Termin wyjazdu 13-go  w piątek był całkowicie przypadkowy i zupełnie niepechowy. Wręcz przeciwnie. Dzień był piękny i wyjątkowo udany. Siedząc w knajpce  nad zamarzniętymi Stawami Podgórzyńskimi, konsumowaliśmy właśnie rybkę,  spoglądając jednocześnie na układającą się do snu Śnieżkę... Wcześniej odwiedziliśmy niewielki, ale malowniczy wodospad Podgórnej.
W zimowej scenerii prezentował się uroczo.
Słonko prześwitujące przez lodowe sople  było dla nas bardzo łaskawe. Podłoże - trochę mniej, wywinęłam orła mimo raków. No tak, ale ja mam wyjątkowe zdolności do robienia sobie krzywdy;). Wieczorem czekała na nas jeszcze jedna atrakcja. Spotkanie w przemiłym towarzystwie. Po raz pierwszy miałam okazję uściskać na żywo dwie portalowe Koleżanki  na B : Babuch i Bartak :))). Nazajutrz w Walentynki, poznaliśmy smak prawdziwie zimowej aury. Dzień zapowiadał się rewelacyjnie, postanowiliśmy wjechać wyciągiem na Kopę, oszczędzając moje kolano. Przelewające się przez szczyty chmury wyglądały zjawiskowo, ale  im wyżej, tym tyłek coraz mocniej przymarzał do krzesełka.
Po wjechaniu na górę świat zamienił się w mleczną zupę, a my mimo x-warstw na sobie, byliśmy tak skostniali, że długo dochodziliśmy do siebie.  Zadekowaliśmy się w poczekalni górnej stacji kolejki i uraczyliśmy się gorącą herbatą z termosu. Kiedy już nieco rozmarzły nam gałki oczne i kończyny, ruszyliśmy dalej.Krótki przecież odcinek trasy od kolejki do Śląskiego Domu wydawał się ciągnąć w nieskończoność. Wpadliśmy w białą otchłań, widoczność na kilka kroków, a wygwizd niemiłosierny. Od stóp do głów pokrywamy się szronem. Włosy zamieniły mi się w srebrne druty , a twarz w rozgniecionego, lukrowanego buraka.  W Śląskim Domu znów przystanek na herbatkę, tym razem z rumem.Dokumentacji fotograficznej z tego etapu nie będzie;).
Mimo,że nic nie widać, decydujemy się wejść na Śnieżkę. Otwarty jest tylko szlak czerwony, czyli ten stromy, z łańcuchowymi barierkami. Powoli  od  północy chmury ustępują i zaczyna  wyłaniać się profil królowej Karkonoszy. Ale im wyżej, tym trudniej. Ostry wiatr zamiata zmrożony śnieg i  kawałki lodu, które jak igiełki atakują twarz. A łańcuchy przydatne tylko, jeśli ktoś lubi się czołgać. W ostatniej chwili wyłaniają się znajome talerze stacji meteo. Jesteśmy na szczycie! Hurra!
Z radości zamrażam sobie uzębienie. Przez parę ulotnych chwil jesteśmy świadkami pięknego zjawiska. Morze chmur u naszych stóp... Kopara opada mi z wrażenia i w tej pozycji pozostaje przez cały dzień... Marzyłam o takim widoku... I udało się... Cały spektakl trwa może kilka minut i znowu świat pogrąża się w puszystej bieli. Zresztą i tak nie jestem w stanie wystać  za długo i uciekam do schroniska...oczywiście na kolejną herbatkę z rumem. Po wypiciu, patrzę w okno i nie wiem już czy to upojenie alkoholowe czy rzeczywiście widowisko się powtarza. Pstrykam przez szybkę co się da, bo za chwilę znów wszystko się rozpłynie.
Zejście ze Śnieżki to  dla mnie prawdziwy hardcore. Z moją nogą bez hamulca i w porywistym wietrze, ledwo udało mi się zachować pion... Bez raków i kijków w moim przypadku jedynym rozwiązaniem byłby dupoślizg. Dałam jednak radę. Na Przełęczy pod Śnieżką znów toniemy w białych odmętach. A potem nagle robi się niebiesko. Ze śniegu wyłażą jakieś stwory, całe zastępy stworów... Niektóre z nich się przytulają... ...inne wyznają sobie miłość, wzdychając na odległość....
W końcu to Walentynki. Nawet bałwanom wolno kochać . Wokół otaczają nas hipnotyzujące, białe przestrzenie. Wszędzie jak okiem sięgnąć tylko biel i błękit... Zmierzamy w kierunku Kotła Małego Stawu i Białego Jaru.
Nie wiem dokąd dojdziemy, ale chcę jeszcze trochę nacieszyć się tą aurą. Schodzimy niżej, przyglądając ścianom kotła. Patrząc w bok niesamowicie wygląda chmura zstępująca coraz niżej  po stoku.... ...i wchłaniająca kolejne drzewa... pochłonie i nas? Chciałam dojść do Samotni, ale nie damy już rady, postanawiamy odwiedzić Strzechę Akademicką i zawrócić z powrotem do wyciągu.
Otoczenie Strzechy jest bajeczne. Jako ,że do ostatniego zjazdu pozostaje niewiele czasu,powrót odbywa się w iście szaleńczym tempie. I ten odwrót, pod wiatr, a potem zjazd w lodowatych chmurach ostatecznie mnie dobija, a konkretnie moje płuca. Następnego dnia odwiedzamy jeszcze wodospad Szklarki. Jak na mój gust, ciekawie się prezentuje w tym koronkowym ubranku. Wdrapujemy się też na zamek Chojnik, jakoś nigdy do tej pory przez nas nieodwiedzony. Widoki z niego zacne na wiosenne już Stawy Podgórzyńskie oraz cycate Sokoliki na horyzoncie.
A w Karkonoszach wciąż szaleje zima... inny to świat...inna strefa klimatyczna... Po powrocie rozłożyło mnie totalnie na jakiś miesiąc, ale nie żałuję ani jednej z tych mroźnych chwil...:)

Droga na Śnieżkę
Polska - Karkonosze - Karpacz i okolice
1pix użytkownik maria37 odległość 0 km 1pix

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 28.08.2015 17:26

Skuzo - chciałoby się powiedzieć zakręcona jak ruski termos, zwłaszcza ,że termosy były na tej wyprawie w cenie ;)

Michale - cieszę się ,że się podobało. 14 - mojego Miśka jakby co ;)

Pozdrawiam Was serdecznie :)

michal1988 użytkownik michal1988(wpisów:898) dodano 26.08.2015 14:43

Super galeria :) 14 swietna :)

Pozdr
Michal

skuza użytkownik skuza(wpisów:4121) dodano 25.08.2015 22:48

Niezle zakrecona z was ekipa,a spedzenie w ten sposob walentynek bardzo orginalny...w oblokach tez pobujac bylo mozna:)))
Galeria bardzo przyjemna dla oka,nawet nie zmarzlam:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 24.08.2015 14:38

Jarku - dziękuję :) cieszę się,że Ci się podoba :)

Magdo - te chmury to najważniejszy punkt programu naszego wyjazdu, dobrze je zaprogramowałam na szczęście ;)

Pozdrawiam Was mocno :)))

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3644) dodano 24.08.2015 08:00

Chmury, na które można popatrzeć z góry, to wspaniały widok! Skrzący się w słońcu śnieg, szron i lód też ślicznie wygląda. Piękna ta wasza Walentynkowa wyprawa:-)))

dispar użytkownik dispar(wpisów:5295) dodano 23.08.2015 22:08

Dzielna z Ciebie Obieżyświatka, ale to już wiedziałem wcześniej.
Podobająca wyprawa. Bardzo.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 23.08.2015 20:44

Małgoś - oj, było :))) a z wrażenia to ja czasem nie tylko literki gubię;)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6108) dodano 22.08.2015 23:35

Wiedziałam, że było wspaniale... na samo wspomnienie gubisz literki z wrażenia... ;)))

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 22.08.2015 23:17

i Basią...

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 22.08.2015 23:15

i było romantycznie :) ogień trzaskał w kominku, a my biesiadowaliśmy tam z Kasią i Basi upijając się grzańcem:)))

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6108) dodano 22.08.2015 23:09

Walentynki w starym młynie... to musiało być bardzo romantycznie ;) Jak się kiedyś wybiorę to poproszę o namiary ;)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 22.08.2015 23:02

Małgosiu - raki mogę pożyczyć, nie ma sprawy :) choć ja mam taką wersję uproszczoną, Misiek ma takie tradycyjne;)

a stworki , fakt , działają na wyobraźnię :) pozdrówki :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 22.08.2015 22:58

Małgoś - wiem,że jestem nieznośna;) no w rakach też trzeba się nauczyć chodzić... ja zaryłam za mocno w śniegu, nogi zostały, a ja już byłam z przodu...:)))
było pięknie... nie zazdrość, tylko też się wybierz, mamy super miejscówkę jakby co w starym młynie ;)

margo użytkownik margo(wpisów:2550) dodano 22.08.2015 21:47

Już wiem od kogo raki będę pożyczać, niestety nie stać mnie na takie inwestycje, remontów mi się zachciało:)))
Spotkanie z tymi stworkami to jeden z moich priorytetów. Piękna galeria. Pozdrawiam.

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6108) dodano 22.08.2015 15:45

Eluś, nie wiedziałam, że w rakach też fikałaś.. Nieznośna jesteś po prostu... ;))))
Super relacja z super wyprawy. Pozazdrościć tylko mogę... Pozdrowionka serdeczne :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 21.08.2015 23:03

Lucy - polecam tego doświadczyć, nawet kosztem zdrowia :). Pozdrawiam :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2648) dodano 21.08.2015 18:56

Walentynki w takiej scenerii...super. Pozdrawiam.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 21.08.2015 18:02

Kasiu - też bym bardzo chciała znów Cię/Was uściskać :))) Oczywiście,że spotkanie prędzej czy później powtórzymy! A że tam było pięknie to jesteśmy zgodne :)))
Buziaki :)))

Romano -zima w górach to inny świat, zresztą góry wyglądają wtedy majestatyczniej, a zamarznięte wodospady bardziej dziko :) A z miastami to nawet nie ma co porównywać ;)

Koniczynko - ja coraz bardziej się do tego przekonuję, coś mi się chyba lekko poprzestawiało we łbie;)

Pozdrawiam Was ciepło :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 21.08.2015 17:17

Madeleine - to szkoda ,że się gdzieś nie spotkałyśmy w Karkonoszach, z tym,że nie wiem czy bym Cię poznała:)))
Wiało pewnie wszędzie, ale takie przewalające się chmury były chyba tylko w okolicach Śnieżki, dalej był piękny błękit nieba i słońce :) u Ciebie też? :)

Martyno - to masz temat dobrze obcykany, wiesz jak jest :)))

Pozdrawiam Was serdecznie :)))

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 21.08.2015 17:15

Jest cudnie! Zimowe krajobrazy mają swój urok.
Pozdrówka.

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 21.08.2015 14:53

Ja też uwielbiam zimę w górach. Jakoś inaczej się ją znosi niż w mieście.

bartak użytkownik bartak(wpisów:924) dodano 21.08.2015 00:15

Elu, czekam z utęsknieniem, by uściskać Was kolejny raz , póki co odżyły piękne wspomnienia.
Galeria pełna pięknych , niezapomnianych widoków. Spotkanie koniecznie powtórzyć trzeba ,a miejsce do uzgodnienia,choć nie mam nic przeciw Walentynkom 2016 na Śnieżce !
Pozdrawiamy :)))

martyna użytkownik martyna(wpisów:921) dodano 20.08.2015 21:38

Na Śnieżkę wchodzimy co roku, a nawet 2/3 razy do roku, blisko mamy, to dlatego. Wolę ją zaśnieżoną niż zalesioną, pięknie tu u Ciebie !!! ;) Pozdrawiam, M.

madeleine użytkownik madeleine(wpisów:1364) dodano 20.08.2015 20:56

My w Walentynki wchodziliśmy ze Szklarskiej na Łabski Szczyt ;)))
Na Łabskim było trochę mniej śniegu, ale momentami tak niemiłosiernie wiało, że nie dało się iść.
Piękna galeria, taką Śnieżkę lubię najbardziej :)))
Pozdrawiam serdecznie :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 20.08.2015 18:46

Aniu - no to masz w tych górkach coś do nadrobienia, Karkonosze niejednokrotnie potrafią mieć surowsze klimaty niż Tatry mimo,że tyle niższe ...
a co do galerii, to ok, następna będzie z tegorocznych wakacji :)))

Mariusz - toż pisałam o herbatce z prądem w schroniskach, grzaniec na pewno też tam się znajdzie:)
Zaglądaj częściej, brakuje tu Twojego poczucia humoru :)))

Ściskam Was mocno :)))

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 20.08.2015 17:40

Basiu - cieszę się,że tak Cię ubawiłam tą galerią :)))) No i że przywołałam miłe wspomnienia. Sama wiesz,że to był super wyjazd i bardzo się cieszę,że się w końcu spotkałyśmy. Jeszcze raz dzięki za wspólne wieczory i za miejsce , które nam poleciłaś:)))) buziaki :D

Charlie- skoro Ty mnie podziwiasz, to ja się sama też chyba zacznę podziwiać ;))) No lekko dla mnie nie było, ale ja po prostu jestem nieprzystosowana :)
Smoki dla tych choineczek to dobre skojarzenie:)

Patryk - w sumie taki był zamiar, jakaś taka odmiana klimatyczna :)

Bartek - jeśli zostałeś na weekend , to faktycznie byliśmy w tym samym czasie:) my byliśmy 13-15.02. a okoliczności przyrodniczo-meteorologiczne były, fakt- fantastyczne w tym okresie :)

Pozdrowienia ślę ciepłe:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 20.08.2015 17:19

Satan - ja wiem,że Ty uwielbiasz zimowe góry:) ale i ja się jeszcze skuszę, w końcu muszą nam zwrócić te inwestycje sprzętowe:)))

Achernar - góry zawsze piękne niezależnie od pory roku :)

Marcowa - to szkoda,że się nie spotkałyśmy:) byłoby jeszcze fajniej:)))

Nola - okrucieństwa zimy to coś czego zawsze się obawiałam, tam u góry dały mi popalić, ale wypad był naprawdę super udany :)))

Pozdrawiam Was ciepło :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7038) dodano 20.08.2015 17:13

Przemysławie- to na pewno będziesz miał odrobinę cieplej ;)

Sono - bardzo się cieszę,że znalazłaś tu inspirację na kolejne Walentynki;) wiesz,że ja też lepiej znoszę ostatnio zimy? może dlatego ,że w tym roku zimy za bardzo nie było :D w każdym razie aż zatęskniłam za śniegiem, zresztą zima w górach to zupełnie inna bajka niż taka w mieście...

Paweł - to morze chmur to coś na co czekałam i po cichu liczyłam:) więc chociaż okropnie przemarzłam, to warto było się poświęcić dla takich widoków :)

Pozdrawiam Was mocno :)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4380) dodano 20.08.2015 16:07

Rzadko tu ostatnimi czasy zaglądam,a widzę że to błąd ...
Trochę zimno,ale zakładam,że po drodze były jakieś bary z grzańcem hehehe ....
Pozdrawiam jednakowoż ciepło zarówno Ciebie jak i Miśka :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2712) dodano 20.08.2015 15:05

Masz rację otoczenie Strzechy jest bajeczne, tym bardziej że nigdy tam nie byłam. W tym roku musze już koniecznie to nadrobić, pewnie w czasie gdy biel będzie królowała, gdyż góry w takiej odsłonie bardzo mnie pociągają. No to teraz czekam na kolejna galerie z wakacji;) Ściskam

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 20.08.2015 11:12

Chyba byłem w tym samym czasie w Karkonoszach, tylko po drugiej stronie granicy i też można było po chmurach jak po dywanie pochodzić: o tu: http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=28532#

pozdro.

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4757) dodano 20.08.2015 09:02

Super widoki, ale jakoś zimno się zrobiło ;)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2124) dodano 20.08.2015 08:44

Cudownie oglada się Twoją mroźną galerę, patrząc na monitor i ppojając ciepłą herbatkę.
Podziwiam i gratuluję wyprawy. Przepiękne kadry. Drzewka na 22 przypominają z daleka białe smoki z zielonymi łuskami na grzbietach :-)
Osobiście lubię zimę, ale... na sankach :-)
Sama Śnieżka - super. Musze się tam kiedyś wybrać.

babuch użytkownik babuch(wpisów:988) dodano 20.08.2015 08:29

Elu, uchachałam się po pachy !!!! -:)))) Siedzę sama w pokoju i rechoczę w głos z powodu Twoich komentarzy :DDDDDDD
SUPER to ujęłaś !!!! Widzę, że dzięki mojej POŁÓWCE ominęły mnie te rewelacyjne krajobrazy a i tak podobnie jak Wy wymarzliśmy i przypłaciliśmy jak Ty leżeniem w łóżku. Ale powtórzyłabym to ponownie nawet kosztem przerwy zdrowotnej -:)))) Było wspaniale i serdecznie dziękuję za tą porcję wspomnień. DZIĘKI !!!!

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6595) dodano 20.08.2015 08:27

Pięknie!:) Mimo, że okrutnie zimno, wietrznie i w ogóle:)

marcowadziewczyna użytkownik marcowadziewczyna(wpisów:1527) dodano 20.08.2015 08:17

Fantastycznie po tych upałach troszkę się ochłodzić .Tak à propos chodziłam za Tobą po tych samych ścieżkach tylko kilka dni później ;) .
Piękna galeria miło było sobie przypomnieć bo to był fajny wypad . Pozdrawiam cieplutko :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4821) dodano 19.08.2015 23:27

Ślicznie tam. Nawet w zimie... Pozdrawiam. :)

satan użytkownik satan(wpisów:3030) dodano 19.08.2015 21:49

Zimowe włóczęgi są super, namawiam do dalszych tego typu wypadów w przyszłości... ;-)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7160) dodano 19.08.2015 20:55

Ale fantastycznie ..., talerze stacji na 11 super wyglądają, podobnie jak to morze chmur ...:) Nie wiem, czy ja sam bym dał radę, bo straszny zmarzluch jestem, ale dla takich widoków czasami warto się przełamać ..., gratuluję wyprawy:)
Pozdrówki:)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 19.08.2015 20:41

Już wiem gdzie spędzę kolejne Walentynki :) Świat się zmienia zaczynam lubić deszcz i zimę :))) Śliczna galeria, pozdrawiam serdecznie

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5755) dodano 19.08.2015 20:30

Łomatko! Ale chłodem powiało! A ja właśnie pakuję się na Bałkany...;)