to w sumie zarzut do administratora, bo faktycznie sposob zlicznia głosów, gdzie wyżej stoi galeria z srednio 1,- a głosami 5 niż dajmy na to twoja z 30 glosami, a średnia 9,99 jest co najmniej nietrafny

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6980) dodano 14.09.2014 21:14

Bartek ..., tak myślałem, że ktoś może w ten sposób to odebrać, ale taka sytuacja się już powtórzyła, kiedyś tak uwalono galerię Dispara i też temat był poruszony ..., mnie nie chodzi o te 9, 8 czy jakieś inne oceny, niech każdy ocenia w moich galeriach jak chce, ale kiedy jest rok po wstawieniu galerii, galeria moim zdaniem jest dobrze przygotowana, jest najlepsza z danego kraju i 30 osób oceniło ją najwyżej, to po jasną cholerę wrzucać jej kolejną ocenę bez merytorycznego uzasadnienia ..., gdybym widział komentarz do tego, byłoby naprawdę OK ... mam nadzieję, że się rozumiemy:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6980) dodano 14.09.2014 21:10

Satan ..., wystarczy zobaczyć sobie dwie galerie: Leniuchowanie w południowych Indiach i Algarve Praia de Rocha ..., kto jak oceniał i zobaczyć, jak oceniali te osoby w innych galeriach w danym tygodniu ..., ile mają wpisów i jakie są to wpisy ... i wszystko będzie jasne ..., dopowiem jeszcze, że te osoby galerii żadnych tu nie mają ...:)

ak użytkownik ak(wpisów:4984) dodano 14.09.2014 21:01

wiedziałem, że tu nie można wystawiać innej oceny jak dychę :) dlatego tylko jeśli daję to dychy , nic mnie to nie kosztuje , a bawię się świetnie, mimo dziwolągów, bo sam nim do pewnego stopnia jestem,i Wy wszyscy też :DDD

irolek użytkownik irolek(wpisów:1001) dodano 14.09.2014 20:57

paweller75 - to nie jest portal dla wszystkich.To jest portal dla ludzi , ktorych pasja sa podroze.Niestety kilku dziwolagow, blaznow I zakomplesiencow zrobilo z tego portalu pozywke dla innych blaznow , dziwakow I zakompleksiencow.
Pelen szacun dla Ciebie.
pozdrawiam

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 14.09.2014 20:53

klony klonami, ale żeby robic aferę, ze ktoś wystawił 9 zamiast 10 to tez troche przesada. to niby jak ta gradacja ocen tu wygląda. 10 - ok, 9 dno, 8- bardzo wielkie dno 7- podwójne dno 6 - dno ze juz glebiej nie mozna sięgnac.....
bez jaj

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 14.09.2014 20:45

Paweller mógłbyś jaśniej o tych klonach? Konkretnie: Autor i kto Klon? I to na "wizji", nie w privach. Może w ten sposób wytrzebi się tą patologię?

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6980) dodano 14.09.2014 20:42

Achernar ... UWALIŁEŚ moją Barcelonę, która wisiała jako najlepiej oceniona..., rozumiem, gdybyś to zrobił rok temu, ale teraz? Wstawiasz 9 i nie piszesz żadnego uzasadnienia, co jest źle i co powinienem poprawić ... bardzo Ci gratuluję ..., teraz jesteś pewnie z siebie bardzo zadowolony ... to jest jeden temat, a drugi ... ludzie, co tu się dzieje ..., klony w swoich galeriach wystawiają sobie 10, a w innych 7, 8 czy 9, po to by uwalić tą inną galerię, by tamta nie wygrała GT ..., jakaś paranoja ..., czy tak bardzo zależy Wam na tych GT??? Wiem, fajnie się wygrywa, ale czy to jest aż tak ważne? Ludzie opanujcie się ..., już to mówiłem, to jest portal dla wszystkich, ale bawmy się na zdrowych zasadach ..., pozdrawiam wszystkich:)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 14.09.2014 08:55

pięknie....tutaj też dotarłam...i bardzo mi się podobało....i fajnie się wspomina wędrując z Tobą po tym mieście....pozdrawiam serdecznie....

ak użytkownik ak(wpisów:4984) dodano 14.09.2014 06:54

super galeria, do tego miasta trafię :) , jak zwykle wspaniałe opisy !

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!