Trogir ..., spokojnie mógłby konkurować z Dubrovnikiem o miano najpiękniejszego miasta w całej Chorwacji ..., jak dla mnie jest to prawdziwa perełka Dalmacji. Wizytę w nim uważam za obowiązkową, a więc każdy kto planuje wycieczkę na południe Chorwacji powinien tutaj właśnie zajrzeć, choćby na parę godzin. Ja będąc w Breli nie wyobrażałem sobie, żeby tutaj nie przyjechać ..., odpuściłem sobie Split, czy nawet właśnie Dubrovnik, ale do Trogiru musiałem przyjechać:) Właściwie to wróciłem tu po dłuższej przerwie ..., 11 lat temu byłem tutaj w podróży poślubnej:) Miasto ponownie mnie zachwyciło, może nawet bardziej niż za pierwszym razem:))) Pierwszym punktem mojego zwiedzania była oczywiście wieża katedralna, z której widoki na miasto są rewelacyjne:)
Przy wejściu do katedry wita na lew ..., ja jednak od razu kieruję się ku schodom na wieżę:) Pierwsze widoki i już mi się podoba:) Wieża zegarowa z góry bardzo fajnie się prezentuje:) Także pałac Ćipiko moim zdaniem z góry lepiej wygląda niż z dołu:) A tak wnętrze wieży ..., patrzymy, co nas czeka przy wejściu na górę:) I jesteśmy już na samej górze ..., wieża zegarowa z loggią w całej okazałości:)
Jak powszechnie wiadomo, parę widoków na zarąbiste dachy w mojej galerii to oczywista oczywistość:))) Miasto z góry wygląda fenomenalnie ..., uwierzcie mi, ciężko było zejść mi z tej wieży:))) I jeszcze jedno looknięcie ..., gdzieś tam w oddali jest Split. I widok wnętrza wieży z góry w dół:) Rozpoczynamy spacerek po wąskich uliczkach ..., doszliśmy do jakiegoś podwórka, klimat by tam rewelka:) Facet strugał tam jakieś łódki, malował je, gdzieś z boku wisiało pranie, wszędzie było pełno kwiatów ..., idealne miejsce na rodzinne sesje fotograficzne, oczywiście z tego skorzystaliśmy:)
Idziemy dalej ..., tutaj widok na starówkę z mostu łączącego miasto z wyspą Ćiovo. Wracamy na starówkę ... ... jesteśmy na promenadzie, przy której po jednej stronie znajduje się szereg restauracji z ogródkami, a po drugiej marina, przy której cumują całkiem fajne łódki:) Promenadą kierujemy się w stronę Twierdzy Kamerlengo ..., drugi obowiązkowy punkt zwiedzania miasta:) Widok z niej na starówkę, promenadę i marinę robi niesamowite wrażenie:) W oddali wieża katedralna, na której wcześniej byliśmy:)
Promenada w całej okazałości:) I schodzimy ..., tutaj taki widoczek na alejkę palmową ..., bardzo fajnie to wygląda:) i jeszcze jedno looknięcie przez okienko ... i już nas nie ma:) Po drugiej stronie znajduje się hotel Medena, w którym byłem w podróży poślubnej:) A to twierdza Kamerlengo, na basztach której przed chwilą byliśmy. Dobra, teraz czas na ponowne zagubienie się w wąskich uliczkach miasta:)
Sklepów z pamiątkami nie brakuje:) Każdy turysta, jeśli będzie tylko chciał, to znajdzie tu coś dla siebie:) Być może się mylę, ale zaryzykuję stwierdzenie, że o ile Dubrovnik fajniej jest położony i z okolicznych gór robi większe wrażenie ..., o tyle Trogir samą starówkę ma dużo fajniejszą. Gdyby ktoś jednak miał inne zdanie, to jak najbardziej to rozumiem:) Wybrukowane uliczki rewelka ..., ach, czasami ciężko było cyknąć fotkę bez ludziów:) Ale co tam ..., jakoś dawałem radę ..., a rodzinne sesje fotograficzne tutaj to wręcz konieczność:)
Gdyby ktoś tu chciał przyjechać samochodem, to przed miastem przy magistrali znajdują się parkingi ..., raczej miejsca nie powinno braknąć. Cenowo za parking tragedii nie było, chociaż nie wiem jak ja to zrobiłem, ale jakimś cudem nic nie zapłaciłem:) Panowie machnęli ręką, żeby jechać dalej i pojechałem ..., bardzo mili ludzie:))) Więc tym bardziej miło będę wspominał pobyt w tym zacnym mieście:) A gdyby ktoś po dłuższym zwiedzaniu zgłodniał, to restauracji tu nie brakuje:) My wybraliśmy jakąś lawendową restauracyjkę ..., klimacik był tam zarąbisty:)
No ale tanio to chyba tam nie było, jednak trzeba było coś zjeść:) Znaczy się pizzę, bo dzieciaki bez niej to raczej by stąd nie wyszli:) Brama Morska ..., Trogir oczywiście wpisany jest na listę Unesco ..., co to oznacza, to nie muszę mówić:) Teraz po obejrzeniu galerii możecie zadać sobie pytanie ..., czy warto tu przyjechać? ..., ja mam nadzieję, że właśnie tu przyjedziecie ... ..., i tak jak ja, polubicie to miasto ..., widziane zarówno z dołu jak i z góry:) Wracamy na parking ...:) Fajnie, było Was gościć ..., pozdrawiam serdecznie:)

Most Maslenica
Chorwacja - Narodowy Park Paklenica
1pix użytkownik marioli odległość 22 km 1pix

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 15.08.2015 21:49

Dzięki Travis ..., pozdrawiam:)

travis użytkownik travis(wpisów:151) dodano 15.08.2015 21:41

piekna galeria,pozdrawiam

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 08.06.2015 22:58

Irena ..., dzięki za wizytę ..., pozdrawiam:)

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 05.06.2015 19:14

uroczo tam i też lubię takie klimay i pozdrawiam serdecznie

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 29.04.2015 23:39

Aga ..., jak przy dobrych wiatrach chcesz tam jeszcze w tym roku zajrzeć, to muszę się zebrać i stworzyć galerię z górnej półki ..., co prawda nie będzie tego tutaj tyle, co w Twojej cudnej Pradze, ale na pewno trochę więcej widoków niż w tej galerii zapodam:) A miasto jest rewelka ..., także bardzo polecam:)))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 29.04.2015 23:33

Nola ..., no to proponuję zacząć zwiedzanie od Częstochowy, potem może być Kraków i krótka wizyta w Zakopcu (tutaj fajna sesja zdjęciowa np. na Kasprowym) i tak dalej aż do Serbii ..., w końcu to podróż poślubna, więc jak szaleć to szaleć:)))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 29.04.2015 13:52

Nie będzie czasu na Chorwację tym razem, bo lecimy przez Serbię i Macedonię;) Pewnie nawet po drodze zahaczymy o Częstochowę, bo babcia moja mieszka w pobliżu;)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 28.04.2015 21:49

Nola ..., jeśli Czarnogóra, no to po drodze masz Chorwację i Trogir oczywiście ..., więc nic straconego:) Samochodem powiadasz ..., no, z Gdańska to trochę kawałek, ale dacie radę:)))
Pozdrówki:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 28.04.2015 21:39

Klavert ..., tak, to miasto na tej liście powinno się koniecznie znaleźć ... innej możliwości nie widzę;)
W pobliżu Trogiru można też fajnie wypocząć ..., a więc długo się nie zastanawiaj:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 28.04.2015 21:35

Glockerka ..., miło, że zajrzałaś ..., Ty byłaś w przedślubnej, ja kiedyś w poślubnej ..., a wniosek z tego taki, że nieważne jaka podróż, do Trogiru zawsze warto jechać:)))

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 28.04.2015 10:43

Bardzo urocze miasteczko i świetnie zaprezentowane;) Oczywista oczywistość, że widoki z góry są pierwsza klasa;) Zakręciłeś mnie tym miejscem-muszę tam być, może przy dobrych wiatrach nawet w tym roku ;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 28.04.2015 10:30

No właśnie Paweł ktoś się napewno do kogoś uśmiechał:)
Na Chorwację przyjdzie jeszcze kiedyś ponownie pora, a w podróż poślubną też Bałkany, ale głównie Albania i Czarnogóra, choć nie wiem jak my się tam dotelepiemy z Gdańska samochodem;)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 28.04.2015 09:57

Paweller, fajnie zaprezentowałeś miasto. Trogir wpisuję na listę "muszę tam być".
Zachęcająca prezentacja a jeżeli dodamy do tego śródziemnomorski klimat to wymarzony kierunek na wakacje już jest.

glockerka użytkownik glockerka(wpisów:726) dodano 27.04.2015 21:32

Powspominałam sobie...:-) Byłam tam co prawda na podróży przedślubnej, ale Trogir niezmiennie piękny.
Miło się oglądało. Pozdrawiam!

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 27.04.2015 16:19

Nola ..., no ale w podróż poślubną możesz tam się wybrać, nic jeszcze straconego:)))
Niestety, to byli panowie i teraz dałaś mi do myślenia ..., bo cholera, być może to moja żona się do nich ładnie uśmiechała, a ja tego nie zauważyłem ...:)))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 27.04.2015 16:14

Marcin ..., dzięki za wizytę ..., pozdrawiam:)

Dzięki Magda ..., fajnie, że się podobało:) Trogir z góry wygląda fantastycznie, być może stworzę taką galerię, to widoków będzie trochę więcej:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 27.04.2015 15:41

Fajna galeria:) Ja też kiedyś byłam w Trogirze, choć nie w podróży poślubnej;) ale na twierdzę nie dotarłam, a szkoda, bo widoki z niej super, no i te wąskie uliczki...:) Pewnie jakaś pani Cię puszczała z tego parkingu, to nie skasowała, jak się do niej uśmiechałeś;)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1765) dodano 27.04.2015 15:33

Malownicze miasto.

tama użytkownik tama(wpisów:2963) dodano 27.04.2015 07:30

Bardzo sympatyczne miejsce i na pewno warto oglądać je z góry. Pomarańczowy dach, jasny budynek i kolor wody, minimalistycznie i przyjemnie.
Ładnie pokazane Paweł, pozdrawiam :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 21:10

Przemysław ..., no wcale się nie dziwię ..., ja tam na szczęście jestem tradycjonalistą ..., cash to cash:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 21:07

Maria ..., no to bardzo się cieszę ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 21:04

Dzięki Patryk ..., tak się właśnie zastanawiam, czy nie zapodać jeszcze jednej galerii z Trogiru ..., takiej właśnie z wyższej perspektywy. Jak będzie natchnienie, to coś się stworzy:)))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 21:01

Woja ..., no to widać, że nie tylko mnie Chorwacja oczarowała:)
Fajnie, że jedziesz ..., i pamiętaj, to szczytowanie koniecznie trzeba nadrobić:)))

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5470) dodano 26.04.2015 20:32

Paweł,
ja tam miałem trochę większy "peszek": bankomat, głupia maszyna, kartę mi łyknął...
Ten w uliczce na 10-tej, stojąc plecami do wejścia na wieżę.
Ty wiesz, jaki ja stress przeżyłem!?

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 20:05

Lucy ..., o jak fajnie, że tam pojedziesz ..., mam nadzieję, że tych wież nie ominiesz i parę widoczków później zapodasz:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 19:52

Ela ..., chyba dobrze to określiłaś, wycacane jak nie wiem co:) Wydaje się, że wszystko tu jest doprowadzone do perfekcji, a nawet jak nie jest to i tak ma się wrażenie, że tak ma właśnie być:)

maria37 użytkownik maria37(wpisów:189) dodano 26.04.2015 19:48

Powróciły wspomnienia :) Pozdrawiam

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 19:02

Achernar-51 ..., dobrze mówisz ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 19:01

Przemysław ..., no taką atrakcję to trzeba nadrobić, i nie chodzi o to czy o tamto, ale o zasadę ..., z góry wszystko lepiej widać:))) A swoją drogą wieża w remoncie to trochę peszek ..., ja mam nadzieję, że tak nie trafię i wszystkie będą dla mnie otwarte:)))

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4685) dodano 26.04.2015 18:48

Pięknie się prezentuje Trogir w Twojej galerii. Faktycznie to perełka Dalmacji. Mnie też się tam bardzo podobało i jest to jedno z miejsc, gdzie chciałbym wrócić, choćby dla tych górnych widoków.

woja użytkownik woja(wpisów:510) dodano 26.04.2015 18:25

Skoro piszesz, że wizyta obowiązkowa, to jadę:-)
A tak na serio, to Trogir, oczywiście, był w planie. Dla nas będzie to także sentymentalna podróż - wiele lat temu byliśmy tu na pierwszych "zagranicznych" rodzinnych wakacjach i zakochaliśmy się w Chorwacji. A teraz jedziemy ponownie w tym samym składzie (a nawet nieco powiększonym:-) i już wszyscy nie możemy się doczekać!
Na wieży nie byłem, ale to nadrobię:-)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5269) dodano 26.04.2015 18:04

Hahah, to dobre:)))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 17:56

Sona ..., ja zawsze mówię, że dla takich chwil warto zwiedzać świat, warto nią żyć i jak najbardziej się nią cieszyć ...:) Moja chwila w Trogirze była podczas tego wyjazdu do Chorwacji jedną z najfajniejszych, o ile nie najfajniejszą;) I takich właśnie chwil bym sobie życzył jak najwięcej ... i oczywiście każdemu innemu też:)
Cieszę się, że się podobało ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 17:42

Wielkopolanko ..., no to dla tych widoków trzeba właśnie wrócić do Chorwacji ..., innej opcji nie widzę:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 17:40

Rozmusiaki ..., wiem jak jest, bo byłem w każdym z tych miast ..., oczywiście w Splicie też można popatrzeć z góry, ale faktycznie, nie jest to aż takie halo jak Trogir czy Dubrovnik. Ta brukowana uliczka no była mega fajna ..., trochę musiałem się nakombinować, żeby zrobić jakąś sesję fotograficzną, bo jak nie ja komuś wchodziłem w kadr, to ktoś mi ..., ale w końcu się udało:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 17:36

Ula ..., ha, ha ..., widzisz jak to jest, ja będąc w górach myślę sobie, że tu pięknie jak w Ladakh u Korduli, a Ty myślisz o mnie wchodząc na jakieś wieże ...:))) Tak, na pewno by mi się tam spodobało i mam nadzieję, że też tam kiedyś dotrę:) Chorwacja oczarowała mnie za pierwszym razem prawie tak, jak moja żona podczas pierwszego spotkania ..., i prawdę mówiąc po 11 latach nic się nie zmieniło:)))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 17:27

Gabi ..., ta uliczka to cała właśnie restauracja, nazywa się Era, z chorwackiego Konoba Era ..., urządzona jest z takiego wąskiego podwórka, świetnie dopracowana stylistycznie ..., także jak wybierzesz się do Trogiru, to warto do niej zajrzeć:) Ja bym z tym kiedyś za bardzo nie zwlekał ..., tam naprawdę trzeba jechać:)))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 26.04.2015 17:17

Harmony ..., no mam taką nadzieję, że ta galeria niejednego zachęci do odwiedzenia tego miasteczka, bo jest ono naprawdę fajne i jadąc do Dalmacji byłoby dużą stratą tam nie zajrzeć ...:)
Dzięki za wizytę ..., pozdrawiam;)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2396) dodano 26.04.2015 16:53

Widok z gory bezcenny i miasto pelne uroku. W czerwcu bede mogla zobaczyc.Pozdrawiam.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6918) dodano 26.04.2015 16:31

Wycacane miasteczko :)). Baardzo urocze. Ten wyślizgany bruk z poziomu żaby - rewelacyjny :))) , no i oczywiście widoki odgórne :)). pozdrówki:)))

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4422) dodano 26.04.2015 16:04

Śliczna miejscowość. Pozdrawiam. :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5470) dodano 26.04.2015 12:11

Zobaczywszy zdjęcie tytułowe pomyślałem, jakaś dziwna magia jest w Trogirze, a emanacją jej, jest... rower!
Bo i ja w jednej z moich "wczesnych" galerii na OS, poświęconej Trogirowi, także umieściłem rower...;)
Niestety, nie wszedłem na wieżę, choć miałem ochotę, mimo, że jeszcze wtedy nie znałem Pawłowego przykazania - "widzisz wieżę, wejdź na nią, a zobaczysz jeszcze więcej"...;) Coś tam właśnie remontowali i nie puszczali. Ale jeśli będę jeszcze kiedyś w Trogirze, a warto tam być - nadrobię...;)
Serdecznie pozdrawiam!

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2084) dodano 26.04.2015 10:44

Z wielką przyjemnością wróciłam do Trogiru, bardzo ładnie , klimatycznie zaprezentowałeś miasto,:) Trogir to dla mnie też bardzo ważne miejsce, ponieważ jest to miasto Kairosa - greckiego bożka czasu, szczęśliwego momentu, czy też szczęśliwego zbiegu okoliczności. Wierzę, że w życiu ważne są chwile. Dlatego Kairos jest moim ulubieńcem :) Jego niepozorną podobiznę widać na fot. 32, a oryginał płaskorzeźby można zobaczyć w muzeum przy Klasztorze Św. Mikołaja.

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1677) dodano 26.04.2015 10:30

Piękna galeria! najbardziej zuroczyły mnie widoki z Twierdzy! nie byłam tam ale wiem co jeszcze muszę zobaczyć!
pozdrawiam serdecznie:)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4130) dodano 26.04.2015 10:19

Dubrovnik to może nie koniecznie,ale że sobie Split podarowałeś to bardzo dobrze,bo tam niewiele jest do zaoferowania.
Trogir faktycznie urocze miasteczko i oprócz widoków z górnej półki to urzekło mnie jeszcze 35 i 36 :))
Pozdrawiam serdecznie !

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5269) dodano 26.04.2015 09:28

Pawel, nie dziwie sie , ze teraz , po latach Ci bardziej podobal. Wtedy te 11 kat temu podobala Ci sie najbardziej na swiecie Twoja ukochana. A tak serio, piekne jest to miasteczko, oddales klimat w 100 % . Bardzo mi sie podobalo, jak zawsze zreszta.
Musze Ci sie przyznac, ze ostatnia podroz po Portugalii uplynela nam pod znakiem schodow, w kazdym miescie o ile to bylo mozliwe wchodzilismy na wieze. Zawsze stojac na wysokosciach myslalam sobie, ze podobalo by sie tu pawellerowi. Pozdrawiam :))

gabi użytkownik gabi(wpisów:2385) dodano 26.04.2015 09:13

Paweł, nie znam ani Dubrownika ani Splitu ani tego miasta. To co pokazałeś jest po prostu przepiękne. Śliczne, starannie wyselekcjonowane zdjęcia, które wspaniale oddają klimat. Starówka mega klimatyczna. Jest tak dużo ciekawych zdjęć, ze trudno mi wymienić wszystkie. Najbardziej podoba mi się 43. Fiolet w połączeniu z urokiem tej uliczki zniewala. Piękna prezentacja, mam nadzieję zobaczyć to kiedyś,

harmony użytkownik harmony(wpisów:2539) dodano 26.04.2015 08:05

Miasto zaiste piękne i warte zwiedzenia. Twoja prezentacja świetnie do tego zachęca. Jest różnorodnie, widoki z każdego poziomu. Wiele ciekawych klimatycznych kadrów. Widzę, że palmy przy promenadzie urosły :)