Dojeżdżamy i to w moim przypadku chyba jedyny widok z góry na miasto.
Nasze fotki tylko z dołu. Widać wyspę Lokrum o której krąży kilka legend.
Jedna z nich głosi,że ostatni przeor opuszczając wyspe (na rozkaz Napoleona)przeklął to miejsce mówiąc ,że każdy kto spędzi na niej noc stanie się nieszczęśliwy. Od 1023r wyspę zamieszkiwali Benedyktyni.
Na wyspę nie popłynęliśmy,bo tego w planie wycieczki nie było i  teraz wchodzimy Bramą Pile do starej części miasta i w iście ekspresowym tempie zerkniemy na część starówki.
Zaczynamy od głównej ulicy Stradun,która biegnie od bramy Pile do bramy Ploce.Wcześniej był tutaj  kanał. Po lewej stronie wejście na mury a obok niewielki ,jednonawowy  kościół Zbawiciela - w stylu renesansowym,z elementami gotyckimi
i wnętrze kościoła.
Powstał on jako pierwsza budowla przy Stradun. ... Zatrzymujemy się przy Wielkiej Fontannie Onufrego,którą wzniesiono 1438 r (1444),żeby uczcić zakończenie budowy wodociągu.Wodę dostarczano ze źródeł odległych o 12km. Jak już jesteśmy na starówce to zajrzymy w wąskie uliczki ... ...
... Wciąż jesteśmy na głównej ulicy Stradum,na wprost widać Wieżę Zegarową zbudowaną w 1444r Zerkamy na bok i przed siebie. Ponoć trzeba uważać na papużki:)A obok lodziarnia w której serwują przepyszne lody.Polecam mniam,mniam.     Plac Luza. Kościół św.Błażeja-patrona miasta.Kiedyś romański ,po trzęsieniu ziemi odbudowany w stylu barokowym.
... ... ... Kolumna Orlando-symbol wolności Dubrownika. ...
Na wprost Pałac Sponza-jeden z nielicznych budynków ,który przetrwał trzęsienie ziemi w 1667r Obecnie mieści się w nim Archiwum Miasta.
Po prawej Pałac Rektorów -muzeum. Katedra widziana z innej strony. ... ... ... Duża Świątynia Wniebowzięcia NMP-katedra.Kosciół ukończono w 1713r a zaprojektował go w stylu baroku rzymskiego włoski architekt Andrea Buffalini.
Stary port i twierdza św.Jana ... ... ... Niewiele można było zobaczyć w tak krótkim czasie
ale dobre i tyle. ... Jeszcze widok na diabelską wyspę (która do tej pory nie jest zamieszkała i mało kto decyduje się na nocleg) oraz  przed siebie ... ...
... ... Za chwilę pożegnamy się z Dubrownikiem ale jak będę miała okazję to wrócę aby naprawdę zwiedzić miasto,bo teraz tylko je zobaczyłam. Ostatnie spojrzenia i w dalszą drogę. ...
Na koniec kawałek olbrzyma:)

Dubrownik 2012

pospacerowałem, fajnie

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 20.09.2015 08:34

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 20.09.2015 08:33

Strabsenfilm dziekuje za wizyte, masz racje to piekne miasto i ciekawie po nim oprowadzasz .Film super zmontowany.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 20.09.2015 08:21

Tama zycze zatem spelnienia marzen i z pewnoscia Dubrownik Ci sie spodoba.Pozdrawiam.

strabsenfilm użytkownik strabsenfilm(wpisów:790) dodano 18.09.2015 12:46

Nie bez powodu Dubrownik nazywany jest perłą Adriatyku. Choć również uczestniczyłem w objazdówce po Chorwacji z wypadem do Mostaru, wydaje mi się, że mieliśmy na zwiedzanie nieco więcej czasu. Mogłem bowiem zwiedzić starówkę z przewodniczką, a później jeszcze trochę pospacerować, aby utrwalić nieco szczegółów architektury miasta. Był nawet czas, aby opłynąć mury i wyspę Lokrum oraz wspiąć się na mury, bo warto.
Plonem były dwa filmy - jeden ze spaceru po dubrownickiej starówce http://www.youtube.com/watch?v=fxXuSLgEM7Y
oraz drugi z krótkiego rejsu i spaceru po połowie dubrownickich murów i to nie ze względu a brak czasu, ale na zmęczenie
A lody rzeczywiście pyszne:)

tama użytkownik tama(wpisów:2969) dodano 18.09.2015 12:12

Dubrownik to moje marzenie, czekam tylko na okazję... lotniczą :)
Miasto piękne i chciałabym je poczuć spacerując poza sezonem, w dzień i w nocy.
Przyjemna objazdówka :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 18.09.2015 11:45

ha,ha...Gabi ,bo ja włóczęgę wyssałam z mlekiem najcudowniejszej MATKI:))A pierwszą swoją samotną,pieszą, kilkukilometrową "podróż"odbyłam w wieku 2 latek.Na szczęście pamiętałam adres i ktoś poczciwy odwiózł mnie do domu.Ku radości bliskich i mojej także.:))Pozdrawiam.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 18.09.2015 11:17

Lucy, najważniejsze jest, żeby robić coś co nam sprawia przyjemność. Lubisz podróżować, lubisz utrwalać swoje wrażenia na zdjęciach i opisywać je, i to jest najważniejsze. Masz pasję, która nie każdemu jest dana, podobnie jak większość na portalu, i tego sie trzymamy.
pozdrawiam bardzo aktywną Podróżniczkę

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 18.09.2015 10:57

Paweller75 mnie również:) Pozdrawiam.

Achernar-51 jak już się skusisz ,to nie pożałujesz.Pozdrawiam.

Gabi ,bo są to naprawdę przepiękne miejsca.Jak je jeszcze sfoci dobry fotograf to miodzik dla oka;) Ale to nie ja...i pewnie tak już zostanie.Pozdrawiam.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 16.09.2015 10:26

Piękny cytat doskonale reklamuje to miasto, które znam tylko z portalowych prezentacji. Bardzo bym chciała ruszyć kiedyś Twoim śladem i przekonać się na własnej skórze czy faktycznie tak jest. Miejsca z Twojej objazdówki są po prostu przepiękne.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4634) dodano 15.09.2015 23:38

Piękne pejzaże i urokliwe zakątki. Chorwacja jest bardzo kusząca... Pozdrawiam. :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 15.09.2015 22:20

Ten pierwszy widok na miasto z góry dobrze pamiętam ..., zatrzymaliśmy się gdzieś tam właśnie na chwilę, oj ciężko było mi wrócić do autokaru:)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 15.09.2015 21:26

Barbara_31 nie znam osoby,która by wróciła niezadowolona.Piękny kierunek stąd tyle luda i galerii:)Życzę realizacji planów.Pozdrawiam.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 15.09.2015 21:23

Przemysławie ach te wspomnienia,byle tylko miłe:)Pozdrawiam.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 15.09.2015 21:22

Nola76 jak kiedyś pojedziemy na południe ,to jeszcze zahaczę o Dubrownik i wejdę na wszystkie górki:)) I nie tylko.Pozdrawiam.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 15.09.2015 21:18

Bartekplk nie zdążyłam się zapytać:)) Bardziej mi się skojarzyło z pojazdem kosmicznym a nie z łódką.Pozdrawiam.

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:791) dodano 15.09.2015 16:13

Kurcze, co nie spojrzę to Chorwacja :) Jest w planach na przyszły rok, zobaczymy. Podobało się, pozdrawiam

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5583) dodano 15.09.2015 13:49

Ach! Dawnych wspomnień czar!...;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6507) dodano 15.09.2015 12:40

Dubrownik to piękne miasto, ale trzeba mieć trochę czasu, aby poczuć jego atmosferę, przespacerować się po murach i koniecznie wdrapać na wzgórze Srd, skąd roztacza się przepiękny widok na miasto:) Byłam już 2 razy w tym mieście, ale pewnie jeszcze kiedyś wróce, bo Bałkany uwielbiam:)

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 15.09.2015 12:13

Dziób tej łódki na 38 intrygujący. Jakiś panel słoneczny tam schowali? Pozdr.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 15.09.2015 11:59

Mieliśmy 8 dni.W różnym wieku byli wycieczkowicze:) Uważam,że sporo objechaliśmy.Od Jez.Plitwickich po Budapeszt,gdzie mieliśmy ostatni nocleg.I cierpliwie na nas czekał ponad godz.-najlepszy z najlepszych-z ogromnym poczuciem humoru przewodnik, aby po 23.00 pojechać z nami na Wzgórze Gellerta.Brzuchy nam bolały od śmiechu ,nie mówiąc o łzach spływających po policzkach.Było cudowne zakończenie objazdówki:)))Wprawdzie popatrzyliśmy tylko nocą na miasto ,ale ja już kiedyś 10 dni spędziłam w Budapeszcie.Pozdrawiam raz jeszcze.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 15.09.2015 11:33

Harmony bardzo się cieszę z Twojego towarzystwa:) Hmmm ja to nawet poszłabym z niektórymi Obieżyświatami nawet tam ,gdzie diabeł mówi d o b r a n o c;;) A teraz tylko do poczciwych obowiązków.
Pozdrawiam b.serdecznie.

valt69 użytkownik valt69(wpisów:278) dodano 15.09.2015 11:31

To już czwarty rok na Bałkanach, z reguły po 10 dni i wszystko wycieczki objazdowe z przewodnikiem. Trochę męczące bo zapuszczamy się coraz dalej na południe, ale w tej formule na razie trwam. Wybieram program, który przynajmniej w najważniejszych miejscach daje sporo czasu, ale różnie to bywa. Miałem szczęście i w 2011 r. na Dubrownik był cały dzień, a dojazd i powrót do hotelu w Neum, więc niedaleko. W tym roku odpuściliśmy miasto i oglądaliśmy je ze wzgórza.

harmony użytkownik harmony(wpisów:2577) dodano 15.09.2015 11:22

Zgadza się, "Dubrownik to najpiękniejsze miasto nad Adriatykiem" i chętnie bym do niego wróciła. Na razie wystarczył mi spacer po nim z Tobą :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 15.09.2015 11:14

Valt69 to prawda .My byliśmy autokarem i niestety w nim więcej czasu spędziliśmy.Przewodnicy nie byli źli,tylko mało dni a wiele miejsc do zobaczenia-właśnie do zobaczenia,bo zwiedzania mało.Co innego objazdówka swoim autkiem,no ale my zdecydowaliśmy się na tę...
Na mury -gdyby był czas-to ja i w upale bym wlazła bez problemu:)
Za owoce morza dziękuję ,za darmo bym nie przełknęłą.Za to lodami to się zajadałam,bo smaczniejszych na trasie nie było..Uzupełniłam tę ważną wiadomość.
Dziękuję ,że wpadłeś.Widziałam jak wiele sam przejechałeś:) Pytanie w ile dni?Pozdrawiam.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 15.09.2015 11:01

Ak miło mi,serdeczne pozdrówki:)

valt69 użytkownik valt69(wpisów:278) dodano 15.09.2015 09:24

Miło było powspominać. Na Dubrownik trzeba mieć dużo czasu, solidnego przewodnika lub wcześniej odrobić lekcje. Przy mniejszym upale dobrze jest przejść się murami, zrobić krótki rejs w okolicę wyspy, zjeść owoce morza w restauracji przy porcie. Fajnie pokazane miasto, chociaż faktycznie chyba w pośpiechu. Na głównej ulicy, niedaleko miejsca, gdzie stoi pirat z papugami, jest lodziarnia. Lody może do najtańszych nie należą, jak to w Dubrowniku, ale są rewelacyjne. W ogóle jest to miejsce, do którego zawsze chce się wracać. Pozdrawiam.

ak użytkownik ak(wpisów:5748) dodano 15.09.2015 08:02

a ja spokojnie pospacerowałem tu, popijając poranną kawunię :)