Do Hallstatt wchodzimy, tak... dokładnie wchodzimy, a nie wjeżdżamy. Tam ruch dla samochodów jest zamknięty, oczywiście za wyjątkiem mieszkańców. Tak więc do miasteczka wchodzimy od wschodniej strony, czyli najpierw wyjeżdżamy widocznymi tunelami i parkujemy na jednym z pobliskich dwóch parkingów.  Na początku spacerek wiedzie obok biura informacji turystycznej i dalej między domkami przyklejonymi do zbocza Domki jak to w Austrii urokliwe Troszkę mało kwiatów na oknach, ale to może z powodu przybycia do Hallstatt dość wczesną wiosną i jeszcze nie zasadzili :-) domki urokliwe, ale powiem szczerze, że nie mają wszystkie jednolitego stylu jest trochę zamieszania w ich konstrukcjach, ale z pewnością wszystkie są stare :-)
drewienko umią sobie poukładać po kilkunastu metrach domki pozostają już tylko po lewej stronie, a po prawie ukazuje się już piękne i czyste jezioro Teraz zwrot w tył i widzimi sąsiadującą z Hallstatt małą miejscowość Lahn zagęszczenie domków się zwiększa wchodzimy na charakterystyczny cypel, na którym znajduje się większa część miasta, czyli jego centrum O! wąska uliczka i już widzimy charakterystyczną wieżę kościoła ewangelickiego
przed kościołem odsłania nam się mały, urokliwy ryneczek w kształcie trójkąta Jest tu jeden droższy hotel, w którym 95% gości do Chińczycy Na ryneczku była mała kawka, po czym ruszyliśmy w jedną z bocznych uliczek odsunęliśmy się troszkę od rynku ale po zatoczeniu małego łuku zobaczyliśmy go z powrotem i znów centralny punkt rynku w Hallstatt - pomnik Św. Trójcy
OK, kierujemy się do kościoła ewangelickiego oczywiście bez problemu można tu wejść, bo obiekt otwarty jest dla turystów przez cały dzień idziemy dalej w kierunku przystani statków i łodzi drugą część spaceru chcieliśmy spędzić na wodzie z przystani pięknie widać, naprawdę woda z tymi kolorowymi domkami urokliwie wygląda zdecydowaliśmy się jeszcze przejść dalej do miejsca, z którego wykonywane są fotografie, a w zasadzie jeden kadr charakterystyczny dla Hallstatt
mijamy domki będące tutaj już pensjonatami dla turystów. Żałuję, że tu nie wynajęliśmy kwatery jeszcze kilka kroków i jesteśmy. To właśnie stąd wykonuje się jeden charakterystyczny kadr widoczny na większości materiałach reklamujących miasteczko. Ja oczywiście też musiałem wycykać kilka niemal takich samych kadrów, również tych na dłuższym czasie :-) No, ale ok. Czas wracać do przystani, bo z wody ponoć również pięknie widać miasteczko. Już stoję przy łódce i oddaję się urokowi spokojnej wody i odbijających się w niej kolorowych domków
I zaczęło się, łódka spokojnie posuwa się po wodzie stąd można zobaczyć to, co trudno dostrzec z lądu każdemu polecam wypożyczyć łódkę jak już będzie w Hallstatt, choćby na godzinę woda, spokój, słońce i piękny krajobraz wprawiają w błogi nastrój tutaj widzimy oba znajdujące się w Hallstatt kościoły, ewangelicki i ten wyżej katolicki - ponoć najcenniejszy zabytek miasteczka O! jest i wodospad, który wpada prawie do centrum miasteczka
ech, jak fajnie godzinka szybko minęła i już z powrotem do brzegu teraz kierunek kościół katolicki i fantastycznie zlokalizowany cmentarz z kaplicą czaszek i już jesteśmy. Tu można z przyjemnością odpoczywać Oj i mamy kapliczkę z czaszkami zmarlych mieszkańców Hallsztatt. Ciężko mi się tu rozpisywać, ale więcej w tym temacie znajdziecie na blogu
Z cmentarza widok piękny stąd nie schodziliśmy do miasteczka tylko pobiegliśmy jeszcze wyżej, aż do wodospadu widocznego z wody. Znajduję się tu mała kładka widokowa, ale bez szału wracaliśmy już inną drogą, a w zasadzie wąskim chodnikiem wijącym się po zboczu między domkami do samego rynku. Stąd również pięknie widać miasteczko ech, miasteczko małe, więc i spacer krótki. Już latarnie zapalili, czas wracać. Hallstatt jest miasteczkiem, które bardziej zachwyca swoją lokalizacją. widoki z zewnątrz robią chyba większe wrażenie, niż wewnątrz. Wokół miasteczka znajdują się szczyty gór oraz miejsca i ścieżki, z których Hallstatt pokazuje swoje walory, z tego powodu przyjeżdżając tu zachęcam do joggingu po całej okolicy sąsiadującej z tą urokliwa miejscowością. Żegnamy sie widokiem z przeciwległego brzegu jeziora gdzie znajduje się miejscowość Obertraun.

Hallstatt
1pix użytkownik bartak odległość 2 km 1pix

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 15.06.2015 21:15

Miasteczko przecudnej urody.
Cała galeria na wysokim poziomie.

mariusz4735 użytkownik mariusz4735(wpisów:180) dodano 07.06.2015 01:04

w ten oto sposób Hallstatt wedruje na moją listę miejsc "do odwiedzenia" piękne miasteczko lubię takie klimaty tym bardziej, ze nie widać tłumów :) pozdrawiam

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 30.05.2015 21:08

Urocza miejscówka;)

gregy użytkownik gregy(wpisów:494) dodano 28.05.2015 20:03

Dzięki za miłem komenty :-). Anek wkoło Hallstatt jest sporo szlaków. Niestety myśmy byli na przełomie kwietnia i naja, więc na szlakach było sporo śniegu i szlaki były zamknięte. Nawet na 5 fingers, o których wspomina Paweł nie wpuszczali. Ale myśmy i tak tam doszli. Z tego będzie kiedyś kolejna relacja :-).

nata14 użytkownik nata14(wpisów:1092) dodano 27.05.2015 19:55

Miasteczko ,jak z dziecięcych,malowanych książeczek. Śliczne, kolorowe ,miluśie :)))

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1765) dodano 27.05.2015 14:06

Urocza miejscówka.

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 27.05.2015 10:30

Jakoś mi się to miasteczko kojarzy z Norwegią. Pewno to z powodu jego położenia, nad wodą i u stóp gór co w Norwegii jest bardzo popularnym połączeniem :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 26.05.2015 17:28

Znam to miasteczko i region i przyznam się do jednego, widoki tam nie rzuciły mnie na kolana, wolałam wyskoczyć w Wysokie Taury, pobuszować po okolicy i poszwendać się po ulicach Salzburga. Miło było sobie odświeżyć ciut już zapomniane widoki . Fotka 45 najbardziej mi się podoba. Pozdrawiam

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7072) dodano 26.05.2015 16:42

Bardzo fajowa miejscówka, muszę tam kiedyś skoczyć ..., a swoją drogą w pobliżu znajduje się five fingers, które również trzeba by kiedyś zobaczyć:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 26.05.2015 12:20

Pięknie położone miasteczko:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4407) dodano 25.05.2015 23:59

Faktycznie, perełka. Pozdrawiam. :)

maria37 użytkownik maria37(wpisów:189) dodano 25.05.2015 21:14

Urokliwa mieścina.

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:558) dodano 25.05.2015 20:35

piękne miasteczko i przepiękne zdjęcia, odbicia w wodzie i widoki gór super.