Maroko  -  kraj  który  tym  razem  przyszło  mi  odwiedzić  jest  bardzo  różnorodny -środek kraju  stanowi  zachodnia cz  gór  Atlas  ,  południowa  wschodnia  pustynia  głównie  Sahara na  zachodzie  wybrzeże  morza   Atlantyckiego  , północ   morza  Śródziemnego.

-na  zdjęciu  Maroko  podczas   objazdu
Wybór  co  chcemy  zobaczyć  był  bardzo  prosty  -w  Agadirze  lądowaliśmy  to  wybrzeże  Oceanu  Atlantyckiego samo  się   narzucało , Marakeszu  ominąć  nie  chcieliśmy , chcieliśmy  liznąć   Sahary  przy  granicy  Algierskiej , musieliśmy  się  przerzucić  przez  Wysoki  Atlas  a  wybrzeże  Śródziemnomorskie  Maroka  zostawiliśmy  jak  skoczymy  do  Hiszpanii  na  Wybrzeże  Pomerańczy  (  na  którym  nie  byliśmy ) pożyczymy  samochód i  objedziemy  wszystko

Maroko  jest  krajem  gdzie  muzułmanów  jest  wiekszość   -ale  jakość  tego  nie  odczuliśmy . Generalnie  Marokańczycy   prowadzą  bardziej  konsumpcyjne  życie  niż  my  w  Polsce  - bawią   się   swojej  masie   przez  cały  tydzień  (  nie  zostawiają  tego  jak  my  tylko  na  weekend  ) Może  różnimy  się  od  nich  tym  że  więcej  pijemy   alkocholu

Maroko   jest  państwem  przyjaznym  do  indywidualnych    podróży  - dobrze  rozwinięty  przemysł   turystyczny-dużo  hoteli  o  wysokim  standardzie  , większość  ma  umowy  wyszukiwarkami  typu  boocking  czy  trip  adwisor -  ceny  strawialne  nawet  dla  nisko  budzetowego  turysty

-na  zdjęciu  Maroko  podczas   objazdu
Nawet    grymaśny  amator  dobrego  jedzenia z   znajdzie  w  Maroku  coś   dla  siebie -w  dobrych  restauracjach  ceny  wydają  mi  się  niższe  jak  w  Polsce.

Naprawdę  dobrze  działa  komunikacja  -jest  parę  kompanii  autobusowych  posiadających  komfortowe  autobusy    (  ceny  niższe   jak  w  Polsce  ) -  uzupełniają  je  różne  kompanie  taxówkowe  z  którymi  idzie  negocjować  ceny do  strawialnych   do  naszych  kieszeni . Do  ważnych  obiektów  jeżdzą  również  busy

W  sumie  podczas  podróży  nie  czułem  ani  razu  lęku  o  swoje  bezpieczeństwo  -  a  do  hoteli  w  różnych  miejscach  wracaliśmy   późnym   wieczorem

-na  zdjęciu  Maroko  podczas   objazdu

Mimo  że  podróż  była  spontaniczna    z  dnia  na  dzień   przy  obecnych  nowych  technologiach  poruszanie  się  po    Maroku  jest  naprawdę    bardzo  proste

W  hotelach  wszędzie   jest  wifi  -dzięki  internetowi    naprawdę  bardzo  łatwo  zarezerwować  następny  hotel

Dzięki  gps-owi  i  zainstalowanej  aplikacji   google  maps  w  naszych  smarfonach  (  korzystaniu  na  miejscu  w  formie  ofline    - nie  płacimy  przy  naszych  wędrówkach  za  korzystanie  z  internetu  )  naprawdę  nie  musimy  nikogo  się  pytać  nikogo  o  drogę

-na  zdjęciu  Maroko  podczas   objazdu
Góry  Atlas w Maroku  niejedno   mają  imię . Ja  jadąc  z  zachodu  na   wschód  kraju     generalnie   konfrontowałem  Atlas  Wysoki    W  zasadzie  różnych   częściach  Maroka  góry  Atlas  mają  różny  klimat  -coś  podobnego  jak  porównać  Tatry  Wysokie  np  Zachodnimi
Słyszy  się  o    braku  możliwości  przejazdu  wewnątrz  dróg  Atlasu  Wysokiego  -mimo  bardzo  dobrych  dróg .Ale  nie  ma  co  się  dziwić  jeżeli wokół  blisko  5  tysięczników  Wiele  dróg    przez  Atlas  Wysoki  poprowadzonych  jest  n.p.m  wyżej   niż  nasze  Rysy  biorąc  że  do  morza  nie  jest  dalej  niż  250km  -robi  wrażenie Bardzo  popularna  w  Atlasie    jest  turystyka  górska  .  W  Marakeszu  wyspecjalizowały  się  biura  podróży  które  zachęcają  na  treking  z  przewodnikiem Chyba  przełom  sierpnia  i  września  jest  bardzo  przyjazny   na  treking  po  Atlasie  Wysokim  -  widzimy  bardzo  dużo  turystów  z  plecakami Akurat  jak  byliśmy  temperatury  wysoko  w  górach   były  bardzo  przjazne  -powyżej  16 st C  (  w  Marakeszu  panowały  upały  pow  30  st  C  )  . Góry Atlas
Góry Atlas Góry Atlas Góry Atlas Góry Atlas     Z  tym  wypadem    na  Saharę    to  taka  mała  fanaberia  -ponieważ  znamy  większość  tych  najbardziej  znanych  pustyń  jak  Dolinę  Śmierci  i  Movave  w  Stanach  Atakama  w  Chile  to  za  cel  zrobiliśmy  tą  Pustynię. Generalnie  pustynia  Sahara  w  Maroku  jest  na  ogół  kamienista  tej  piaszczystej   jest  naprawdę  bardzo  mało-na  zdjęciu  jedna  z  oaz  z basenem i  hotelem
Marokańczycy    z  kawałka    piaszczystej  Sahary  zrobili  niezły  biznes  co  kilkanscie    km  można  spotkać  organizatorów  karawan  wewnątrz  pustyni  z  noclegiem  -ze  wschodem  słońca  -my  też  z  jednej  takiej  karawanie  z   dwiema  Włoszkami ,jędną  parą  z  Brazyli  , Szwajcarką  ,3  Australijczykami   , parą  z  Maroka, dwiema  Tajwankami  uczestniczyliśmy Jeszcze  cztery  lata  temu  oczekiwałem  od  społeczności    Obieżyświata  po  skomplikowanym  złamaniu  kręgosłupa  i  groźbie zaniechania  podróży  współczucia  -jak  mocno  odmieniło  się  moje  życie   -nie  dojść  że  wróciłem  na  szlak  podróży  nie  mniej  aktywny  niż  przed  wypadkiem -to  udział   w  karawanie  nawet  dla  młodych  ludzi  był  sporym  wysiłkiem  fizycznym  i  sprawnościowym Cień  faceta  robiącego  zdjęcie  jest  autora  tej   galeri Karawanę   mijały  inne  formy  zwiedzania  pustyni  w    jeep  Safari Jedna  z  Tajwanek   w  oczekiwaniu  na  wschód   słońca Obozowisko w  którym  spaliśmy  -wysoka  temperatura  która  panowała  wewnątrz  namiotów  sprawiała  że  miałoby  ochotę  spać  na  zewnątrz  -ale  z  drugiej  strony  wiatr  w  nocy  potrafił  zrywać  tumany  piasku
Marakeszu  ominąć   swojej  podróży    ominąć  nie  mogłem  .Z  dzieciństwem  łączyłem je  z  Baśniami  1001 nocy   jako  dojrzewający   młodzieniec  z  ruchem  hipisowskim  -  a  odkąd  podróżuję  sporo  po  świecie  miejscem  niezwykle  klimatycznym  . Jak  wypadła  ta  konfrontacja    Marakeszu  z  mojej  wyobraźni  z  tym  co  zobaczyłem   na  miejscu  ????  Hmmm...-mam  rozdwojenie  jaźni  , Bogactwem   tego  miasta  jest  żywioł  ludzki  -ale  wszechogarniająca   komercja  zabiera  dużo  z  tego  klimatycznego  miejsca Rozumiem  że  dzięki    rozpychających  się  hotelarzom   i  restauratorom  możemy  w  Marakeszu   naprawdę  tanio i  dobrze  zjeść  i  porzenocować Ale  już  Medina  zatraca  swój  klimat   przez  rekklamy  i  handlarzy  chińskiego  badźiewia Piękne  rękodzieło   arabskie  czy  wyroby  kojarzące  się  z Marokiem  często  wypychane  jest  przez  kicz   z  Chin  -obawiam  się    ze  jeszcze  parę  lat nikt   nie  odróżni  Mediny   od  naszych  bazarów  -  niestety  jest  to  przejaw  czasów Ale  Placu  Dżamaa al-Fina  nic  nie  jest  stanie   wchłonąć  -szczególnie  wieczorem  .  Dla  tej  atmosfery  warto  tu  być   -miałem  noclegi  60 m  od  tego  placu  i  mogłem  obserwować  atmosferę  wiecznej  zabawy  do  późna  w  nocy  .Jakby  chcieć  pokazać  co  jest  najpiękniejsze  w  Marakeszu  to  łatwiej  nakręcić  film -bo  jest  to  życie  nocne
Ajt Bin Haddu  -  jedna  z  bardziej  urokliwych  osad  na  trasie  mojej  wędrówki  na  Saharę Mimo  że  turystom  się  wmawia  że  Ajt Bin Haddu  jest  zamieszkiwane  dla  mnie  jest  swoistego  rodzajem  skansenu W  Ajt Bin Haddu  kręcony  był  Gladiator , Klejnot  Nilu  , Aleksander , Jezus  z  Nazaretu  -rzeczywiście   plener  mieli  tutaj idealny Ajt Bin Haddu Ajt Bin Haddu Ajt Bin Haddu
Ajt Bin Haddu Ajt Bin Haddu Ajt Bin Haddu To  miejsce  jest  po  dużej rzece  która  wyschła-  widać  most

Ajt Bin Haddu Agadir  był  miastem  w  Maroku  do  którego  mieliśmy  lot  i  wylot  .Tyle  złych  opinii  o  nim  krążą  uważam  za  niesprawiedliwe Zabudowa  miasta  jest  nowa  -poprzednia  została  zniszczona  przez  trzęsienie  ziemi . Może  klimatem  odbiega  od  Maroka  -jest  to  nowoczesny  kurort ,  wielkimi  blokowiskami  i  hotelowcami  -naprawdę  piękną  i  szeroką  plażą  .Każdy  znajdzie  coś  dla  siebie
W  oddali  na  zdjęciu  siedziba  króla  Maroka  w  Agadirze  i  rezerwat  przyrody - posterunek  policji  nie  dopuszcza  spacerów  w  pobliże  rezydecji  władcy   W  Agadirze  sezon  żeglarski  trwa  praktycznie  cały  rok  -dlatego  marina  będzie  przynosiła  duży  dochód  miastu

Essaouira
1pix użytkownik anya odległość 5 km 1pix
Atlas Wysoki - przez Przełęcz Tizi-n-Tiszka
Maroko cz.  12 - Przełęcz Tichka.
1pix użytkownik wmp57 odległość 12 km 1pix
Atlas
1pix użytkownik hanadam odległość 21 km 1pix
Przez Atlas Wysoki i dalej. . .
1pix użytkownik migot odległość 23 km 1pix
Ait Benhaddou
1pix użytkownik agna odległość 29 km 1pix

grazyna44 użytkownik grazyna44(wpisów:10) dodano 22.05.2015 22:49

Fajne zdjecia oddajace klimat Maroka.Bardzo mi sie podobaja.Bylam kilka razy w Maroku,ale poki co nie udako mi sie dotrzec na pustynie.A to przeciez esencja Maroka.Pozdrawiam.

andred użytkownik andred(wpisów:4578) dodano 25.09.2014 01:32

Agra60, najlepsza wiadomość to ta, że wróciłeś na szlaki podróżnicze w formie nie gorszej jak przed wypadkiem.
Spontan faktycznie dużego kalibru. Mnie przygotowanie do takiej wyprawy zajmuje kilka miesięcy, a w 16 godzin to nie dałbym rady przygotować się na majówkę za miasto ;-)
Podałeś masę bardzo przydatnych informacji. Jak będę się wybierał do Maroka, to jeszcze nie raz zajrzę do tej galerii :-)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:1176) dodano 17.09.2014 21:55

migot -po przyjeździe obejrzałem Twoje galerie - rzeczywiście przyjemnie się konfrontuje nasze wspólne przeżycia -widzę że też były nie tak dawno.Pozdrawiam

agra60 użytkownik agra60(wpisów:1176) dodano 17.09.2014 21:50

Za obejrzenie galerii ,życzliwe komentarze oraz oceny wszystkim dziękuję . Brakuje mi dzielenia się radością podróżowania a w społeczności Obieżyświatowej jakoś najlepiej to wychodzi .W końcu jestem wśród swoich .Pozdrawiam

satan użytkownik satan(wpisów:2980) dodano 17.09.2014 13:59

Ode mnie również gratulacje za spontan i samodzielną realizację podróży! ;-)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 17.09.2014 11:09

Gratuluję powrotu na podróżnicze szlaki. Obejrzałam i przeczytałam z ogromnym zaciekawieniem.
Pozdrawiam i życzę jeszcze wielu udanych podróży.

migot użytkownik migot(wpisów:305) dodano 17.09.2014 10:53

Byłam, widziałam, niektóre kadry mam nawet identyczne :) Zawsze przyjemnie powspominać! Pozdrawiam :)

irolek użytkownik irolek(wpisów:1005) dodano 17.09.2014 07:54

Podziwiam za spontan;-)
Fajna galeria.
POZDRAWIAM

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4636) dodano 17.09.2014 07:39

Ładna włóczęga. Lubię takie. Pozdrawiam. :)