Mont - Saint Michel. Trochę szkoda, że był odpływ ale... ... to największy odpływ na ziemi, bo woda cofa się na 25 km. i wraca z prędkością galopującego konia. Przewodnicy zabierają grupy turystów na piach gdzie podczas przypływu jest morze. Wszytko pnie się tu ku górze Na wąskich uliczkach ogromne tłumy. Szkoda, że nie mogliśmy być tu wcześnie rano.
Wszystko tu przylega do czegoś ... ... Klasztorne mury Granville. Plaża nad kanałem La Manche, na której spaliśmy. Omaha Beach to 5-cio kilometrowy odcinek plaży bez wysokich, skalistych klifów dlatego alianci właśnie to miejsce wybrali na desant.
j.w Szeroka i płaska. Przeszliśmy całe 5 km. Choć jednostki polskich wojsk lądowych nie uczestniczyły w lądowaniu w Normandii to udział Polaków był znaczący: Polskie Siły Powietrzne i Polska Marynarka Wojenna i Polska Marynarka Handlowa były wsparciem dla desantu. Ale na cmentarzu co rusz spotykaliśmy polskie nazwiska ...
... tak jak tu : JOHN J. SOBOLEWSKI z Pensylwanii Na Omaha Beach stoi kilka pomników. Amerykański czołg rzeczywiście był wielki A to widok z naszego namiotu gdzieś po drodze.
Port-en-Bessin W Port-en-Bassin trafiliśmy na wyjątkową uroczystość, którą mieszkańcy tego miasteczka obchodzą raz na 5 lat. Było to święto Błogosławieństwa Morza i całe miasteczko oraz wszystkie statki zostały na tę uroczystość udekorowane. W południe po uroczystej Mszy Św. miała odbyć się procesja, a wieczorem statki i łodzie wypływają na morze i rybacy rzucają na jego fale kwiaty. Kolorystyka większości dekoracji nie pozostawiała wątpliwości, ze jet to przede wszystkim święto maryjne. Pont Audemer
Jedno z ostatnich zwiedzanych przez nas miasteczek ... z piękną katedrą i starymi domami. Mijany gdzieś po drodze wiatrak Rouen, którego już nie mogliśmy zwiedzić ...bo urodziny babci :)
Ale srebrny Budda z fontanną w głowie wart był zdjęcia. W Rouen około godz. 16 złapaliśmy stopa i parę godzin później byliśmy w Aachen, a następną noc spaliśmy już na polu po polskiej tronie granicy.
A tu na zakończenie impreza u francuskiej rodziny, która zaprosiła nas do siebie na nocleg.

Francja 2014 - Caen

olazim użytkownik olazim(wpisów:2239) dodano 13.01.2015 08:24

Fajnie podróżujecie-miejsca ciekawe-pozdrawiam.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3334) dodano 12.01.2015 17:14

Macie bzika i to jest fajne.
Też mi się marzy zobaczenie Mont Saint Michel:) Pozdrawiam.

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1971) dodano 12.01.2015 14:26

bardzo przyjemna wędrówka, miło się oglądało.

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3649) dodano 11.01.2015 21:36

Byłam też w części I i powiem krótko: Imponuje mi Wasz sposób podróżowania:-)))

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5269) dodano 11.01.2015 20:56

Z przyjemnością obejrzałem normandzką galerię. W zeszłym roku trasa naszych wakacji wiodła m.in. przez ten region. Odwiedziliśmy też plaże desantu z czerwca 1944 roku, ale były to plaże Juno, Gold i Sword. Na plaże Utah i Omaha już nie dotarliśmy, więc Twoja galeria pozwoliła mi zobaczyć i te miejsca. Pozdrawiam. :)