Po 12 godzinach jazdy w dotarliśmy do Povile Jest to nieduża, malowniczo położona osada rybacka, kilka kilometrów od znanego kurortu Novi Vinodolski. W końcu spełniły się moje marzenia o biwakowaniu nad Adriatykiem :) Kemping Punta Povile na którym nocowaliśmy, leży bezpośrednio przy morzu, w pobliżu Povile. Nad kempingiem przebiega droga, którą tu przyjechaliśmy. Wiedziałam o tym wcześniej, ale przyznam, że przeżyłam chwile grozy. Droga była właśnie remontowana, a wygląda to nieco inaczej niż w Polsce. Pomimo sobotniego popołudnia prace wrzały. Kurzawa i ryk maszyn spowodowały, że miałam ochotę zawrócić i pojechać na znany nam wcześniej Kemping Selce. Jednak po wstępnym rekonesansie straciłam głowę dla tego miejsca :) Przy takich widokach wszelkie niewygody tracą dla mnie znaczenie :) Przy niewielkiej recepcji Kempingu Punta Povile jest zabytkowy kościółek - Crkvica Sv. Magdaleny. prawdopodobnie z XVI w.
Dostałam poradę, żeby przy recepcji kierować się na prawą stronę kempingu, ponieważ tam jest spokojniej. Mijamy ładną prawdziwą plażę z białego żwirku Osłoniętą malowniczymi skałami Kamienistą plażę z pomocniczymi betonowymi wstawkami i schodami Cypel dla kamperów Rozciągają się tu najbardziej horyzontalne widoki
Tylko trzeba mieć kampera, bo w namiocie można byłoby się z powodzeniem usmażyć na słońcu :) W pozostałej części, kemping jest ładnie zalesiony. A to nasza miejscówka, z najważniejszym wakacyjnym atrybutem, czyli hamakiem z widokiem na morze :) To się nazywa mieć szczęście :) mieliśmy nawet osobiste zejście na plażę :) W pobliżu kempingu jest sklep spożywczy w którym można kupić m.in. świeże pieczywo i przynajmniej dwie konoby. Na zdjęciu Konoba Lucija do której postanowiliśmy iść na kolację. Woda w Adriatyku jest przezroczysta, ale zadziwiająco zimna. A jej kolor, no cóż... Obeszliśmy okolice i okazało się, że po drugiej stronie jest jeszcze jeden kemping, poza tym był tu pewnie za czasów komunistycznych ośrodek wypoczynkowy, ponieważ napotkaliśmy opuszczone bungalowy.
A tu morski kot, oczywiście jak zawsze tęsknię za Krysią :) Zapada zmierzch nad ta piękną krainą. Szkoda, że nie mogę powiedzieć, że milkną cykady, bo ich nie wiadomo czemu nie było ?! Słyszałam z opowieści, że niezwykle pięknie w tym miejscu wygląda księżyc w pełni.

Jest cicho, spokojnie, sielsko. Na kempingu jest niewielu turystów. Wygląda na to, że 15 czerwiec, to dopiero początki sezonu. Czas na kolację, kierując się odgłosami śpiewów dotarliśmy do Konoby Lucija. Zostaliśmy zaproszeni przez kelnera do stolika i ...okazało się, że jesteśmy jedynymi turystami. Trafiliśmy na imprezkę dla miejscowych, ktoś obchodził urodziny. Lokalny zespół przygrywał do kolacji, lało się wino i rakija.
Na przystawkę grillowane sardynki z chrupiącymi ogonkami, danie główne świeża rybka, którą sobie wybraliśmy...Do tego białe miejscowe wino, po którym grill mi wyszedł trochę krzywy :) ale mam wytłumaczenie, byłam upojona atmosferą :))) Szkoda, że nie widać, jak monstrualne były te dwie ryby robione na grillu, gdzie mieści się prosię. Z czasem śpiewać zaczęli goście, a później zaczęły się tańce. Byłam lekko zszokowana gdy jeden z gości z wielką kurtuazją poprosił mojego męża o pozwolenie na taniec ze mną :) To dopiero było przeżycie :) Niezapomniany wieczór, świetna zabawa, niepowtarzalna atmosfera płynąca z serca Chorwacji, takie autentyczne chwile związane z miejscem długo się pamięta Z kempingu rozciąga się ładny widok na Novi Vinodolski. Jedziemy zajrzeć do miasta, które swojego czasu było zaraz po Opatiji jednym z najbardziej popularnych miast turystycznych na wybrzeżu. Nowsza część miasta jest zadbana, w centrum znajduje się dość ładnie zagospodarowany deptak z kawiarenkami, sklepami, ale średnio mi się podobało. Zdecydowanie zabrakło mi charakterystycznego dla Chorwacji śródziemnomorskiego smaczku. Dlatego wypijamy pyszną kawę i kierujemy się w stronę wzgórza, do Starego Gradu. Wąskie uliczki z widokiem na Adriatyk, to jest to :) Wcale niełatwo trafić do centrum Starego Gradu Miejscowość Novi Vinodolski rozwinęła się ze starej twierdzy frankopańskiej, która stanowiła historyczne centrum księstwa Vinodolskiego, w którym jest przechowywany Kodeks Vinodolski  z 1288 roku, jeden z najstarszych kodeksów europejskich pisany głagolicą.
Uliczki stają się jeszcze węższe W końcu z plątaniny kabli wyłania się wieża kościoła

Trafiamy na plac z którego rozciąga się ładny widok na okolice Znajduje się tu Pałac Biskupi... ...i pochodzący prawdopodobnie z XIV w. kościół św. Filipa i św. Jakuba. Kościół był wielokrotnie przebudowywany, a jego 36-metrową wieżę widać prawie z każdego miejsca miasteczka Dopiero po powrocie do domu dowiedziałam się o projekcie Oczy Vinodolu, dzięki któremu powstało sześć punktów widokowych z których można podziwiać piękno tego regionu. Trzy punkty widokowe Gradina, Sviba i Kuk znajdują się w mieście Novi Vinodolski, natomiast Mahvica, Pridva i Slipica znajdują się na trasie o długości 65 kilometrów na terenie gminy Vinodolski.
Schodzimy jeszcze w okolice portu Łódki kołyszą się na Adriatyku, a powietrze zaczyna falować od gorąca Czas na błogie lenistwo :) Na punkty widokowe nie dotarłam, ale widoki z hamaka całkiem mi to zrekompensowały :) A to widok na wyspę Krk z naszej plaży Ładne zestawienie :)
Było tu mnóstwo maków, które rosły wśród skał Nie mogłam spać, bo poranki to była prawdziwa magia i ta cisza... Zresztą wieczory też Żal wyjeżdżać, mogłabym spędzić tu co najmniej tydzień, na totalnym lenistwie, podziwiając z hamaka te nieziemskie widoki Żegnamy Zatokę Kvarner pogrążoną w słonecznej mgle... ...czeka nas malownicza droga do Dubrownika

Klenovica
1pix użytkownik materatz odległość 3 km 1pix
Chorwacja - w drodze do Plitwickich
Pierwszy raz - Chorwacja
1pix użytkownik ogi odległość 12 km 1pix
W drodze nad Adriatyk : )  2012
1pix użytkownik aniol_z_agh odległość 12 km 1pix
Chorwacja - SENJ - wspomnienie lata...
1pix użytkownik tuptusia odległość 15 km 1pix
Krk-Croatia 2006
1pix użytkownik materatz odległość 16 km 1pix

irena2005n użytkownik irena2005n(wpisów:2941) dodano 21.06.2015 09:28

ależ do pięknego i romantycznego miejsca udało Ci się trafić...miło się z tobą zwiedzało...pozdrawiam serdecznie

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 15.06.2015 20:58

Śródziemnomorska galeria w sam raz na porę urlopów. Cudowne obrazki.
Chorwacja to piękny kraj, szkoda tylko, że robi się tam coraz ciaśniej.
Życze Tobie takiego słoneczka w Szkocji.

P.S. Kwaterka pod drzewkiem, pierwsza klasa.

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 15.06.2015 19:02

Paweller75 Wyspa Rab jest C U D O W N A i takich wakacji Ci życzę :) Pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 15.06.2015 17:35

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 15.06.2015 17:32

Martyna, śródziemnomorski to słowo klucz :) dzięki że wpadłaś :) Pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 15.06.2015 15:57

Skuza, morze i przyroda są/będą niezmienne piękne, ale niestety prawie nie ma już dziewiczej Chorwacji sprzed lat.. świat się zmienia :) Pozdrawiam :)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 15.06.2015 15:51

Michal1988, dzięki za komentarz :) Jakoś tak się złożyło, że nie byłam na Pagu, chociaż zawsze mnie ciekawiła ta wyspa. Pozdrawiam Kasia

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7214) dodano 14.06.2015 22:09

Ha ..., miło pooglądać takie obrazki ..., za kilka tygodni jadę właśnie do Cro na wyspę Rab, właśnie na totalne lenistwo, już się nie mogę doczekać:)

martyna użytkownik martyna(wpisów:940) dodano 14.06.2015 15:25

Chorwacja ... ma góry jak my, ma morze jak my, ma jeziora jak my i rzeki jak my, ma jednak klimat (śródziemnomorski), którego my nie mamy ;) Pozdrawiam,

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 14.06.2015 12:22

5,27,44,bardzo mi się podobają,Chorwacja tez , tylko życia mi zabraknie żeby tam wrócić,po 30 latach:)))))

michal1988 użytkownik michal1988(wpisów:909) dodano 12.06.2015 17:50

Galerie widzialem juz wczesniej, teraz tylko napisze cos od siebie :P
Tylko co tu skomentowac - Chorwacja jest tak pieknym krajem, ze kazdy znajdzie cos dla siebie :)
Piszesz, ze to byla przerwa w drodze do Dubrownika, wiec oczekuje tego niezwyklego miejsca wkrotce w Twojej galerii :)
W Chorwacji bylem tylko na Pagu i w Zadarze ale pora to wreszcie zmienic i odkryc pozostale miejsca :)

Pozdr
Michal

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 11.06.2015 19:19

Kordulo157 w moim "podróżniczym życiu" było bardzo podobnie tylko kilka lat później, a to był taki mały come back po dłuższej przerwie :) Podobnie jak Ty wspominam te czasy z przysłowiową "łezką w oku" Pozdrawiam Cię bardzo sedrecznie

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5730) dodano 11.06.2015 16:16

BYł taki okres w moim zyciu, ze co roku spedzałam tam wakacje, objechałam z namiotem prawie całą Chorwację. Pierwszy mój wyjazd był jak na rogatkach stały czołgi, a na Istrii w Puli na campingu było zero ludzi i zero w sklepach. Kilku makaroniarzy z Triestu i my. Super to były czasy:))) Tanio i pusto. Teraz jest drogo i tłoczno. Miło było powspominać:)) Ładna galeria:))POzdrawiam:))

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 10.06.2015 19:09

Bardzo dziękuję Panowie za odwiedziny i pozdrowienia przesyłam :)

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 10.06.2015 12:30

W Chorwacji byłem tylko w Dubrowniku i gdzieś tam po drodze, kiedyś się pewnie wybiorę, ale na pewno nie w sezonie. pozdrawiam

romario użytkownik romario(wpisów:247) dodano 10.06.2015 08:32

Czuje się zachęcony żeby w końcu tam pojechać.
Najbardziej podobał mi się morski kot 😊
Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne galerie z tej serii.

cipol użytkownik cipol(wpisów:160) dodano 10.06.2015 00:09

sliczne miejsce, piekne fotki, ciekawe i informujace opisy a kwatera na kamping i kolacja z lokalnymi to extra dodatki. Galeria bardzo mi sie podoba :) Pozdrawiam

ak użytkownik ak(wpisów:5923) dodano 09.06.2015 22:00

wspaniałe wypoczynkowe klimaciki , extra dedykacja wakacyjna :)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 09.06.2015 20:31

Lucy, to takie charakterystyczne dla Chorwacji obrazki które uwielbiam :) Troszkę obawiam się postępujących zmian, bo obecne władze postanowiły zrobić Chorwację desygnacją dla bogatych i ograniczyć napływ turystów. Podobno w sezonie w Chorwacji jest dwa razy więcej turystów niż mieszkańców, trochę to wszystko niepokojące w tym jednym z najpiękniejszych zakątków Europy. Pozdrawiam serdecznie

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2744) dodano 09.06.2015 20:22

Wcale nie dziwie sie, bo faktycznie jest czym oko nacieszyc 😊. Bardzo fajne biwakowanie.
Dziekuje pieknie za dedykacje i serdecznie pozdrawiam .