m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (50):

 
Wyjezdzamy z miejscowosci Sousee.W miescie gdzie znajduje sie nasz hotel. Po godzinie drogi dojezdzamy do miejscowosci Kairouan.
Jest to czwarte najwazniejsze( po Mekce, Medynie i Jerozolimie) miejsce dla Islamu.
W miescie znajduje sie Wielki Meczet , w ktorym mozna zwiedzic dziedziniec, lub ( tak jak my )obejrzec z dachów sąsiednich budynkow.
Niestety brak czasu i koszmarne swiatlo , uniemozliwilo nam go obstrykac. Po kolejnej godzinie dojezdzamy do jednej z najladniejszych oaz tunezyjskich ... ... Oaza Chebika. Oaza polozona jest w gorach Atlasu... ... gesto porosnieta palmami daktylowymi robi naprawde duze wrazenie.
Oaza Chebika Oaza Chebika Oaza Chebika Niedaleko od oazy polozony jest ladny wodospad, ktory w czasie pory deszczowej potrafi wyrzadzic katastrofalne szkody miejscowej ludnosci. Kolejnym punktem wycieczki jest pokonanie  jeepem odcinka drogi Paryz - Dakar. Jazda po wydmach jest nie do opisania.
Na koniec jeszcze dwa przystanki.
Pierwszy to znana z filmu Angielski Pacjent , Gora Wielbladzia... ... z ktorej roztaczaja sie piekne widoki na okolice... ... szczegolnie w czasie, kiedy zachodzace slonce pieknie oswietla pustynie... :))) ... drugim przystankiem jest plan filmowy superprodukcji Gwiezdne Wojny Tu konczymy pierwszy dzien wycieczki...
... i udajemy sie do hotelu. Dzien drugi zaczynamy w miejscu zwanym - Fatnassa. Znajduja sie tu ciekawe formy piaskowe ... ... ktore w ladnym swietle sa wyjatkowo fotogeniczne :))) :))) Kolejny punkt to miejscowosc Douz - uwazanej za pustynna stolice Tunezji.
Najwieksza atrakcja miasteczka jest bliskosc wydm ... ... ktorych wysokosc dochodzi do 10 m. Na wydmy mozna dotrzec pieszo lub korzystajac z uprzejmosci... ... dromadera :))) Jako ze jeszcze nigdy nie jechalem na wielbladzie , skusilem sie na przejazdzke ... w jedna strone ;)))
Byla to moja ostatnia jazda na garbatym ;)))
Z powrotem wracalem na butach...
... korzystajac z okazji popstrykalem kilka zdjec Saharze ... ;)))
... i moim znajomym ;))) ;)))
Po wizycie w Douz , udajemy sie do miejscowosci Matmata.
Przystanek w jednym ze straganow , gdzie sprzedawcy probuja wcisnac najbardziej rozpoznawalna pamiatke z Tunezji - roze pustyni.
Jest to rodzaj skaly wydobywany w pobliskich jaskiniach , ktory ksztaltem przypomina kwiat rozy.
Na obrzezach miasta znajduja sie zamieszkale jaskinie...
W starannie wydrazonych jaskiniach od wiekow zyja Berberowie... ... ktorzy przyjmujac turystow ... ... uzyskuja wystarczajacy duzy dochod zeby nie musiec juz pracowac ;))) jaskiniowa sypialnia suszone daktyle. Po odwiedzeniu Matamaty udajemy sie w kilkugodzinna podroz do oazy Ksar Ghilane.
Oaza znajduje sie posrodku pustyni , wsrod malowniczych piaskowych wydm , ktore pokazalem w poprzedniej galerii
http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=27269
Przed oaza robimy przystanek w wiszacej wiosce polozonej na wzgorzu , wsrod gor Dahab. Wioska kiedys licznie zamieszkala przez Berberow, jest prawie calkowicie opustoszala. ... http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=27269 
Po nocy spedzonej w namiotach , udajemy sie w droge powrotna.
Zatrzymujemy sie ponownie w okolicach Matamaty.
Kolejny raz mamy mozliwosc byc w miejscu gdzie krecono  Gwiezdne Wojny :))) Ostatnim punktem programu jest wizyta w Amfiteatrze El Jem.
Budowę amfiteatru rozpoczęto w II w., a jego rozmiary są imponujące - 149 m długości, 122 m szerokości, 40 m wysokości (cztery piętra siedzeń), widownia na 30 tysięcy ludzi. Obiekt jest znany z filmu Gladiator i jest trzecia , co do wielkosci tego typu budowa na swiecie.
Tu konczy sie nasza krotka przygoda z Tunezja.
Dziekuje za uwage.
POZDRAWIAM

najbliższe galerie:

 
Tunezja
1pix użytkownik marucha odległość 25 km 1pix
Tunezja we wrześniu
1pix użytkownik lmka odległość 36 km 1pix
Sousse
1pix użytkownik dzo odległość 37 km 1pix
Tunezja
1pix użytkownik andrek77 odległość 41 km 1pix
Gabes
1pix użytkownik gpiotrek1 odległość 43 km 1pix
Tunezja
1pix użytkownik kasai87 odległość 49 km 1pix

komentarze do galerii (16):

 
raptorek użytkownik raptorek(wpisów:350) dodano 24.10.2014 22:52

Super fotki robi ten Pentax! Dawno temu byłem tam, ale widzę, że co nieco ominąłem :)

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 23.10.2014 15:15

Trochę zazdroszczę, bo w sumie planowałem te same tereny w tym roku. Ale po przemyśleniu sprawy, stwierdziłem, iż nie dam fizycznie rady wytrzymać z dzieciakami dwóch czy trzech dni potrzebnych na eksplorację pustyni i tych ksarów.
W każdym razie o ile tam za szybko Kalifatu nie zaprowadzą to się w region na pewno wybiorę. Zreszta jakby Kalifat zaprowadzili ale głowy przestali ucinac, to też bym się wybrał.
pozdrawiam

paulus użytkownik paulus(wpisów:323) dodano 21.10.2014 21:32

Tunezję bardzo miło sobie wspominam. Niestety posiadam tylko papierowe zdjęcia. Galeria fajna. Pozdrawiam.

nata14 użytkownik nata14(wpisów:1093) dodano 18.10.2014 11:36

Pustynia-piach i niewiele więcej. A jakie robi wrażenie. Bardzo mi się podobało. :))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 17.10.2014 22:50

Fajnych masz znajomych:))) ..., ja bym sobie pewnie od razu dał spokój z taką przejażdżką, ale takim dżipem to bym poszalał ..., pozdrawiam:)

gregy użytkownik gregy(wpisów:593) dodano 16.10.2014 22:38

Generalnie coś walnęło na OS. Mi wywaliło całą galerię.

irolek użytkownik irolek(wpisów:1008) dodano 16.10.2014 21:47

tama - dziekuje za obydwa mile komentarze ;)))
POZDRAWIAM

irolek użytkownik irolek(wpisów:1008) dodano 16.10.2014 21:47

kordula157 - zgadzam sie z Toba .... jak zwykle :)))
Dzieki i POZDRAWIAM

irolek użytkownik irolek(wpisów:1008) dodano 16.10.2014 21:46

klavertjevier - Tunezje polecam bardzo.Mimo ze megaturystyczne miejsce to jednak warto spedzic tu przynajmniej tydzien :)))
POZDRAWIAM

irolek użytkownik irolek(wpisów:1008) dodano 16.10.2014 21:43

magdalena - ... juz poprawione :)))
Nie wiem skad mi sie wziela wyspa.Moze przez to ze ciezko mi sie ostatnio skoncentrowac, chyba potrzebuje urlopu ;)))
POZDRAWIAM

irolek użytkownik irolek(wpisów:1008) dodano 16.10.2014 21:39

harmony - dzieki za komentarz ten wczorajszy i dzisiejszy ... i za 10 tez dziekuje :)

tama użytkownik tama(wpisów:2982) dodano 16.10.2014 21:13

Mój komentarz też wcięło :( Słowem: przepyszne miejsce z pięknym światłem. Mnie również ten kraj bardzo pozytywnie zaskoczył.
Pozdrawiam :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5756) dodano 16.10.2014 15:48

Tunezja jest piekna, zwłaszcza jej południe.
Uwielbiam krajobrazy pustyni:))
Ładna jest Twoj Tunezja Irolku:))
Pozdrawiam:))

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 16.10.2014 13:23

Tunezja do tej pory kojarzyła mi się z wielkimi hotelami all inclusive, których raczej nie powinno się opuszczać... Twoja galeria pokazuje, że Tunezja ma swój urok i warto wybrać się poza mury hotelu.
Bardzo ciekawa galeria z fajnymi fotkami.
Pozdrawiam.

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3649) dodano 16.10.2014 08:54

"...wykupilismy wycieczke na poludnie wyspy..." - jakiej wyspy?! Piachu?
Fajna ta Twoja Tunezja i ładne zdjęcia.
Pani z 39 nauczyła się chyba pozowania od Chińczyków;-)
Pozdrawiam:-)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 16.10.2014 07:32

Irolek, wczoraj skomentowałam i oceniłam Twoją galerię, ale tego wszystkiego nie widać.
Zniknęło wszystko, co zostało wczoraj dodane na OŚ.
Pozdrawiam :)

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!