Wyprawę na Rysy planowałem już od jakiegoś czasu ..., i w końcu przyszedł ten dzień, w którym udało się wszystko dograć, pogoda zapowiadała się wręcz idealna ..., no to trzeba było jechać:) Po przejściu Czerwonych Wierchów i jeszcze dwóch innych szlaków w czerwcu i lipcu, uznałem, że kondycyjnie jestem dobrze przygotowany, że nie wymięknę w połowie drogi ..., więc mogę spokojnie iść na najwyższy polski szczyt:) Na szczyt prowadzą dwa szlaki: od strony południowej na Słowacji i od strony północnej, tj. od naszego Morskiego Oka. Ja wybrałem ten słowacki, od Popradzkiego Stawu ..., gdzieś wyczytałem, że łatwiejszy i pewnie tak jest, bo większych trudności mi nie sprawił:) Ale po kolei. Na Słowację dojechaliśmy już po godzinie 9.00. Trochę późno, ale mieliśmy za sobą ponad 4 godziny jazdy samochodem. Zaparkowaliśmy auto wzdłuż drogi (taki parking) ..., i o 9,30 ruszyliśmy na szlak. Początkowo idziemy asfaltem, równym tempem zaginamy pod górę i po godzinie dochodzimy do Popradzkiego Stawu.
Od stawu odbijamy na Rysy ..., jak widzicie, szlak jest dobrze oznaczony. Po prawie półgodzinnej wędrówce po w miarę płaskim terenie dochodzimy do tego znaku. Tutaj drogi się rozdzielają ..., na Koprowy Wierch dalej prosto, na Rysy w prawo. 2h45 do szczytu to nie tak źle, ale teraz trzeba już zasuwać cały czas pod górę:) Widoki już w tym miejscu przyprawiają o zawrót głowy ..., Grań Baszt robi niesamowite wrażenie:) Idziemy dalej ..., razem chyba z tysiącem innych wędrowców:) Tak, ludzi na szlaku było chyba tyle, co do Morskiego Oka ..., no dobra, może trochę przesadziłem:) W każdym razie przydałby się już jakiś dłuższy postój ..., no ale z drugiej strony późno się wyszło, więc teraz trzeba trochę podgonić:)
Właściwie w Tatrach słowackich jestem pierwszy raz i tu należy zwrócić uwagę na wykup ubezpieczenia ..., nie jest to koszt bardzo drogi, zaledwie parę złotych, a jednak ... ..., gdyby się coś stało, to niestety, koszty akcji ratowniczej mogą być ogromne, nawet kilkadziesiąt tysięcy zł., ..., i powiem szczerze, takie ubezpieczenie powinno być wszędzie, także po naszej stronie Tatr, wliczone np. w cenę biletu. Wracamy na szlak ..., w końcu dochodzimy do Żabich Stawów Mięguszowieckich ... tutaj krótki odpoczynek. I tu wyłania się piękna panorama na Rysy ..., widzicie je? No to małe zbliżenie ..., fajnie widać szlak ... ten szczyt po lewej, trochę niższy, to jest ten, na który się właśnie udaję:) I jeszcze jeden widok ..., robi wrażenie? No właśnie, i tu powstaje pytanie, po cholerę te ludziska tam łażą ...?
Ludzie, jak ludzie ..., ale po co ja tam idę? Na pewno nie po to, żeby pochwalić się później, że byłem na Rysach ..., więc po co? ..., może po to żeby się sprawdzić, czy dam radę, czy wejdę na najwyższy dostępny w górach szczyt ..., nie, to też nie ..., no więc po co? I to jest dobre pytanie ..., odkąd zacząłem chodzić po górach, to człowieka po każdym wyjeździe znowu coś pchało, żeby z powrotem tam pojechać, wyjść na szlak i poczuć ten wiatr, tą swobodę ... ..., właśnie w górach, przy tak pięknych widokach możemy odczuć, że to co robimy ma sens, że życie jest piękne i że warto mierzyć coraz wyżej, a Rysy to jest kolejny przystanek na mojej drodze:) Ale góry nie są dla każdego ..., góry są dla ludzi rozsądnych ..., tak, dla takich, którzy mają trochę oleju w głowie. Wiadomo, nieszczęście może przytrafić się każdemu, coś może pójść nie tak i w górach o wypadek nie trudno ..., ale można sobie na necie poczytać o choć tegorocznych wypadkach ..., brakuje słów. Choćby niedzielny przypadek: w klapkach na Świnicy ..., normalnie szok. Wrócę na chwilę na szlak ..., widzę, że koleś nie ma lekko, co chwilę robi przystanki ..., pytam się go, ile to waży? Mówi po słowacku, że siedemdziesiąt ..., no cóż sobie myślę, niezły twardziel ..., i to wszystko za szklankę herbaty w schronisku:)
I takich nosiczy paru widziałem, w jedną czy drugą stronę ..., no, jak będę jakąś pokutę ciężką musiał odprawić, to chyba zarzucę sobie taki pakunek na plecy i pójdę do tego schroniska:) Tymczasem minęliśmy odcinek ubezpieczony łańcuchami i klamrami ..., wiem, że co niektórych przerażają takie momenty, ale w tym akurat miejscu nie było dużej tragedii, wiadomo, trzeba było użyć już rąk, a więc aparat trzeba było schować, ale odcinek ten nie był specjalnie trudny:) Powoli zbliżamy się do Chaty pod Rysami (2250 m n.p.m.) - najwyżej położonym schronisku w caluśkich Tatrach. I oto jest i ono ..., a także ludzie czekający na przystanku na autobus ..., wg rozkładu jazdy powinien zaraz przyjechać:))) No ale my idziemy dalej ..., widać, jakie tłumy oblegają schronisko:) Fotek nie będę tutaj prezentować, ale uwierzcie mi, widziałem rodzinkę z małymi dziećmi, jedno w nosidełku na plecach, a drugie w wieku ok 4,5 roku samo szło, za rękę z mamą i tatą ..., nie wiem, czy i w tym przypadku wszyscy zachowali zdrowy rozsądek:(
Dobra, idziemy dalej ..., szlak od Chaty pod Rysami prowadzi teraz do przełęczy Waga. Jak sami widzicie, nawet i po południowej stronie śnieg jeszcze nie stopniał:) I jesteśmy już na przełęczy ..., jest się czym zachwycać, widoki wspaniałe:) Ten najwyższy szczyt to Gerlach ..., pojawiło się już trochę chmur, ale widoki są jeszcze w miarę fajne:) No ale trzeba iść dalej ..., tak wygląda ostatnie podejście:) Fajny widoczek na Mięguszowieckie Szczyty:)
I po lekkiej wspinaczce jesteśmy na Rysach ..., no nie powiem, rąk trzeba było użyć, żeby się gdzieniegdzie przytrzymać:) Będąc na Rysach czy jak kto woli, Rysym czy Morskookim Szczycie itd, można podziwiać takie zarąbiste widoki:) Ale byłoby jeszcze piękniej, gdyby ludzi było zdecydowanie mniej ..., ciężko znaleźć sobie miejsce, a żeby fotkę zrobić sobie bez czyjejś głowy ..., niemożliwe:( To widok na Rysy słowackie ..., trochę wyższe, 2503 m. n.p.m., wydaje mi się, że ludzi tam zdecydowanie mniej:) Ale nie tylko Polaków i Słowaków tam było ..., innych narodowości też można było uświadczyć. Jeszcze jedno luknięcie na polską stronę i pora się zbierać ..., było pięknie, szkoda tylko, że to słońce gdzieś się schowało:)
Zejście nie robi większego problemu, oczywiście ręce jak najbardziej potrzebne:) Powoli jakieś chmury nadciągają ... ..., ale na szczęście nie zanosiło się na deszcz:) Cała wędrówka zajęła nam ok. 10 godzin ..., można trasę tą zrobić też trochę szybciej, ale to jest uzależnione oczywiście od kondycji, a w moim przypadku także od tego, ile cyka się fotek:) Nie wiem, czy tą galerią i moimi rozmyśleniami zachęciłem kogoś na wejście na Rysy, czy też nie, ale jedno jest pewne, szlak ten na pewno jest o wiele łatwiejszy, niż od strony Morskiego Oka:) Dziękuję za uwagę:)

Tatry Wysokie- Rysy zimą
1pix użytkownik kriss72 odległość 0 km 1pix
RYSY - wejście od polskiej strony
1pix użytkownik romana odległość 0 km 1pix
Rysy
1pix użytkownik tomitotu odległość 0 km 1pix

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 16.09.2014 20:36

Dzięki AK ..., pozdrawiam:)

ak użytkownik ak(wpisów:5543) dodano 16.09.2014 15:02

czuć przestrzeń, piękne pajzaże

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 02.09.2014 22:08

Magdar ..., cieszę się, że się podobało ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 02.09.2014 22:07

Kasia ..., byłem w sierpniu, wróciłem z przecudnej Chorwacji i tydzień później pojechałem w góry ..., co prawda na jeden dzień, ale pogoda dopisała, więc warto było taki wypad zrobić:)
Miło, że zajrzałaś ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 02.09.2014 22:02

Dziękuję koniczynko ..., pozdrawiam:)

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 02.09.2014 20:48

Miło było chociaż pooglądać takie zachwycające widoki .Pozdrawiam :)

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 01.09.2014 20:29

Widoki przednie, fajnie trafiłeś z pogodą, dzięki Twojej galerii zobaczyłam to, co tak szczelnie zakryły mi chmury.... widać, co straciłam, kiedy byłeś ? Pozdrawiam :)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 31.08.2014 23:36

Cudowne górskie widoczki i wspaniała relacja wielkiego miłośnika gór!

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 29.08.2014 20:47

Dziękuję Wielkopolanko ..., pozdrawiam:)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1677) dodano 29.08.2014 08:15

Jak zawsze pięknie w Tatrach! gratuluję wspaniałej wyprawy i osiągnięcia celu! pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 28.08.2014 19:56

Irena ..., miło, że się skusiłaś na wspólną wędrówkę ..., pozdrawiam:)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 28.08.2014 09:06

piękne miejsce...i cóż ...tylko żal...że jego magia odbiera czasami ludziom rozsądek....miło się z Tobą wędrowało po górach i dolinach ....pozdrawiam serdecznie....

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6918) dodano 26.08.2014 23:37

...i nie tylko :)))
Dzięki Pawle, małe górki z trudem i z pomocą kijków, ale udawało mi już pokonać, np. Góry Sowie. Oby kiedyś wszystko wróciło do normy.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 23:15

Ja jestem pewny, że tak będzie i jeszcze nie jeden szlak zrobisz, w Polsce, Czechach i na Słowacji oczywiście:)))

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6918) dodano 26.08.2014 23:12

no nie jest , mam nadzieję,że jednak kiedyś jeszcze będzie...

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 22:44

No tak ..., ale mam nadzieję, że z kolanem już jest wszystko OK:)))

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6918) dodano 26.08.2014 22:37

:)))) no widzisz sama przyszłam , wolniej chodzę niż kiedyś :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 22:32

Ela ..., no wreszcie, czekam i czekam, a Ciebie znowu nie ma ..., myślałem, że trza będzie jakieś zaproszenie wysłać ...:) No, schronisko trochę się zmieniło ..., ale tak poza tym, to chyba wszystko tak samo wygląda:) Miło, że zajrzałaś ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 22:25

Anek ..., nie ma za co ..., czekam na galerię:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6918) dodano 26.08.2014 22:21

Dzięki Pawle:))) Pięknie! Przemiło było powspominać ten piękny szlak. Fajna relacja :) Nie poznaję tylko schroniska, coś dziwnego z nim zrobili! To była zwyczajna, drewniana, brązowa chatka.
Co do łażenia w klapkach, to właśnie tutaj spotkałam klientkę w japonkach, nie wiem czy weszła na sam szczyt, ale byłam w szoku!
Pozdrówki :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 26.08.2014 22:18

Dzięki:) jeszcze miesiąc:( na pewno tu sie pochwale po powrocie. masz racje z tą kasą:( Same bilety wstępu...głośna sprawa koni nad MO...gazda na wóz pakuje do 12 osób(tak mówią) od każdego pięć dych...i wszystko w temacie;)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 21:53

Marcin1980 ..., pewno, że warto, ruszaj na szlak ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 21:52

Annuus80 ..., a ja Ci właśnie tego życzę ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 21:50

Anek ..., ja od naszej strony nie szedłem, także porównania nie mam, ale stopień trudności nie tylko zależy od samego szlaku, trudności podejść, łańcuchów (co u wielu ludzi budzi przerażenie), ale także od samych warunków pogodowych, choćby długo zalegający śnieg i to już jest problem, bez raków nie podejdziesz, przykładów nie muszę tu podawać, media to dość obszernie pokazywały ..., a ograniczeń myślę, że nie zrobią, bo kasa to kasa i tyle:)
Pozdrawiam i życzę udanej wyprawy na ciut wyżej:)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3076) dodano 26.08.2014 21:35

Anek, nie każdy musi. Tama, Patryk i ja tam w życiu nie pójdziemy;)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 26.08.2014 21:32

Hmm Giewont, Kasprowy, Rysy...czytam w komentarzach od pewnego czasu że każdy "musi zrobić" ..trochę to smutne. i już nie zrzędzę;)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 26.08.2014 21:29

Z przyjemnością obejrzałam Twoją relacje i parę myśli mi się nasunęło...dlaczego jedni mówią że łatwiej ze Słowackiej strony, inni zaś że z Polskiej? to chyba jest jakieś powtarzanie za autorem któregoż z przewodników. Z obu stron stopień trudności jest podobny, no może z polskiej strony podejście wydać się bardziej forsowne,męczące... ale jak popatrzeć na te dzikie tłumy na szczycie (też to pamiętam i nigdy więcej już na Rysy nie pójdę, dwa razy w zupełności wystarczą) to raczej nie ma mowy o wyczynie;) trasa dla ludzi przeciętnie sprawnych i zdrowych, Tatry i szlaki w nich są dla każdego, oczywiście przygotowanego, nie licząc idiotów którzy idą jak na niedzielny spacerek do pobliskiego parku nieprzygotowani totalnie. Dziś przeczytałam że w sezonie nad Morskie Oko dziennie idzie...do 10000 ludzi obłęd...szlaki są rozdeptane, poniszczone...choćby Czerwone Wierchy...wyglądają gorzej niż szlaki w Bieszczadach. Dlatego myślę że powinno wprowadzić się ograniczenia w codziennej liczbie osób odwiedzajacych TPN,a póki nie zostaną wprowadzone, wybieram mniej popularne szlaki i szykuję się do wyjazdu ciut wyżej i na pewno w mniej zaludnione miejsce niż nasze pięne lecz coraz biedniejsze Tatry. Pozdrawiam serdecznie

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 21:05

Dzięki Pszem ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 21:04

Markowski ..., fajnie byłoby zobaczyć też i Twoje Rysy ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 21:01

Dzięki Nola ..., w przyszłym roku na pewno Ci się uda już tam wejść ..., w końcu Maltę będziesz miała już za sobą, ha, ha:))) A tak na poważnie, to polecam Ci ten szlak, jest naprawdę fajny i człowiek zbytnio się nie umęczy ..., także czekamy do przyszłego roku:)))

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1765) dodano 26.08.2014 20:30

Dla tych widoków warto

zachęciłeś aby też zrealizować w końcu podejście na Rysy

annuus80 użytkownik annuus80(wpisów:1361) dodano 26.08.2014 19:27

Zazdroszczę Ci zdobycia naszego najwyższego szczytu. Kiedyś też tam dotrę.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 17:42

Pipol ..., wróciłeś? ..., mówili, że się gdzieś na innych portalach zadomowiłeś, a tutaj nie miał kto wypełnić pustki po Twoich zacnych "8" ...:) Dzięki za wizytę ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 17:18

Dzięki Jarek ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.08.2014 17:17

Baracuda ..., oj, kuszą ..., a przy takiej pogodzie ciężko sobie odmówić przyjemności pojechania tam ..., polecam to wejście, jak już zrobiłaś szlak od polskiej strony, to ten będzie pikuś:)

pszem użytkownik pszem(wpisów:76) dodano 26.08.2014 12:40

Kolejna piękna wyprawa :)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2539) dodano 26.08.2014 09:15

Markowski, to jestem ciekawa Twojej relacji z wejścia na Rysy, bo może nie miałeś takich tłumów jak Paweł na szlaku i bym się przekonała do zdobycia tej góry. Czekam na galerię :)

markowski84 użytkownik markowski84(wpisów:9) dodano 26.08.2014 08:58

Byliśmy na Rysach w lipcu, ta samą drogą. pozdrawiam

pipol użytkownik pipol(wpisów:8728) dodano 26.08.2014 08:50

Jeśli były to klapki "kuboty" to jeszcze pół biedy :))))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 26.08.2014 08:37

Gratuluję wejścia na Rysy!:) i trochę zazdroszczę:) w tym roku już mi się nie uda tam wejść, ale w następnym na bank będę próbować;)
Pięknie w tych Tatrach:) bardzo fajna galeria:)
O tych kretynach co poszli na Świnicę w klapkach to chyba wszyscy słyszeli, co za kretyni, bark słów po prostu....

pipol użytkownik pipol(wpisów:8728) dodano 26.08.2014 07:53

Zacnie. My próbowaliśmy w czerwcu zdobyć Rysy w nocy, ale odpuściliśmy przy żabich stawach bo za dużo śniegu było zero widoczności szlaku. Za to zacne foty ze wschody słońca mamy :) Pozdrawiam

jarek4441 użytkownik jarek4441(wpisów:182) - Użytkownik usunięty. dodano 26.08.2014 06:28

Tatry jak zwykle piękne.Pozdrawiam

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 26.08.2014 00:21

Faktycznie ta trasa wygląda na łagodniejszą od strony MOka-to samo potwierdzili w zeszłym roku turyści wchodzący od strony słowackiej . Chyba w przyszłym roku też zaserwuję sobie tę trasę, skoro podejście od strony polskiej mam zaliczone;) Jak zwykle góry kuszą i czarują:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 22:39

Romana ..., kiedyś na pewno tak, i inne góry też chciałbym zwiedzić, obiecuję sobie cały czas, że w Karkonosze pojadę, Bieszczady czy Pieniny ..., ale na razie są Tatry:)))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 22:33

Rozmusiaki ..., w sumie daleko w Tatry nie masz ..., teraz najfajniejsza pora roku nadchodzi, więc spokojnie możesz się tam wybrać ..., ja na tą wyprawę musiałem przeznaczyć 19 godzin, 9 godzin jazdy w dwie strony i 10 godzin biegania po górach ..., no ale tak to jest, jak żona nie chce na dłużej puścić:)))
Dziękuję za wizytę ..., pozdrawiam:)

romana użytkownik romana(wpisów:5160) dodano 25.08.2014 22:22

Paweł - a może Ty się skusisz na Beskidy ? One też wciągają, tak samo jak Tatry :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 22:20

Gregy ..., z pogodą tak jest, czasami ciężko trafić, ale jak widzisz, ja trafiłem i myślę, że kiedyś i Tobie się uda:) Dzięki za wizytę ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 21:59

Harmony ..., no tych ludzi trochę tam było, aż sam byłem zdziwiony, że ich tak dużo, no ale pogoda dopisała to i sporo ludzi w góry wyszło ..., i to był chyba strzał w dziesiątkę, bo dzień później nad Zakopanym jakieś zawieruchy straszne przeszły, także pewnie nawet na Gubałówkę by się nie weszło:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 21:41

Dziad_ek ..., cieszę się, że pójdziesz na Czerwone Wierchy ..., życzę udanej pogody ..., dzisiaj coś mówili, że śnieg już tam spadł, ale jeszcze na pewno będzie ładnie:) Zobacz sobie moje Czerwone Wierchy z 2012 r. ..., pogoda była cudna, piękna jesień ..., i zobacz galerię Tatry - Przełęcz Liliowe ..., dokładnie rok później ..., Czerwone Wierchy były całkiem białe:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 21:33

Magda ..., nigdy nie mów nigdy ...:) A tak na serio, to wydaje mi się, że na pewno do Żabich Stawów Mięguszowieckich spokojnie byś doszła, a widoki tam są już naprawdę fajne, także polecam:) Jamnik dał sobie radę, śmigał po tych skałach niczym kozica górska:)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4130) dodano 25.08.2014 21:17

Fascynujący górski serial wciąż trwa i za to Ci Pawle dziękuję ...
Tak bardzo chciałbym pójść w Taterki nase ...

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 21:13

Patryk ..., w sumie masz rację, wchodzi się fajnie, ale z zejściem czasami może być problem ..., tak jak to było wczoraj z tymi turystami na Świnicy ..., w każdym razie wydaje mi się, że dałbyś radę, najlepiej jest iść z kimś, kto ma już jakieś doświadczenie, ja tutaj też byłem z kolegą, który już był na Rysach i znał ten szlak, więc wiedziałem, co się święci:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 21:05

Romana ..., no nic, czekamy do przyszłego roku ..., a tymczasem życzę udanych wędrówek po Beskidach i pogody oczywiście ..., pozdrówki:)

gregy użytkownik gregy(wpisów:495) dodano 25.08.2014 21:03

No pięknie pokazałeś szlak, a i pogoda dopisała. Foty fajnie wyszły. Ja niestety pomimo zorania Tatr na Rysy nigdy nie wyszedłem. Zawsze coś wyskakiwało, a najczęściej pogoda

harmony użytkownik harmony(wpisów:2539) dodano 25.08.2014 20:34

Gratuluję wejścia, pogody, ładnej relacji ze zdobycia szczytu, fotki 45. Jedyne czego nie gratuluję to tłumów na szlaku, które wciąż skutecznie odstraszają mnie od naszych pięknych gór. Dobrze, że min. dzięki Tobie mogę je tutaj popodziwiać :)

dziad_ek użytkownik dziad_ek(wpisów:383) dodano 25.08.2014 20:26

Paweller75 mnie zachęciłeś, na pewno tam kiedyś trafię to tylko kwestia czasu ;) Tylko, że ja planuję wybrać się tam bardzo wczesnym rankiem z Morskiego Oka. Ale to może nastąpi dopiero w przyszłym roku. Teraz plan jest nieco inny(Czerwone Wierchy) między innymi dzięki Tobie. Gratuluję i pozdrawiam.

tama użytkownik tama(wpisów:2963) dodano 25.08.2014 20:11

A właśnie... z co z jamnikiem, przeżył? Miałam takiego i jakoś go nie widzę z krótkimi nóżkami na takich podłożu.

tama użytkownik tama(wpisów:2963) dodano 25.08.2014 20:08

Nigdy w życiu ;) Jak widzę te kamienie z zielonym nalotem, to marzę o polankach górskich :)
Gratuluję Ci jednak wejścia i odwagi. Miałeś bardzo ładną pogodę, więc fotki z poziomu doliny pokazują ten klimat górski, który nawet mi się podoba, czyli ciepło i bezpiecznie :)

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4685) dodano 25.08.2014 19:55

Pan z parasolem wszedł, pan z jamnikiem wszedł... No i na Świnicę nawet w klapkach można wejść, o czym zresztą wspominasz. Problemem dla mnie jednak nie jest wejście a zejście i dlatego raczej się nie wybiorę
Choć oczywiście widoki przepiękne i w ogóle galeria zacna, że ho ho

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 18:49

Paulus ..., dziękuję za wizytę ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 18:46

Andred ..., pewnie tak jest jak mówisz, ale myślę, że jednak ten słowacki szlak jest łatwiejszy ..., przede mną facet wchodził z jamnikiem ..., i też wszedł:) A ludzie? ..., mam ten dar, że nie umiem cykać im fotek i dlatego mało ich widać:)

romana użytkownik romana(wpisów:5160) dodano 25.08.2014 18:41

Oj i mnie się marzy ten szczyt, ale to już chyba w przyszłym roku. Teraz u mnie w pracy gorący okres się zaczyna, a jak się skończy to już chyba będzie za późno na taką wyprawę. Wtedy co najwyżej pozostanie mi jakiś jesienny wypadzik i to raczej już tradycyjnie w Beskidy :)

paulus użytkownik paulus(wpisów:323) dodano 25.08.2014 18:39

Fajna relacja. Pozdrawiam.

andred użytkownik andred(wpisów:4491) dodano 25.08.2014 18:35

Wejście od strony Morskiego Oka wcale nie jest takie trudne, skoro przede mną szedł facet z parasolką......i wszedł ;-)
Z pogodą miałeś szczęście ale z tymi tłumami ludzi już nieco mniej. I tak udało Ci się zrobić sporo fajnych zdjęć bez ludzi.
Nie wiem jak się ich pozbyłeś....wolę nawet nie myśleć ;-)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 18:29

Kapsell ..., tak, to prawda, góry są zawsze piękne ..., pozdrawiam:)))

kapsell użytkownik kapsell(wpisów:884) dodano 25.08.2014 18:15

Jak zawsze piękne:-)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 17:06

Śnieżka ..., wszystko jest możliwe ..., już byłaś na Kopie Kondrackiej, a pochodzisz jeszcze trochę i śmigniesz na Rysy:)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3076) dodano 25.08.2014 16:53

Dobrze wiedziec;) W takim razie może mi się kiedyś odmieni;)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 16:49

Śnieżka ..., he, he ..., dawno, dawno temu też tak mówiłem ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 16:48

Achernar ..., ja również chętnie bym zobaczył galerię z Twojego wejścia ..., od polskiej strony to inna bajka ..., pozdrawiam:)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3076) dodano 25.08.2014 16:35

Cudna galeria, ale i tak tam nie idę;)
Pzdr:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4422) dodano 25.08.2014 16:15

Miło było popatrzeć, bo mimo że na Rysach byłem to znam drogę tylko od polskiej strony. Pozdrawiam. :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 15:52

Dziękuję Ania ..., pozdrawiam:)

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1519) dodano 25.08.2014 15:48

Pięknie Pawle, pięknie :) super wyprawa :)
pozdrawiam...

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.08.2014 15:42

Dzięki Mucha ..., pozdrawiam:)

Bartek ..., może pora wrócić na szlak, teraz na jesień jest najfajniej ..., pozdrawiam:)

mucha79 użytkownik mucha79(wpisów:163) - Użytkownik usunięty. dodano 25.08.2014 15:39

Piknie, po prostu pinkie:)

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 25.08.2014 15:34

Bardzo ładnie i pomyśleć, ze poza jednym krótkim wypadem, gdzie mi śnieg szlak zasypał ze 3 lata temu, to w Tatrach chyba z 20 lat już nie chodziłem.