Na Krippenstein wyjeżdżamy kolejką linową Przy stacji pośredniej znajduje się jaskinia lodowa. Tutaj wysiadamy i dobry kwadrans drałujemy do góry pod wejście do jaskini No i już jesteśmy Tutaj chwila odpoczynku i kontemplacja krajobrazu na Hallstatt i Obertraun Przewodnik przyszedł, więc czas wejść do jaskini
Iluminacja świetlna pobudza wyobraźnię Na początku maja jaskinia jest bardzo bogata w lodowe figury Przejścia w środku są dobrze przygotowane Oświetlenie zlokalizowano w takich miejscach, aby podkreślić walory lodowych skał robi wrażenie w niektórych miejscach lód wylewał się wprost na ścieżkę
niektóre szczegóły trochę zastanawiały szlak tak przygotowany, aby nikomu się nic nie stało wszędzie poręcze i bezpieczne schody ciężko opisywać skały
tu trzeba po prostu przyjechać nie jest to aż taka wielka jaskinia, ale swoimi walorami robi wrażenie to pierwsza jaskinia w której mogłem robić foty z pomocą statywu ale trzeba się śpieszyć z fotografowaniem, bo gdy grupa się oddali to gaśnie światło dwa razy mnie złapała ciemność, ale szybko dopędziłem grupę :-) Po około 30...40 minutach wychodzimy z jaskini
Przed nami znów piękne widoki nie ma jednak na co czekać, jedziemy już na szczyt Krippenstein z wagonika widać ścieżkę podejściową do jaskini lodowej kolejka szybko śmiga, więc po kilku minutach byliśmy już na górze. Skierowaliśmy się do platformy 5-fingers pogoda nie dopisywała ciemne chmury, ale na szczęście nie padało
na górze mały kościółek, ale tam nie dochodziliśmy w niektórych miejscach jeszcze śniegu do czoła powoli dochodzimy do platformy. Śmieszna ławeczka dla strudzonych, ale my idziemy dalej, bo jak na razie jesteśmy prawie sami na szlaku, więc mamy nadzieję, że balkonik będzie cały dla nas już go widać jeszcze jeden zakręt i jest
stąd przepiękny widok to najdłuższy palec ze wszystkich pięciu :-) jeszcze spojrzenie i po około 20 minutach upajania się widokiem i fotografowania trzeba było wracać, bo trochę zimno było teraz już spokojnie kierowaliśmy się do schroniska na kawkę ostatnie widoki na jezioro halsztackie O! znów ten sam kościółek
i nasze schronisko tutaj znów śnieżny korytarz prowadzący do schroniska. W środku kawka z czekoladą z widokiem na Hoher Dachstein, pod który kilka dni temu również zawędrowaliśmy Zwiedzanie jaskini trochę nam zajęło czasu. Poza tym pogoda nie dopisywała, więc nie zbyt chciało nam się jeszcze wędrować szlakiem w tak pochmurny dzień. postanowiliśmy zjechać do stacji pośredniej, gdzie znajdująca się tam restauracja przekonała nas swoim menu na zszamania takiego późniejszego obiadu I tak po godzinie 17-stej zjeżdżaliśmy już na dół do naszego Obertraun, gdzie kwaterowaliśmy.
Szczegóły wycieczki zawarłem oczywiście na blogu www.tuitam.org.pl

Hallstatt
Hallstatt i lodowa jaskinia Eisriesenwelt
1pix użytkownik quanity-dwie odległość 6 km 1pix

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4638) dodano 11.11.2015 23:26

Widoki godne pozazdroszczenia... Pozdrawiam. :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2523) dodano 11.11.2015 22:45

Niezwykła ta jaskinia i widoki ...ech tylko patrzeć i oko cieszyć:)Pozdrawiam.