Podobno do Parku Wodospadów Iguazu po stronie argentyńskiej najlepiej iść rano, bo wtedy można spotkać najwięcej dzikich zwierząt. My byliśmy po południu, a za towarzystwo mieliśmy wszędobylskie coati przemoknięte podobnie jak my do suchej nitki Idziemy po przerzuconych nad wodą kładkach - pomostach. Dawniej były drewniane, ale zabrała je powódź i zbudowano metalowe. Dosłownie pod stopami przetaczają nam się masy wody ...można to obserwować przez ażurową kratę, po której stąpamy. Trzeba uważać, żeby się nie zagapić, bo pada deszcz i jest bardzo ślisko Oprócz wody ze wszystkich stron otacza nas zieleń lasu deszczowego. Występy skalne pokrywają kępy drzew i innych roślin takich jak: palmy, bambusy, czy paprocie drzewiaste.
Stanowią one przedsionek do otaczającej rzekę dżungli. Szum wody wodospadów Iguazu słyszany jest podobno w promieniu 20 km.
Wodospady mamy prawie na wyciągnięcie ręki Bliskość tego żywiołu jest wprost oszałamiająca Marzyłam o tęczach, ale deszcz w lesie deszczowym to też fajne przeżycie :)  Wodospady można oglądać też z poziomu rzeki
Ilość lejącej się wody jest zróżnicowana w zależności od miesiąca. Najmniejsze wodospady są w okolicach kwietnia... ...a najbardziej okazałe w październiku. W Parku Wodospadów Iguazu jest  8 km tras widokowych Idziemy szlakiem górnym Z wielu punktów widokowych podziwiamy wodospady z różnej perspektywy Kontemplujemy wszystkimi zmysłami żywioł jakim jest woda
Nagle nad naszymi głowami akcja tarzan :) To był piękny skok :) naprawdę można się poczuć jak na filmie przyrodniczym :) Małpy z Iguazu dość szatańsko wyglądają. Nie chciałabym być celem ich napaści My mieliśmy szczęście do małp, ale można tu spotkać więcej dzikich zwierząt żyjących na wolności. Występują tu jaguary, tapiry, mrówkojady czy oceloty.
Żyje tu około 400 gatunków ptaków, między innymi różne gatunki papug i tukanów. Niestety podobnie jak motyle schroniły się przed deszczem
Dzielnie towarzyszą nam za to coati, które należą do rodziny szopowatych. Ostronosy, mają niewinny wygląd, ale trzeba na nie uważać: kradną jedzenie, gryzą w przypadku oporu i tworzą szajki które np. wyrywają turystom reklamówki.  Doszliśmy do głównej atrakcji - nad samą krawędź 80-metrowego wodospadu - Gardzieli Diabła Tak blisko Gardzieli Diabła da się podejść jedynie od strony argentyńskiej Miliony hektolitrów wody spadają w dół Otchłań...woda opada z trzech stron w przepaść...
...nie widać dna... ...wokół welon wodnej piany i mgły Gardziel Diabła robi tak potężne wrażenie, że można zapomnieć o całym świecie. Nawet obiektywom dostało się trochę wody :) Widoki są cudowne Schodzimy na niższą ścieżkę Dżunglę zastępują skały
Czerpiemy z bliska tą niezwykłą moc przyrody Dzikie piękno i niesamowita energia Wodospady Iguazu można podziwiać również z perspektywy rzeki  pływając takimi oto pontonami To zabawa dla wielbicieli mocnych wrażeń Jak widać możliwość podpłynięcia, tuż pod ścianę wodospadu, to wielkie przeżycie Nie zdecydowałam się na rejs, bo miałam ochotę na ciąg dalszy tropikalnej, niespiesznej atmosfery.  Poza tym marzyłam o zobaczeniu tukanów  i liczyłam, że spacerując po dżungli w końcu je spotkam.
Niestety przewodnik pod opiekę którego trafiłam sprytnie się mnie pozbył i zaprowadził do hotelu :( Byłam rozgoryczona, ale nawet na terenach przyhotelowych było ciekawie. Spotkałam tu sympatyczną brombe -  nazwa robocza bo nie wiem co to za zwierzątko :) Moją uwagę przykuły te psychodeliczne owocki rosnące na pniu przyhotelowego drzewa ...i zgraja ostronosów, które chyłkiem umykały, jakby miały coś na sumieniu ;) Żegnamy się z wodospadami Iguazu. W jeden dzień udało nam się zobaczyć wodospady zarówno po stronie brazylijskiej, jak i argentyńskiej, ale zdecydowanie nie polecam takiej opcji. Dla nas była niestety przymusowa Park Narodowy Iguazu jest tak pięknym miejscem, że warto tam spędzić przynajmniej kilka dni, delektując się dziką przyrodą i cudem natury jakim są wodospady. Postanowiłam tam jeszcze kiedyś wrócić :)

Puerto Iguazú
Kolory poludniowej Brazylii
1pix użytkownik kustonnka odległość 10 km 1pix

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 17.04.2015 20:41

Ta góralka, kapibarka była sama :)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 17.04.2015 20:39

Góralki bardzo podobne, a jakie fajne mają "dwuzębne" uśmiechy :) Dzięki Kordulo :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 17.04.2015 20:32

Jeszcze raz sie przyjrzałam , może to i rzeczywiscie mała kapibarka. choć kapibarki to zwieczarzki stadne, zwłaszcza , takie maluchy raczej powinny byc przy matce.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 17.04.2015 20:30

To raczej nie kapibara. Są takie gryzonie nazywaja się góralki. MOze to własnie góralka.

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 17.04.2015 19:39

Migot, dzięki :) kapibara - jaka ładna nazwa :) Ta była bardzo malutka, bo Wiki mówi, że są to masywne gryzonie których waga dochodzi do 65 kg ?
Co do wodospadów, to obie strony są przepiękne, czy to w słońcu, czy w deszczu :) Pozdrawiam serdecznie

migot użytkownik migot(wpisów:305) dodano 15.04.2015 23:20

Wodospadów nigdy dość - ja sama nie mogę się zdecydować, czy argentyńska czy brazylijska strona bardziej przypadła mi do gustu ;) Aura trochę deszczowa, ale tam i tak człowiek prędzej czy później zmoknie:)
Nie wiem czy zwierzątko na 44 to nie jest mała kapibara :)
Pozdrowienia!

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 30.03.2015 15:11

Skuza, Przemysławie bardzo Wam dziękuję za odwiedziny i miłe słowa :) Pozdrowienia serdeczne

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 29.03.2015 17:47

Obie galerie robią wrażenie,trudno mi wybrać która strona atrakcyjniejsza,bo ja bardzo lubię wodospady,nawet te najmniejsze:))

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5587) dodano 28.03.2015 22:46

Jakoś przeoczyłem tę "stronę", ale prawie tydzień żyłem bez internetu. I choć to trochę dziwne, jednak żyję - więc nadrabiam.
A "strony", to mnie tam podobają się obie i każda z każdej strony...;)
Pozdrawiam serdecznie!

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 26.03.2015 20:43

Irolek, Globtrotter dzięki :))) Ja skłaniam się na stronę argentyńską, ale wodospady po obydwóch stronach tworzą jedna cudowną całość :) Pozdrawiam

globtrotter użytkownik globtrotter(wpisów:56) dodano 25.03.2015 19:18

strona argentynska jak dla mnie zdecydowanie ciekawsza ma sie wodospady na wyciegniecie ręki obie galerie bardzo dobre pozdrawiam

irolek użytkownik irolek(wpisów:1005) dodano 24.03.2015 23:48

...sam juz nie wiem z ktorej strony wodospady zrobily na mnie wieksze wrazenie ...
Piekna galeria ...
POZDRAWIAM

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 24.03.2015 21:02

ależ proszę i odpozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 24.03.2015 20:53

Baracuda77, Irena2005n dzięki za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie :)))

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 24.03.2015 18:10

Magdaleno, moje emocje dorównywały chyba siłom wodospadu i bywały dość skrajne :) Rozpacz, że spóźniliśmy się na samolot i padał deszcz i uniesienie, że mogę to przeżywać :))) A teraz ...wspomnienia :)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 24.03.2015 18:06

Rozmusiaki, dzięki za odwiedziny i pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 24.03.2015 16:19

Gabi, stąpałyśmy po tych samych pomostach, czego dowodem są zdjęcia 12, czy 15 :) Ja nie jechałam kolejką bo mieszkaliśmy w pobliżu tras spacerowych, nie przeszliśmy też całej górnej trasy, bo strasznie lało. Na dolnych trasach też mogło się coś zmienić, bo powódź spowodowała podobno osuwiska fot. 36-38.
Dzięki, że zajrzałaś i pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 24.03.2015 16:12

Wielkopolanko bardzo się cieszę, że Ci się podobało i pozdrawiam :)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 24.03.2015 16:10

Romana, często sobie powtarzam, żeby nie mówić NIGDY, bo kto wie ??? Ja też lubię oglądać i wiem, że jest wiele miejsc w których nie będę, a bardzo mi się podobają. Powiem Ci też, że im więcej odwiedzam różnych zakątków to coraz bardziej rośnie u mnie przekonanie, że niekoniecznie trzeba gnać na drugi koniec świata, żeby poczuć, że jest pięknie i że Polska jest dla mnie NAJPIEKNIEJSZA :) Pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 24.03.2015 15:57

Paweller75, widoki z górnej półki po tej stronie również występowały np. fot. 4 :))) Po górnych kładkach chodziliśmy sobie nad wodospadami, ale że były one dość blisko, to zdjęcia z tej perspektywy może wyszły mniej spektakularnie. Niemniej jednak cieszę się, że galeria przeszła Twój test wysokościowy i pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 24.03.2015 15:52

Lucy56 w podróżach często tak bywa, że jest inaczej niż sobie zaplanujemy, ale najważniejsze są te chwile zachwytu i uniesienia :) Pozdrawiam

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 23.03.2015 21:03

o rany...ale super...cud natury...

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 23.03.2015 13:36

Pięknie, bajecznie, bosko, nieziemsko.....można by tak wymieniać:) Jedna wielka baja:)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3629) dodano 22.03.2015 11:27

Największe wrażenie zrobiły na mnie zdjęcia, na których widać wodę tuż pod stopami.
6 - piękny kadr!
Zazdroszczę wrażeń:-)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4168) dodano 22.03.2015 11:03

Kolejna świetna wodospadowa odsłona !
Te hektolitry wody na fotografiach robią ogromne wrażenie,a co dopiero na żywo :)))
Super.Naprawdę super !

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 22.03.2015 10:17

Sona, obejrzałam obie części. Ja się tylko zastanawiam czy ja jakaś inną trasę robiłam, bo my po stronie argentyńskiej jechaliśmy kolejką, a potem szliśmy i szliśmy pomostami, aż się człowiekowi gorąco ze strachu aż do punktu końcowego. Zobacz na mojej Argentynie, zdjęcie nr 44 i 48. To teraz nie wiem, ale Twoje zdjęcia też poznaję. Też uważam, że to jedno z bardziej spektakularnych miejsc na świecie. Pięknie pokazałaś to miejsce i świetnie opisałaś, słyszę huk, czuję wilgoć i upał,

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1723) dodano 22.03.2015 09:15

Niesamowity spacer w otoczeniu fantastycznego wododospadu ! flora i fauna cudowna w tej galerii !
bardzo bardzo podobało się! gratuluję i pozdrawiam:)

romana użytkownik romana(wpisów:5194) dodano 22.03.2015 08:30

Wiele razy oglądałam już ten wodospad, ale niezmiennie za każdym razem robi na mnie wielkie wrażenie. Tym razem też. Obawiam się, że na żywo nigdy go nie zobaczę :(
Dlatego zawsze z przyjemnością oglądam czyjeś relacje. Obydwie części bardzo mi się podobały, chociaż ta galeria jednak trochę bardziej :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 21.03.2015 23:34

Druga odsłona również ciekawa, co pierwsza ..., mimo, że widoków z góry tu już zdecydowanie mniej:))) W każdym razie takie miejsca ogląda się z dużą przyjemnością, te hektolitry spadającej wody z bliska również robią wrażenie, jest moc:)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2523) dodano 20.03.2015 22:17

Sona -dora z W.Kanionem mialam podobnie😁. Chce tam wrocic. A bedac-nad Niagara nie moglismy podplynac, bo nie ten czas...I statki nie plywaly.Czekam na dalsze galerie.

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 20.03.2015 21:47

Klavertjevier, rzeczywiście Iguazu z góry ciekawie wyglądają , można zobaczyć je wszystkie na raz. Dziękuję Ci za miłe słowa :))) i pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 20.03.2015 21:43

Podrozninka, nie narzekaj bo Iguazu leżą również na granicy z Paragwajem. Może okazać się, że jeszcze natchnienia dostanę i powstanie kolejna galeria. Oczywiście jest to groźba :) Dla mnie numerem jeden jest Wielki Kanion Klorado, gdy pierwszy raz go zobaczyłam nie mogłam przestać krzyczeć z zachwytu. Na Iguazu też krzyczałam, ale nic nie było słychać :) Dzięki i dobrej nocy

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 20.03.2015 21:24

Twoja galeria pięknie oddaje klimat tego żywiołu, który rzeczywiście po stronie argentyńskiej jest na wyciągnięcie ręki. Mi jednak poprzednia galeria bardziej przypadła do gustu. Pewnie dlatego, że widoki z góry były dla mnie nowością.
Cudne miejsce, piękna galeria!

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 20.03.2015 21:24

Andred, w takich warunkach konieczny jest worek foliowy na aparat, którego oczywiście nie miałam :) Później wypróbowałam ten sposób i bardzo dobrze się sprawdza. Wszyscy łącznie z aparatami poczuliśmy wodę wszystkimi zmysłami i dobrze, bo są fajne wspomnienia :) Dziękuję i pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 20.03.2015 21:19

Foto-jaro, prawdaaa że ładniej, dziękuję i pozdrawiam :)))

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 20.03.2015 21:15

Lucy56 wody było jeszcze więcej, bo w lesie deszczowym rozpętała się ulewa :) Prawdopodobnie bliskość wodospadów sprawia, że nie widać tak dobrze ich potęgi.
Dziękuję Ci za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 20.03.2015 21:03

Achernar-51, teraz żałuję, że zrezygnowałam z tego rejsu ;) Zdjęcia pod Niagarą które widziałam wyglądają bardzo spektakularnie, miałeś mega przeżycie :)))

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 20.03.2015 20:49

Terezo dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 20.03.2015 20:48

Kordula mnie tez strona argentyńska bardziej przypadła do gustu :) ta piękna przyroda i wodospady na wyciągnięcie ręki. Nad głowami latały nam małpy, ale gdy jest słońce, to podobno jest tam mnóstwo motyli :) Dziękuję Ci za miłe słowa i pozdrawiam

podrozninka użytkownik podrozninka(wpisów:868) - Użytkownik usunięty. dodano 20.03.2015 20:12

Wyrażam głębokie ubolewanie, że wodospady te nie występują jeszcze w Paragwaju, Urugwaju, Ekwadorze, Boliwii, Peru, Kolumbii, Chile, Wenezueli i paru innych miejscach. Bo jak na mój gust dwie galerie to wciąż mało. Zdecydowanie mało! Kiedyś Irolek zrobił swoje TOP 50 umieszczając Iguazu na pierwszym miejscu. Niewykluczone, że gdybym to cudo zobaczył i usłyszał miałbym identyczne zdanie. Superowa galeria. Hej

andred użytkownik andred(wpisów:4578) dodano 20.03.2015 18:04

Sesja fotograficzna w takich warunkach to duże wyzwanie dla aparatów foto,,,,chyba, że ma się wodoodporne.
Dobrze, że Twój aparat wytrzymał i dzięki temu mamy taką super relację. Faktycznie trzeba trochę zmoknąć, żeby poczuć ten wodospad, ale zdjęcia też nieźle oddają klimat miejsca.

foto-jaro użytkownik foto-jaro(wpisów:186) dodano 20.03.2015 18:03

Z tej strony ładniej.
Zazdroszczę...
Już mówiłem? Nie szkodzi - powtórzę :)
Gratuluję zdjęć - wspaniała pamiątka!

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2523) dodano 20.03.2015 17:14

Znowu piekna galeria, chociaz mniej wody sie wylewa 😉. Pozdrawiam serdecznie.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4637) dodano 20.03.2015 16:18

Podzielam opinie przedmówczyń. Wspaniałe miejsce. Szkoda, że nie zdecydowałaś się na ten rejs, bo tak bliskie spotkanie z masą spadającej wody wywiera wielkie wrażenie. Miałem okazję doświadczyć tego u stóp kaskad amerykańskich nad Niagarą. Tutaj pewnie byłoby to jeszcze większe przeżycie, jako że i wodospady są potężniejsze. Pozdrawiam. :)

tereza użytkownik tereza(wpisów:3749) dodano 20.03.2015 13:58

Cudowne miejsce.Pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 20.03.2015 13:41

Obejrzalam obie galerie z wodospadow. Ta bardziej mi sie podoba.
Wodospady po stronie argentynskiej dla mnie piekniejsze, dziewicze, utopione w zieleni, w dziewiczym lesie.
Piekne miejsce, mam je na swojej liscie.