Kiedy minęliśmy Mt. Robson, najwyższy szczyt Kanady, od razu było jasne, że zaczynamy najpiękniejszy odcinek naszej kanadyjskiej podróży. Nie mogąc się doczekać kolejnego dnia, już po kolacji wyruszyliśmy na zwiedzanie dziewiczych terenów parku Jasper. W drodze do jeziora Malinge, mijaliśmy doliny porośnięte gęstymi lasami iglastymi, nad którymi wiernie czuwały ośnieżone szczyty pasma górskiego. Naszym pierwszym przystankiem było jezioro Medicine, które znane jest ze swego zmiennego poziomu wody. Jesienią jezioro zawiera mało wody, ale od wiosny, kiedy rzeka Maligne zasila zbiornik dużymi ilościami wód, poziom wody znacznie wzrasta. Woda z jeziora znika w porowate  wapienie i sączy się w podziemnych jaskiniach krasowych. To naturalne zjawisko jest jednym z największych podziemnych drenaży w Ameryce Północnej.
Wzdłuż drogi, można było cieszyć się pięknymi widokami. Po około 48 km dotarliśmy do celu, Lake Maligne to największe i najbardziej znane jezioro polodowcowe Gór Skalistych.
Jezioro o długości 22 km, położone jest na wysokości 1670 m n.p.m. i z trzech stron otoczone jest szczytami górskimi.

Podczas naszego pobytu, Maligne Lake, było jeszcze częściowo pokryte taflą lodu. Tak mniej więcej, od połowy czerwca, kiedy jezioro jest już zupełnie czyste, można wybrać się statkiem na rejs w kierunku małej wysepki Spirit Island, najbardziej pożądanej atrakcji turystycznej wszystkich odwiedzajacych Jasper P.N. Ze względu na wczesną porę przedsezonową, mogliśmy podziwiać jezioro Maligne w swej zimowej szacie.  Przez cały pobyt w Jasper, pogoda była wymarzona.
Już z rana, samotnie pokonywaliśmy drogę w kierunku dwóch jezior położonych u stóp Pyramid Mountain, wysokich na 2763 m.
Kiedy zatrzymaliśmy się przy Lake Patricia, zachwytom nie było końca... Mogłabym spędzić tu nawet pół dnia, wpatrując się w zupełnie gładką taflę wody, w której przeglądały się ośnieżone szczyty pasma Pyramid. Nieopodal Lake Patricia, leży kolejne piękne górskie jeziorko-Pyramid Lake, na którym możemy odwiedzić małą wysepkę. Tym oto mostem, przedostaniemy się na drugą stronę, gdzie powitają nas małe, rude zwierzątka z rodziny wiewiórkowatych. Panująca tu cisza to rozkosz dla ciała i duszy. (Trzeba być wcześnie rano, nim zaczną zjeżdżać się autokary napakowane turystami). Przy obu jeziorach istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu do surfingu lub łódki. Dla wszystkich spragnionych ''odgórnych'' widoków, polecam wjazd kolejką.
Jasper Tramway, tak nazywa się kolejka, przeniesie nas w ciągu 7 minut na szczyt The Whistler 2277 m n.p.m., gdzie przy pięknej pogodzie uda nam się zobaczyć pobliskie jeziora, lasy i ośnieżone szczyty. Dla spragnionych wędrówek górskich, jest możliwość wejścia na szczyt położony na wysokości 2470 m n.p.m., do którego prowadzi, wyraźnie oznakowana ścieżka. Pozostałym polecam, usiąść i rozkoszować się otaczającym nas krajobrazem, tak jak ten kowboy, który przez przypadek wszedł mi w kadr. Lake Edith i Lake Annette to dwa jeziorka górskie, gdzie fani słonecznych kąpieli, znajdą dla siebie kawałek piaszczystej plaży. Woda w jeziorach była tak zimna, że musiałabym należeć do klubu morsów, by dać się skusić na kąpiel. Opuszczamy miasteczko Jasper i udajemy się w kierunku Banff.
Ta droga należy do kategorii dróg widokowych. Przez cały czas będą nam towarzyszyć szare granity, wznoszące się nad doliną, po dnie której wije się szosa. Po drodze zatrzymujemy się w dobrze naznaczonych miejscach, aby móc podziwiać najważniejsze atrakcje...  Wodospad Athabasca, nad którym góruje dostojny Mt. Kerkeslin o wysokości 2955 m n.p.m. Wodospad nie jest największym w Górach Skalistych, ale rzeka wciska się z taką siłą przez wąski korytarz, że można tu zauważyć potężny, wirujący i pieniący się strumień. Wzdłuż kanionu prowadzą trasy widokowe.
... I znów jedziemy piękną drogą widokową Icefields Parkway. Około 10.000 lat temu, region ten pokryty był ogromnymi lodowcami które wyrzeźbiły szerokie doliny otoczone stromymi górami. W ostatnim stuleciu lodowce znacznie się ''cofnęły'', ale w pierwszych latach 20-tego wieku, obszar przez który prowadzi droga, pokryty był jeszcze lodem. Dziś już tylko pomiędzy ostrymi krawędziami szczytów można wypatrzeć warstwy lodu. Droga Lodowców ciągnie się od Parku Narodowego Jasper aż do alpejskiego Lake Louise, położonego w Parku Narodowym Banff.
W najwyższym jej punkcie przekraczamy przełęcz Sunwapta o wysokości 2030 m n.p.m. I pomimo tego, iż droga ciągnie się na odległość 230 km o nudzie podróżniczej nie ma mowy. Tu jest naprawdę pięknie! Widoki na skalne urwiska, kaniony, spadające w przepaść wodospady oraz lodowce to prawdziwe cuda natury. Dla tych, którzy nie mają lęku wysokości otworzono w 2014 roku, nową atrakcję-Glacier SkyWalk.
Półokrągła szklana platforma wystaje 35 metrów poza skały i wisi około 280 metrów ponad ziemią, skąd roztacza się widok na Kanion Sunwapta i otaczające nas lodowce. Dla mnie, niezapomnianym przeżyciem, był przystanek przy lodowcu Athabasca.
Wielokilometrowy jęzor lodu i śniegu o szerokości dochodzącej prawie jednego kilometra, oślepiająco biały, puszysty i lekko pofalowany. Na pierwszy rzut oka, wyglądający bezpiecznie a wcale takim nie jest... Wjazd jest możliwy tylko z przewodnikiem w ogromnym pojeździe, wyglądającym niczym autobus wyposażony w grube, specjalne opony, za który trzeba zapłacić ok. 50 euro od osoby. My, wybraliśmy jednak spacer do samego czoła lodowca.  Trasa ok. 1 km prowadzi po piarżysku jaki zostawił po sobie topniejący lodowiec. Ogromne wrażenie zrobiły na nas tabliczki pokazujące zasięg lodowca od końca XIX wieku. Co rocznie jego czoło cofa się o kilkadziesiąt metrów. Od momentu, kiedy zaczęto zaznaczać jego zasięg cofnął się o ponad 1 kilometr. Dlatego lepiej przespacerować się, by zobaczyć to zjawisko i pozostałości po lodowcu. Dziękuję za czas poświęcony mojej prezenatcji.

Kanada-cz. 1

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4536) dodano 21.03.2017 14:53

pięknie tam

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 20.07.2015 16:28

Takie "mrożące" widoczki to w sam raz na lato.
Dzięki za odwiedzinki.

ak użytkownik ak(wpisów:5748) dodano 09.07.2015 06:35

no to dziś nadrabiając zaległości mam super widoki do porannej kawuni ! :)

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4711) dodano 22.06.2015 16:35

Koniczynko jak się wybiorę, to będę pamiętał o kolejce i siedmiu minutach ;)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 22.06.2015 13:51

Cipol,
Parkingi RV są wszędzie, przy supermarketach i przy turystycznych atrakcjach ich nie brakuje, choć w niektórych miejscach może być problem w sezonie.
Podróż camperem daje Ci wolność i obniża koszty podróży, jesteś sam sobie kucharzem więc robisz zakupy w markecie i gotujesz na co masz ochotę.
Proponuję wynajęcie małego campera, bo zżera mniej paliwa, nasz był ponad 9 metrowym wielkoludem, czasem trudnym do manewrowania.
Niestety, na wszystkich campingach bez wyjątku, trzeba opłacać postój a na parkingach prywatnych nawet płacić za korzystanie z prysznica.
Najlepszymi miejscami do noclegu są campingi państwowe (na terenie parków narodowych), pięknie położone w środku lasu i tańsze aniżeli prywatne, korzystanie z łazienki nie kosztuje nic.
Dla nas była to pierwsza podróż camperem i bardzo nam się to spodobało, choć na początku musieliśmy się do tego bardzo przyzwyczaić.
Myślę, że warto spróbować.
Cipol, dzięki za odwiedzinki. Masz jeszcze jakieś pytania, to pytaj.
Pozdrawiam serdecznie emerytów.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 22.06.2015 13:37

Bartku, ależ się cieszę, że nie jestem jedyną osobą co wciąż dopisuje do listy nowe miejsca.
Miejmy nadzieję, że będzie nam dane zobaczyć ich jak najwięcej.
Fajnie, że wpadłeś.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 22.06.2015 13:35

Surykatka, dzięki za odwiedzinki.
Tak, masz rację, marzenia są po to, aby je spełniać. Ja trzymam kciuki a Ty zrób wszystko co w Twojej mocy.
Pozdrowionka przesyłam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 22.06.2015 13:31

Patryk, fajnie, że zajrzałeś.
Na górę jeździ kolejka, w ciągu siedmiu minut masz to co lubisz najbardziej, odgórne widoczki.
Podrowienia przesyłam.

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 22.06.2015 09:56

Bardzo zachęcająco. Dopisuje do mojej listy 720 miejsc do zobaczenia. Pozdrawiam

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6962) dodano 21.06.2015 17:50

Zachwycające miejsce na Ziemi. Ach! Zabieram sobie do ulubionych i będę po cichu marzyć, że kiedyś tam dotrę :). Pozdrawiam :)

cipol użytkownik cipol(wpisów:160) dodano 21.06.2015 16:43

Przepiekne miejsca i doskonale fotki, do tego przed sezonem bez nadmiaru rozbrykanych dzieciakow wkolo. Prosba, sugestia; moze jakas galeria o praktycznej stronie kampowania w RV parkach/postojach, plusy minusy porady do tego typu turystyki ?.. no tak i jeszcze prosze odslon tarcze bysmy mogli te 10 strzelac, Pozdrawiam serdecznie :)

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4711) dodano 21.06.2015 16:16

Park rzeczywiście cudny. Taki spokój i mega widoki. Ja bym oczywiście pisał się na te odgórne, ale pod warunkiem, że jednak kolejka mnie tam zawiezie ;)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 21.06.2015 15:48

Rozmusiaki, dziękuję za odwiedzinki.
Pogoda nam dopisała a to duży sukces.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 21.06.2015 15:46

Harmony, kobitko, gdzie Ty się podziewasz?
Kanada to kraj, który zauroczy każdego turystę, nie ma innej opcji.
Pozdrawiam i życzę szybkiego wylotu do tej pięknej krainy.

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4166) dodano 21.06.2015 13:33

Przezacne miejsce zobaczyłaś :)
Wierzę Ci na słowo i na Twoją galerię,że musi tam być zaje ... fajnie :DD
Te odbicia ... ech ...
Pozdrówki !

harmony użytkownik harmony(wpisów:2577) dodano 20.06.2015 11:11

Kanada w planach i gdy oglądałam zdjęcia to zastanawiałam się dlaczego jeszcze tych planów nie zrealizowałam :)
Cudowne miejsca z górami, jeziorami ...

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 19.06.2015 21:01

Tamo, dzięki, że zajrzałaś.
W Jasper spotkaliśmy autokarowe wycieczki kanadyjskich i amerykańskich emerytów oraz pojedyńczych turystów, ale Banff zostało już całkowicie opanowane przez Azjatów. To takie nasze polskie Zakopane.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 19.06.2015 20:54

Martynko, taki komentarz jak Twój jest dla mnie bezcenny!
Buziole przesyłam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 19.06.2015 20:52

Gabi, camper ma to do siebie, że daje Ci wolność, ale nie zawsze jest łatwo manewrować takim "wielkoludem".
Fajnie, że zajrzalaś.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 19.06.2015 20:41

Baracuda, dzięki za wizytę.
Odbicia w wodzie należą również do moich ulubionych.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 19.06.2015 20:35

Michał,
Jeśli chodzi o moją listę "must see" to ona też wciąż się wydłuża pomimo tego, że staram się jak mogę, trzeba jednak dokonywać wyboru.
Co to za obieżyświaty bez podróżniczych marzeń?

Dla mnie najważniejsze są miłe słowa i to, że są jeszcze tacy, którzy chcą ogladać moje ''wypociny''. Robię te galerie z myślą o Was i kiedy człowiek po kilku dniach wchodzi na portal a tu tyle ciepłych słów i komentarzy to aż miło na serduchu się robi.
Dziękuję Tobie i wszystkim odwiedzającym.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 19.06.2015 20:25

Sona Dora,
Byliśmy tylko we dwójkę. To były moje pierwsze wakacje kamperem i tak nam się to spodobało, że postanowiliśmy długo nie czekać. Zaraz po powrocie zarezerwowaliśmy kolejne kamperowe wakacje.
Nie obyło się co prawda bez problemów na początku, ale wszystko da się rozwiązać.
Co mnie jednak zaskoczyło w Kanadzie, to to, że jest zakaz "noclegów na dziko", za każdy postój trzeba płacić.
Kanada jest drogim krajem, ale każda złotówka warta jest podróży po tym cudownym kraju.
Sona, trzymam kciuki, aby kiedyś udało Ci się zrealizować marzenia o podróży kamperem.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 19.06.2015 20:03

Skuza, Markopol, Kordula, ''ochów'' i ''achów'' nie było końca. Kanada jest cudowna, dzika i przyjazna.
To raj dla miłosników pięknych widoków, na każdym kroku widać potęgę przyrody.
Dziekuję, za miłe słowa. Cieszę się, że powiększa się grono fanów Kanady.
Pozdrowionka serdeczne przesyłam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 19.06.2015 19:52

Lucy, Tereza, dziękuję za miłe słowa.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5583) dodano 19.06.2015 19:51

Nooo... W sumie, to miałem fart...;)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 19.06.2015 19:51

Achernar, życzę słonecznych chwil w pięknej Portugalii.
Masz rację, że Kanada zasługuje na odrębną podróż. Tam jest wiele do zobaczenia. Byliśmy 25 dni, przejechaliśmy 3800 km i dla mnie było zbyt mało.
Kilka miejsc nie udało nam się " zaliczyć" ze względu na porę przedsezonową np. wycieczka statkiem po Lake Maligne i okolice Mount Edith Cavell, lodowiec, który można zobaczyć z bliska.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 19.06.2015 19:42

Paweller, witaj w klubie.
Dzięki za odwiedzinki.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 19.06.2015 19:41

Przemku, jak dobrze, że tylko skrzydlo...

tama użytkownik tama(wpisów:2969) dodano 19.06.2015 08:37

Mało spotykana sceneria z 23 zdjęcia. Przestrzenie liczone w dziesiątkach kilometrów. Trudno mi sobie wyobrazić te tłumy z turystami, taka tam pustka. Za tę platformę wysuniętą dziękuję, nie skorzystam ;) Topnienie lodowców, daje nam do myślenia. Bardzo fajnie opowiadasz, tak lekko :)

martyna użytkownik martyna(wpisów:921) dodano 19.06.2015 08:35

Koniczynko,

Ja pierdyyylę, przepięknie tu u Ciebie ;)) i ja za Przemkiem, mnie też urwało, wszystko mi urwało, a do tego szczęki nie mogę podnieść z podłogi ;)) I będę Cię męczyła o możliwość oceny Twoich galerii !!!

M.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 18.06.2015 21:47

Fantastyczna podróż, faktycznie przemierzać camperem we własnym rytmie taką krainę to marzenie. Pięknie.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3519) dodano 18.06.2015 20:33

Ajjjj ale widoczki piękne, szczególnie te z odbiciami w wodzie;)

michal1988 użytkownik michal1988(wpisów:898) dodano 18.06.2015 20:30

P-R-Z-E-P-I-E-K-N-I-E!!!! Zakochalem sie dzieki Tobie w Kanadzie... Jestem jednak troche sfrustrowany bo juz mam tyle planow podroznioczych ze az to nierealne :) Ale poki co Kanade obserwuje dzieki Tobie :)
Kasiu, Klavert jakby co ja jestem chetny dolaczyc do takiego tripu :)

P.S. Ale to skandal jest ze nie moge postawic zasluzonej "10" :)

Michal

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 18.06.2015 20:19

...takich właśnie okolicznościach przyrody. Myślałam o Stanach, ale skończyło się na szukaniu towarzystwa, którego ostatecznie nie udało mi się znaleźć ;) Pozdrawiam serdecznie

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2085) dodano 18.06.2015 20:15

Klavertjevier mam wielką prośbę i to całkiem na poważnie, jak będziesz wybierała się na podobny trip, to zabierz mnie ze sobą :) Jest tu wszystko co uwielbiam :) Marze o podróży kamperem w

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 18.06.2015 20:09

Niepowtarzalnej urody następne cuda natury zaprezentowałaś...jestem pod wrażeniem krajobrazów:)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1490) dodano 18.06.2015 16:48

Cudowne miejsce i dlatego tak mnie ciągnie do tej Kanady,dla takich widoków.
Piękna galeria,pozdrawiam.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 18.06.2015 14:13

Satan ma racje, :)
Wszystkie te przymiotniki idealnie pasują do tej scenerii:))
Szkoda, ze Cię koniczynko nie moge ocenić. Jest pięknie:))
POzdrawiam:))

tereza użytkownik tereza(wpisów:3746) dodano 18.06.2015 13:51

Park robi wrażenie,niesamowite widoki,ładne fotki.Pozdrawiam:)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2517) dodano 18.06.2015 12:07

Nie sposób przejść obojętnie obok Twoich galerii,tyle pięknych miejsc pokazujesz.A ta trasa jest przecudna:)Pozdrawiam.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4631) dodano 17.06.2015 22:45

A błędem się nie przejmuj - toż to była zwykła "literówka"...

Najbliższe (juz za 11 dni - to będzie Portugalia). A przyszłoroczne? Kto wie... Myśleliśmy o USA, ale można rozszerzyć to i o Kanadę. Tyle, że Kanada warta jest odrębnej podróży... Pozdrawiam. :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 17.06.2015 22:36

No jest pięknie, ba ..., bardzo pięknie ..., zazdraszczam Ci tych widoków, tej wyprawy ..., też jestem fanem Jasper:)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5583) dodano 17.06.2015 22:22

Skrzydło...;)
Jak walnąłem w "pastucha"...;)
I do Kanady raczej nie dolecę...:(

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 17.06.2015 22:12

Achernar, co ja bym bez Ciebie zrobiła. Ty jesteś jak chodząca encyklopedia a ja dałam plamę, już poprawiam.
Czy kolejne wakacje to będzie Kanada?

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 17.06.2015 22:10

Przemku, a Tobie co urwało?
Dziękuję za odwiedzinki i też serdecznie pozdrawiam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 17.06.2015 22:09

Romana, rozbawił mnie Twój komentarz.
Fajnie, że galeria przypadła Tobie do gustu. Cieszę się, że zajrzałaś.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 17.06.2015 22:05

Śnieżko, do Kanady leci się ok. 9 godzin, da się wytrzymać.
Życzę udanych i wymarzonych wakacji.
Dzięki, że zajrzałaś.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 17.06.2015 22:02

Satan, dziękuję za miłe słowa i za odwiedzinki.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 17.06.2015 22:01

Andred, miło czyta się takie komentarze, kiedy prezentacja zachęca oglądającego, do odwiedzenia danego miejsca.
Życzę z całego serducha, aby udało się odwiedzić wszystkie wymarzone miejsca.
Pozdrowionka przesyłam.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4631) dodano 17.06.2015 20:52

Cudowne widoki... Mógłbym tam spędzić przynajmniej całe wakacje. Zauważyłem drobny "czeski błąd" w nazwie jeziora i rzeki - zamiast "Maligne", na skutek przestawienia literek wyszło "Malinge". Pozdrawiam. :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5583) dodano 17.06.2015 20:49

Pięknie, to mało powiedziane. I urywa...;)
Myślałem tylko, że Jasper leży w BC, a nie w Alberta. Ale co za różnica: w końcu i tak to Góry Skaliste...
Serdecznie pozdrawiam!

romana użytkownik romana(wpisów:5192) dodano 17.06.2015 20:20

Widoki takie, że jakby to mój szef powiedział "ryj urywa" :-)
A ja oglądam trzeci raz i ciągle powtarzam - pięęęęęęęknie tam jak w raju :)))))

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3165) dodano 17.06.2015 19:49

Bajeczna ta Kanada, szkoda, że tak daleko stąd. Najbardziej mi się podobają te zdjęcia, na których góry odbijają się w wodzie.
Już bym chciała mieć wakacje;)

satan użytkownik satan(wpisów:2978) dodano 17.06.2015 18:57

No i co tu napisać..? Przepięknie tam...monumentalnie, krystalicznie :-) i...pierwotnie.

Super prezentacja ;-)

andred użytkownik andred(wpisów:4575) dodano 17.06.2015 18:21

Jeszcze nie wyjechałem w jedno wymarzone miejsce, a już chcę w następne.....właśnie do Kanady, do Parku Narodowego Jasper.
Miejsce piękne, a przy takiej pogodzie......rewelacja. Gratuluję super podróży.