Nasza wędrówka rozpoczyna się w Szklarskiej Porębie skąd prowadzi żółty szlak. Po minięciu Kukułczych Skał wychodzimy na rozległą halę na której znajduje się Schronisko Pod Łabskim Szczytem Ze schroniska leżącego na wysokości 1168 m.n.p.m roztacza się wspaniały widok na Szklarską Porębę oraz Kotlinę Jeleniogórską. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy żółtym szlakiem w kierunku Śnieżnych Kotłów Szlak wznosi się równomiernie wygodną kamienną ścieżką Trasa jest bardzo malownicza i widokowa
Za plecami roztacza się ładny widok na rozłegy wierzchołek Szrenicy Jesteśmy mile zaskoczeni szlak nie jest bardzo oblegany przez turystów W końcowym fragmencie szlak jest coraz bardziej łagodny i łączy się z czerwonym (Głównym Szlakiem Sudeckim) Którym docieramy do budynku stacji przekaźnikowej TV i Śnieżnych Kotłów Śnieżne Kotły i Wielki Szyszak Śnieżne Kotły są  najbardziej znanymi i najefektowniejszymi kotłami polodowcowymi Karkonoszy. Ściany kotłów osiągają do 200 metrów wysokości
Znad kotłów rozpościera się wspaniała panorama na Pogórze Karkonoskie i Kotlinę Jeleniogórską. W dole widzimy Śnieżne Stawki które odwiedzimy w dalszej części galerii Następnym celem naszej wycieczki jest Szrenica do której zaprowadzi nas Główny Szlak Sudecki Jeszcze jedno spojrzenie na budynek stacji przekaźnikowej Przed nami Szrenica Grupa skalna Twarożnik Szrenica szczyt górujący nad Szklarską Porębą o wysokości 1362 m n.p.m. rewelacyjny punkt widokowy na  Kotlinę Jeleniogórską, Góry Izerskie i Góry Kaczawskie. Na wierzchołku znajduje się schronisko.
Z tarasu widokowego patrzymy na trasę jaką odbyliśmy na Śnieżne Kotły Po krótkim odpoczynku wracamy do Szklarskiej Poręby W drodze powrotnej zafascynowani Śnieżnymi Kołami postanawiamy, że musimy zobaczyć je z dołu. Kilka dni później nasze postanowienie realizujemy Jesteśmy znowu przed Schroniskiem Pod Łabskim Szczytem Skąd zielono znakowanym szlakiem (Droga nad Reglami) idziemy zobaczyć Śnieżne Kotły z innej perspektywy
Szlak jest bardzo malowniczy.
Widok na Szrenicę Droga nad Reglami poprowadzona jest dnem Śnieżnych Kotłów Mały Śnieżny Kocioł Przed nami Grzęda oddzielająca Mały Śnieżny Kocioł od Wielkiego Kotła Powoli szlak wkracza do Wielkiego Kotła
Docieramy do Wielkiego Kotła oraz jednego z dwóch Śnieżnych Stawków Widok z dna kotła na skalne ściany Powoli opuszczamy Śnieżne Kotły Udajemy się do Rozdroża pod Wielkim Szyszakiem skąd niebieskim szlakiem zejdziemy do Michałowic. W dalszej części galerii udamy się na Śnieżkę Wyruszyliśmy czerwonym Szlakiem z Karpacza. Po minięciu schroniska Nad Łomniczką wychodzimy z lasu i trasa jest bardzo malownicza Jesteśmy bardzo zdziwieni gdyż szlak jest mało uczęszczany
A przecież pogoda dopisuje i z tego co pamiętam to zawsze tabuny ludzi szły na najwyższy szczyt Karkonoszy Jeszcze kilka schodków i będziemy w schronisku Schronisko Dom Śląski I tu zaczyna się gwar, klapki i ogólnie rzecz biorąc festyn No ale cóż trzeba się odnaleźć w nowej rzeczywistości Śląski Dom i Równia Pod Śnieżką
Obserwatorium na Śnieżce Droga Jubileuszowa Ten najbardziej oblegany szlak prowadzi do górnej stacji wyciągu..... Znowu cisza i mało turystów Strzecha Akademicka Schronisko Samotnia i Mały staw Mały Staw jest drugim co do wielkości jeziorem Karkonoszy
Wypełnia dno kotła polodowcowego, którego ściany osiągają 200 metrów wysokości. My udajemy się niebieskim szlakiem do Karpacza Dziękuje........

Śnieżne Kotły
Od Wielkiego Szyszaka do Szrenicy
1pix użytkownik maryush odległość 1 km 1pix

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3649) dodano 31.10.2014 17:52

Ładne chmurki Ci towarzyszyły pierwszego dnia wędrówki. I ta miła dla oka zieleń. Przyjemnie było popatrzeć na te zdjęcia.
Pozdrawiam:-)

pszem użytkownik pszem(wpisów:77) dodano 30.10.2014 09:45

Dziękuje wszystkim za odwiedziny i miłe komentarze.
Pozdrawiam...

dziad_ek użytkownik dziad_ek(wpisów:387) dodano 29.10.2014 20:08

Karkonosze zawsze mile widziane ;) Udana galeria. Gratuluję i pozdrawiam.

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 29.10.2014 11:43

Schodziłam te trasy kilka razy, więc z sentymentem obejrzałam. Bardzo udana prezentacja, ładne kadry i pomimo pewnych drobiazgów, które przeszkadzają daję 10 :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5756) dodano 29.10.2014 10:28

Bardzo ładna galeria, moje naj to 15. Pozdrawiam:))

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 29.10.2014 09:18

Znam te okolice tylko w scenerii zimowej i z checią obejrzałam Twoją galerię okraszoną soczystą zielenią.

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:623) dodano 28.10.2014 20:41

byłam kiedyś w tych okolicach i z wielką przyjemnością powspominałam wyjazd, tym bardziej, że moje zdjęcia gdzieś przepadły. Bardzo ładna wycieczka i zdjęcia.

pszem użytkownik pszem(wpisów:77) dodano 28.10.2014 17:31

Dziękuje Wam wszystkim za miłe komentarze i wysokie oceny

gabi użytkownik gabi(wpisów:2469) dodano 28.10.2014 16:49

Tez mi się podoba, tym bardziej, ze tereny znane mi od dawien dawna, poznaję wiele miejsc,

barsolis użytkownik barsolis(wpisów:373) dodano 28.10.2014 14:47

piękna galeria zdjec z Karkonoszy na 10-tke.

uwielbiam góry w tym Karkonosze ( KRkonoszy jak mowia Czesi )

nie klubie wchodzic na Śnieżkę ( śniecha ) bo tam zawsze gwarno jak na Krupówkach

Pozdrawiam Karol Barsolis Turysta Kulturowy

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5268) dodano 27.10.2014 23:44

Bardzo fajna wędrówka. A Śnieżne Kotły z dołu prezentują się nawet lepiej, niż z góry. Pozdrawiam. :)

dreptak użytkownik dreptak(wpisów:1511) dodano 27.10.2014 21:58

lubię takie odświeżacze wspomnień:)

maria37 użytkownik maria37(wpisów:189) dodano 27.10.2014 21:44

Bardzo ładne zdjęcia.

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 27.10.2014 21:37

Mnie się też podobało ;-)

ciasteczkowypotwor użytkownik ciasteczkowypotwor(wpisów:201) dodano 27.10.2014 20:42

Galeria bardzo udana. :) Pozdrawiam. :)