Widzicie tą maleńką czerwoną kropkę na niebie ? spowodowała moje szybsze bicie serca, bo okazało się, że czynne są kolejki, którymi można wjechać na dolomickie szczyty. W czerwcu na przełomie sezonów kolejki bywają nieczynne, ale miałam jednego pewniaka. Podobno zawsze można wjechać na najwyższy szczyt Dolomitów - Marmoladę (3342 m). Zapamiętałam sobie to miejsce, bo stacja, jak się później okazało na Piccolo Lagazuoi, wyglądała imponująco na tym szczycie. Moje rozczarowanie było wielkie, gdy po ok. dwóch godzinach jazdy z Misuriny dotarliśmy do miejscowości Malga Ciapela (1450 m n.p.m.) gdzie startuje kolejka linowa na Marmoladę. Okazała się nieczynna :( Niestety trzeba sprawdzać najnowsze rozkłady jazdy, ponieważ zdarza się, że kolejka powinna jeździć, a tak nie jest i odwrotnie. Wróciliśmy na Przełęcz Falzarego, jak widać dużo tu się dzieje. Passo Falzarego jest jedną z najważniejszych przełęczy komunikacyjnych w Dolomitach. Przebiega tędy słynna dolomicka droga SR48 - Grande Strada delle Dolomiti. Passo Falzarego znalazła się kilkakrotnie na trasie słynnego wyścigu Giro d'Italia. Przebiega też tędy trasa wyścigu Maratona des Dolomites przez siedem
 dolomickich przełęczy. Nie bardzo wiedzieliśmy co i jak, ale postanowiliśmy wjechać na górę :)
Kościółek na Passo Falzarego Przy ścianie Piccolo Lagazuoi wagoniki kolejki gondolowej wyglądają jak zabawki. Szczyt od południa wznosi się stromą postrzępioną żlebami ścianą 650m ponad przełęcz, natomiast podobno od północy prowadzi na Lagazuoi łagodne podejście. Bardzo charakterystyczne dla Dolomitów jest to, że wygląd szczytów zmienia się wraz ze zmianą perspektywy. Jesteśmy coraz wyżej i możemy podziwiać Passo Falzarego w całej okazałości W zimie na zboczach Lagazuoi można jeździć na nartach. Są tu trasy o różnym stopniu trudności. Latem można korzystać z pieszych szlaków. Zastanawiam się jakim cudem niektóre z drzew utrzymują równowagę rosnąc w takim miejscu
Zbliżamy się do górnej stacji kolejki, która znajduje się nieco poniżej niższego wierzchołka Lagazuoi No i jesteśmy na górze na wysokości ponad 2700 m Podchodzimy do schroniska Lagazuoi Widoki ze szczytu są bardzo rozległe, w dole widać nitkę drogi dolomickiej Przy schronisku Lagazuoi jest dużym taras z widokami, które przysłowiowo zapierają dech :) Widok na masyw Fanes po lewej oraz Tofany po prawej
Cresta di Fanes, oznacza długą grań skalną o kształcie grzebienia koguta. Z Lagazuoi można podziwiać wiele dolomickich szczytów Kilkanaście kilometrów w linii prostej na południowy zachód leży Królowa Dolomitów Marmolada, na którą mieliśmy wjechać, a się nie udało. Wyciąg na Marmoladę był czynny dopiero od 28 czerwca. Inspirująca nazwa masywu - Marmolada pochodzi z języka ladyńskiego, w którym oznacza błyszcząca, co związane jest z leżącym na szczycie lodowcem Ghiacciaio della Marmolada. W dolinach już wiosna na całego Ale na takich wysokościach w czerwcu jest jeszcze sporo śniegu
Delektujemy się dolomickimi widokami popijając spokojnie pyszne cappuccino na wysokości prawie 3000 m Z głową w chmurach/górach... Postrzępiona grań Croda da Lago. W oddali widać, że można stąd w łatwy sposób zdobyć kolejny szczyt Ciekawostką jest, że Lagazuoi jest dwuwierzchołkowy: Grande Lagazuoi, 2835 m i Piccolo Lagazuoi, 2778 m), na który wjechaliśmy
Ruszamy na bardzo przyjemny spacer Dla każdego coś miłego, ponieważ my sobie tu spacerujemy,... ...a dla wspinaczy są tu podobno różnorodne i ciekawe ferraty Idziemy częściowo po śniegu, mimo, że to czerwiec Pogoda nam dopisała, słoneczko, brzęczące obłoczki, brak wiatru. Nie odczuwa się, że jesteśmy na wysokości prawie 3000 m Podziwiamy widoki
Wspaniały masyw Tofane. Na szczyt Tofana de Rozes (3225m) prowadzi podobno jedna z najpiękniejszych ferrat w całych Dolomitach Z masywem Tofan sąsiaduje masyw Fanes Lagazuoi znajduje się na południowym krańcu masywu Fanes Doszliśmy do widocznej na poprzednim zdjęciu krawędzi Wyczytałam, że jeden z największych XX-wiecznych architektów Le Corbusier, stwierdził, że Dolomity to najpiękniejsza budowla na świecie :) Podzielam zachwyt Le Corbusiera ;)
Mocno też podziwiam wspinaczy... ...patrząc na te nagie surowe skały i baszty Mogę bez końca upajać się takimi widoczkami :) W Dolomitach mogłam na całego cieszyć się wysokogórskim luksusem. Zaplecze turystyczne jest tu imponująco zorganizowane. Można wjechać kolejkami na wiele szczytów bez problemów, kolejek do kas, tłumów turystów itp. Przynajmniej tak było pod koniec czerwca :) Nasz spacer był krótki, ale tak widokowy że nie zmieściłam wszystkich zdjęć w jednym albumie, czyli cdn :)

Dolomity - Szosa Dolomicka
Włochy - Lago Lagazuoi
1pix użytkownik herika odległość 4 km 1pix

ak użytkownik ak(wpisów:6259) dodano 08.06.2015 17:01

niesamowite pejzaże , cudo !

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 05.06.2015 20:09

Skuza, święta racja :))) to jest wersja LUX :)))

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 05.06.2015 18:52

Wiesz dlaczego lubię Dolomity,bo one jak z dołu tak z góry wyglądają cudownie:)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 04.06.2015 20:50

Klavertjevier, miło mi :) oczywiście będą następne, bo tych pięknych krajobrazów było tam tyle..:) Również pozdrowienia mocne przesyłam :)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 04.06.2015 11:31

Sona, to już kolejna Twoja galeria z Dolomitów, która smakuje na więcej... Piękne fotki cudownych, górskich krajobrazów.
Zdecydowanie jestem na TAK!
Pozdrowionka przesyłam.

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 31.05.2015 14:32

Baracuda77 bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

Przemysław nie ma co zazdrościć tylko zaplanować wypad np. do Misuriny nad cudowne jezioro, otoczone najpiękniejszymi szczytami. Dolomity to góry dla każdego, niekoniecznie trzeba się wspinać, żeby móc cieszyć się ich urokami :) Pozdrawiam serdecznie

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3570) dodano 30.05.2015 21:12

Nie mogę nic innego napisać, jak zwykle pięknie u Ciebie;)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6213) dodano 29.05.2015 23:12

No i co tu gadać: pięknie jest!
Eh! Jak ja zazdroszczę tym, co mogą łazić po górach...:((
Dobrze, że chociaż mogę popatrzeć na takie galerie, jak ta...:)
Serdecznie pozdrawiam!

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 28.05.2015 18:04

Pięknie dziękuję Wszystkim za odwiedziny :))) Mocne pozdrówki :)))

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4802) dodano 27.05.2015 21:58

Jest pięknie :DDD
Nawet bardzo !
Pozdrówki .

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7270) dodano 27.05.2015 21:44

Przepiękna galeria! Ale mnie rozmarzyłaś. Czuję się rozmymłana na maksa ;) cudne widoki, masz rację,że z tych zapierających :D
Pozdrówki :)
P.S.Czekam na jeszcze :)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1991) dodano 27.05.2015 14:12

Wspaniałe górskie widoki pokazałaś. Aż chce się oglądać.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:3070) dodano 27.05.2015 11:33

Nie dosc, ze gratis to mozna cieszyc oko w nieskonczonosc😀. Po prostu pieknie,no ale u Ciebie inaczej byc nie moze.😀. Pozdrawiam serdecznie.

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 27.05.2015 10:42

To dobrze, że będzie ciąg dalszy. Ja na takie widoki mogę patrzeć bez końca... i na dodatek pogodę mieliście super :)

mocar użytkownik mocar(wpisów:2766) dodano 27.05.2015 09:05

Cudowne górskie krajobrazy.

pozdrawiam.

maria37 użytkownik maria37(wpisów:194) dodano 26.05.2015 22:58

Piękna galeria.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5560) dodano 26.05.2015 22:55

Widoki przezacne. Myslę, że Le Corbusier miał sporo racji. Pozdrawiam. :)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 26.05.2015 22:29

Końcówka zawsze jest najlepsza :) Miło mi :) ale to jeszcze nie koniec :) Pozdrawiam serdecznie :)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5391) dodano 26.05.2015 22:13

Piękne widoki, zwłaszcza końcówka. 19-też świetna.
Duża przyjemność z oglądania.

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 26.05.2015 21:45

Paweller75, też tak kiedyś myślałam i powoli się to zmienia. W Dolomitach mieszkaliśmy u gospodarza i ten pobyt kojarzył mi się z jednym relaksującym słowem
" luuuuuuuuuuuuuz" plus przepiękne widoki, rześkie, czyste powietrze, którym można oddychać pełną piersią i cóż w życiu można chcieć więcej :) Serdeczności przesyłam :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7377) dodano 26.05.2015 21:35

Kiedyś napisałem, że na emeryturze zamieszkam gdzieś w Grecji albo w Hiszpanii ..., w każdym razie gdzieś, gdzie jest ciepło ..., ale teraz to zmieniam zdanie ..., zamieszkam w Dolomitach ..., po prostu jest tam cudnie i dla takich widoków na pewno warto tam zostać na dłużej, niż tylko parę dni ..., przezacna galeria:)