Wszyscy, których interesuje rejs po zatoce Ha Long, mają do wyboru prostą wycieczkę kilkugodzinną lub kilkudniowe rejsy all-inclusive.
Dodam tylko, że kierując się wyborem należy brać pod uwagę to, iż na przyjazd z Hanoi do portu, z którego wyruszają wspomniane wycieczki, potrzeba ok. trzech godzin.
Zatoka Ha Long ma ponad 1500 kilometrów kwadratowych, na powierzchni, której spotkamy ponad 2000 spiczastych gór wapiennych. Wietnamczycy uwielbiają legendy a legend o tym jakże niesamowitym miejscu jest kilka… Jedna z nich mówi, że zatoka Ha Long została utworzona, kiedy obce wojska atakując wietnamskie wybrzeże, natknęły się na matkę smoka wraz z jej dziećmi.  W chwili, gdy okręty nieprzyjacielskie zbliżały się do brzegu, stada smoków zstąpiły na ziemię, wypluwając perły, które zamieniły się w tysiące małych wysepek rozrzuconych po zatoce. Wrogie okręty rozbiły się o ich skały. Inna mówi o tym, że ten archipelag jest czubkiem długiego grzebienia ogromnego smoka, który skrył się po napaści wrogów, na dnie oceanu... Według geologów krajobraz ten jest wynikiem tysiącletnich selektywnych erozji,
...dzięki którym, powstało morze pełne skalistych labiryntów, jaskiń i zacisznych zatoczek z piaszczystymi plażami. W zatoce aż roi się od mniejszych i większych statków. Miejsca jest jednak wystarczająco dużo dla wszystkich. Można tu spotkać ogromne statki turystyczne, kutry rybackie, tankowce a i czasem statki zbudowane w tradycyjny sposób z ręcznie wykonanymi żaglami w kolorze ochry. Wszystkim chcącym skorzystać z wietnamskiej gościnności i preferujących spokój, polecam rejs statkiem ''Bhaya Cruise'', na którego pokładzie było miejsce tylko dla dziesięciorga pasażerów.
Podczas naszego 24-godzinnego pobyt w zatoce Ha Long, pokonaliśmy  wspaniałe trasy widokowe, braliśmy udział w ciekawych wycieczkach i zajęciach a do tego rozpieszczano nas wystawnymi posiłkami z kuchni wietnamskiej... Jedną z wycieczek była wizyta w pływającej wiosce rybackiej.
Wieś ta składa się z bardzo prostych, kolorowych domków drewnianych, pływających na platformach, umocowanych na plastikowych beczkach. Mieszkający tu Wietnamczycy, żyją z małych hodowli ryb i rybołóstwa morskiego. Większość z nich bardzo rzadko lub wcale nie wraca na stały kontynent. Przesiedliśmy się na łodzie wiosłowane przez tubylców i wyruszyliśmy na trasę... Dookoła panowała cisza,
przed nami nie było ogromnych statków turystycznych czy przypadkowych tankowców... Ale fantastyczny krajobraz na wyrastające z wody skaliste formacje, gęsto porośnięte zieloną roślinnością. Małymi łódkami wpłynęliśmy głębiej w zatokę, do miejsc, gdzie nie było wielu turystów. Sceneria jak z filmu a panującą tu ciszę zakłócały tylko wiosła zanurzające się pod wodą. Zatoka Ha Long to dla mnie miejsce magiczne,
które powinien odwiedzić każdy turysta zwiedzający północną część kraju. Jedno jest pewne, duży wpływ na wrażenia z zatoki Ha Long ma na pewno pogoda. Kiedy zaczynaliśmy swój rejs, niebo było pochmurne a skalne formacje otulone były delikatną mgłą, która jednak nie utrudniała widoczności. (co widać na pierwszych zdjęciach galerii) Mgła jednak szybko ustąpiła miejsca promykom słońca i wtedy pokazała się przed nami kraina niczym z baśni. Późnym popołudniem mieliśmy jeszcze możliwość zwiedzania zatoki kajakiem i kąpieli na jednej z piaszczystych plaż.
Wody zatoki Ha Long bogate są w ryby, których żyje tu wiele gatunków. Nie było dla nas niespodzianką, że na kolację zaserwowano nam wszelakie owoce morza. Po kolacji wyszliśmy jeszcze raz na górny pokład statku, gdzie czekał nas piękny widok na przytulnie oświetlone statki.
Ze względów bezpieczeństwa, na noc, wszystkie statki spotykają sie w wyznaczonym miejscu, by o świcie znów wyruszyć, każdy w swoją stronę... Kiedy przed szóstą zadzwonił telefon, zerwaliśmy się z łóżka i uzbrojeni w aparaty, weszliśmy znów na górny pokład... Przed nami wschodziło słońce i ukazywały się skaliste formacje, budzące się ze snu... Następnie wyruszyliśmy w kierunku jednej z najpiękniejszych jaskiń w zatoce...
Zakotwiczyliśmy statek przy jednej ze skał i motorówką podpłynęliśmy pod jaskinię Hang Sung Sot. Zanim weszliśmy do środka, musieliśmy pokonać kilkaset stromych schodów... W zatoce Ha Long jest kilka jaskiń, które można zwiedzić... Hang Sung Sot, zwana także grotą niespodzianką jest największą jaskinią, w której jednocześnie może zmieścić się kilkuset zwiedzających. Najbardziej przyciągającym elementem w jaskini jest bezwątpienia zalana różowym światłem skała, upadabniająca się do męskiego fallusa, która jest symbolem płodności. Dzięki różnym efektom świetlnym można tu jeszcze zobaczyć skały w innych formach np. żaba, małpa, jaszczurka, żółw czy zamek...
... Jaskinia podzielona jest na trzy komnaty, aby móc spokojnie zobaczyć wszystko to, co spotkamy na swojej drodze, potrzeba dwugodzinnej wędrówki. Opuszczając jaskinię byliśmy pewni, że gwóźdź programu tamtejszego ranka był już za nami bo przecież czekała nas tylko droga powrotna do portu... Jednak zaraz po wyjściu z groty, ukazały się przed nami bajeczne  widoki z góry! Pstryknęliśmy jeszcze kilka ostatnich fotek i z wielkim żalem ruszyliśmy w drogę powrotną do portu... Na pamiatkę kupiłam sznur pereł, które już zawsze będą przypominać mi cudowny pobyt w najpiękniejszej zatoce świata!

Ha Long- Wietnam
1pix użytkownik walczis odległość 2 km 1pix
Wietnam cz.  IX - Zatoka Ha Long (1).
1pix użytkownik wmp57 odległość 2 km 1pix
Sung Sot
1pix użytkownik jotwu odległość 5 km 1pix

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 23.04.2017 19:22

Dzięki wszystkim za wizytę.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4048) dodano 20.04.2017 13:09

Pięknie tu.

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 09.12.2014 15:35

Zgadzam się z przedmówcami,bajeczne miejsce,nawet mgła dodaje mu uroku:)

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 08.12.2014 13:16

ładnie ładnie- choć poprzednia galeria z lądową wersją tych ostańców mi się bardziej podobała- ale to pewnie tylko dlatego, ze o takiej okolicy wcześniej nie słyszałem, ale popływać sobie tutaj statkiem- kuszące. pozdrawiam

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 06.12.2014 16:41

Kordulo, już kiedyś pisałam, że Azja to kontynent przez nas jeszcze nieodkryty, ale oglądając Twoje galerie, postanowiłam to zmienić.
Północny Wietnam zauroczył nas swoją dziewiczą przyrodą i jego mieszkańcami. Pomimo tego, że minął zaledwie miesiąc od powrotu jest mi również tęskno...
Masz rację pisząc, że fotografowanie w tym miejscu to trudna sprawa. Szkoda tylko, że nie trafiłaś na lepszą pogodę bo wiem, że taka galeria w Twoim wykonaniu to byłoby dopiero dzieło, ale może jeszcze wrócisz i wtedy będzie świecić słońce, życzę Tobie z całego serca.
Dzięki za odwiedzinki.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 06.12.2014 16:30

Heriko, następne galerie będą już z innego miejsca. Celem naszej podróży była przyroda północnego Wietnamu i wszystko co zobaczyliśmy na swojej trasie już zaprezentowałam. Oprócz pokazanych miejsc byliśmy jeszcze w Hanoi, miasto było naszą bazą wypadową. Osobiście nie przepadam za milionowymi azjatyckimi metropoliami, choć dodam, że Hanoi można polubić.
Pozdrowionka ślę.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5265) dodano 05.12.2014 21:29

Miejsce jest magiczne, odzyły wspomnienia.
Mam coraz wieksza ochotę powrócic do Wietnamu.
Kto wie, moze to zrobie?
Ładne zdjecia o poranku, i te z wnetrza na zatokę. Ha Long to trudny temat fotograficzny. Pogoda tam czesto marna, światło rozproszone. Ja poza kilkoma zdjeciami , to nie mam sie czym pochwalic. Podobało mi sie , pozdrawiam:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 05.12.2014 18:17

przepięknie! wszystko bardzo, ale to bardzo mi się podobało:) jedynie jaskinia trochę mniej - ogrom robi wrażenie, ale te kolorowe światła trochę psują odbiór;) za to widok po wyjściu z jaskini - rewelacja:)))
pozdrawiam i czekam na dalszą część:) bo będzie, prawda?;)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 05.12.2014 11:01

Michał, masz rację. Ciesz się wolnym czasem, póki możesz!

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 05.12.2014 11:00

Arla, życzę Tobie, aby udało się zrealizować tę podróż do Wietnamu.
Dzięki za odwiedzinki.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 05.12.2014 10:59

Kobitki, ale się rozgadałyście, jest mi bardzo miło! Wy, takie rasowe fotografki, dyskutujecie nad zdjęciem mojego wykonania, aż zatańczyłam z radości.
Chciałabym kiedyś robić takie zdjęcia jak wielu z Was na tym portalu, ale ja niecierpliwym człowiekiem jestem, a fotografia wymaga duuużo cierpliwości.
Tamo, dzięki za wizytę w mojej galerii i obszerne komentarze.
Magdaleno, Tobie za powrót tutaj.
Pozdrowionka ślę!

michal1988 użytkownik michal1988(wpisów:898) dodano 05.12.2014 10:08

Klavert takie życie freelancera i studenta :D ale juz za rok początek aplikacji wiec wtedy ja będę zazdrościł tych urlopów :D miałem mnóstwo planów a stanelo spontanicznie na Tyrolu i włoskim Tyrolu Południowym :) Pozdrawiam właśnie z Innsbrucka :) Zobaczymy czy uda mi się złapać dobre kadry bo chociaż śniegu jeszcze nie ma to jednak sa straszne mgły i uniemożliwiają zrobienie dobrych lamdschaftsbildow :/

Pozdr
Michal

tama użytkownik tama(wpisów:2963) dodano 05.12.2014 09:35

24 takie książkowe, w ogóle takim fajnym motywem można się dobrze pobawić. Lubię takie naturalne ramki :)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3622) dodano 05.12.2014 09:24

Nie jesteś inna;-)
Czarne tło stapiające się z górną częścią tych zdjęć tworzy fajny efekt. 24 jest lepsze, bo tylko trochę z prawej strony widać linię końca fotki (a poza tym ciekawsza jest środkowa część kadru).

tama użytkownik tama(wpisów:2963) dodano 05.12.2014 09:16

Magdaleno, przyznam iż zdziwiłam się że nie dostrzegłaś właśnie tych kadrów i pomyślałam, że może ja jestem jakaś inna ;)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3622) dodano 05.12.2014 08:55

Byłam ciekawa, które kadry spodobały się Tamie i zajrzałam ponownie do tej galerii. Chyba byłam jakaś rozkojarzona pisząc komentarz. Podejrzewam, że sprawdzając numer zdjęcia zerknęłam na miniaturkę i spisałam pierwszą i ostatnią cyfrę (24/48). Najbardziej podobało mi się oczywiście zdjęcie 24, a nie 28.
Pozdrawiam:-)

tama użytkownik tama(wpisów:2963) dodano 04.12.2014 22:04

24 i 25 super motyw. Trzeba być czujnym by złapać taki kadr. A wschody słońca... jaki romantyczny poranek :)
Czyli mieszkańcy wioski bujają się na wodzie i w domu również, takie bujne życie ;)
Jak widzę, to rejs był urozmaicony i taki relaksujący. Bardzo interesująco opowiadasz :)

arla użytkownik arla(wpisów:284) dodano 04.12.2014 15:52

Jedno z moich marzeń ... co raz to bliżej realizacji :)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 04.12.2014 12:55

Beata- Zbychu, pogoda w zatoce Ha Long to ważna sprawa. Szkoda, że podczas Waszego pobytu nie trafiliście na słońce.
Powiadasz, że też masz perełki, to chyba już tradycja, przywieźć perełki z tego niesamowitego miejsca!
Dzięki za wizytę.
Pozdrawiam Was serdecznie.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 04.12.2014 12:51

Magdaleno, w poprzednim wpsie chodziło oczywiście o pozdrowionka, ale mi P pożarło...

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 04.12.2014 10:26

Magdaleno, słusznie zauważyłaś, że najlepszą opcją na zwiedzanie Ha Long to minimalnie rejs całodobowy.
Byłam zachwycona! Polecam Bhaya Cruise!
ozdrowionka.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 04.12.2014 10:23

Michał, Ty znowu masz urlop? No nie, jak ja Tobie zazdroszczę, pewnie znów wyruszasz w ciekawe miejsce...
Tym bardziej jest mi miło, że znalazłeś czas, aby tu "wskoczyć".
Życzę owocnych podbojów świata!
Czekam z niecierpliwością na Twoje relacje.
Pozdrowionka.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 03.12.2014 21:29

Przypadła do gustu...mało powiedzinae

beata-zbychu użytkownik beata-zbychu(wpisów:1002) dodano 03.12.2014 21:26

Bardzo udane fotki, nam niestety pogoda nie dopisała. I moje perełki tez przypominają naszą wyprawę w to niesamowite miejsce.- Pozdrawiamy

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3622) dodano 03.12.2014 20:29

Widok na zatokę z góry, wschód słońca i kadr 28 najbardziej mi się podobały!
Piękną mieliście pogodę.
Cudnie te skały musiały na żywo wyglądać w promieniach słońca w czasie rejsu kajakiem.
Całodobowa opcja pobytu w Ha Long i te różne środki transportu, to super pomysł.
Pozdrawiam:-)

michal1988 użytkownik michal1988(wpisów:898) dodano 03.12.2014 19:57

Klavert galeria swietna :) Ha Long niesamowite... Jak za kazdym razem kiedy ogladam to miejsce na fotografii... Ja wlasnie siedze i przerabiam i selekcji moich kambodzansko-wietnamskich fotografii dokonuje. Wiec jak wroce z urlopu to czeka wysyp moich galerii na OS :)
Super przedstawiasz Wietnam w swoim wydaniu :)
Dzieki za te galerie :)
Pozdr
Michal

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 03.12.2014 14:49

Andred, z czasem to u każdego z nas jest podobnie...
Jest mi bardzo, bardzo miło czytając Twój komentarz. Serdecznie dziękuję za odwiedzinki i życzę owocnych planów na nowy, wakacyjny rok!
Pozdrowionka!

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 03.12.2014 14:43

Alex, Caprio, Wam też serdecznie dziękuję za odwiedzinki!

Irolku, masz rację pisząc, że jest tyle miejsc na świecie wartych zobaczenia... Choć zwiedziłam tylko północ Wietnamu, uważam, że jest warty zobaczenia.
Fajnie, że wpadłeś i że się podobało.
A tak swoją drogą jestem baaardzo ciekawa gdzie wybierasz sie w marcu, ale jak wrócisz to wszystko sie wyjaśni...

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 03.12.2014 14:37

Śnieżko, dziękuję za miłe słowa.

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:972) dodano 03.12.2014 08:18

Niesamowite miejsce. Podobało się.

andred użytkownik andred(wpisów:4485) dodano 03.12.2014 00:27

Mało mam ostatnio czasu na odwiedzanie OS, a poza tym czekam na ustąpienie wszystkich problemów technicznych, ale takiej galerii nie mogłem sobie odpuścić.
U Ciebie to już standard, że zawsze mi szkoda, że to już koniec galerii....tak fajnie się czyta i ogląda, ale trzeba przyznać, że super miejsca pokazujesz :-)

alex użytkownik alex(wpisów:78) dodano 02.12.2014 23:05

Coś pięknego!

irolek użytkownik irolek(wpisów:1001) dodano 02.12.2014 23:03

Bardzo mi sie podobalo ;)))
Gdybym nie kupil biletow do ..... na marzec to pewnie polecialbym do Wietnamu ... no chyba ze do Birmy albo do Iranu lub do Chile ;)))
Strasznie duzo miejsc jeszcze do zobaczenia :))
POZDRAWIAM

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3076) dodano 02.12.2014 22:05

Ależ miałaś cudną wyprawę! Fajnie, że się tym dzielisz. Bardzo mi się podobała Twoja prezentacja. Gdy byłam mniej więcej w połowie pomyślałam sobie: ciekawe, czy można zobaczyć to wszystko z jakiegoś punktu widokowego... I okazało się, że można:)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 02.12.2014 21:55

Gimper, życzę z całego serca!
Dziekuję za odwiedzinki.

gimper użytkownik gimper(wpisów:681) dodano 02.12.2014 21:44

Pięknie pokazane cudowne miejsce choć bardzo odległe to może kiedyś uda mi się tam dotrzeć

chipsik użytkownik chipsik(wpisów:444) dodano 02.12.2014 21:30

eee...zaraz sztuka...a co do spełnienia marzeń - wzajemnie, najlepszych ! :D

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 02.12.2014 21:25

Tomku, mnie też już tęskno... Bardzo, ale to bardzo mi sie podobało w północnym Wietnamie.
Dzięki za wizytę.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 02.12.2014 21:24

Ak, dzięki za komplement!

Paweller, Tobie też. Widoki z góry, specjalnie dla Ciebie.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 02.12.2014 21:23

Chipsik, jakoś nie mogę wyobrazić sobie zatoki Ha Long w HDR. Mam nadzieję, że szybko tam dotrzesz bo to co Ty wyprawiasz z fotkami to sztuka z najwyższej półki!
Juz nie mogę się doczekać... Życzę Tobie spełnienia marzeń.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 02.12.2014 21:21

Elise, dzięki Tobie udało mi się wstawić dziś galerię, jeszcze raz dzięki!

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 02.12.2014 21:20

Rozmusiaki, już od razu skandal... Żelazko, można kupić w hipermarketach a te tylko na lądzie!
Pozdrówka.

tomek-gdynia użytkownik tomek-gdynia(wpisów:317) dodano 02.12.2014 21:17

Łoj....zatęskniłem za Wietnamem. Już po galerii z gór, a teraz tym bardziej.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7072) dodano 02.12.2014 21:04

Zgadzam się z AK ..., a jeszcze dodam, że oglądanie z góry tej zatoki to podwójna przyjemność:)

ak użytkownik ak(wpisów:5539) dodano 02.12.2014 20:48

oglądanie tej galerii, to sama przyjemność

chipsik użytkownik chipsik(wpisów:444) dodano 02.12.2014 20:31

może kiedyś...i ja tam zajrzę :D pozdrawiam :)

elise użytkownik elise(wpisów:904) dodano 02.12.2014 20:24

Magiczne i bajkowe miejsce. Pozdrawiam

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4130) dodano 02.12.2014 20:05

Skandal !!!
Pan z 26 ma niewyprasowaną koszulę ! ;)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 02.12.2014 18:41

Gabi, dziekuję za odwiedzinki i miłe słowa. Tak jak już nadmieniałam, pogoda w zatoce Ha Long ma ogromny wpływ na wrażenia z tego miejsca. Mieliśmy po prostu szczęście. Myślę, że decydując się na 24 godzinny rejs, jest możliwość zobaczenia tego miejsca od zupełnie innej strony, aniżeli kilku godzinna wycieczka. Właśnie te aspekty, które wymieniłaś, maja wpływ na to, że nasz pobyt będziemy wspominać bardzo mile.
Pozdrawiam i dziekuję za odwiedzinki.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 02.12.2014 18:33

Harmony, starałam się jak mogłam, aby przelać na klawiaturę komputera moje przeżycia z tego jakże pięknego miejsca.
Z wiadomych powodów, trochę to trwało, ale siła wyższa, nic nie poradzimy.
Powiem szczerze, że nigdy nie pomyślałabym o rejsach statkiem, ale na wodach zatoki Ha Long jest to konieczne, chcąć zobaczyć miejsca mniej odwiedzane przez turystów. Żałowałam tylko, że nie byliśmy tam nawet kilku dni...
Pozdrawiam również.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 02.12.2014 18:27

Achernar, Iwonka, Wam też serdeczne dzięki za wizytę!

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 02.12.2014 18:26

Anek, dzięki za odwiedzinki. Cieszę się, że moja galeria przypadła Tobie do gustu.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2383) dodano 02.12.2014 18:07

Klavert, ślicznie pokazałaś to miejsce, pogodę mieliście bardzo przyjazną, najbardziej zazdroszczę Ci nocy, ranka i rejsu na małych łódkach i kajakach, to musiało być wspaniale przeżycie,

harmony użytkownik harmony(wpisów:2539) dodano 02.12.2014 17:55

Piękne miejsce. Oglądając i czytając Twoją prezentacje poczułam się tak, jakbym tam była. Wspaniała jaskinia, wschód słońca i widok na zatokę z góry.

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:558) dodano 02.12.2014 17:49

piękne miejsce i relacja.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4407) dodano 02.12.2014 17:27

Rzeczywiście, miejsce jest wspaniałe i na pewno zasługuje do zaliczenia w poczet cudów świata. Pozdrawiam. :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 02.12.2014 16:46

Nie dziwię się że tysiące turystów odwiedzają to miejsce, widoki sa wprost bajeczne, Świetna galeria. Pozdrawiam