W poszukiwaniu pięknej polskiej złotej jesieni (nie złotego pociągu) rodzinnie zawitaliśmy w okolice Wałbrzycha, a dokładnie u bram Zamku Książ ..., ... ale czy nie za szybko się tam wybraliśmy? Początek października to chyba trochę za wcześnie, no ale następny weekend był już zajęty, więc co tu dużo mówić, pakujemy się i jedziemy na Dolny Śląsk:) Tym bardziej, że w pogodę trafić lepiej chyba nie mogliśmy ..., i to było najlepsze, co mogło nas spotkać w tym dniu:))) Dojazd do zamku jest dobrze oznakowany, za parking płacimy 10 zł za cały dzień, zostawiamy samochód i od razu kierujemy się na punkt widokowy. Są oznaki polskiej złotej jesieni, już mi się tu podoba ..., no i ten widok na zamek, rewelka:) Dobra, czas ucieka, więc my też uciekamy ...
..., i kierujemy się w stronę zamku:) Jest piątek ..., dzieciaki podziwiają tu wspaniałą przyrodę, zaznajamiają się z geografią, gdzie ten zamek się znajduje ..., za chwilę poznają też historię obiektu ..., ... piszę o tym, bo wydaje mi się, że nie powinienem mieć wyrzutów sumienia, że zamiast wysłać ich do szkoły, to ja im wycieczkę urządziłem:))) Mijamy budynek bramny i ... ... ukazuje się nam zamek w całej okazałości:) Ale nie sam zamek zachwyca ..., wystarczy się rozejrzeć dookoła i ..., co tu dużo mówić ...
... piękne kolorowe liście otulające fasadę budynku najbardziej mi się chyba podobały:) Inne kwiaty w różnych donicach zresztą też fajne ..., kurcze, naprawdę ktoś się postarał, żeby zrobić tu taki fajny klimat:) Nie będę udawał znawcy, więc nie będę określał, co to za kwiaty ... ..., najważniejsze, że są ładne:) Cały dziedziniec tak mi się spodobał, że jakoś nie bardzo chciało mi się iść zwiedzać sam zamek ..., szczególnie, że pomieszczenia jakoś nie są moją ulubioną pasją. Tyle, że jest tam wieża ..., więc trzeba iść:)
Tak się zakręciłem tym całym dziedzińcem, że niestety, nie dostrzegłem pewnego, aczkolwiek bardzo ważnego faktu ..., ale o tym za chwilę:( Kolejne kwiaty ..., ale te są białe:) Przeciągam tak długo jak się tylko da ..., ale żona i dzieciaki trochę już się denerwują ... ..., no dobra, idziemy zwiedzać zamek:) I na tym bym najlepiej zakończył swoją opowieść, no ale ..., ..., kupujemy bilety, dorośli po 30 zł, dzieciaki mają ulgowy, uff, jaka ulga ..., tylko jedyne 20 zł!!! ..., od takiego małego człowieka, który jeszcze czytać nie umie i pisać też, ledwo co do szkoły poszedł ..., normalnie masakra.
Razem wydajemy 100 zł, za samodzielne zwiedzanie, bez żadnego przewodnika ..., nie tani gips ..., cały czas jestem zażenowany tą ceną dla dzieci ..., nie mówię, że powinno być za darmo, ale 5 góra 10 zł. wydaje mi się, że byłoby OK. Dobra ..., wchodzimy i od razu na dzień dobry pani widząc aparat na szyi mówi: nie wolno robić zdjęć z lampą!!! Idziemy dalej i ..., tutaj, zanim doszedłem, to już moja siedmioletnia córa zdążyła zauważyć to co najważniejsze w całym obrazie ..., tata, widzisz siusiaka?:))) No dobra ..., biologia chyba też potrzebna ..., a mogli iść do szkoły:) W końcu przypomniało mi się przecież, że tu jest wieża, trzeba wejść:) Pytam się pani pilnującej porządku wewnętrznego ..., którędy na wieżę ..., a ona na to ...: zamknięta, remont ..., nieeeee, tylko nie to ..., pamiętacie mój Rab? ..., i teraz to samo, to nie może być prawda ...
..., ale to była prawda, najprawdziwsza prawda ..., wcześniej nawet nie dostrzegłem rusztowań na wieży. W każdym razie gdyby była otwarta, to wejście na wieżę dostępne tylko przy zwiedzaniu z przewodnikiem i to chyba jeszcze za dodatkową opłatą 10 zł. No to się pytam kobitki ..., a tarasy? Można zwiedzać? ..., nie, nie można ..., można było do końca września ..., a dzisiaj jest już październik i zamknięte ... No to super ..., nie będę ściemniał, o tych tarasach to wiedziałem, ale wyczytałem wcześniej na necie, że przy ładnej pogodzie tarasy mogą być dostępne dla zwiedzających nawet dłużej, niż tylko do końca września ..., niestety, pogoda jest przednia, ale wszyscy chyba tego nie dostrzegli:( Mimo wszystko uważam, że warto było tu zajrzeć, może nie tyle dla samego zamku, co dla jego całego otoczenia ..., mnie się podobało:) Wracamy na parking i ruszamy dalej ..., dziękuję za uwagę:)

Jesienny spacer do zamku Książ
1pix użytkownik baron odległość 0 km 1pix
Zamek Książ
1pix użytkownik ciasteczkowypotwor odległość 0 km 1pix
Spacer do Książa w zimowej szacie
1pix użytkownik elise odległość 0 km 1pix

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 12.12.2015 20:43

Dobrze mówisz Kapsell ..., dzięki za wizytę ..., pozdrawiam:)

kapsell użytkownik kapsell(wpisów:884) dodano 11.12.2015 16:18

Moim zdaniem, zamek za bardzo nastawiony na kasę. Co do galerii - oczywiście SUPER!!!

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 28.10.2015 18:12

Nola ..., skoro mówimy o zamkach, to zdradzę Ci, że będą, no chyba że je mgła zakryje ... :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 28.10.2015 18:04

Ela ..., właśnie to kolorowo i kwieciście najbardziej mi się podobało ..., przez to chyba tych rusztowań nie zauważyłem ... ;) Fajnie było tam zajrzeć ..., miejscówka zarąbista ..., pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6507) dodano 28.10.2015 08:42

Ale widzę, że podchodzisz już do tematu z dystansem i nawet się z tego śmiejesz;) No nic poczekam na galerię z zamkami lub bez;)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6962) dodano 27.10.2015 22:40

Rusztowania ogólnie są wnerwiające, no ale w sumie kiedyś te remonty muszą robić;) szkoda,że wieża była zamknięta, ale otoczenie faktycznie to wynagrodziło, kolorowo i kwieciście:) Byłam ze dwa razy. Ja lubię zwiedzać wnętrza zamków, ale te z tego co pamiętam jakoś mnie nie zachwyciły... no nic , w każdym razie miejsce -wiadomo warte odwiedzin. pozdrówki :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 27.10.2015 21:24

Nola ..., nie będę zdradzał szczegółów, opowiem w następnej galerii ..., ale załamka była i to duża:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 27.10.2015 21:22

Barbara ..., no fajnie by było zobaczyć ten zamek z góry ..., może kiedyś się tam pojedzie, to się nadrobi ..., dzięki za wizytę ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 27.10.2015 21:19

Ula ..., no trochę się tymi tarasami zdziwiłem, jechałem tam z przekonaniem, że przy takiej zarąbistej pogodzie to jeszcze przez weekend będą dostępne dla zwiedzających, no ale trochę się przeliczyłem ..., tak to bywa czasami:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 27.10.2015 21:15

Andred ..., a ile z tym obrazem było radochy, to szok ..., chyba najlepsza atrakcja całego zamku:) Z tą kasą poruszyłem temat jedynie ze względu na dzieciaki, bo uważam że powinno się raczej zachęcać je do zwiedzania na różne sposoby, także poprzez tanie bilety wstępu, niż na nich zarabiać i tyle, cała filozofia:) Po rusztowaniach by nie przeszło, żona by mnie chyba zabiła:)))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6507) dodano 27.10.2015 19:51

Nie mów ze w ogóle nie zobaczyłeś zamków w Bawarii, albo że były cale w rusztowaniach;)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 27.10.2015 17:07

Andrzej ..., ja byłem tam tylko raz ..., a Stary Książ widziałem w Twojej galerii ..., pozdrawiam:)))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 27.10.2015 16:58

Dzięki Marcin ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 27.10.2015 16:57

Nola ..., z tymi wnętrzami to mam podobnie, o wiele bardziej wolę zwiedzać okolice a tutaj było co podziwiać;) A z tą wieżą jakoś to przeżyłem, gorsze rzeczy mnie spotkały parę dni później w Bawarii ..., to była dla mnie masakra:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 27.10.2015 16:48

Charlie ..., z ostatnim zdaniem trudno się nie zgodzić ..., gdyby tak było częściej, to może dzieciaki chętniej by do szkoły chciały chodzić;) Co do plusów to zawsze mówię, że idealnie nigdy nie będzie ..., ale wiadomo, lepiej żeby było ich więcej niż minusów:)

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:791) dodano 27.10.2015 16:43

Byłam w Książu w zeszłym roku i bardzo mi się podobało. Na wieżę też nie wieszliśmy bo coś tam... a pewnie widok jest zachwycając. Pozdrawiam

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 27.10.2015 16:34

Elise ..., bardzo proszę:) Obejrzałem Twój Książ w zimowej szacie i w tej odsłonie też mi się bardzo podoba ..., pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 27.10.2015 16:32

Niestety zwiedzanie w Polsce kosztuje, za niemała kasę mało dają. Niewazne , ze super pogoda, niewazne , ze ludzie chca zobaczyć, jak do końca wrzesnia to do końca wrzesnia.
Miejsce piekne , zwłaszcza, w tak pieknych okolicznosciach pogody. :))

andred użytkownik andred(wpisów:4575) dodano 27.10.2015 16:29

No cóż, wiedza kosztuje, a jeżeli jest połączona z przyjemnością (może nie dla każdego) to o tych 100,- zł kiedyś zapomniesz, a miłe wspomnienia pozostaną. Dobrze, że nie jest tak jak już się nie raz spotkałem.......za możliwość robienia zdjęć dodatkowa opłata.
Szkoda tej wieży i dobrze, że nie próbowałeś wejść po tych rusztowaniach ;-)
A córkę to masz faktycznie spostrzegawczą :-)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 27.10.2015 16:23

Harmony ..., jak tam jechałem to uwierz mi, pomyślałem właśnie o Tobie i Gabi, jak blisko z tego Wrocka tam macie ..., można jeździć tam co drugi weekend:)))

ak użytkownik ak(wpisów:5748) dodano 27.10.2015 15:03

miło powspominać , byłem tam dziesiątki razy, miałem niedaleko :) ... za to tylko raz na Starym Książu... ale się opłaciło :)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1812) dodano 27.10.2015 14:46

Piękna odsłona zamku. Zachwyca i przyciąga.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6507) dodano 27.10.2015 14:32

Masakra z tą wieżą i jeszcze te tarasy zamknięte;) Jak oni mgli Ci to zrobić!?;) Ja nie lubię zwiedzać wnętrz, więc pewnie bym sobie odpuściła tę atrakcję, ale sama okolica i położenie zamku piękne:)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2052) dodano 27.10.2015 14:28

My zwiedzaliśmy rodzinnie Książ w maju zeszłego roku, kiedy to odbywał się tam doroczny Festiwal Kwiatów.
Wejście było free. I to był jedyny plus. Takich tłumów jakie się wtedy zjechały... masakrycznych tłumów, to chyba na Krupówkach w sezonie nie ma.
Dodajmy do tego jarmarczny festyn pod zamkiem i nieprzebrane ilości stoisk, gdzie 50% oferty to bibeloty z dalekiego azjatyckiego kraju...
Pogoda była słoneczna i piękna, ale nawet i to blednie gdy przypomnę sobie, że 2 maja było 4 stopnie ciepła, a wiatr chciał głowy urwać.
Tarasy też były zamknięte...
Reasumując - chyba wolałabym pozwiedzać zamek wydając nawet tą stówę, ale w cieple i bez dzikich tłumów.
A co do szkoły... nauki w terenie nic nie zastąpi :-)

elise użytkownik elise(wpisów:905) dodano 27.10.2015 13:23

Ja tez dziękuje za galerie. W Książu byłaś 2 października w moje urodziny. Zawsze w moje urodziny jest babie lato. W swoje urodziny byłam w uroczej kawiarence w parku Ksiażanskim. Serdecznie pozdrawiam.

harmony użytkownik harmony(wpisów:2577) dodano 27.10.2015 08:20

Ładnie mu w jesiennej szacie. Trzeba przełknąć ceny biletów ;) i znów go odwiedzić.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 26.10.2015 23:31

Rozmusiaki ..., szczera prawda, normalnie rabunek w biały dzień ..., tymi cenami biletów powinni się zająć na pierwszym posiedzeniu nowego rządu ..., nie powinno się okradać dzieci, czytaj rodziców:)))
Pozdrawiam Mariusz:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 26.10.2015 23:23

Małgosia ..., wnętrza tego czy innego zamku jakoś szczególnie mnie nie pociągają, obeszliśmy sobie dwa piętra za drobną opłatą i tyle ..., w każdym razie cały czas miałem w głowie tylko to, że wejdę na tą wieżę, ale w konia mnie zrobili ..., gdybym wiedział, to pewnie bym ten wąwóz wybrał:)))

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 26.10.2015 23:14

Migawka ..., prawdę mówiąc ja do wielu miejsc też mam pod górkę, a nawet jak mam z górki, to też jakoś nie mogę tam dotrzeć:) Cieszę się, że zajrzałaś ..., pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 26.10.2015 23:08

Achernar ..., w ładnych miejscach zawsze jest ładnie ..., przynajmniej tak mi się wydaje ..., w każdym razie tej tezy będę bronił w następnej galerii:)))

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4166) dodano 26.10.2015 22:47

Z tymi biletami ulgowymi to faktycznie masakra , ja wiem coś o tym :(
Jadąc z dziećmi na wakacje to dodatkowe 500 plnów trza mieć na wstępy dla nich :)
No ale jaki kraj,takie bilety,a raczej ich ceny :)
Pozdrawiam Paweł !

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6103) dodano 26.10.2015 22:11

Ceny to mają zaporowe... Nie wiem jak teraz ale przed laty za dużo do zwiedzanie we wnętrzach to nie było... Chyba wolałabym spędzić czas w cudnym wąwozie Pełcznicy który otacza zamkowe wzgórze... Szczególnie w takich okolicznościach przyrody... ;) Pozdrawiam :)

migawka użytkownik migawka(wpisów:306) dodano 26.10.2015 21:49

Wybieram się do tego zamku już któryś rok z kolei… i jakoś mam pod górkę ;))) Bardzo ciekawe kadry i relacja, szczególnie urzekły mnie fasady zamku. Czekam więc na kolejną galerię.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4631) dodano 26.10.2015 21:42

Ja byłem w Książu nieco wcześniej, bo w sierpniu, ale też było ładnie... Pozdrawiam. :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 26.10.2015 20:27

Lucy ..., dobrze mówisz, to skandal ..., a jeszcze większy skandal pokażę w następnej galerii ..., pozdrawiam;)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 26.10.2015 20:14

Anusia ... z tego co wiem to dach się tam palił, wieża ocalała ..., tłumy ludzi powiadasz, hm, no nie wiem teraz co lepsze, zamknięte i mało ludzi czy otwarte i ludzi sporo;)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 26.10.2015 20:03

Afrodyto ..., mnie pewnie też ..., ale fajnie by było zobaczyć ten Książ także w innej odsłonie np. zimowej ..., zacne miejsce;)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2517) dodano 26.10.2015 18:49

Dawno tam byłam a teraz wygląda ciekawiej.Natomiast zamknąć wieżę i taras dla taaakiego miłośnika wysokości to skandal;)Pozdrawiam.

anusia_osia użytkownik anusia_osia(wpisów:1188) dodano 26.10.2015 16:54

Byłam tam wcześniejszą porą i na tarasy można było wejść. Jedyne co przeszkadzało to tłumy ludzi.
Pielęgnacja wokół zamku zachwyca, bluszcze, kwiaty. Rok temu był pożar na zamku. Nie wiem co się zapaliło, ale być może ta wieża.
Fakt faktem to perełka architektury, szczególnie sala Maksymiliana.

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:3912) dodano 26.10.2015 16:43

Piękny Książ w jesiennej odsłonie. Zawsze będzie mnie zachwycał. Dziękuję.