Po przekroczeniu granicy macedońsko-albańskiej, co poszło nam mega sprawnie, bo bylismy jedynym samochodem, duuuużo się zmieniło. Przede wszystkim drogi. Oczywiście doznaliśmy małego szoku, że czerwona główna droga łącząca dwa duże miasta może tak wyglądać... No i to co wokół drogi. Ludzie ciężko pracujący, ale radzący sobie jednak jakoś. takie obrazki to ja widywałam 20-30 lat temu u babci na wsi. Piękne widoki na całej nieomal trasie. To jest nadal ta sama droga. Powinien być asfalt, ale jest obok;) Samochody, które mijaliśmy mogłabym policzyć na palcach, zwłaszcza na odcinkach bardziej górskich.
Ruch praktycznie zerowy. Więc można się było właściwie zatrzymywać wszędzie na środku drogi. Najbardziej hardcorowa część trasy była na odcinku jakiś 10 km a zaczynała się w Leskoviku. No tłukliśmy się chyba z godzinę, a zwierzęta na drodze były najmniejszym problemem. Częściowy brak asfaltu i milion dziur na drodze skutecznie utrudniały nam jazdę. Mieliśmy momentami dosyć.
I mieliśmy nadzieję, że nic nie zgubimy, żadnej części autka, po drodze. Ale za to jak już się zatrzymywaliśmy na stopa, to widoki rekompensowały wszystko:) Okolice Permet:) Lunczyk:) Droga na odcinku z Korczy do Tepeleny (na trasie do Gjiro) jest przepiękna.
Jedzie się przez wyludniony, niemal pustelniczy krajobraz, mijając nieliczne miasteczka. Góry, do tego płynąca wzdłuż drogi rzeka Wjosa. I ten kolor:) Tutaj akurat zatrzymujemy się w jednym z miasteczek. Na mały spacer nad rzekę. Było grząsko...;)
Inni na kąpiel:) Gdzieś w okolicy znajdowały się gorące źródła, ale w tym upale to raczej niekoniecznie chcieliśmy z nich skorzystać;) Po małej przerwie na kąpiel jedziemy dalej. Jak widać ruchu szalonego na drodze nie ma. Za to widać jak jest sucho, przez cały tydzień w Albanii słońce grzało niemiłosiernie.
To samo później przez ponad tydzień w Czarnogórze. Dopiero w Bośni deszcz nas dopadł, ale za to jaki... Deszcz, burza i grad. Masakra. Co jakiś czas się zatrzymujemy, bo ten kolor wody nie pozwalał tak po prostu jechać dalej;) Lubię takie widoczki:)
To już jeden z ostatnich mostów, po którym przejeżdżamy rzekę. W okolicy miejscowości Tepelena wbijamy się na główną drogę (to ta która leci z Tirany do Gjiro). I szok, jest szeroka, nówka nie śmigana prawie że;) I tak już lecimy do Gjirokastry. Oczywiście nie przekraczając za bardzo prędkości, bo policja nas 2 razy sprawdzała, ale życzyli tylko miłego dnia:) Po południu udało się nam dotrzeć do Gjirokastry, także prawie cały dzień spędziliśmy w drodze. Widok z naszego pokoju hotelowego. Dziękuję:)

7000 km,  7 państw i miesiąc w podróży (23)  Bałkany 2013

travis użytkownik travis(wpisów:151) dodano 14.07.2017 22:11

piekne miejsce, ppozdrawiam

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3500) dodano 03.09.2015 11:01

Bardzo pusto tam i dziko, coś dla mnie:) Już w poprzedniej galerii urzekł mnie Permet i oczywiście góry. Orientujesz się czy są tam jakieś szlaki górskie? Dzisiaj to marzę o takich gorących źródłach:) Most z 23 trochę mnie zatrwożył:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6401) dodano 01.09.2015 15:33

Surykatka dzięki!:) Zakrętasy były trochę męczące, zwłaszcza po paru godzinach, ale jak są zakrety to muszą być piękne widoki;) Gówienka starałam się omijać, ale jak z naprzeciwka jechał jakiś samochód, pełno zwierząt na drodze, to bylo ciężko momentami;)

Michał1988 ja z Siem Reap do Phnom Penh akurat płynęłam łódką, ale wierzę ze droga była fatalna, bo wiem jak wyglądalo Siem Reap pare lat temu, jedna wielka dziura;) A drogi w Albanii są oczywiście duzym minusem, ale nie takim zeby z powodu zlego stanu dróg nie jechać do tego pięknego kraju;)

Olaf/Ania dzięki!:)

poozdrawiam:)

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1496) dodano 29.08.2015 14:42

świetna wyprawa :)

michal1988 użytkownik michal1988(wpisów:896) dodano 29.08.2015 14:33

Widoki byly zasluzona nagroda :) 24 i 25 prawie jak w Boliwii ;) Z tymi drogami to przypomnialo mi sie jak ja jechalem w Kambodzy z Phnom Penh do Siem Reap, zero asfaltu, tylko ubity piach a to byla podobno droga glowna, krajowa :) Wiec Albania to przy tym i tak luksusem stoi :) Ale przygoda niezapomniana dla Was na pewno :)

Michal

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6833) dodano 28.08.2015 23:37

o matko! jak tam pięknie, góry po prostu czadowe , no i masz rację, ten kolor rzeki - bajer:) Nie zazdroszczę pokonywania dziur na tych zakrętasach, a tu jeszcze się można pośliznąć na ...dajmy na to...jakimś gówienku :D
ekstra ta Wasza podróż, pozdrawiam :)))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6401) dodano 28.08.2015 21:55

Lucy fajnie, że drugi raz chciało Ci się pisać te wypociny:) Ja z reguły wolę czasem mieć coś zaplanowane, mój małżonek wręcz przeciwnie, ale w przypadku tej podróży nie protestowałam i zdecydowanie lepiej było postawić na spontan:) Trochę się stresowaliśmy, że nasze małe autko nie da rady na tych szutrowych drogach albo asfalcie z mega dziurami, ale nie było tak źle;) A teraz to się tylko super wspomina:)

Ak dzięki:) No ładna to była trasa:)

Sona_dora ja też takie lubię:) Im mniej ludzi i wszystkiego tym lepiej:) A jak są piękne widoczki, to jakoś trudy podróży odchodzą na bok:) Na pewno by Ci się podobało:)

Eljot dzięki za odwiedziny:)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2083) dodano 27.08.2015 18:04

To coś dla mnie, uwielbiam wszelkie drogi widokowe, im mniej uczęszczane tym lepiej. Ta rzeczywiście jest dość hardcorowa, ale dla tych widoków chętnie już wsiadałabym w samochód :) Pozdrawiam serdecznie

ak użytkownik ak(wpisów:5106) dodano 27.08.2015 11:47

bo najtrudniejsze trasy sązwykle najpiękniejszymi, co tu właśnie widać :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6401) dodano 27.08.2015 10:50

Martyna dokładnie ten folklor był najfajniejszy, już niewiele takich krajów jest w Europie gdzie takie obrazki są na porządku dziennym;) Kolor wody no piękny był:)

Markopol nie wiem czemu, ale lubię mosty:) Na pewno by Ci się podobało, bo tłumów w Albanii nie ma, zwłaszcza na terenach mniej turystycznych:)

Achernar dzięki bardzo:)

Bartek długo się jeździ nawet samochodem, ale na tej trasie przez góry jeździ komunikacja publiczna, takie małe stare busiki, coś między dużym autobusem a małym busem, ale nie chciałabym nim jechać, jak widziałam tam tych upchniętych ludzi;) No jakoś na tunele nie udało się nam trafić w Albanii;)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2260) dodano 27.08.2015 10:49

Wpadłam na moment i widzę ,że nie zapisało się co wcześniej wypociłam więc powtórzę ,bo mi się u Ciebie podoba.Nola76 skoro Wy i autko pokonaliście trasę bez uszczerbku to nie było źle;)Wręcz super ,bo kto by taką galerie zapodał?Też czasami lubię bez planowania ruszyć przed siebie,bo taki spontaniczny zryw i luz pozostał mi jeszcze we krwi.Dla takich widoków warto było ponieść trud wyprawy:)Pozdrawiam.

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 27.08.2015 10:03

Góry piękne. Ja Albanie ichnimi Pekaesami Pkp przemierzałem i chyba bardzie głównymi drogami. Z tego co pamiętam to strasznie mega długo się jedzie, bo zero tuneli i droga tylko w góre i w dół. pozdrawiam

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4256) dodano 26.08.2015 23:33

Most z fotki 23 jest super, ale reszta też przednia. Pozdrowienia. :)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1485) dodano 26.08.2015 23:08

Droga nie najlepsza ale widoki pierwsza klasa.Mosty też mnie zaciekawiły.Nie lubię tłoków więc tak podróż jak najbardziej mi pasuje.

martyna użytkownik martyna(wpisów:918) dodano 26.08.2015 22:33

Nola, co tam samochody, co tam ruch .... widok Albańczyka na koniu, na drodze krajowej, to dopiero cos ! pozdrawiam

ps. kolor wody rzeczywiście cudniusi ;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6401) dodano 26.08.2015 21:39

Satan nie mieliśmy zrobionej żadnej rezerwacji bo nigdy nie wiedzieliśmy gdzie zostaniemy na dłużej, gdzie nam się spodoba, albo i nie, albo gdzie nas akurat zastanie wieczór;) Nie było nigdzie problemu z miejscówkami. Średnio 20 Eur za pokój 2-osobowy, w Beracie nawet ze śniadaniem:) Kemping 13 eur za autko+2 osoby+namiot, choć my namiotu nie mieliśmy;)
Pozdrawiam sąsiada:)

satan użytkownik satan(wpisów:2842) dodano 26.08.2015 21:21

Albania jest piękna, dzika i te góry! Noclegi wyszukiwaliście już na miejscu?