Po ledwo przedrzemanej nocy w  schronisku, w maleńkim pokoiku, w towarzystwie pięciu współlokatorów wstajemy skoro świt by sprawdzić co słychać w pogodzie. Taki wschód jak nic zapowiadał piękny dzień. Nie czekamy aż otworzą schroniskową kuchnię, zjadamy to czego nie zjadłyśmy dzień wcześniej i ruszamy przed siebie. Dolina Pięciu Stawów z samego rana wygląda zjawiskowo. Przede wszystkim nie ma tłumów, które spotyka się tu w ciągu dnia. Ze schroniska też jeszcze nie wszyscy ruszyli swoje tyłki, toteż bez przeszkód możemy delektować się widokami. W początkowej fazie idziemy wzdłuż niebieskiego szlaku by później odbić na szlak żółty.
Szlak jest łatwy i przyjemny, zimą ponoć bywa niebezpieczny ze względu na lawiny. Początkowa jego faza to właściwie spacerek wygodną ścieżką, a nie żadna wspinaczka. Mamy więc czas by się trochę porozglądać, a nuż ujrzymy gdzieś świstaka, które podobno można tu często spotkać. No niestety, szczęście nam nie dopisało, żadnych świstaków nie spotkałyśmy. Nie mam do nich szczęścia. Małe przypomnienie o kierunku naszego marszu.
Orlą Perć zostawiamy za plecami. Gładki przegląda się w oczku wodnym, sprawdza czy faktycznie jest gładki? Nie wiem co to za roślina rośnie w wodzie, ale jej kwiaty przypominały mi trochę bawełnę. Masyw Koziego Wierchu towarzyszył nam przez całą wspinaczkę, trzeba było oczywiście oglądać się za siebie.  Robiłyśmy to bardzo często, nie dało się inaczej. Strumyk płynął sobie z wolna przecinając nam szlak, udało się jednak butów nie zamoczyć. ...
Bukiecik tatrzańskiej flory. Okrążając wielki Staw opuszczamy Piątkę i lekkimi zakosami zaczynamy podejście na przełęcz. Widać już jesienne przebarwienia, w końcu to wrzesień. Patrzę i zastanawiam się czy kiedyś się odważę, lata niestety lecą, trzeba będzie szybko podjąć decyzję, póki jeszcze kondycja jest nie najgorsza. Trochę się zapatrzyłam, trudno mi było się podnieść i iść dalej, mam dużą słabość do Piątki.
No bo czyż nie jest piękna. Świnica coraz dalej, obok niej Gąsienicowa i Niebieska Turnia. Jeszcze jeden rzut oka na DSP i ledwo widoczne schronisko. Kozi w całej okazałości, pięknie góruje na Wielkim Stawem. ... Przełęcz już coraz bliżej. Jeszcze parę kroków i dojdziemy do łańcuchów.
Ostatnie spojrzenie na to co za nami, jeszcze trochę i  będziemy zachwycać się widokiem Morskiego Oka. Łańcuchy okazały się pomocne  tylko na jednym odcinku. Później spokojnie można sobie poradzić bez nich. Widok na drugą stronę i Czarny Staw pod Rysami, szkoda, że widoczność nie jest najlepsza. Widok ze Szpiglasowej Przełęczy. Szpiglasowy Wierch sobie odpuściłyśmy, trochę szkoda, ale ograniczenia czasowe trochę nas blokowały. Ja niestety tego dnia musiałam wracać do domu. Na górze krótka sesja zdjęciowa, przerwa na posiłek, na szlak, który przeszłyśmy...
...i na delektowanie się widokami. ... Schodząc w dół praktycznie cały czas towarzyszy nam widok na Czarny Staw i Morskie Oko. Tak wygląda magistrala, którą schodzimy. Za tydzień idę na Rysy i mam nadzieję, że obydwa stawy będą lepiej widoczne. Tutaj, mimo, że pogoda nie była najgorsza to jednak widoczność była taka sobie.
Widzicie tych ludzików na górze? A to już Wrota Chałubińskiego. Jest w końcu i Mnich. Uwielbiam na niego spoglądać. Morskie Oko też już jest w naszym zasięgu. Kończy się kolejny fajny dzień spędzony w Tatrach.
Mnich na pożegnanie.

1pix użytkownik nowacki odległość 0 km 1pix
Z miłości do gór - cz. II
1pix użytkownik surykatka odległość 0 km 1pix
Moje spojrzenie na Tatry:))
1pix użytkownik reni3 odległość 1 km 1pix

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 14.09.2015 13:31

Boskie panoramy .Pozdrawiam :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6686) dodano 08.09.2015 09:49

Słyszałam i nawet widziałam, jak było biało na Kasprowym... Ale może to tylko chwilowa zmiana pogody i w weekend jeszcze wyjdzie słońce;) Ja się zastanawiam nad weekendem w pazdzierniku w Tatrach, ale skoro już teraz spadl śnieg, to nie wiem co moze byc za miesiac;)

margo użytkownik margo(wpisów:2554) dodano 07.09.2015 20:00

Gregy, skoro tylko dwóch szczytów nie zdobyłeś to i tak masz niezłą kolekcję. Moja lista niezdobytych jest znacznie dłuższa, ale z każdym rokiem się skraca.
Ja ostatnio mam słabość do bw. Lubię czarnobiałe fotografie. Pozdrawiam.

margo użytkownik margo(wpisów:2554) dodano 07.09.2015 19:57

Śnieżko, dzięki za uwagę, sama bym tego nie zauważyła, ale już poprawione i sprawdzone, link się otwiera.

margo użytkownik margo(wpisów:2554) dodano 07.09.2015 19:53

Nola, słyszałaś może że dziś spadł śnieg w Tatrach, mam nadzieję, że nie pokrzyżuje on naszych planów, ale jeśli będzie inaczej to pewnie wyląduję na Szpiglasie właśnie. Nocleg w schronisku już w styczniu był rezerwowany, żal z niego rezygnować. Pozdrawiam.

margo użytkownik margo(wpisów:2554) dodano 07.09.2015 19:51

Marcin, trasa jest wyjątkowo przyjemna, bez żadnych trudności i przepiękna widokowo. Jak najbardziej warta przejścia.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 07.09.2015 16:54

Piękna galeria, piękny szlak ..., tutaj widzę, że wyboru raczej nie miałaś, bo już byłaś w trakcie wyprawy, ale ja się cały czas zastanawiam, czy uderzyć od MO, czy od DPSP ..., raz sobie myślę, że lepiej będzie z jednej strony iść, a innym razem, że z drugiej ..., i sam teraz nie wiem, co lepsze:) Miło było pooglądać, tym bardziej, że w tym roku jeszcze w Tatrach mnie nie było:)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2131) dodano 07.09.2015 15:18

Przepiękne kadry, jakby wyjęte z magazynu podróżniczego :-)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2829) dodano 07.09.2015 14:48

Piekne widoki i oby pogoda dopisala na Rysy ,tak jak mi niegdys. Pozdrawiam.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3568) dodano 07.09.2015 12:34

Uwielbiam tę trasę, jest ona jedną z piękniejszych widokowo. Oczywiście też szłam nią w tym roku, lecz w odwrotnym kierunku:)

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 07.09.2015 11:29

DPSP - moim zdaniem jest najpiękniejszą doliną w Tatrach. Bardzo ją lubię i wiem, że będę do niej chciała wracać jeszcze wiele razy.
A Wam życzę dobrej pogody i udanej wyprawy na Rysy :)
pozdrawiam :)

valt69 użytkownik valt69(wpisów:278) dodano 06.09.2015 22:03

Byłem tu we wrześniu 1999 r. Na dole lał deszcz, a powyżej 1,5 km, śnieg. Do przełęczy zostało mi może 50 m. w pionie, ale zdrowy rozsądek kazał zejść. Kolega, który pojechał w październiku miał piękną słoneczną i ciepłą pogodę. W trakcie tego wyjazdu zdobyłem tylko Kasprowy... kolejką. Fajnie pokazane góry.

martyna użytkownik martyna(wpisów:942) dodano 06.09.2015 21:42

Kilka dni temu wróciliśmy i też byliśmy na Szpiglasowej i jej wierzchołku, my wchodziliśmy od Morskiego, a schodziliśmy piątką ;) ach, och, ech !!! ;)))) Pozdrawiam !!!!! ;)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5756) dodano 06.09.2015 21:17

Ja na Mnicha równiez lubie spogladac. nawet na nim byłam i na Zadnim Mnichu, również. Dawne to były czasy.
Patrzac na tak ładne foty , to tak jakbym tam była. A dawno nie byłam , oj dawno. POzdrawiam Małgosiu:))

kabaczek użytkownik kabaczek(wpisów:895) dodano 06.09.2015 15:27

Świetna galeria i piękne zdjęcia z naszych kochanych Tatr.

dreptak użytkownik dreptak(wpisów:1506) dodano 06.09.2015 14:50

kapitalne miejsce na fajnych fotkach

ciasteczkowypotwor użytkownik ciasteczkowypotwor(wpisów:201) dodano 06.09.2015 12:34

Przepiękne widoki. :)

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:799) dodano 06.09.2015 11:56

Fajną trasę zrobilyście. Pozdrawiam

gregy użytkownik gregy(wpisów:593) dodano 06.09.2015 11:09

Piękna wycieczka. Szpiglas to jeden z dwóch szczytów, którego nie udało mi się zdobyć w Tatrach. Teraz niestety tłok na szlakach skutecznie zniechęca mnie to wyjazdu w Tatry. Fot 24 w B/W przypomniał mi stare czasy jeszcze ze szkoły, kiedy właśnie takie fotki robiłem będąc w Tatrach

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3326) dodano 06.09.2015 10:02

Piękne odbicia gór w wodzie i fajne, wrześniowe kolory.
Ja w tym roku nie chodziłam po Tatrach i zanosi się na to, że już przed śniegiem nie zdążę:/

PS. Brakuje jednej literki w linku, który wstawiłaś we wstępie i się nie otwiera.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6686) dodano 06.09.2015 09:50

Piękna trasa:) Widoki ze Szpiglasowej Przełęczy, jak i samego Szpiglasa są przepiękne:) Miałam to szczęście być tam w tym roku:) Ale już tęsknię za Tatrami i bardzo zazdroszczę tej wyprawy na Rysy:) Powodzenia Wam życzę w zdobywaniu szczytu przy pięknej pogodzie oczywiście:)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1967) dodano 06.09.2015 09:14

Widoki górskie można oglądać bez końca. Super trasa warta przejśca.