Ruszając autem w kierunku lodowca przejeżdżaliśmy przez malowniczą miejscowość Gosau Iście alpejski klimat, brakowało tylko fioletowej krowy droga bardzo dobra i pogoda dopisywała zbliżając się do dolnej stacji kolejki udało się ustrzelić aparatem górną stację z widocznym charakterystycznym wiszącym mostem pod lodowcem nie było nikogo, a w wagoniku byliśmy tylko my i operator Polecam wyjazd na Dachstein na dachu wagonika, jest tam specjalny balkonik dla małej grupy ludzi
Na górze w pierwszej kolejności wskoczyliśmy na pokazywaną we wszystkich materiałach reklamowych platformę widokową najbardziej w Europie wysuniętą poza skały. Szkoda, że zawalona była jakimiś postaciami z bajek Jest moc, podłoga z kratownicy i jest element ze szkła robi wrażenie, ale to jeszcze nic na lodowcu znajduje się fajna chuśtawka kilku dziesięcio metrowy most wiszący nie powiem, adrenalina podskoczyła
na deser po przejściu mostu mamy fantastyczny balkonik widokowy to dopiero jest czad, na dodatek wieje mrozem, że głowę chce urwać dalej platforma zaczepiona do skał, którą obchodzi się szczyt. Niestety zamknięta. Ktoś chyba się wkurzył i wyrwał barierkę :-) ok, idziemy na szlak minęliśmy szybko prawie pusty, ale czynny ośrodek narciarski i znaleźliśmy się sami wśród śnieżnej bieli
okulary przeciwsłoneczne niezbędne, bo wieczorem oczy będą bolały idziemy sami, nikogo nie ma aż tu nagle z chmury zaczepionej o czubek Hohera wynurzył się narciarz. Facet zasuwał z nartami na plecach trawersem bezpośrednio na Hohera, po to by w 3 minuty zjechać. Podziwiam My kierujemy się do schroniska Seethalerhutte kiedy doszliśmy do obiektu mając nadzieję na kwakę przeżyliśmy totalne rozczarowanie. Schronisko zasypane po dach i tak staliśmy przy ścianie Hohera, na który od tego miejsca nie ma już widocznego szlaku, tylko biała, niemal pionowa tafla śniegu
Kontemplacja trwała około 15 minut i z powrotem niestety tą samą drogą widoki te same, choć trochę przysłonięte chmurami ech, w Alpach jest tak, że idąc 1,5 godziny mamy przed sobią i obok siębie ciągle ten sam niezmieniąjący się krajobraz. To złudzenie spowodowane jest ogromną przestrzenią tych gór w tym miejscu Powoli wracamy do górnej stacji kolejki i naszego mostu co tam, trzeba jeszcze wejść
również na balkonik i w końcu do kolejki ...i w dół. Tradycyjnie Wszystkich zainteresowanych szczegółami tej nazwijmy to przechadzki zapraszam na http://www.tuitam.org.pl/?p=3532

Austria na biegówki - Ramsau am Dachstein
Austria_2015 (14) - HALLSTATT/spacer po miasteczku
1pix użytkownik charlie odległość 10 km 1pix

gregy użytkownik gregy(wpisów:494) dodano 08.10.2015 18:49

klavertjevier ja narąbałem w gacie, ale zmieniłem i wszedłem :-)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 08.10.2015 15:30

Piękne widoczki na ośnieżone Alpy:) Super ten most:)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 08.10.2015 13:10

Widoczki na ośnieżone Alpy, super!
Widzę, że należysz do odważnych. Ta huśtawka to rewelacja, ale ja pewnie narąbałabym w gacie.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4400) dodano 07.10.2015 23:14

Wspaniałe widoki. Pozdrawiam. :)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2084) dodano 07.10.2015 19:36

Jak dla mnie super miejscówka z górnej/ą półki/ą :) dodaję do "muszę" tam pojechać :) Pozdr.

gregy użytkownik gregy(wpisów:494) dodano 07.10.2015 16:56

Yetina, cześć:-) Korsyka ciągle w planach, przed którą zawsze coś wskakuje. W te wakacje została wyparta przez Toskanię. Zobaczymy na przyszły rok...:-)
Charlie, u mnie pogoda u góry też nie była rewelacyjna jak widać, ale nie padało i trochę słońca czasem przedostało sie przez chmury. Zresztą ludzie piszą, że Hoher jest częściej zasłonięty chmurami, niż odsłonięty. Musisz jechać, bo warto
Andred, na tym szlaku nie potrzebne były raki, czy tam inne toporki. No fakt, aby wyjść na sam Hoher trzeba przygotować się na ferraty, ale pod sam czubek jest lekki spacer.
Lucy, Mostek czeka, zresztą balkonik też. Tzn. balkonik widokowy, nie spacerowy :-)
Valt, widzę, że odwiedzasz mnie od galerii Montenegro. Jak już wcześniej pisałem pod Hoherem ciężko jest złapać bezchmurne niebo, ale wtedy człowiek czuje troszkę mocniej smak przygody.
Romana, cóż mam powiedzieć, musisz jechać :-)
Dzięki Wam za odwiedziny, zawsze zapraszam na www.tuitam.org.pl

yetina użytkownik yetina(wpisów:228) dodano 07.10.2015 16:11

Fajne zdjęcia i miło powspominać ;). A kiedy Korsyka?

charlie użytkownik charlie(wpisów:2036) dodano 07.10.2015 08:16

Dokładnie w tym samym miejscu miałam być podczas tegorocznych wakacji, ale deszczowy dzień pokrzyżował nam plany. Ale... co się odwlecze...
Spróbuję zaatakować Dachstein w przyszłym roku. A na razie delektuję się Twoimi fotkami :-)

andred użytkownik andred(wpisów:4481) dodano 06.10.2015 21:24

Super wędrówka. Przydałby się dodatkowy sprzęt (raki, czekan) i można iść dalej ale i tak bardzo fajnie.
Przestrzenie w Alpach faktycznie są olbrzymie. Jak się stanie na jakimś szczycie to widać po sam horyzont i 360 stopni same góry, jaby cała kula ziemską to tylko góry.
Fajne zdjęcia.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2388) dodano 06.10.2015 21:00

Zachwycam się widokami a po moście też bym się przespacerowała.Takie emocje lubię.Pozdrawiam.

valt69 użytkownik valt69(wpisów:278) dodano 06.10.2015 19:58

Austriacy zadbali o infrastrukturę, nie ma co mówić. Szkoda, że było pochmurno, w górach wtedy wszystko jest biało-szaro-czarne i nieplastyczne. Widoki jednak zarąbiste.

romana użytkownik romana(wpisów:5143) dodano 06.10.2015 19:37

Świetny pomysł z tym wiszącym mostem i tarasem ze szklaną podłogą. Chętnie bym przeżyła dreszczyk emocji w takim miejscu ;-)