Jedziemy drogą krajową numer 1.  Jest to główna droga Islandii biegnąca dookoła wyspy. Jest w dobrym stanie, w paru miejscach dość wąska, ale jest wciąż poprawiana. Tego dnia była praktycznie pusta. A może nam się tylko tak wydawało, bo chwilami tak lało, że nic nie było widać;) W końcu dostrzegamy nasz pierwszy cel - wodospad Seljalandsfoss. Zaraz będziemy skręcać na parking. Jednak paru ludzi tam jest. Nie jest jednak jakoś specjalnie tłoczno i spokojnie można się nacieszyć widokami. Szczerze mówiąc to bardziej przeszkadza deszcz, niż ludzie;) Po drugiej stronie drogi takie widoki. Odległość do Oceanu Atlantyckiego niewielka. Mamy tu zapowiedź czarnych plaż. Przyjdzie nam je jeszcze oglądać, ale w innym miejscu. Wodospad jest częścią rzeki Seljalandsá, która spada z klifu. Wiatr był dość silny i woda uciekała na lewo;)
Jest dość wysoki, bo ma aż 60 metrów. Człowiek przy nim wydaje się malutki. Tutaj rzeka płynie dalej spokojnym nurtem. Obok jest też kilka mniejszych wodospadów. Na Islandii jest ich mnóstwo, wszystkie nie mają nawet nazwy. Mieszkańcy wybierając teren pod zabudowę bardzo często kierowali się wodospadowym wyborem - było w dobrym guście mieć jakiś na pograniczu działki. Tylko w jednym miejscu tworzyły się turystyczne kolejki, szczególnie jak przyjeżdżał autobus z całą wycieczką: było to zaraz obok tego kwiata, na małej skarpie. Ludzie (którzy nie bali się zmoknąć;)) ustawiali się do zdjęcia, by za sobą mieć tylko wielką taflę spadającej wody:) Jednak o wyjątkowości tego wodospadu stanowi fakt, że można zajrzeć...za jego kulisy;) Tak wyglada świat widziany przez wodospad;)
To jest dopiero drugi wodospad, za który mogłam wejść (pierwszy był w UK), podejrzewam więc, że nie jest to zbyt często spotykane. Przyznam szczerze, że ciężko było mi zrobić dobre zdjęcie: było mokro i ciemno, musicie więc uruchomić trochę wyobraźnię;) Ostatnie spojrzenie na Seljalandsfoss i ruszamy dalej. Naszym celem jest Seljavallirlaug. Na to miejsce natrafiłam przypadkiem czytając na internecie o Islandii. Przeglądam zazwyczaj setki stron i zawsze coś ciekawego znajdę;) Tym razem jest to właśnie Seljavallirlaug. Trafić tam ponoć nie jest łatwo. Korzystając z opisów pewnej bloggerki oraz map Google rozrysowałam sobie mapę;) Na szczęście wcale nie było aż tak trudno tam dotrzeć. Nie sądzę, by można się tam znaleźć przypadkowo, to wspaniałe miejsce jest dość dobrze ukryte, ale jak już wiesz o jego istnieniu, to nie ma wiekszych problemów:)
Nawet mostki pobudowali dla ułatwienia, ale to już chyba dość sędziwe są;) Dookoła piękne krajobrazy z bazaltowymi skałami w głównym planie. I wreszcie - jest! Ten mały domek to to, czego szukałam:) A dokładniej... basen koło niego;)
Niestety tym razem nie jesteśmy sami. Internet robi swoje i wieści szybko się rozchodzą. To niegdyś zapomniane miejsce powoli wraca do łask i ludzie lubiący ciszę i spokój zaczynają tu powoli schodzić. Niedługo pewnie trudno tu będzie odnaleźć tę ciszę;) W białym budynku można się przebrać. Jest brudna, trochę połamana ławka, wieszaki i obłocona podłoga. Gdzieniegdzie walają się śmieci:( Temperatura powietrza to jakieś 13 stopni. Siąpi deszcz. Trochę wieje. Ale jak się nie wykąpać w basenie w środku gór?! Wskakujemy do wody ... i już wyjść nie chcemy, tak ciepło i błogo:) Woda ma jakieś 30 stopni, może trochę więcej:)
Do tego miejsca zawędrowaliśmy dwa razy, bo zależało nam, by mieć je tylko dla siebie. Za drugim razem, już pod koniec naszego pobytu, przyszliśmy tu z samego rana - i udało się - byliśmy sami:) Dopiero jak już odchodziliśmy przyszli Niemcy. A my wdrapaliśmy się na górę, by zrobić takie zdjęcie. To miejsce to jedno z moich ulubionych na Islandii. Jeśli jeszcze moja noga dotknie islandzkiej ziemi, to na pewno tam pojadę!! Jedziemy dalek w kierunku Skogar. Zostało już niewiele kilometrów. Tu się zatrzymujemy, bo domki iście arcy-ciekawe Tu tradycyjne budownictwo Islandii. Popadające w ruinę. Już się takich nie buduje, w takich się nie mieszka. Przynajmniej nie na południu wyspy. Te służą jako składzik. Wejść się nie da - sprawdzałam;) Ale już same porośnięte dachy robią wrażenie:) Trudno się dziwić, widząc takie miejsca, że Islandczycy wierzą w trolle, gobliny i wróżki;)
To miejsce nazywa się Rutshellir.  Ponoć jest to najstarszy zachowany budynek na Islandii. Jest to jaskinia wydrążona przez człowieka. Przechowywano tam prawdopodobnie siano. Nie udało mi się podejść bliżej - pole było odgrodzone siatką. Dojeżdzamy do Skogar. Meldujemy się w noclegowni i ruszamy na zwiedzanie wodospadu Oto Skogafoss, jeden z bardziej imponujących wodospadów na Islandii. Ten wodospad rónież spada z klifu. Z czasem jednak linia brzegowa się cofnęła i teraz morze znajduje się az 5 kilometrów od dawnych klifów. To widok przez rzekę na tereny obok. Jest to jeden z największych wodospadów na Islandii: ma szerokość 25 metrów i wysokość 60 metrów
Tafla wody niesamowita, a huk oszałamiający Ponoc za tę taflę wody też można było wejść. Przynajmniej tak uczynił jeden Wiking i ukrył tam skarb. Legenda mówi, że mieszkanicy znaleźli skrzynię wiele lat później, ale udało im się tylko chwycić pierścień, zanim skrzynia znów zniknęła Obok wodospadu prowadzi szlak na górę i dalej do Þórsmörk. Tak daleko nie zaszliśmy, ale widoki z góry podziwialiśmy. Tutaj ma początek wodospad A tak wygląda, jak spada Tereny były ciekawe i piękne, ale my czuliśmy się jakoś zmęczeni. Powoli robiło się szaro. Postanowiliśmy wrócić do pokoju. Jakie było nasze zdziwienie, jak odkryliśmy, że to 23.30! Nic dziwnego, że jesteśmy zmęczeni, skoro na nogach jesteśmy od 2 nad ranem!
Noc nie była zbyt ciemna. Od zachodu do wschodu słońca są tylko 2 godziny, więc poświata jakaś tam zostaje i było po prostu szaro. Wciąz zmęczeni, ale rano ruszamy na podbój skanseny w Skogar. Miejsce wciąż zamknięte więc nie mogliśmy kupić biletów Ale jako, że teren nie był odgrodzony, pozwoliliśmy sobie na spacer wśród tradycyjnego budownictwa. Było dość tajemniczo, mgliście i deszczowo. Niektóre chaty były otwarte i było można do nich zajrzeć. Tu miejsce znalazł sprzęd do łowienia ryb Najstarsze domy pochodzą z końca XIX wieku
Najbardziej podobają mi się obrośnięte trawą budynki Tutaj już bardziej współczesne domy. Po prawej stronie kościół. Wszystkie zamknięte, więc powoli ruszamy w dalszą drogę.
Dzięki za uwagę, pozdrawiam i zapraszam niebawem na dalszą opowieść;)

ISLANDZKIE ŻYWIOŁY 8
Maskonury
1pix użytkownik andred odległość 24 km 1pix

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 04.02.2015 21:18

Piękna i zielona kraina, od samego patrzenia już wierzę w trolle:)))

ak użytkownik ak(wpisów:5543) dodano 02.11.2014 17:10

wiosna czy lato... nieważne, pięknie i zielono :)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 31.10.2014 20:23

Surykatka --> tak, to lipiec, nic nie oszukiwałam:D może po prostu wiosna zaczyna się tam później?;) bo lata to zdecydowanie tamtejsza pogoda nie przypominała:D

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6918) dodano 31.10.2014 19:50

Niesamowicie tam jest, te kolory w lipcu? zadziwiają. Soczysta , wiosenna zieleń i obok pomarańczowe trawy! No a wodospady po prostu bajeczne.
Piękna kraina i fajna galeria. Pozdrawiam :)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 29.10.2014 18:44

Olaf43 --> w sumie nie zazdroszcze takiej pogody na co dzień;) za to domków - i owszem. bo są super. zależało mi, by je tam zobaczyć i mi się udało:))
pozdrawiam serdecznie:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 29.10.2014 18:38

Marioli --> wszystkiego mieć nie można;) chociaż z tą pogodą na Islandii to różnie bywa. słyszałam, ze lato potrafi być bardzo ładne. z 25 stopni nawet. i słońce. no ja widać szczęścia nie miałam;) aczkolwiek w jeden dzien słońce się pojawiło na kilka godzin - szkoda, ze to było w mieście;)
pozdrawiam!!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 29.10.2014 18:34

klavertjevier --> dzięki:) choć brzmi to, jakbym wygrała po jakiejś cięzkiej bitwie;) a soczystość zieleni wbyła powalająca, moze to dzięki tej mokrej aurze;)
dzięki za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 29.10.2014 18:30

wojzsl --> ja bym raczej powiedziała, że wygląda zachęcająco MIMO wilgotności;) na zdjęciach może to fajnie wygląda, ale tak tydzień dzień w dzień moknąć i marznąć to jednaknie należy do przyjemności;) nie, żebym się skarżyła!;D
dzięki za odwiedziny:))

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 29.10.2014 18:29

Sniezka --> cieszę się bardzo, że się podobają:) zdjęcia to ważna część każdej mojej wyprawy i staram się, by były jak najlepsze. jakoś wyprawa bez aparatu dla mnie to nie to samo;) teraz niby miałam aparat, ale też nie było kolorowo, bo... nie miałam gdzie ładować baterii;)
pozdrawiam!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 29.10.2014 18:25

Skuza, Martafryka --> dzięki:) i za komentarz, i za odwiedziny! pozdrawiam gorąco:)

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1519) dodano 29.10.2014 12:31

Witaj :) galeria przepiękna, pogoda taka jak w Norwegii i domki z fotek 43, 44, też widuje w Norwegii, świetnie to wygląda i bardzo mi się podoba :)
pozdrawiam...

martafryka użytkownik martafryka(wpisów:1616) dodano 29.10.2014 10:01

słoneczne gratulki :)

marioli użytkownik marioli(wpisów:1031) dodano 29.10.2014 09:59

Po obejrzeniu 3 pierwszych zdjęć, pomyślałam, że ładna jest jesień na Islandii i zobaczyłam na datę ich zrobienia :)
Zatem, lato nie jest już takie fajne, co nie zmiania faktu, że warto tam pojechać.
PS. Gratuluję galerii tygodnia.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 29.10.2014 09:32

Twoja galeria pokazuje miejsce, które i mi było dane odwiedzić, jednak kolory Twoich zdjęć powaliły mnie na kolana.
Gratuluję zwycięstwa!

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 28.10.2014 22:39

Gratuluje:))

wojzsl użytkownik wojzsl(wpisów:277) dodano 28.10.2014 22:13

Mokrość i mglistość wygląda zachęcająco. Miejsce warte odwiedzenia, a włochato trawiaste domy bardzo ciekawe.
Podobało się .

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3076) dodano 28.10.2014 21:38

Bajkowa kraina. Jestem pod wrażeniem Twoich zdjęć.

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 28.10.2014 18:47

Iwonka55 --> to mam nadzieję, że kiedyś się uda:) trzymam kciuki. a z tą pogodą i magią to w sumie myśle, że w słońcu (i z tęczą) również byłoby magicznie. to chyba jedno z tych miejsc, które prezentuje się dobrze w każdej pogodowej szacie;)
dzięki za odwiedziny i pozdrawiam!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 28.10.2014 18:45

walter_sullivan --> starałam się jak mogę ze zdjęciami, więc tym bardziej cieszę się, że się podobają:) a Islandię polecam bardzo - jest pięknie, jeszcze nie jest bardzo tłoczno, jest to raj dla fotografów i miłośników natury. tak więc jak tylko możesz - jedź! a ja potem chętnie obejrzę Twoje galerie:)
pozdrawiam!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 28.10.2014 18:43

Irolek, Dreptak --> dzięki!!:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 28.10.2014 18:38

Anek11 --> miło mi słyszeć, że jest to galeria, do której chce się wracać:) a jeśli jeszcze kogoś zainspiruje do wyjazdu tam, to tym lepiej! dzięki za miłe słowa i pozdrawiam:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 28.10.2014 18:14

Dispar --> to moze się do tego stopnia zachęcisz, że kiedyś sam się tam wybierzesz?;) za dużo drzew tam nie ma, ale krajobraz i tak się broni;)
pozdrawiam serdecznie!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 28.10.2014 18:12

Magdalena --> to w końcu znam nazwę:D widziałąm tę roślinę wielokrotnie, ale jakoś ... nigdy nie zastanawiaąłm się, co to jest. a tu się okazuje, że ma nawet właściwości lecznicze! tak więc dzięki za info, dzięki za odwiedziny i komentarz:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 28.10.2014 18:10

Przemysław, Harmony, Andred, Paweller75, Gimper, Kordula157 --> dziękuję bardzo:) miło, że znów wpadliście:))))

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:558) dodano 28.10.2014 13:07

Piękne zdjęcia a brak słońca jeszcze dodaje magii temu miejscu, ja byłam wiele lat temu i ciągle tęsknię i mam nadzieję powrócić.

walter_sullivan użytkownik walter_sullivan(wpisów:55) dodano 27.10.2014 23:48

fantastyczne kadry! :))) co za piękny kraj! muszę tam kiedyś pojechać! :)

dreptak użytkownik dreptak(wpisów:1474) dodano 27.10.2014 22:28

i ja dorzucam swojego gratulacyjnego goździka:) brawo

gimper użytkownik gimper(wpisów:681) dodano 27.10.2014 20:08

Gratulacje, zasłużone wyróżnienie !!!

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5269) dodano 27.10.2014 14:31

Ciesze sie heriko bardzo,:))))

irolek użytkownik irolek(wpisów:1001) dodano 27.10.2014 13:32

GRATULACJE !!!

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 27.10.2014 12:54

Cieszę się że Twoja zieloniutka galeria będzie towarzyszyć nam przez cały tydzięń i pewnie dłużej, bo jestem pewna że wielu z nas będzie zaglądać tu również później. Ja na pewno. Pozdrawiam

dispar użytkownik dispar(wpisów:5194) dodano 27.10.2014 12:18

Zachęcająca mocno galeria.
Podobało się.
Pozdrawiam i gratuluję serdecznie:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 27.10.2014 11:30

Gratuluję :)

andred użytkownik andred(wpisów:4491) dodano 27.10.2014 11:13

Gratki także ode mnie :-)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2539) dodano 27.10.2014 10:22

Gratulacje :)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3622) dodano 27.10.2014 09:33

Wspaniale pokazałaś tę surową krainę!
Gratuluję wyróżnienia:-)
Ten kwiat na 10 i wielu innych zdjęciach to arcydzięgiel litwor. Przez wieki był jedyną rośliną, która dawała się uprawiać na północy Europy.
Pozdrawiam:-)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5470) dodano 27.10.2014 00:07

Gratuluję!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 26.10.2014 15:10

Przemysław --> widzisz, jak dobrze, że klawiaturę wymyślili: mówić nie trzeba;)
dzięki za miłe słowa:)

Magdar, Anek11, Gimper --> dziękuję za odwiedziny! cieszę się, że galeria ucieszyła Wasze oko;)
pozdrawiam Was serdecznie:)

gimper użytkownik gimper(wpisów:681) dodano 26.10.2014 11:38

Piękne miejsce i piękne zdjęcia

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5470) dodano 25.10.2014 23:39

Piękne miejsca, piękne zdjęcia!
Tak pięknie, że chyba lekko zaniemówiłem...:-)
Dziekuję i serdecznie pozdrawiam!

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 25.10.2014 21:34

Jest pięknie, miodzio...

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 25.10.2014 19:45

Domy porośnięte trawą najpiękniejsze.Pozdrawiam :)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 25.10.2014 17:26

Skuza --> a ja właśnie odwrotnie, w Irlandii takich nie spotkałam, a w paru miejscach byłam. takie domki widziałąm jednak wcześniej czy to na zdjęciach, czy na filmie, i strasznie chciałąm je zobaczyć:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 25.10.2014 17:24

Gabi --> dzięki:) z tym wodospadem to w życiu bym się nie spodziewała, że będzie się tak podobać:) cieszy mnie to bardzo:) pozdrawiam!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 25.10.2014 17:23

Paweller75 --> nie ma co zazdrościć, każdy wybiera swoje ścieżki, a wszędzie się być nie da;) (piszę, jakbym sama nie zazdrościła przy co drugiej galerii;)). a krajobrazy zacne na całej wyspie:)
pozdrawiam również:)

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 25.10.2014 16:10

Wodospad za kulis bardzo powalający,jak zresztą cala Islandia.podobny skansen widzialam w Irlandii,te obrośnięte domy robią niesamowite wrażenie w realu....na twoich fotkach tez super się prezentują:)))

gabi użytkownik gabi(wpisów:2385) dodano 25.10.2014 12:44

Heriko, z wielka przyjemnością obejrzałam znane i nieznane mi odsłony Islandii, śliczne krajobrazy i zdjęcia, gratuluje zwłaszcza pomysłu na zdjęcia zza kulis wodospadu, rewelacja.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 25.10.2014 11:28

Hm, wodospady rewelka, domki obrośnięte trawą też super, krajobrazy bardzo zacne ..., tylko pozazdrościć takiej wyprawy ..., pozdrówki:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 25.10.2014 09:16

Dziad_ek --> dzięki;) ciąg dalszy w planach. ale będzie dość.. monochromatycznie;) postaram się zmobilizować niebawem;) pozdrawiam

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 25.10.2014 09:15

Romana --> wiem, wiem, te domki gdzieś były, ale też nie mogę odkurzyć swojej pamięci;) a ciepła woda nieziemska. szczególnie, jak dookoła zimno;) strasznie tylko było wyskoczyć na sesję, bo sobie robiliśmy wzajemnie zdjęcia;) i takie latanie z aparatem, w stroju, na bosaka dookoła basenu nie należało do przyjemności;) dobrze, że miałam się potem jak rozgrzać;) pozdrawiam:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 25.10.2014 09:12

Wielkopolanka --> dziękuję za tak miłe słowa i wyrazy zachwytu:) życzę Ci, abyś jakimś zrządzeniem losu sama takie widoczki zobaczyła na własne oczy!! pozdrawiam serdecznie:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 25.10.2014 09:10

Irena2005 --> taka jest chyba smutna prawda. ale nie jesteśmy w stanie wszystkiego zobaczyć w ciągu roku. nie możemy zbyt wiele zrobić. ja za rok planuję wyjazd w miejsce, które pewnie też niedługo zaczenie się zmieniać. może zdążę;) dzięki za odwiedziny i pozdrawiam!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 25.10.2014 09:08

Mariusz4735 --> filtrów nie używałam. kilka ostatnich lat używałam polaryzacyjnego, ale nie tym razem. jeśli zaś chodzi o zdjęcie 9 (widać, że trochę inny klimat;)), to skorzystałam z opcji aparatu, która robi zdjęcia w stylu fotografii otworkowej. pozdrawiam serdecznie:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 25.10.2014 09:05

Woja, Harmony --> dzięki:) i będę się mobilizowała na więcej;) pozdrawiam serdecznie:)

dziad_ek użytkownik dziad_ek(wpisów:383) dodano 25.10.2014 08:52

Pięknie. Czekam na ciąg dalszy. Pozdrawiam.

romana użytkownik romana(wpisów:5159) dodano 25.10.2014 08:16

Te domki zarośnięte trawą widziałam kiedyś dawno temu w jakimś filmie, ale niestety nie pamiętam tytułu.
A w ciepłym baseniku też bym z przyjemnością się zanurzyła :)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1677) dodano 25.10.2014 07:42

Heriko jak zawsze wspaniale się z Tobą podróżuje! piękna i ciekawa galeria ! fantastyczne i cudowne zdjęcie 49!
bardzo podobało się! powiem więcej jestem zauroczona! pozdrawiam serdecznie:)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 25.10.2014 01:29

bajkowo i niesamowicie....i też mi szkoda, że być może to właśnie odchodzi w zapomnienie i czas się spieszyć , by to zobaczyć...pozdrawiam serdecznie

mariusz4735 użytkownik mariusz4735(wpisów:180) dodano 24.10.2014 23:06

bardzo fajna zielona galeria ale mam pytanko czy używałaś jakichś filtrów do robienia zdjęć wodospadów?

harmony użytkownik harmony(wpisów:2539) dodano 24.10.2014 22:21

Piękne miejsca prezentujesz. Super fotki 11, 37, 41, 44 i dobrze, że ta ostatnia została okładką albumu.
Z niecierpliwością czekam na kolejną opowieść :)

woja użytkownik woja(wpisów:510) dodano 24.10.2014 21:55

Piękne miejsca i fantastycznie je pokazałaś.

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 24.10.2014 20:38

Andred --> umowa stoi;)
a wodospad jest przykładem tego, co robi z miejscem i dostępnością masowa turystyka. generalnie trzeba wszystko szybko zobaczyć, bo za kilka lat może większość najpiękniejszych miejsc będzie za kratami;)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 24.10.2014 20:35

Achernar-51 --> cieszę się, że się podoba;) pozdrawiam:)

Kordula157 --> w sumie to zaproponowane przez Ciebie zdjęcie to jedno z moich ulubionych;) wybrałam 22 bo przedstawia moje ulubione miejsce;) ale w sumie... może zmienię;)

andred użytkownik andred(wpisów:4491) dodano 24.10.2014 18:39

Herika, jak ja byłem chyba z 5 lat temu to żadnej bramki z zakazem nie było. Ja osobiście nie wszedłem za kulisy Svartifoss ale moi synowie weszli i zrobiłem im zdjęcie jak stoją za wodospadem. Wygląda to bardzo fajnie, bo tak jakby stali pod nim i brali prysznic. Z tymi spadającymi bazaltowymi kolumnami napisałem pół żartem, a pół serio, ponieważ tam one naprawdę odpadają i widać je leżące pod wodospadem. Być może taka kolumna urywa się 1 raz na 100 czy 500 lat ale może to właśnie być ten moment kiedy się tam stoi.
Jak będę na Islandii to na pewno tego basenu nie odpuszczę, a Ty musisz zaliczyć Blue Lagoon ;-)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4422) dodano 24.10.2014 17:51

Po prostu pięknie... Pozdrawiam. :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5269) dodano 24.10.2014 16:17

heriko , ja zmieniłabym główna fotkę , np na 44. Sorki, ze sie wtracam .

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5269) dodano 24.10.2014 16:06

Obejrzałam z wielkim zaciekawieniem.
Nawet zła pogoda nie odebrała temu miejscu uroku, soczystośc tej wyspy powala:))
Za kulisami wodospadu przesuper,:)
Raz miałam okazje chodzić za wodospadem ale to było w zupełnie innym klimacie, przezycie było kapitalne.
Chatynki bajeczne:))
Bardzo mi sie podobało:))

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 24.10.2014 14:39

Bartekplk --> no z nimi nigdy nie wiadomo, ale moze warto spróbować? będę się musiała do Ciebie po przepis zgłosić;) moze go tylko trochę zmodyfikuję i postaram się też o stronę zapachową, bo malinka zbyt przyjemna;)

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 24.10.2014 14:36

a widzisz, rozlałabyś go trochę obok baseniku i od razu bys się Niemców czy innych natrętów pozbyła, chyba że akurat na nich działalby przyciągająco ?:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 24.10.2014 14:36

Andred --> nie wiedziałam. Tzn byłam przy wodospadzie Svartifoss, ale ani to szczególnie nie wyglądało na możliwe do obejścia, ani może szczególnie warte, bo strumień wody dość wąski. ale może w innych porach roku jest bardziej okazały? w każdym razie, i tak na pewno bym podeszła bliżej i bym sprawę odkryła, ale postawili bramkę i znak "zakaz wstępu" :( więc zrobiłam tylko zdjęcia zza bramki i od strony rzeki z kamieni. a jako, że było tam trochę ludzi, to nie łamałam przepisów, bo przy świadkach głupio;)
a na górski basen to koniecznie trzeba:D

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 24.10.2014 14:31

Bartekplk --> to się cieszę, choć malinowy majonez brzmi odstraszająco;) pozdrawiam również:)

andred użytkownik andred(wpisów:4491) dodano 24.10.2014 14:23

Nie wiem czy miałaś okazję i z niej skorzystałaś ale można wejść jeszcze za kulisy wodospadu Svartifoss. Miejsca jest mniej niż przy Seljalandfoss ale też bardzo ciekawie. Trzeba tylko uważać żeby jakaś bazaltowa kolumna na głowę nie spadła. Niestety do tego basenu w górach nie dotarłem i chyba trzeba w takim razie wrócić kiedyś na Islandię :-)

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 24.10.2014 13:32

Podobnie jak ostatnio git malina i got majonez w jednym :) Bardzo ładnie, a przygoda z wodospadem za kulis bardzo nęcąca. pozdrawiam serdecznie