Etap zamków nad Loarą zakończyliśmy w Nantes i ruszyliśmy w kierunku oceanu. Trafiliśmy do St. Brevin. To nie była jeszcze Bratania ale miejsce do odpoczynku i biwakowania pierwsza klasa. To chyba służy do poławiania krabów Świeżutka, wyjęta z wody ostryga. W sumie jedyny smak jaki czułam to sól. Vannes, średniowieczne miasteczko w Bretanii, choć jego historia jest znacznie starsza.
Było stolicą jednego z państewek celtyckich, a jego nazwa pochodzi jeszcze z II w. Oprócz starówki z domami, z których najstarsze  pochodzą z XII w. najcenniejszym zabytkiem architektonicznym jest katedra p.w św. Piotra. Mury miejskie QUMPER - katedra Saint-Corentin, zbudowana w stylu gotyku bretońskiego, wzniesiona w 1239 roku na fundamentach starej katedry romańskiej. ...
Gdy pod wieczór wpatrując się w mapę poszukiwaliśmy dobrego miejsca na nocleg zatrzymał się samochód, a elegancki pan jakby czytając w naszych myślach zapytał czy może szukamy campingu.  Zaproponował że zawiezie na na najpiękniejszą plaże w okolicy. Tu swoje obrazy, ze względu na wyjątkowe światło malował Gauguin. My też się tym miejscem zachwyciliśmy i postanowiliśmy zostać na polu namiotowym 2 dni.
XII wieczny kościół na wsi. Crozon, uroczy półwysep zachodniej Bretanii. Tu rozglądamy się za noclegiem... a tak wita nas poranek Poranną kawę pijamy w takich okolicznościach. Niesamowita przeźroczystość wody.
Na targu w Crozon j.w, takich i różnych innych dziwów, przebierających odnóżami było bardzo dużo i były też gigantyczne ostrygi. Gdzieś niedaleko Crozon Gdzieś w środku Bretanii, po drodze z Crozon do Morlaix.
Morlaix - malownicze miasteczko  w północno -zachodniej Bretanii.  Początki miasta sięgają czasów gallo-romańskich i celtyckich. W jego centrum króluje 58 m wiadukt wybudowany jeszcze w XIX w. Lannion, równie piękne i fascynujące jak inne miasteczka Bretanii j.w
j.w j.w j.w Plaża w Perros-Guirec a przy plaży figura św. Idziego z wykutym nosem, bo kobiety przez wieki chcąc zajść w ciążę kuły Go w nos (w Polsce na ciążę mamy inne sposoby :) ) Mnóstwo tam przedziwnych form skalnych...
np. taka butelka To jest chyba dom , w którym tworzył Henryk Sienkiewicz (ale głowy za to nie dam, bo przewodnik zgubiliśmy gdzie po drodze) ... Binic - piękne miasteczko ale że zbliżam się do pięćdziesiątego zdjęcia ograniczę się tylko to tych pięknych hortensji, które w Bretanii są wyjątkowo piękne i rosną na 1,5 m. Z Ewą Kubasiewicz autorką książki Bretania tajemnicza, która była inspiracją dla naszej podróży. Ewa była także więźniarką polityczną stanu wojennego i została skazana przez sąd Mar. Woj. w Gdyni na 10 lat pozbawienia wolności (najwyższy wyrok w stanie wojennym) j.w
O bogactwie świadczyła ilość i wielkość kominów

Bretania
Morbihan i Rhuys
1pix użytkownik archipio odległość 67 km 1pix

ak użytkownik ak(wpisów:5978) dodano 09.01.2015 18:15

oglądnąłem z zainteresowaniem, to jeden z nielicznych regionów fr jakie mi pozostały do zwiedzenia :)

mariusz4735 użytkownik mariusz4735(wpisów:180) dodano 09.01.2015 17:36

do odważnych świat należy... pozdrawiam

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5755) dodano 08.01.2015 11:45

fajne to Wasze podrózowanie:)))
Czekam na nastepne:)) POzdrawiam:))

artcze użytkownik artcze(wpisów:211) dodano 07.01.2015 21:32

to marzenie o pociągu towarowym to rozumiem myślisz o tym pociągu co wozi rudę żelaza z głębi Mauretanii na wybrzeże i wraca pusty? no myślę,że spoko dałoby się to zrobić,stopem przez Europę,póżniej jazda przez Afrykę za drobną opłatą,droga przez Saharę Zachodnią jest,nawet czasem coś nią przejedzie (mnie nawet raz żandarmeria marokańska z własnej inicjatywy chciała podwieźć-pewnie byłoby gratis. W wagonie po rudzie jedzie się za darmo ale jest też podczepiony wagon pasażerski jakby co.

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1917) dodano 07.01.2015 16:56

fajna włóczęga

gniady użytkownik gniady(wpisów:50) dodano 06.01.2015 21:19

Przygoda to była jak młody Francuz zostawił nas w pustym domu swojego ojca na przedmieściach Nantes i odjechał. Dopiero wtedy uświadomiliśmy sobie, że nie wiemy nawet jak ma na imię i nawet nie pamiętamy jaki miał samochód. Zastanawialiśmy się wtedy co powiemy jak tatuś wróci, albo sąsiedzi powiadomią policję, że ktoś kręci się po podwórku...

gniady użytkownik gniady(wpisów:50) dodano 06.01.2015 21:09

My też podróżowaliśmy namiętnie autostopem aż do urodzenia pierwszego dziecka. Potem była długa przerwa, aż w 2007 r. trochę powłóczyliśmy się pieszo i autostopem po Walii. Nasze najmłodsze dziecko miało wtedy 11 lat, ale że od czterech lat była już harcerką to włóczęgę miała we krwi. Potem przejechaliśmy Finlandię i jakoś poszło. Zresztą zawsze marzyłam żeby na "starość" wyruszyć przed siebie. Mam jeszcze takie marzenie żeby pojechać pociągiem towarowym, a jak człowiek ma marzenie to zawsze choć trochę się uda zrealizować.

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 06.01.2015 21:02

Szacun! Dawno temu jezdzilem i w sumie z mieszanymi uczuciami wspominam,ale przygoda była, pozdr.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3312) dodano 06.01.2015 20:57

Trochę wariaci jesteście:) Ale to jest bardzo fajne! Pozdrawiam:)

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 06.01.2015 20:49

Czyli jak się okazuje, to bez dzieci też można fajnie podróżować i spędzać czas :-)))
Moje podróżowanie po krajach zachodnich też zacząłem autostopem, ale wtedy miałem 19 lat......może czas powrócić do tego, bo jak widać może być ciekawie.

gniady użytkownik gniady(wpisów:50) dodano 06.01.2015 20:46

Dziękuję za Wasze wpisy. Jak znajdę troszkę czasu to zrobię galerię z Normandii.

arla użytkownik arla(wpisów:284) dodano 06.01.2015 19:29

Podziwiam za takie podróżowanie ... super :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5012) dodano 06.01.2015 19:21

Bardzo ładne są te bretońskie miasteczka i wioski. W czasie ubiegłorocznego urlopu przejechaliśmy po Francji blisko 4,5 tys. km. Choć Normandię i Dolinę Loary zwiedziliśmy nieco dokładniej, to o Bretanię się tylko otarliśmy - "zaliczyliśmy" jedynie Saint-Malo. Dzięki więc za relację z tego pięknego regionu. Pozdrawiam. :)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2464) dodano 06.01.2015 18:30

Piękne zarówno krajobrazy jak i architektura. Bardzo chciałabym to kiedyś zobaczyć, ale za ostrygi grzecznie dziękuję. Fajne to Wasze podróżowanie, pełny spontan,

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 06.01.2015 18:28

Świetna podróż! Marzy mi się tak mknąć przed siebie, ile się da, aż dno sakiewki zaświeci pustkami...