Na Korsykę przybyliśmy drogą morską, tzn. promem z włoskiego Livorno do Bastii. Bastia widziana z pokładu promu wyglądała kusząco. Miasto ma niecałe 43 tys. mieszkańców, więc nie jest zbyt duże, lecz nie spodziewałam się większego gdyż całą wyspę zamieszkuje trochę ponad 300tys ludzi.  Bastia jest dość ważnym portem na Morzu Śródziemnym, lecz dla mnie prawdę mówiąc ciekawsze były łódki w marinie niż kolosy wpływające do portu.   Mimo że lata świetności miasto ma dość dawno za sobą to trudno się oprzeć urokowi klimatycznych uliczek.   Skoro piszę o miastach to trudno pominąć stolicę Korsyki: Ajaccio leżące na południowym zachodzie, mnie prawdę mówiąc miasto to nie rzuciło na kolana, pomijając wieczorne wywijanie nogami w rytm żywej muzyki, lecz o tym opowiem Wam przy okazji galerii poświęconej miastom.  Nie myślcie przypadkiem że ja tylko łażę po górach i nie mam czasu ani ochoty na zwiedzanie, jeśli warto to wiele godzin potrafię powspinać się po schodach miejskich :) Warto zaś to zrobić w Corte, dawnej stolicy Korsyki. Miasto to całkowicie mnie zauroczyło, jest malutkie więc troszkę przesadziłam pisząc o tych godzinach…
lecz faktycznie przez dwa dni łaziliśmy tam noga za nogą delektując się widokami zarówno z uliczek miasta jak i rozległą panoramą miasta i okolicy podziwianą z terenu cytadeli. Zainteresowanym mówię że naprawdę warto tam wejść, w cenie 5,40euro zwiedzicie XV twierdzę, utkniecie na górze podziwiając panoramę miasta i zwiedzicie dość ciekawe i nowoczesne muzeum. Oczywiście jeśli opowiadam o Korsyce, to jest tam miasto o którym trudno nie wspomnieć,  którego nie da się nie odwiedzić będąc na Korsyce, jest to legendarne Bonifacio. Widok jest niesamowity, olśniewająco białe wysokie wapienne klify i na nich przycupnęła zabudowa zabytkowego Górnego Bonifacio. Klify można z bliska oglądać podczas krótkich około godzinnych rejsów, cena nie jest wygórowana 17 euro od osoby, stateczek pływa wzdłuż klifów, wpływa do grot…
Fajnie, lecz nogi nawet nie można zanurzyć w krystalicznie czystej wodzie, więc my na wariata pobiegliśmy jeszcze by wykąpać się w tym niesamowitym miejscu. W Polsce zaczęła się już jesień, zaś wśród kredowobiałych, odbijających słońce i oślepiających skał panował upał. Żebyście nie myśleli że było tam nam zbyt cudnie, dodam iż morze roiło się od meduz, z którymi bliższe spotkania nie należą do przyjemności. Lubię słońce lecz tamtejsza patelnia była nawet ponad moje siły i dlatego woleliśmy przechadzkę klifem w stronę najbardziej położonego na południe skrawka Korsyki z malowniczą latarnią morską. I w skrócie tyle byłoby jak na razie o życiu miejskim ,nas coś innego przyciągnęło na Korsykę. Chęć zobaczenia na własne oczy osławionych dziewiczych krajobrazów.
Jest niewiele takich miejsc gdzie łańcuchy górskie wpadają do morza, brzeg morski zaś nie biegnie jak przystało po linii prostej lecz jest powcinany licznymi zatokami, zatoczkami w których liczne plaże kuszą do kąpieli w lazurowej wodzie. Widoki po prostu niczym z pocztówki, wręcz kiczowatej…czy tak jest? Widzicie sami…choćby na przykładzie małej, sennej Ajgajoli z cudnym niczym przyrośniętym do skały fortem. Kocham góry zaś tu każdy góro maniak znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Ci którzy nie widza sensu we wchodzeniu następnie często długotrwałym schodzeniu ze szczytów mogą podziwiać malownicze czerwone klify  wynurzające się wprost z morza Rezerwatu Przyrodniczego Scandola wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.  Dotarcie tam nie jest problematyczne wystarczy iść szlakiem Tra Mare e Monti zaczynając wędrówkę we wsi Curzu. Atrakcją tego szlaku jest miejscowośc a w zasadzie wioska Girolata do której można się dostać jedynie droga morską lub też górskim szlakiem, który nawiasem mówiąc przemierzał codziennie pewien wiekowy listonosz…co chyba też przyczyniło się do tego iż dożył bardzo sędziwych lat i doczekał się tablicy pamiątkowej na w/w szlaku:) Szlak Tra Mare e Monte posiada też inny, chyba jeszcze piękniejszy odcinek i dość lajtowy w którym wędruje się wąwozem  Spelunca... do niewielkiej miejscowości Ota,
następnie jest podejście na płaskowyż z niesamowitą panoramą i zejście do miejscowości Porto. Lecz my wracamy już na górskie szlaki i tam możemy poczuć ducha przygody i wyruszyć na odcinek legendarnego GR20, podziwiając po drodze niesamowite widoki znane ze zdjęć w necie czy też przewodnikach. Jeśli mowa o przewodnikach to z czystym sumieniem polecam ten z serii Gazety Wyborczej, nasz Pascal był mało wyczerpujący i dość pobieżny. Jedna z takich właśnie miejscówek to jezioro Nino i leżące obok jedyne w swoim rodzaju torfowiska. Lubiąc podziwiać kamole należy koniecznie z miejscowości Piana wyruszyć na szczyt Capu d`Ortu,
by po drodze podziwiać niesamowite formacje skalne wyrzeźbione przez wiatr i wodę morską. Stanowią one kolejną atrakcyjną pozycję z listy UNESCO. Jeszcze inne równie dziwaczne i niesamowite kamyczki leżą a raczej stoją przy innym etapie GR20.  Podziwia się je po zejściu z przełęczy Bocca di u Pargulu po podziwianiu Igieł Bavella(coś jakby nasz tatrzański Mnich powielony siedmiokrotnie i ustawiony obok siebie)  Na Korsyce gór nie brakuje, jak się spojrzy na mapę to widać wyraźnie iż podzielona jest przechodzącym centralni łańcuchem górskim na dwie części: południowo zachodnią gdzie dominują skały granitowe na moje oko podobne do tatrzańskich, i co ciekawsze również są skały wulkaniczne. Tu szczyty są wysokie, a pomiędzy nimi leżą głęboko wąskie doliny. Zaś na północnym wschodzie szczyty są niższe, łagodniejsze, góry są „przysadziste” i dominuje tu łupek. Jak znajomym mówiliśmy że jedziemy na Korsykę nastawiamy się na chodzenie po górach  to prawie wszyscy robili dziwne miny. Mało kto wie że na wyspie tej jest ponad 120 szczytów przekraczających 2000m npm. Nam pozostał po powrocie pewien niedosyt. Niestety tyle jeszcze szlaków nie przeszliśmy… Wspominałam już w galerii o szlaku GR20(Grande Randonne,nr20), którego przejście w całości jest jednym z moich marzeń.
Szlak ten wiedzie przez najwyższe partie gór w Parku naturel regional de Corse. Całkowita jego długość wynosi 160 km (niektóre źródła podają pesymistycznie 200 km) łączy on Calenzanę położoną na północy koło Calvi z miejscowością Conca leżącą 20 km od Porto Vecchio, na południowym-wschodzie wyspy. Przejście jego zajmuje około 2 tyg, wymaga on noszenia dobytku ze sobą gdyż po drodze są nieliczne schroniska Może kiedyś będzie mi dane przejść w całości tę trasę... Korsyka mimo że tak górzysta jest krajem o silnych tradycjach rolniczych. Nie ujrzymy tutaj pól niczym w Polsce,ani wielkich obór w których karnie stoją tysiącami krowy produkujące mleko.
Zwierzęta napotkamy częściej na szlaku górskim niż wśród zabudowy. Widząc u nas taki widok, pomyślałabym..bidulka zagubiła się. Tam zaś jest normalne że krowy, kozy, świnie spacerują po niezamieszkanej okolicy, dość często wypoczywają na krętych korsykańskich drogach, stanowiąc dodatkową atrakcję turystyczną:) Korsyka to również bogata roślinność, niestety ja ze swoją wiedzą niewiele gatunków rozpoznałam. Podejrzewam że Dispar lub Ela byliby w swoim żywiole:) Ja rozpoznałam tylko te ślicznotki spośród przeszło 2500 gatunków występujących na wyspie roślin. I jeszcze jeden sukces botaniczny odniosłam, rozpoznałam wszechobecny na polanach zapach tymianku. Ale o tym opowiem w następnej galerii. Tak jak wspomniałam na Korsyce rośnie tymianek, ale ukochanym ziołem przez mieszkańców jest mirt, który napotkamy prawie w każdej potrawie, nawet lodach. Prawdę mówiąc paskudne wg mnie. Moim mirtowym faworytem jest nalewka, w którą się zaopatrzyłam. Będę otwierać kolejne butelki w ponure jesienno-zimowe wieczory wspominając pełna barw, smaków zapachów Korsykę. Byliśy tam we wrześniu, i na tak małej wyspie trafiliśmy na dwie pory roku: upalne lato na południu wyspy, zaś w części centralnej na piękną barwną jesień.
Sądzę że tą krótką prezentacją, zachęciłam tych co nie byli jeszcze na Korsyce by tam się udali, bo cóż to za odległość 1500 km…

Korsyka; tu morze spotyka się z górami...
1pix użytkownik yetina odległość 19 km 1pix
Korsyka - GR20 cz. II.
1pix użytkownik andred odległość 32 km 1pix

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 13.02.2017 18:26

Fajnie się ogląda galerie z miejsc w których się niedawno było. To jest takie świadome oglądanie ;-)
Mam nadzieję, że uda Ci się przejść cały GR20. Zrób to też za mnie, bo ja wiem, że już nie przejdę. Może, ale nie na pewno, dałbym radę, ale nie będę już próbował, ponieważ muszę odwiedzić jeszcze inne miejsca na Świecie.
Obiecałaś następne galerie z Korsyki, ale jakoś ich nie widać :-(......to chyba ja się wezmę za następną :-)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4620) dodano 22.01.2017 00:10

Pięknie tu, nie byłem.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4620) dodano 19.01.2017 23:43

Pięknie, nie byłem.Pozdrawiam

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6120) dodano 08.11.2015 09:57

Ja widzę, że nie jest źle ale jeszcze trochę czasu musi upłynąć zanim wyczujesz jak z nim postępować... Przecież Lublin był tak niedawno... ;)

tama użytkownik tama(wpisów:2979) dodano 07.11.2015 19:11

Ze wspólnego szlakowania ;)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 07.11.2015 18:41

Tama Twoją gwarancję przyjmuję na wiarę, ale skąd to wiesz? :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 07.11.2015 18:36

Gosiu jeszcze go nie rozpracowałam..co widać;) czasami kląć się chciało, jak patrzyłam na efekty..;)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 07.11.2015 18:35

Kordula w Porto nie nocowaliśmy, trochę szkoda...piszesz górale. Wiesz polaków tam często można spotkać, przyjeżdżają do pracy, najczęściej w budowlance. W Bonifacio jest szczególnie liczna grupa rodaków, co mnie zaskoczyło. Nie miałam pojęcia że to jest też kierunek "zarobkowy" Pozdrawiam:)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 07.11.2015 18:31

Przemku masz rację zapach maki jest wszechobecny, też miód przywiozłam.Dziwny jakiś, z nutą goryczy...może tak mam być;) W sumie to dobrze że przez tyle lat nic się nie zmieniło

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 07.11.2015 18:28

Aga chętnie:)

tama użytkownik tama(wpisów:2979) dodano 07.11.2015 10:11

...nawet wody nie zabrakło...

tama użytkownik tama(wpisów:2979) dodano 07.11.2015 10:10

Na 31 brakuje Cię ;) Idealne wakacje dla miłośniczki górskich wędrówek, piękne tereny, nawet wody. Mogę Ci zagwarantować, że Baracuda nadaje się na tę trasę ;)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6120) dodano 07.11.2015 09:56

Aniu, wspaniała to musiała być wyprawa! Tyle cudownych miejsc pokazujesz... Trudno nie wspomnieć, że Twój nowy aparat dobrze się spisał...;)
Pozdrawiam serdecznie :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 06.11.2015 22:55

Korsyka to chyba najpiekniejsza wyspa Morza Śródziemnego. Mam nadzieję, ze pokażesz nam cudowne Les Calanques. Czy spałas może w Porto? Jest tam pieknie położony camping nad rzeką z ogromnymi głazami. Prowadzi go Polka z męzem Korsykaninem. Domki stawiali nasi górale. Cały tydzień u niej goscilismy.Byłam tam dośc dawno. Pamiętam tez cudowną przełęcz Bavelle, z której zjechaliśmy na rowerach. Ach jaki to był fajny wyjazd. Zachecajaco zaczełas prezentacje wyspy, czekam na dalsza częśc. Pozdrawiam:)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5902) dodano 06.11.2015 22:39

Piękna galeria, świetne zdjęcia, które przywołały wiele wspomnień sprzed prawie już 20-tu lat: jedne z najbardziej udanych naszych wakacji, od campingu do campingu. śledząc Twoją jednak trasę na mapie,przynajmniej w tej galerii, nasza była jednak inna: z Bastii, gdzie w zasadzie "nic nie ma", ruszyliśmy przez Cap Corse do Calvi i dalej na pobliski camping. W Calvi, mieście garnizonowym Legii Cudzoziemskiej ciekawostka: to tu według tradycji urodził się... Krzysztof Kolumb. że był Genueńczykiem? Oczywiście - był. Tyle tylko, ze Korsyka była przecież częścią, i to większą, Republiki Genueńskiej, więc nie ma tu żadnej sprzeczności.
Piszesz o zwierzakach na drogach - a więc nic się nie zmieniło. Piszesz o zapachach - i p[od tym względem nic się zatem nie zmieniło, ja czuję zapach makkii do dziś. Tyle, że "przechowywałem" go nie w nalewce, lecz w sporym zapasie tamtejszego miodu. Rewelacja! Kąpiele na tamtejszych niezliczonych plażyczkach wśród skał - kolejna rewelacja. Ale GR20 też nie przeszedłem, biwakowałem jedynie w cieniu jego kulminacji, pod Monte Cinto. Ze zdjęć widzę jednak pewną zmianę: nr 18 i murek wzdłuż drogi, odgradzający ją od przepaści. W "moich czasach" czegoś takiego nie było, a osuwisko kawałka drogi, czasami uniemożliwiało dalszą jazdę. No i jeszcze jedna sprawa: tak na prawdę, to właśnie na Korsyce "nauczyłem się" jeździć samochodem po górach, co uwielbiam do dziś. Jazda w poprzek wyspy, pod Monte Cinto, (prawie 3000m), przez Scala di Santa Regina, to było wyzwanie! Zwłaszcza, gdy czasem jednak ktoś jechał z przeciwka...;) Gratuluję - nie tylko pięknej galerii, ale przede wszystkim wspaniałych wakacji, na niezwykłej wyspie - Île de beauté!

margo użytkownik margo(wpisów:2553) dodano 03.11.2015 18:11

Anek, dobra nalewka to najlepsze lekarstwo...na wszelkiej maści dolegliwości:)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 03.11.2015 15:58

Korsykę jak i jej sąsiadkę Sardynię już od jakiegoś czasu mam na celowniku.
Pięknie pokazałaś uroki wyspy i zachęciłaś do wyjazdu. Cudowne miejsce na urlop.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3568) dodano 02.11.2015 11:58

Świetnie zaprezentowałaś wyspę;) Do tej pory patrzyłam na Korsykę nieprzychylnym okiem, a dzięki Tobie zmieniłam swój pogląd:) Cudne klify, wspaniale położona twierdza i szlaki do wędrówek. Gdybyś szukała kompanki na pokonanie GR20 to jestem chętna;)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 01.11.2015 16:55

Margo a co Tyś też nalewkowa? ;)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 01.11.2015 16:54

Wielkopolanko owszem, bardzo dużo ma do zaoferowania.

Vivi nie dziwię się fascynacji, można zakochać się w tej wyspie. Jest przepiękna i właśnie tak jak piszesz masowa turystyka ją omija, na szczęście:)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 01.11.2015 16:52

Rozmusiaki a cóż to chętny z żoną na ten szlak? kolana zaplastrujemy i naprzód:)))

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 01.11.2015 16:51

Mariolu postaram się do przyszłej niedzieli streścić, chociaż wątpię...początek miesiąca to inne zajęcia:(

margo użytkownik margo(wpisów:2553) dodano 31.10.2015 16:52

Podobnie jak Ela też muszę przyznać się do swojej ciołkowatości, bo o szlaku dowiedziałam się dopiero teraz. Bardzo ciekawie zapodałaś to co będzie nas czekać w przyszłości. Rzadko tu zaglądam, ale może uda mi się nie przegapić kolejnych odsłon.
Gdybym tylko wcześniej wiedziała o tych nalewkach...Pozdrawiam Aniu serdecznie:)

vivi użytkownik vivi(wpisów:487) dodano 31.10.2015 14:50

Anek byłem w 2001r i zakochałem się w tej wyspie.
Po samej Korsyce zrobiłem 2000 km samochodem chcąc
dotrzeć do wszystkich ciekawych miejsc. Z górek zaliczyłem tylko
Mt.Cinto bo czasu brakowało. Z tego co pokazałaś nic się tam nie zmieniło.
Masowa turystyka jakoś omija Korsykę i oby tak dalej.

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1824) dodano 31.10.2015 08:41

Piękna ta Korysyka ...wspaniały zwiastun.. wyspa ma wiele do zaoferowania i ciekawie przez Ciebie przedstawiona....bardzo podobało się...pozdrawiam serdecznie:)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4436) dodano 30.10.2015 23:46

No proszę,taka sobie mało znana Korsyka,a tu tyle ciekawostek ...
Z wyspy najbardziej do gustu przypadła mi część górzysta :)
A jak będziesz się wybierać na pokonanie GR20 to daj znać :)
Pozdrawiam !

marcowadziewczyna użytkownik marcowadziewczyna(wpisów:1527) dodano 30.10.2015 21:18

Jestem pod dużym urokiem tej wyspy pięknie pokazłaś i zachęciłaś do odwiedzenia z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy . Pozdrawiam serdecznie :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 30.10.2015 20:53

Gimper, nie tylko Ciebie, jak pisałam w galerii wiele osób było zdziwionych jak sie wybieraliśmy tam i po powrocie rodzinka, znajomi oglądając zdjęcia byli zaskoczeni, mieli inne wyobrażenie o tej wyspie..ot taki skromny kurorcik nad morzem a nie tak zróżnicowane górskie szlaki.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 30.10.2015 20:51

Lucy56 daj znać jak znajdziesz jakiś fajny kierunek;)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 30.10.2015 20:50

Mocar dziękuje za odwiedziny, a odległość...po powrocie, po pewnym czasie zapomina ise o tym i innych niedogodnościach:) Pozdrawiam

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 30.10.2015 20:49

Pipol nawet hamerykańskie...i wizy nie trzeba:)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1491) dodano 29.10.2015 23:21

Ja jeszcze na Korsyce nie byłem ale mnie zachęcać nie trzeba,już dawno nabrałem chęci by poznać przyrodę tej wyspy.Może kiedyś się uda ,teraz muszą wystarczyć mi galeria.
Dobry początek,pozdrawiam

migawka użytkownik migawka(wpisów:306) dodano 29.10.2015 21:30

Prawdziwy raj… Nie byłam jeszcze na Korsyce, a dzięki Twojej odsłonie widać, że warto. Niesamowite są te klify.
Pozdrawiam ;)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 29.10.2015 21:18

Elu moja wiedza też była dość skromna, w zeszłym roku znajomy mi opowiadał o szlaku i to siedziało we mnie, trochę czytałam...i stwierdziłam że to dla jest idealny kierunek jak dla mnie;) Ściskam moooooocno

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 29.10.2015 21:16

Olazim nic nie stoi na przeszkodzie;) świat się straszliwie kurczy...zauważyłaś? ;)

Afrodyto masz rację, bajecznie:) Pozdrawiam serdecznie

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 29.10.2015 21:14

Vivi masz rację,każdy:) dawno byłeś? jestem ciekawa czy coś się zmienia tam

Marcin1980, ja też ciągle jeszcze Korsykę na tej liście mam...:) Miło mi ze wycieczka wirtualna się podobała

Achernar teraz juz troszkę lżejsze to życie, francuski rząd spore pieniądze w wyspę"wpompował" chcąc uspokoić nastroje, lecz ciągle jest to najbiedniejszy region Francji.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 29.10.2015 20:39

Nolciu do 5 listopada nic już nie stworzę, totalny brak czasu. Wiem że Ty przywieziesz mnóstwo zdjęći wrażeń, wierze że pogoda Wam dopisze:) Pozdrawiam serdecznie

gimper użytkownik gimper(wpisów:681) dodano 29.10.2015 19:13

Zaskoczyłaś mnie tymi górami daje do myślenia

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2732) dodano 29.10.2015 12:55

Podoba mi się i to baaardzo a teraz sama szukam kierunku aby wygrzać swoje gnatki i poganiać gdzieś w terenie.Pozdrawiam.

mocar użytkownik mocar(wpisów:2619) dodano 29.10.2015 10:58

Świetne zdjęcia i relacja . no faktycznie co to jest 1500km :)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8812) dodano 29.10.2015 08:22

kto by pomyślał, że tam takie góry zagraniczne :)
pozdro

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7205) dodano 28.10.2015 22:44

Świetna wyprawa ..., ta na Korsykę i ta w samej Korsyce ..., nigdy nie pomyślałem o górach na tej wyspie, bardziej te ich miasta i miasteczka mnie interesowały, ale właśnie dzięki temu, że mamy OŚ, zawsze czegoś nowego człowiek może się dowiedzieć:))) Fajowe krowy tam mają, galeria super:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7080) dodano 28.10.2015 21:20

Aniu, mówiłam Ci,że nigdy w życiu nie marzyłam o Korsyce i nie wiem nic kompletnie o tej wyspie. Trasa GR20, jakkolwiek jest legendarna, ja nigdy o niej nie słyszałam, a tym samym przyznałam się oficjalnie do własnej ciołkowatości :). Twoja galeria wstępniakowa bardzo zachęca do odwiedzin Korsyki. Przede wszystkim przemawia do mnie jej górzystość, ale nie tylko, bo to faktycznie najwyraźniej różnorodna wyspa. Widać, słychać i czuć Twoje zauroczenie tym kawałkiem lądu i to się udziela :).
Wybrałaś sobie ekstra kierunek na urlop - mało popularny, więc tym bardziej zaczyna kusić... Pokazuj więcej, to może mnie skusisz Marchewo :)))
pozdrówki płomienne:)

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4032) dodano 28.10.2015 18:52

Pięknie i bajecznie. Zdjęcie 11 i 15 dla mnie Naj :) Gratuluję wyprawy.

olazim użytkownik olazim(wpisów:2215) dodano 28.10.2015 17:50

Piękna Korsyka ,oj piękna–chciałabym tam pochodzić,popatrzeć–super galeria–pozdrawiam.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4911) dodano 28.10.2015 15:06

Nie wiem, czy życie jest tam rajskie, ale widoki - na pewno. Pozdrawiam. :)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1876) dodano 28.10.2015 14:18

Piękne widoki, można podziwiać. Kolejny punkt na liście, do którego może się kiedyś uda dotrzeć. Przyjemnie było odbyć podróż dzięki zdjęciom.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6663) dodano 28.10.2015 12:58

Ania moze niekoniecznie chodziło mi o miasteczko;) miałam na myśli okolicę Porto, czyli Porto, Piana, Girolata, Les Calanches i te sprawy:) Zreszta wrzucaj co tylko chcesz, ja poczekam cierpliwie, tak do 5 listopada:) Liche to jest u nas w Gdyni;) to w Barcelonie albo Lizbonie jest warte zobaczenia:)

valt69 użytkownik valt69(wpisów:278) dodano 28.10.2015 12:27

Mnóstwo oglądalne, z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy. Nie jestem może zagorzałym fanem chodzenia po górach, ale te korsykańskie mają magię przyciągania. Świetnie zaprezentowane wybrzeże.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 28.10.2015 12:09

Oj Aneta masz TY wymagania:) okolice Porto powiadasz...to koniecznie szlak do Oty jeśli będzie pogoda i troszkę dalej warto przejść, wszyscy też w Porto robią słit focię z zachodu słońca, chociaż bo ja wiem..albo raczej taki ze mnie fotograf ha ha ale widok nie powalił mnie. Jest tam wieża na która warto wejść, oceanarium..ale dość liche w porównaniu z "naszym" w Gdyni i to chyb a tyle w mieście...miasto hoteli, restauracji,sklepów, sklepików...i wielkich eukaliptusów wzdłuż ulicy

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2725) dodano 28.10.2015 12:01

Charlie zobaczymy...czasem my nie mamy wpływu na to;) Dziękuję:))

vivi użytkownik vivi(wpisów:487) dodano 28.10.2015 11:20

Korsyka jest tak różnorodna że każdy znajdzie tam coś ciekawego
dla siebie. Wspaniałe górskie szlaki , przepiękne kolorowe plaże i kręte drogi
szerokości auta. Tam nie można się nudzić.
Dziękuję że przypomniałaś mi te klimaty.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6663) dodano 28.10.2015 11:17

Ania no dziękuję Ci bardzo za tę galerię, jednak moje molestowanie się do czegoś przydało i podziałało:)
A marzenia jak sama dobrze wiesz są po to, żeby je spełniać i jestem pewna, że to uda Ci spełnić jeśli tylko będziesz tego wystarczająco chciała:)
No będę tam już za 10 dni, mam nadzieję, że nie będzie jeszcze zimy albo brzydkiej jesieni;) więc masz jeszcze chwilę na jakąś galeryjkę. Poproszę z okolic Porto:)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2127) dodano 28.10.2015 10:25

Zaiste, górzysta ta Korsyka :-)
Anek, marzenia są po to by je spełniać. Życzę zatem szybkiego powrotu na wyspę i przejścia GR20 w całości.