Montenegro, nieduży kraj z dużym kanionem ... to głownie Kanion jest naszym celem. Czarnogórę odwiedziliśmy w czerwcu 2014 roku Podróż rozpoczęliśmy w Podgoricy skąd też wypożyczaliśmy auto naszym celem był nie tylko kanion Tara ale i zip line nad tymże kanionem ;)
Most Durdevica -wznosi się na 150m nad kanionem i rozpościera  się z niego super fajny widoczek, nie bez kozery zresztą, bo powiadają, że kanion ten  jest najgłębszym w Europie, a drugim co do wielkości na świecie, po tym największym czyli Kolorado oczywiście ... łaczy on wsie Budecevice i Tresnjice a tu widok z drogi do Kotoru malownicza bardzo ta droga ;) jak zresztą całe Montenegro
tu trekking  a tu jeziorko ;) i Kotor tu naturalnie .... Czarnogóra ;) przepięknej urody pasmo gór Dynarskich gdzie znajduje się Park Narodowy Durmitor, który wpisany jest na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO
a tu widok na Lovcen i Bokę Kotorską ... wspinamy się ... tu leżymy i podziwiamy ... a tu tylko  podziwiamy ...
Jezioro... wbrew pozorom nie turkusowe ..;)  a tu urokliwy Sveti Stefan i znowu coś z drogi, malowniczej bardzo drogi ... i łowiecki też z drogi ...
i jeszcze raz Jezioro,  Czarne Jezioro ;) Kanion Tara okolice Czarnego Jeziora
a tu już nasz  cel i Zip Line nad Tarą jeśli sie przypatrzycie, to zobaczycie jak leeeeeeeecimy ;) dziękuję i pozdrawiam ;)

Czarnogóra - Dumitor i Tara 2015
1pix użytkownik shadowrunner odległość 0 km 1pix
 Czarnogóra i Serbia 2013 - wyprawa wakacyjna
1pix użytkownik eljot odległość 1 km 1pix
Czarnogóra - Durmitor (i nie tylko)
1pix użytkownik marioli odległość 2 km 1pix
Durmitor i jego żłobienia
1pix użytkownik exorientelux odległość 2 km 1pix
Durmitor - czarno-białe góry
1pix użytkownik qbalon odległość 3 km 1pix
Bałkany cz.  6 - Góry Durmitor:  Crno Jezero.
1pix użytkownik wmp57 odległość 3 km 1pix

grazyna44 użytkownik grazyna44(wpisów:10) dodano 22.05.2015 23:37

Bardzo pieknie,ze az dech zapiera w piersiach.Super zdjecia.Pozdrawiam.

andred użytkownik andred(wpisów:4722) dodano 10.05.2015 23:16

Fajne miejsce i nie wiem czy mi się wydaje, czy tak jest, ale jakoś tłumów turystów nie widać. Może warto się pośpieszyć i pojechać tam przed innymi?
Ten zjazd na linie ....ciekawa sprawa, tylko czy jest jakieś ograniczenie wagowe? Boję się, że mógłbym zostać wykluczony z tej atrakcji ;-)

anusia_osia użytkownik anusia_osia(wpisów:1188) dodano 16.04.2015 16:54

Czarnogóra okolice Kotoru była w planach na ten rok, razem z południem Chorwacji. Czas pokaże. Odważna jesteś ;-)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 15.04.2015 17:22

faktycznie przepiękny....i ten kierunek na mnie jeszcze czeka....

martyna użytkownik martyna(wpisów:921) dodano 14.04.2015 17:26

Nolu, trza było tak od razu ;) ;) Szczyt twierdzy Jana, też polecam, bo też dotarliśmy, widok na Kotor prze-pię-kny, choć pogoda nas w tym dniu nie rozpieściła;(

Myślę, że jeśli połączycie Zip Line z raftingiem po Tarze, to wrażenia będą niezapomniane, ( choć pewnie i tak będą ;))

Gdybyście byli w okolicach Czarnego Jeziora to jest tam małpi gaj, taki średnio ekstremalny, ale jak lubicie taką aktywność to polecam !

Ak. dziękować, dziękować ;) pozdrawiam,

Lucy, fajnie, że się podoba, bo i nam się podobało, pozdrawiam serdecznie ;)

Katii, woda piękniutka, ale nie udało nam się w niej pobrodzić, bo za zimno było ;( pozdrawiam,

Romana, ja też zjechałabym chętnie jeszcze raz ;) Pozdrawiam

Sona, Dora, ja tam w okolicach kanionu piłam co innego ;) śliwowica naszego gospodarza rzucała na ... kolana ;) ;);)

Gregy, na temat załamań nic mi nie mów ;( mieliśmy ich kilka w tych naszych podróżach i nic nie irytuje Cię bardziej... Pozdrawiam

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2633) dodano 14.04.2015 00:29

Po prostu pięknie:)Pozdrawiam.

gregy użytkownik gregy(wpisów:553) dodano 13.04.2015 21:35

Zazdroszczę Ci pobytu nad Tarą. Mi się to nie udało z powodu 3 dniowego załamania pogody. Ech żałuję :-)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 13.04.2015 21:21

Martyno do odważnych świat należy :) zachęciłaś mnie, też bym tak chciała :) Nad kanionem byłam, cudowne miejsce, jak całe Montenegro, co zresztą ślicznie pokazałaś. Chciałabym kiedyś tam wrócić, zip line stanowi dobry powód, ale jest jeszcze jeden: w okolicach kanionu piłam najlepsze zsiadłe mleko w życiu :) Pozdrawiam serdecznie

katii użytkownik katii(wpisów:146) dodano 13.04.2015 20:59

Jakie kolorki! Pobrodziłoby się w trochę w tej niebieskiej wodzie :-)

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 13.04.2015 16:39

Widoczki rzeczywiście pierwszolkaśne. Zjechałabym sobie tym ustrojstwem z fot 37 -38 :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6549) dodano 13.04.2015 15:12

Martynko dziękuję za info:) Ja już byłam jakieś 10 lat temu w Montenegro, ale tylko na wybrzeżu, więc absolutnie nie musisz mnie przekonywać;) W Kotorze też byłam, ale zawsze chciałam wrócić, bo nie dotarłam na sam szczyt twierdzy Jana. Teraz chcemy w ramach naszej małej podróży poślubnej w 2 tygodnie trochę zobaczyć Albanii i trochę Czarnogóry:)
To na punkt widokowy obowiązkowo, bo widok jest mega na tę małą wstążeczkę miedzy tymi górami.
Podziękuje ofkors małżonkowi za pomoc:)

ak użytkownik ak(wpisów:5855) dodano 13.04.2015 12:32

wspaniałe widoki (41 niesamowite !)

martyna użytkownik martyna(wpisów:921) dodano 13.04.2015 12:23

Nolu, małżonek pomógł: 41 to Curevac, tam jest punkt widokowy na najgłębszy kawałek kanionu ;) a 40 to Durmitor oczywiście ( pomyliłam zdjęcia). My robiliśmy trekking w Durmitorze ( można też wypożyczyć rowery) i tak lajtowo na Curvac właśnie, punkt widokowy the best ;) Dla mnie cała Montenegro jest piękna, myślę, że wrócicie zachwyceni ! Wrzucę jeszcze Stare Miasto w Kotorze nocą, zobaczysz jakie jest urokliwe i klimatyczne ! Pozdrawiam, M.

PS. Zip Line koniecznie i uwierz nie taki diabeł straszny, jak pierwszy raz zjeżdżałam też miałam pietra, ale jak zjechałam raz, to zaraz poleciałam na następny zjazd ;) ))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6549) dodano 13.04.2015 11:46

Martyna dzięki za info:) Właśnie chciałam Cię pytać o cenę tej atrakji, ale mnie uprzedziłaś:) Mój przyszły małżonek jak zobaczył te zdjęcia powiedział, że to koniecznie chce zrobić, mówi że uprząż podobna do tej jaka jest na paralotni;) ja będę się pewnie bała jak Twoja koleżanka i zjedziemy razem;)
A co do trekkingu, to jakąś przyjemną, ładną widoko trasę, z jeziorkami polecasz? Skoro już i tak będziemy w okolicy, to choć na jeden dzień bym skoczyła w góry:) Odezwę się zresztą jeszcze do Ciebie, bo jedziemy dopiero w lipcu, wiem masakra w sezonie, i upał do tego, ale tak wyszło w tym roku;)

martyna użytkownik martyna(wpisów:921) dodano 13.04.2015 09:27

Paweller, Romario, Achernar-51, Nolu, Koniczynko, Podróżninko- ( o jak się ładnie zrymowało) ,;) i Tobie Satan ... dziękuję wszystkim za odwiedziny !

Nola, widok na Bokę Kotorską z drogi do mauzoleum Njegosa ( Park Lovcen) a 40-stka to trekking robiliśmy, ale zabij mnie nie pamiętam nazwy miejsca, ruszaliśmy na z okolic Czarnego Jeziora, zapytam mojego Pana Męża, może on będzie pamiętał ;) ...to dam znać.

Tu masz filmik, jak lecimy, my leciałyśmy we dwie, bo moja koleżanka się bała, ale zapłaciłyśmy tyle samo, co jakbyśmy leciały pojedynczo, chyba 40Euro, polecam osobno !!! ja leciałam już tak na Filipinach nad Lobokiem, na Boholu, wrażenia MEGA !!!!!! polecam każdemu !

Satan, absolutnie warta !, a dlaczego nie dziwi mnie że Durmitor ? ;) ;) ;) Pozdrawiam

satan użytkownik satan(wpisów:3014) dodano 12.04.2015 21:07

Super! Byłem kilka m-cy przed Wami. Uważam, że Czarnogóra warta jest powrotów, co z pewnością uczynię ;-) Fajna prezentacja w stylu the best off...lubię takowe ;-)

Kanion Tary niby fajny, ale Durmitor...to jest piękna sprawa! ;-)

podrozninka użytkownik podrozninka(wpisów:868) - Użytkownik usunięty. dodano 12.04.2015 20:51

Ładnie tam, oj ładnie. Wrócili z wakacji w Czarnogórze koledzy i zasypali mnie 20 gigami zdjęć i filmów. I do dziś oglądam, cofam, oglądam, cofam, oglądam, cofam.... Można się zakochać w tym kraju.
Super! Hej

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 12.04.2015 20:47

Przepięknej urody galeria, widoki cudne!
Świetna wyprawa.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6549) dodano 12.04.2015 19:14

Przepięknie:) Martyna skąd konkretnie te piękne widoczki, jeśli pamiętasz oczywiście, ze zdjęcia 20 i 41?:)
Takiej atrakcji jak Zip Line nie miałam w planie jak będę odwiedzać Czarnogórę, ale teraz zaczęłam to bardzo poważnie rozważać:) Super musiał być ten zjazd;)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4776) dodano 12.04.2015 18:47

Świetne widoki. Pozdrawiam. :)

romario użytkownik romario(wpisów:247) dodano 12.04.2015 17:45

Takie fantastyczne te fotki, że aż nie wiem które spodobało mi się najbardziej (-:
Nic tylko trzeba się tam wybrać. Super.

martyna użytkownik martyna(wpisów:921) dodano 12.04.2015 17:09

Pawełku, koniecznie ! tym bardziej, że jeszcze tanio i zupełnie niekomercyjnie, a bilety dorwać można już za niecałe 300zł. ;) Kciuki trzymam. pzdr M.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7159) dodano 12.04.2015 17:06

Zarąbisty widoczek na Bokę Kotorską ... właśnie dla tego miejsca chciałbym odwiedzić kiedyś Czarnogórnę ..., góry też super ..., galeria bardzo podobająca:)