Z Hanoi do Sa Pa wybraliśmy się nocnym pociągiem. Przedział był czteroosobowy z wygodnymi łóżkami do spania.
O 6.00 rano wypoczęci i wyspani, dotarliśmy do Lai Cai, miasteczka na dalekiej północy Wietnamu, blisko granicy z Chinami. Stąd do Sa Pa było już tylko 40 km. Sa Pa to miejscowość górska, położona na wysokości 1500 m n.p.m. u podnóża najwyższego szczytu Phan Xi Pang, mierzącego 3143 m n.p.m. Podczas okresu kolonialnego Francji, Sa Pa była ulubionym miejscem Francuzów ze względu na panującą tu chłodniejszą temperaturę powietrza.
Dziś Sa Pa jest jedną z atrakcji turystycznych, przyciągających miłośników górskich wędrówek. Naszym celem było zwiedzenie  okolicy Sa Pa, gdzie żyją różnorodne plemiona górskie. Dość długo grupy te żyły w izolacji, noszą one jeszcze tradycyjne stroje i trzymają się zasad z minionej epoki. Na południe od Sa Pa, leży wioska Cat Cat, która jest osadą Czarnych
Hmong, żyjących według  własnych zwyczajów i tradycji. Plemię to stanowi największą grupę etnicznej mniejszości w tutejszej okolicy. Pierwotnie grupa ta pochodzi z Chin, ale na poczatku XIX- tego wieku wyemigrowała na południe i osiedliła się w Wietnamie.
Kobiety noszą ciemną spódnicę lub spodnie, legginsy i sweter bez rękawów. Często ich strój, ozdobiony jest kolorowym haftem.
Włosy noszą upięte w formie otwartego kapelusza, ozdobione dużym grzebieniem. Mężczyźni noszą szerokie spodnie, krótką tunikę i nakrycie głowy. Mieszkają w drewnianych lub glinianych domach, pokrytych  gałęziami, bambusem lub trzciną cukrową. Prowadzą oni raczej biedne życie. Trzymają bydło i uprawiaja ziemię. Kobiety zajmują się robótkami ręcznymi a swoje produkty sprzedają na pobliskich targach. Sa Pa i okolice przyciągają turystów nie tylko swymi mieszkańcami, ale także imponującą scenerią i świeżym górskim powietrzem. Większość tras, prowadząca do okolicznych wsi jest dość łatwa i dostępna dla każdego wędrownika. Szlaki prowadzą po drogach gruntowych poprzez piękne krajobrazy i autentyczne wsie, gdzie czas stanął w miejscu... Po drodze jesteśmy świadkami scenek z życia codziennego tutejszych mieszkańców.
Zostawiamy za sobą najbardziej komercyjną część okolicy i wędrujemy dalej, gdzie  mieszkańcy nieprzyzwyczajeni do turystów są bardziej zaciekawieni... a czasem i zawstydzeni naszą obecnością. Trasa prowadzi przez gęste lasy i tarasy ryżowe, które wyglądają niczym gigantyczne schody prowadzące na szczyt zbocza. Otaczającą nas ciszę, czasem  przerywa szum rwących potoków, śpiew ptaków lub tylko odgłos własnych kroków. Wokół nas widoki na okoliczne góry, pokryte bujną roślinnością... ... i doliny poprzecinane falującymi tarasami ryżowymi.
I choćby dla takich widoków, warto tu być! ... Od czasu do czasu na swojej drodze spotykaliśmy tubylców w tradycyjnych strojach... ... i maluszków, których obdarowywaliśmy prezentami... Podczas naszego pobytu, pogoda dopisała, dzięki czemu udało nam się zwiedzić dość znaczną część tutejszej okolicy. Tego dnia przeszliśmy ponad 14 kilometrów i popołudniem wróciliśmy do naszej bazy hotelowej w Sa Pa.
Zdecydowaliśmy się na kilku godzinne trekkingi, ale dla bardziej zaawansowanych,  jest możliwość zorganizowania kilkudniowego trekkingu z noclegiem u tutejszych mieszkańców. Ludzie, których spotkaliśmy w drodze byli niesamowicie gościnni!
Często zapraszali nas do swoich domostw... Na lunch, zatrzymaliśmy się u tutejszej rodziny, która składała się z kilku pokoleń i kilkoro dzieci... Spędziliśmy tam niezapomniane chwile w gronie wesołych łobuziaków...
Ulubioną zabawą, była zabawa  w chowanego... Kosz wiklinowy lub bambusowy, na codzień wykorzystywany jest do transportu różnego rodzaju towaru lub dzieci... Niemowlaki w tej okolicy, noszone są na plecach, dzięki czemu matki mają wolne ręce do wykonywania codziennych obowiązków. Podczas pobytu w Sa Pa nie powinno zabraknąć też wizyty na lokalnym targu. Udaliśmy się do Bac Ha, gdzie w każdą niedzielę jest największy rynek w okolicy. Można tu kupić dosłownie wszystko, od żyjących zwierzątek, tekstyliów do artykułów żywnościowych...
Z całego regionu zbierają się tu plemiona górskie...
Jest to idealne miejsce na bliższe kontakty z tutejszymi mieszkańcami. Dzięki różnym grupom etnicznym, rynek jest bardzo kolorowy.
Panuje tu chaos w zapachach, smakach i kolorach! Większość mieszkańców przyjeżdża na motorowerach lub przyprowadza ze sobą osła, aby w drodze powrotnej ułatwić sobie powrót do domu z ciężkimi koszami, wyładowanymi zakupami. Są i tacy, którzy przychodzą pieszo i dość wcześnie opuszczają targ, aby przed zmrokiem zdążyć dojść do domu. Wiele z kobiet ubranych w tradycyjne stroje są podziwiane za ekstrawaganckie i bogato zdobione ubrania.
Zdobione fartuchy i torby odnoszą się do stanu cywilnego i stanowiska danej kobiety.
Rynek, poza handlem jest również miejscem spotkań mieszkańców. Kobiety spotykają się, aby przedyskutować miniony tydzień... Chłopcy, szukają dziewczyny a mężczyźni po ciężkim tygodniu pracy, delektują się własnoręcznie pędzoną wódeczką. Kobiety sprzedają głównie żywność i tekstylia. Obowiązkiem mężczyzn jest sprzedaż i kupno zwierząt.
Na wzgórzu sprzedawane są bawoły, kurczaki, świnie a nawet psy... W samym środku targu, znajdują się miejsca przystosowane do zjedzenia lokalnych smakołyków.
... Dziękuję serdecznie za uwagę i już teraz zaraszam na ciąg dalszy naszej podróży po północnym Wietnamie.

Sapa cz.1
WIETNAM-Mai Chau
1pix użytkownik darkopolo odległość 227 km 1pix

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 19.11.2014 22:32

Rozmusiaki, dzięki za miłe słowa!
Ja byłam tylko na północy Wietnamu (taki był nasz cel) i powiem, że warto! Sa Pa i okolice, musi koniecznie znaleźć się na Waszej liście, ja byłam tym miejscem zauroczona!
Życzę owocnych planów i czekam na Wasze fotki, miło będzie powspominać.

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4450) dodano 19.11.2014 19:18

Egzotyka przez duże E !!!
Świetna galeria,świetna wyprawa i świetne foty ( no ale ja się nie znam )
Uwielbiam taki klimat i powiem więcej;gdzieś w mojej głowie zaczął dojrzewać pomysł wyjazdu do Wietnamu,nawet ostatnio z przyjaciółmi poczyniliśmy pierwsze plany wyjazdowe,więc z tym większym zainteresowaniem będę obserwował wasze dalsze zmagania w tym jakże klimatycznym miejscu :)
Tymczasem idę do następnej wietnamskiej galerii,bo mam duże tyły .
Pozdrawiam serdecznie :)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 15.11.2014 11:05

Heriko, widzę, że myślisz właśnie tak jak ja... taka jest też moja odpowiedź i wtedy wszystko jest ok!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 15.11.2014 11:00

hehe:D w sumie nie ma się mu co dziwić;) ale zobacz, w jedną stronę bierzesz prezenty dla mieszkańców, a w drugą - masz wolne miejsce na prezenty dla przyjaciól;) rozwiązanie idealne!;)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 15.11.2014 10:38

Heriko, masz rację.
Przybory szkolne zawsze najlepiej dać nauczycielowi, tak było kiedy odwiedziliśmy szkołę w Namibii. Wiedząc, że odwiedziny szkoły będą w programie zaopatrzyłam się w przybory szkolne. A kiedy dotarliśmy na miejsce, najbardziej podobał mi sie pomysł nauczycielki, która oznajmaiła nam, że te kredki, długopisy, zeszyty będą nagrodą za prace w szkole. Przecudny pomysł, aby w ten sposób mobilizować młodych do nauki.

P.S. Największym problemem jest zawsze mój mąż, który pyta:"... a gdzie Ty chcesz to zapakować...?"

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 15.11.2014 10:27

Skuza, dziękuje za komplement. Fajnie, że zajrzałaś do mojej galerii. Dzięki!

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 15.11.2014 09:51

super:) widzę, że działasz z głową i umiarem:) dobrym sposobem pomocy jest też zaopatrzenie szkoły - czyli danie nauczycielom kredek, kolorowanek i innych przyborow, które mogą się na lekcjach przydać:) szczoteczki też są super pomysłem:) (o ile mają pastę;)) ps. a zdjęcie z maluchem i pluszakiem bardzo fajne:)
czekam na dalsze ralacje!!!!
pozdrawiam serdecznie:))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 15.11.2014 09:44

Bardzo interesująca galeria,tarasy ryżowe owszem zachwycają,ale bardziej zafascynowały mnie portrety mieszkańców....świetnie uchwycone.

tama użytkownik tama(wpisów:2981) dodano 15.11.2014 09:35

Klav... najlepiej tworzy się galerie na świeżo, zwłaszcza opisy gdy emocje są jeszcze w nas. I nam czytającym też się te emocje troszkę udzielają :)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 14.11.2014 15:14

Bartku, skąd my to znamy... Warto mieć marzenia a doczekać ich spełnienia to już sama frajda!
Życzę jeszcze wielu spełnionych podróżniczych marzeń!

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 14.11.2014 15:07

Irenko, Olaf, dzięki za poświęcony czas na obejrzenie mojej galerii.

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1520) dodano 13.11.2014 16:04

Podobało mi się, ciekawie opisane i pokazane ;)
pozdrawiam...

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 13.11.2014 15:59

oj...oj...marudna chyba byłam...ale pozdrawiam serdecznie...

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 13.11.2014 15:58

to niesamowitego miejsca na Ziemi udało Ci się dotrzeć....a ludzie tam tak kolorowo lubią się ubierać....a u nas tylko ...szarość goni szarość...

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 13.11.2014 15:46

Sa Pa to jeden z moich najbliższych 480 celów podróży, nie wiem jeszcze tylko na którym miejscu go ustawię. pozdrawiam serdecznie

michal1988 użytkownik michal1988(wpisów:909) dodano 13.11.2014 15:27

Dla cieplolubow polecam wiec Wietnam poludniowy :) Trzeba przyznac ze w tym czasie kiedy koniczynka byla na polnocy to na poludniu czesto wychodzilo slonce, padalo regularnie 2 razy w ciagu doby, temperatura nigdy ponizej 30 stopni i wilgotnosc powietrza od 75 do 90% ze bylo mi wszystko jedno czy bylem mokry od potu czy od zastanego monsunu. Wietnam jest, jak widze po zdjeciach autorstwa koniczynki, tak roznorodny, ze kazdy powinien znalezc cos dla siebie :)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 13.11.2014 11:57

Magdaleno, z nami było podobnie... Klimat Wietnamu, zawsze nam nie odpowiadał, ale tak jak już pisałam w odpowiedzi do Andreda, tym razem pojechaliśmy dla ochłody...
Wizyta na jakimkolwiek targu w tych okolicach to prawdziwa uczta dla oka!
Dzięki za miłe słowa. Pozdrawiam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 13.11.2014 11:52

Tamo, fajnie, że mimo tego, iż Wietnam nie jest wpisany na Twoją listę to skusiłaś się na oglądnięcie mojej relacji.
W Wietnamie jest bardzo spokojnie, jest to również kraj, który super nadaje się na zwiedzanie z dziećmi.
Tamo, robiąc tę galerię, czułam się, jak gdybym tam jeszcze była, wszystko jest jeszcze takie świeże w mojej pamięci...
Dzięki za odwiedzinki!

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 13.11.2014 11:45

Andred, północny Wietnam już od dawna był na naszej liście, ale jakoś zawsze ze względu na panujący tam klimat spychany był na dalsze miejsce...
Podczas ostaniej podrózy na Sycylii, było nam tak gorąco!!!, że tym razem szukając ochłody, wybraliśmy się do Wietnamu (hi hi hi)!
Październik to koniec pory deszczowej i wiem, że trzeba mieć szczęście, aby trafić na taką pogodę jaką my mieliśmy.
Podczas naszego pobytu w Wietnamie, padało tylko dwa razy (w Hanoi) i nie można było nazwać tego deszczem a raczej mżawką.
Błękitne niebo w Wietnamie to rzadkość! Jak zauważyłeś podczas naszego pobytu w Sa Pa na większości zdjęć było pochmurno, ale momentami były też prześwity słońca, mieliśmy też dobrą widoczność na otaczające nas góy, które często pokryte są gęstą mgłą a jak Ci powiem, że trzy dni przed nami lało tam bez przerwy to od razu zrozumiesz, że nam się udało, ja do szczęścia nie potrzebuję zbyt wiele! Wilgotność powietrza w Wietnamie jest bardzo wysoka.
W Sa Pa, zimą temperatura może spaść nawet poniżej zera a w czasie naszego pobytu było ok. 25 stopni i dużo słońca (zwłaszcza w dzień targowy).
Nasze wakacje to przeważnie awanturnicze wyprawy, bo właśnie takie lubimy najbardziej!
Dziękuję za wizytę i pozdrawiam.
P.S. Oj, chyba rozpisałam sie zbyt dużo...

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 13.11.2014 11:26

Marioli, no któż z nas nie nosił takich dzierganych sweterków/golfików i spódnic w szkocką kratkę?
Cieszę się, że i Tobie galeria przypadła do gustu.
Pomyślałam sobie, że taka kolorowa galeria to w sam raz na tę porę roku.
Dziękuję za odwiedzinki.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 13.11.2014 11:21

Harmony, tę część Wietnamu, którą nam udało się zwiedzić, bardzo polecam.
Zrobiłam tę galerię już po tygodniu naszego powrotu, może dlatego będąc jeszcze na bieżąco we wspomnieniach, wyszło tak podobająco...
Dziękuję za miłe słówka! Pozdrawiam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 13.11.2014 11:14

Ak, dzięki!

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3646) dodano 13.11.2014 08:19

Baaardzo mi się podobało! Pola ryżowe to cudny widok, a stroje kobiet bajeczne. Po takich targowiskach mogę łazić bez końca.
Ze względu na deszczowo-mglistą aurę Wietnam nigdy mnie nie kusił, ale w Twojej prezentacji wygląda on mocno zachęcająco.
Czekam na kolejne odsłony i pozdrawiam:-)

tama użytkownik tama(wpisów:2981) dodano 13.11.2014 08:14

Piękny gest z tym upominkiem własnoręcznie wykonanym, bo wierzę że autorka pluszaka ma ogromną radość gdy wie w jak dalekie rejony trafi jej robótka i dla dziecka to też na pewno frajda.
Wietnam to takie miejsce, o którym nawet nie pomyślę więc cieszę się że mi trochę ten świat przybliżysz. Kolorowo i jakoś tak spokojnie tam.
Ja tak jak Andred poczułam tę wilgoć na skórze ;)
Też bym z chęcią połaziła po tych tarasach ryżowych. Ciekawie opowiadasz :)

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 12.11.2014 23:26

Na większości zdjęć jest mglisto i pochmurno....i to jest ta pogoda która Wam dopisała? Ciekawy jestem jaka by była jakby Wam nie dopisała? ;-)
Nigdy tam nie byłem ale może faktycznie taki mają klimat. Wilgotność od tych pól ryżowych chyba jest tam straszna, bo aż mi monitor zaparował :-))
A tak na serio, to galeria i wyprawa całkowicie w moim stylu...tzn. stylu który lubię najbardziej.
Jeżeli chodzi o rozdawanie zabawek, to nie jestem zwolennikiem przekupywania dzieci zabawkami ale uszczęśliwiania ich....czemu nie?
Super galeria, bardzo mi się podobała i pewnie jak inni, czekam na następną :-)

marioli użytkownik marioli(wpisów:1031) dodano 12.11.2014 22:29

Mam takie zdjęcie z dzieciństwa - ubrana jestem w golf w różnokolorowe paski w odcieniach brązu, beżu oraz spódnicę w szkocką kratkę. Do tej pory myślałam, że to szczyt obciachu. Ale po obejrzeniu zdjęć tych kolorowych strojów, zaczynam myśleć inaczej :)
A tak na poważnie, bardzo podobała mi się Twoja galeria. Dopracowana w słowie, dużo ciekawych zdjęć krajobrazu, no i oczywiście ludzi.

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 12.11.2014 20:48

Dwa razy obejrzałam i przeczytałam Twoją relację, bo baaaardzo mi się podoba. Ciekawy tekst i ładne zdjęcia ludzi oraz krajobrazu burzą moje plany podróżnicze :)
Czekam na kolejne relacje z Wietnamu.

ak użytkownik ak(wpisów:5978) dodano 12.11.2014 19:36

piękna podróż i wspaniała galeria, jest co podziwiać :)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 12.11.2014 18:50

Heriko, Zgadzam się z Tobą,że nie zawsze rozdawanie prezentów dzieciom jest na miejscu. Widzisz, ja staram się brać ze sobą rzeczy, które wykonane są z naturalnych materiałów, aby nie zaśmiecać środowiska. Te wełniane, dziergane przytulanki robi dla mnie ''moja'' pacjentka, która przykuta jest do łóżka... Kobieta uwielbia robótki ręczne i to jest jej jedyne zajęcie w ciągu dnia. W zamian za to, przywożę jej kilka fotek dzieci, którym sprawiła ogromną radość. Często zabieram ze sobą szczoteczki do zębów w rzeciwieństwie do innych, którzy wolą rozdawać słodycze, nie myśląc o tym jak szkodzą tym dzieciakom.
Wiem, że to trudny temat i można rozpisywać się o tym bardzo dużo, ale jeżeli wszystko robi się z umiarem i głową, nie widzę przeciwskazań.
Dzięki za odwiedzinki.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 12.11.2014 18:42

Michał, na samą myśl o Kambodży, robi mi się cieplej. A Angkor, bez dwóch zdań zasługuje na miano cudu świata!

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 12.11.2014 18:41

Tomku, Tobie też dziękuję za wizytę. Masz rację, pogodę mieliśmy rewelacyjną. Podzielam zdanie, że ta część Wietnamu może się podobać.

michal1988 użytkownik michal1988(wpisów:909) dodano 12.11.2014 18:40

To Wietnam południowy przyrodniczo tez Ciebie powinien zachwycic. Niech no tylko się uporam z listopadowym horrorem i znajdę wreszcie czas na galerie :) Troszkę jeszcze cierpliwości proszę :D Co do ludzi - masz racje - sa bardzo przyjaźni :) Ogólnie Indochiny sa wyjątkowym regionem :) Czekam na dalsze galerie :)
P.S. Czy Kambodża tez Ciebie urzekla? Bo ja po prostu do tej pory myślami jestem w Angkor :D

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 12.11.2014 18:39

Śnieżka, dzięki za odwiedziny. Fajnie wyszło Ci z tą babą. Pozdrawiam!

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 12.11.2014 18:38

Przemku, fajnie, że porównujesz mnie do mistrzyni, choć sama zupełnie tak nie uważam. Dzięki!

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 12.11.2014 18:36

Kaktus, dzięki. Uwielbiam fotografować ludzi.

tomek-gdynia użytkownik tomek-gdynia(wpisów:317) dodano 12.11.2014 18:34

rozdawanie prezentów spotkanym dzieciom jest niefajne, ale góry północnego Wietnamu są mega ciekawe. Mniejszości etnicznych jest bez liku: Blach Hmong, Flower Hmong, Red Dao , Tay.... a treki jak pisze autor - dostępne dla każdego (od 1-dniowych po kilkudniowe)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 12.11.2014 18:34

Michał, ja byłam zachwycona północnym Wietnamem. Na naszej drodze spotkaliśmy gościnnych i otwartych ludzi oraz przepiękną przyrodę Wietnamu.
Będą jeszcze relacje z tej części Wietnamu, ale fajnym dopełnieniem byłyby relacje z południa. Czekam cierpliwie.
Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam.

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 12.11.2014 18:31

gdybym wiedziaął, że tam tak fajnie, to zupełnie inaczej zaplanowałabym przyszłoroczne wakacje;) podobało się bardzo, zdjęcia super, choć nie wiem, czy takim dobrym pomysłem jest rozdawanie dzieciom prezentów;)
pozdrawiam serdecznie:)

tomek-gdynia użytkownik tomek-gdynia(wpisów:317) dodano 12.11.2014 18:30

No fajna Sapcia :))
Generalnie Wietnam Północny bardzo nam się podobał. Pogoda jak widzę dopisała.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 12.11.2014 18:24

Kosi, nie dziękuję!

Gabi, serdecznie dziękuję za piękne słowa i cieszę się, że moja prezentacja przypadła Tobie do gustu.
Uwierz, starałam się jak mogłam a samo przygotowanie sprawiło mi wiele przyjemności i pozwoliło na ponowne przypomnienie naszej wietnamskiej przygody.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5948) dodano 12.11.2014 18:16

Ale nie ma baba butów, (sandałki nie liczą się), więc leży kogut na glebie, a baba kombinuje co dalej...;)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3312) dodano 12.11.2014 17:24

18 - moje ulubione
39 - miała baba koguta;)
Dla mnie totalna egzotyka, tym bardziej się podobało. Piękne krajobrazy, piękni ludzie. Pozdrawiam:)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5948) dodano 12.11.2014 17:06

Na ludziach, to ja się zupełnie nie znam...;)
Za to, (choć miszczynia może być tylko jedna;)), kilka widoków podobających.
Nawet bardzo...;)

kaktus użytkownik kaktus(wpisów:15) dodano 12.11.2014 17:02

Kapitalne zdjęcia ludzi, gratulacje.

michal1988 użytkownik michal1988(wpisów:909) dodano 12.11.2014 16:44

Koniczynko Twoj Wietnam polnocny to kompletne przeciwnienstwo poludnia :) Super fotografie :) Doczekalem sie Twojej relacji :) Super
Podobalo sie
Michal

kosi użytkownik kosi(wpisów:43) dodano 12.11.2014 16:15

nudna i nieciekawa galeria... nie pozdrawiam

gabi użytkownik gabi(wpisów:2464) dodano 12.11.2014 15:58

Klavert, super prezentacja. Różnorodna, ciekawie opisane, pięknie sfotografowana. Krajobrazy wspaniale, ludzie też, Twoje zdjęcia - możesz być dumna.
Jak bardzo różni sie ten rejon od reszty Wietnamu, niesamowite to jest, czekam na kolejne odsłony,