spotkanie ze św. Mikołajem było częścią naszej wyprawy na Nordkapp. Najpierw płynęłyśmy całą noc do Sztokholmu... następnego dnia przebijałyśmy się przez korki wielkiego miasta i jadąc ciągle na północ... zatrzymałyśmy się gdzieś po drodze na dużym parkingu z widokiem na ładny mostek... widok z parkingu... jadąc dalej na północ postanowiłyśmy zobaczyć jak wygląda koniec morza Bałtyckiego na dalekiej północy... niestety koniec spowity był we mgle...
więc dalej pomykałyśmy wstęgą szos z pięknymi widokami... kolejny nocleg w okolicy Lulei i obowiązkowe zwiedzanie  Gammelstad - miasto-kościół. Ale o tym w innej podróży. po ustaleniu, że do Rovaniemi zostały nam już tylko 132 kilometry... obrałyśmy jedyny słuszny kierunek... i jadąc wzdłuż kolorowych łąk... .... kolorowych łąk...
i pól.... w pewnym momencie zorientowałyśmy się, że chyba jesteśmy w pobliżu siedziby Świętego... budka wartownicza (chyba)... wejście do Santa Parku... z emocji drżały mi ręce... tutaj próbuję opanować drżenie łapek, idziemy pomału baaardzo dłuuugim korytarzem wchodząc cały czas wgłąb góry...
w końcu dochodzimy do wnętrza siedziby i tu niestety przykra dla nas wiadomość... już zamknięte...elfy proszą nas o opuszczenie pomieszczenia, cóż było zrobić.... postanowiłyśmy wrócić następnego dnia. Gdy wyszłyśmy na plac przed Santa Parkiem zobaczyłyśmy jeszcze Santa-mobile jak odjeżdża i tyle widziałyśmy Świętego... ale przed nami kolejna atrakcja turystyczna czyli przekroczenie linii koła polarnego, linia pomysłowo podniesiona ponad jezdnią umożliwia swobodny przejazd pojazdom... ale w pobliżu już mamy całe centrum turystyczne i pamiątkowe związane z tym miejscem. lokalizujemy nasze położenie na globusie. pamiątkowe zdjęcie...
i kolejne... wstępujemy jeszcze do urzędu pocztowego aby wysłać kartki z pamiątkowym stemplem. wejście... wnętrze bardzo klimatyczne.. posortowane przesyłki
skrzynia pełna listów pamiątki. elfowa obsługa. skrzynki pocztowe, można sobie zamówić wysyłkę kartek dopiero na święta. miejsce świętego, przy kominku, niestety puste....
tutaj też...opuszczamy więc Polar Circle i jedziemy pokręcić się po samym Rovaniemi... spodobał nam się mostek... orientujemy mapę szukając punktu tu jesteś.. wszystko pod znakiem reniferów... Rovaniemi Rovaniemi
Rovaniemi, kościół Rovaniemi Rovaniemi gdy zrobiło się dosyć późno poszukałyśmy jakiegoś noclegu. Niestety musiałyśmy wynająć domek, gdyż na kempingu było bardzo mokro i rozbicie namiotu nie wchodziło w grę. nocleg znalazłyśmy w pobliskim ośrodku sportowym, domek z widokiem na 5 skoczni narciarskich. następnego dnia, po porannej kawce, ruszyłyśmy dalej na północ...
do Santa Parku w końcu nie wróciłyśmy.
...pojawiły się pierwsze renifery, później spotykałyśmy całe ich stada człapiące dostojnie po drogach...

dziękuję

Zatoka Botnicka.....
1pix użytkownik paullam odległość 107 km 1pix

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:3988) dodano 23.12.2014 20:07

Żeby prezentu żadnego nie dostać to normalnie jakiś skandal !!!
Wesołych Świąt !!!

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2630) dodano 23.12.2014 12:18

Skąpiradło jakieś tam mieszka, to ja wolę tureckiego;) fajne miejsce, tamten region marzy mi się...kraje skandynawskie, może kiedyś...Pozdrawiam

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:545) dodano 23.12.2014 11:55

dzięki, Skuzo, ja ciepłe butki założyłam dopiero na Nordkappie, cały czas była ładna pogoda, ale przekropnie...jak to na dalekiej północy.

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 23.12.2014 10:09

Iwonko,z przyjemnością obejrzalam Twoja galerie,już trochę zamglone wspomnienia wróciły:)))
Widze,ze Ty tez kolo polarne przekroczyłaś w sandałach:)))

Wesołych Swiat:))

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:545) dodano 22.12.2014 22:11

Śnieżko, proponuję jechać tu i tu, porównasz i nam opowiesz jak było. Achernar - dzięki, Mocar - trochę wiary w magię świąt...

Dziękuję wszystkim za wizytę i komentarze, życzę wszystkiego najlepszego na święta no i bogatego Gwiazdora, bo taki chodzi u mnie w Poznaniu.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:2830) dodano 22.12.2014 19:23

To ja już nie wiem, czy do Turcji mam jechac, czy do Finlandii do tego Mikołaja;)
Wesołych Świąt, Iwonko:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4215) dodano 22.12.2014 17:16

Dziękuję, Iwonko. Galeria jakże na czasie! Życzę Ci dużo radości na ten świąteczny czas. No i żeby św. Mikołaj nie miał węża w kieszeni! Pozdrawiam cieplutko. :)

mocar użytkownik mocar(wpisów:2455) dodano 22.12.2014 14:50

Bo to nie jest święty Mikołaj ! to jakiś czerwony krasnal...

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:545) dodano 22.12.2014 12:59

ale w sumie to go nie spotkałyśmy, może to przez to...

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4494) dodano 22.12.2014 12:51

No to coś skąpy ten Mikołaj

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:545) dodano 22.12.2014 12:34

Patryku, ja tam byłam w realu i też nic nie dostałam, musiałam sobie kupić, a byłam grzeczna...

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4494) dodano 22.12.2014 12:29

Szkoda, że przy wirtualnej wizycie nie dostaje się prezentu ;) No ale i tak miło było u Mikołaja

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:545) dodano 22.12.2014 12:25

masz rację, już zmieniłam.

satan użytkownik satan(wpisów:2805) dodano 22.12.2014 12:18

Skandynawia jest piękna. Galeria na czasie ;-) Pomyśl tylko nad zmianą lokalizacji galerii z Norwegii na Finlandię... ;-)