Podróż planowaliśmy zrealizować już w marcu, jednak z obaw przed śniegiem i minusowymi temperaturami postanowiliśmy wybrać się pod koniec kwietnia.

bilety na loty WizzAir zakupiliśmy ok 1,5 mies. wcześniej za promocyjną cenę, która na jednego wyniosła ok. 130 zł w dwie strony. Plan był taki:
dolatujemy ok 18:30, łapiemy stopa z lotniska do Staenger, potem na prom do Tau i raczej nie starczy już czasu żeby dotrzeć w okolice Preikestolen, więc poszukamy miejscóki do rozbicia namiotu. Łapanie stopa z lotniska zakończyło się pełnym sukcesem- 4, czy 5 samochód zatrzymał się i kierowca powiedział, że bez problemu podwiezie nas do Staenger, jednak tego, że dojedziemy aż do samego portu się nawet nie spodziewaliśmy.

Kierowca miał ok.27 lat, pracuje jako pracownik socjalny pomagający nigeryjskim prostytutkom wyczerpanym fizycznie i psychicznie. Nie znał żadnego sławnego Polaka, a na pytanie czy gdyby mógł mieszkać gdziekolwiek indziej to gdzie by to było, odpowiedział, że podobają mu się Stany Zjednoczone, jednak jest przerażony działaniami tamtejszej policji, która wg niego szuka pretekstu by straszyć bronią. Mieliśmy prom za 10 min i z godzinę i 10 min nast., więc czas wykorzystaliśmy na małą rundkę po Stavanger.

Plac niedaleko portu i Muzeum olejnictwa//olejarstwa. Nie od dziś wiadomo, że Norwegia jest głównym potentatem na rynku paliwowym w Europie, a Stavenger jest miastem najlepiej do tego przygotowanym- położenie blisko M.Północnego
Samochód z pierwszego planu Tesla- auto napędzane energią elektryczną- w Polsce nigdy takiego nie widziałem, natomiast w Norwegii są dość popularne Po pewnym czasie miałem wrażenie, że każdy bus, samochód dostawczy przeznaczony do branży budowlanej jest kierowany przez Polaka.
Ceny w Norweskich sklepach są koszmarnie wysokie- o czym dobitnie przekonaliśmy się w późniejszych dniach- chleb 4/5 zł, kiełbasa 0,6 kg w stylu naszej żywieckiej 50 zł, woda 0,5l 12 zł, energy drink 10zł, piwo- najtańszy sikacz- 13 zł, najtańsze fajki 104 NOK, czyli ok. 50 zł paczka Zatem, jeśli ktoś nie wie co zrobić z wypłatą zarobioną w Polsce, bardzo szybko może się z nią pożegnać w Norwegii. Kolejny polski akcent, a teraz wracamy do portu na prom - kierunek Tau, by dostać się jak najszybciej na Preikestolen, a później Kjeragbolten

Stavanger - katedra cz. VI
1pix użytkownik jo_ta odległość 1 km 1pix
Stavanger cz. I

oli użytkownik oli(wpisów:144) dodano 04.05.2015 15:12

Tak na prawdę wcześniej się nią mało interesowałem, bo na naszym rynku jej właściwie nie ma, ale w Norwegii jest jednak często spotykana ;)

arla użytkownik arla(wpisów:284) dodano 03.05.2015 18:30

Jak zobaczyłam pierwszy raz Teslę też ją obfotografowałam ... dla męża, który siedział w domu i pilnował dzieci ;) Było to w Norheimsund.