Ciudad del Este w Niedzielne popołudnie. W ogóle nie przypomina przygranicznego centrum handlowego, w pozostałe dni tygodnia prawdopodobnie jest tu zupełnie inaczej. Brazylijczycy licznie wybierają się tutaj aby zakupić tanią elektronikę i inne rzeczy. krajobraz w drodze do Asuncion. Jest zielono i monotonnie. Jakość drogi zaskakuje pozytywnie, podróż jest wygodna i mija dość szybko. A popołudnia spędza się tam mniej więcej tak. Wieczorem dotarliśmy do Asuncion, nie wiedzieliśmy co robić, więc nie robiliśmy zdjęć.
Nocowaliśmy w Arandu Hostal - polecamy, tanio, czysto, wygodnie, duże śniadania. Taras na dachu hostelu oferował ciekawy widok. Tam też zderzyliśmy się z okropnym upałem, który towarzyszył nam przez cały dzień. Wyruszyliśmy w miasto. Cel - zakup biletów na autokar do Santa Cruz. Wsiedliśmy w nieprawidłowy mikrobus i w efekcie otrzymaliśmy 3 kilometrowy spacer zupełnie gratis. Mcdonalds odwiedziliśmy w celu skorzystania z internetu i klimatyzacji. Typowa ulica. Asfalt jest gorący, jak to w mieście bywa latem. Budynki brudne i zaniedbane. Wszędzie śmieci.
Dzielnica rządowa. Takie oto osiedle sąsiaduje z budynkiem parlamentu. Zatoka Asuncion. Paragwajska flota wojenna. Okolice portu. Tutaj kupowaliśmy pamiątki. Ogólnie nabyć można tani kicz. Palacio de los Lopez - siedziba prezydenta i rządu.
Kolejne kartonowe domki, tym razem naprzeciwko komendy głównej policji. kolejna ulica. Grupka młodzieży próbuje pozować do zdjęcia. Większość ludzi była wrogo nastawiona do fotografowania. Jak wszędzie, są wyjątki. Ceremonia opuszczania flagi. Poza nami, nikt nie był nią zainteresowany. Zmęczeni dwugodzinnym spacerem wracamy do klimatyzowanego hostelu. Poczekalnia na dworcu autobusowym w Asuncion. Wielu ludzi spożywa Yerba Mate. Autobusy długodystansowe odjeżdżają co chwilę. Bus do Santa Cruz kursuje co 24 godziny.
W autobusie dostajemy kolację - makaron z mięsem. Nie jest wygodnie, bagaże trzymamy między nogami. Po kilku godzinach docieramy do przejścia granicznego, dostajemy pieczątkę wyjazdową z Paragwaju i jedziemy dalej. O poranku takie widoki za oknem. To wciąż Paragwaj. Ciekawe drzewa. Nasz autobus. Zdążyliśmy się z nim zaprzyjaźnić. Miał ciężką drogę do pokonania - w takich warunkach przebiegała większość podróży. Cała trasa miała około 1300km. Witamy w Boliwii. Lubią tam prowizoryczne rozwiązania. Miłe przywitanie. Psy niczego nie znalazły, każdy bagaż został więc dokładnie sprawdzony.
Nieco lepsze standardy drogowe w Boliwii. Przed nami jeszcze długa droga. Do Santa Cruz dotarliśmy wieczorem. Poradziliśmy sobie o wiele lepiej niż w Asuncion.
Polecamy Jodanga Backpackers Hostel - trochę drogo, ale warto.

Asunción
1pix użytkownik hardin77 odległość 24 km 1pix
Paragwaj,  czyli baza wypadowa na Boliwię
1pix użytkownik miket odległość 25 km 1pix
San Ignacio, prowincja Misiones
1pix użytkownik hardin77 odległość 280 km 1pix

wieszczu użytkownik wieszczu(wpisów:52) dodano 03.01.2015 18:46

Okazuje się, że Paragwaj ma silne tradycje związane z Marynarką Wojenną, które wynikają z dostępu do Oceanu Atlantyckiego przez rzekę Paragwaj i Paranę. Ciekawe jest też ich wyposażenie - niektóre okręty osiągnęły stuletni wiek, nadal funkcjonują, ponieważ środowiskiem ich pracy są słodkie wody.
Ciekawostką militarną jest też obowiązkowa służba wojskowa. Każdy osiemnastoletni mężczyzna musi odbyć roczną czynną służbę wojskową.

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4651) dodano 03.01.2015 16:49

Jako,że czuję sentyment do Marynarki Wojennej,to najbardziej podoba mi się paragwajska flota wojenna :DDD

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:624) dodano 03.01.2015 09:57

ja pewnie nigdy tam nie pojadę, więc z chęcią obejrzałam te kilkanaście zdjęć.
tak sobie myślę, że może gdyby nie przejazd tranzytowy a dłuższy pobyt kraj wydałby się Wam ciekawszy.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6169) dodano 02.01.2015 23:21

Właściwie, to na cholerę im ta flota wojenna??

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7223) dodano 02.01.2015 22:54

Widok z tarasu chyba najlepszy z całej galerii ..., a tak faktycznie, szału raczej tam nie ma ..., pozdrawiam:)