No to lecimy:) Z Gdańska przez Brukselę, z Brukseli do Figari. Do Figari możemy dolecieć sobie z Brukseli albo z Paryża, więc szału nie ma z wyborem, ale nam pasuje, bo na oba lotniska możemy dolecieć z Gdańska. O 9.00 lądujemy na wyspie. Jest ciepło i słonecznie. Odbieramy kluczyki do auta w wypożyczalni na lotnisku, gdzie nie mówią po angielsku, papiery dostajemy do podpisania po francusku, ale luzik. Idziemy na parking i szukamy naszego auta. Miało być małe na te wąskie, kręte korsykańskie drogi (najtańsze jakie było)... Dostajemy nissana x-traila (największy chyba jaki był na parkingu), ja się popłakałam prawie na myśl o tych drogach i parkowaniu gdziekolwiek, mój mąż za to się zakochał od pierwszego wejrzenia;) No mi się też fajnie jeździło jak się przyzwyczaiłam i było przynajmniej dużo miejsca do spania, bo 3 nocleg już w autku (standardowo przynajmniej jedna taka noc musi być;) A tu Was pozdrawia z pięknej Plage Palombaggia:) Po drodze miałam jeszcze kilka plaż w planie do zobaczenia, ale wszystkie po kolei wykreślałam z listy. Tak samo zwiedzanie Corte, przez które tylko przejechaliśmy, bo daleka jeszcze droga była przed nami, żeby zdążyć przed zachodem słońca do Galerii, gdzie mieliśmy hotel.
Galeria to malutka miejscowość, która leży w zatoce o tej samej nazwie. Z właścicielką hotelu dogadujemy się na migi, godzinę śniadania ustalamy na palcach;) Mieliśmy wrażenie, że jesteśmy jedynymi turystami w tej części wyspy. Ludzi tam żadnych nawet mieszkańców poza naszą gospodynią nie widzieliśmy za bardzo;) Jedziemy drogą D81 w stronę Porto. Niby 50 km do przejechania tylko, ale zajmuje nam to jakieś 4 godziny;) Ale nie ma się co dziwić jak droga to same zygzaki, a po drodze takie cuda jak rezerwat przyrody Scandola. :)
Więcej na tej wyspie spotykamy zwięrząt niż ludzi (kozy, krowy i czarne świnie). Zatoka Girolata i sama miejscowość Girolata. Zatoka Girolata jest przepiękna. Uważana jest za klejnot parku, otoczona czerwonymi falezami i rezerwatem przyrody Scandola. Rezerwat jest perłą Korsyki, został utworzony w 1975r, oraz wpisany na listę UNESCO w 1983r. Niesamowite formacje skalne pochodzenia wulkanicznego, powstałe dzięki obcowaniu skał z morzem i wiatrem, stworzyły najbardziej zaskakujące pejzaże. Do Girolaty nie można dojechać samochodem, więc patrzymy sobie na nią tylko z góry.
Można do niej dotrzeć albo łódką albo dróżką mulników z przełęczy de la Croix (na piechotę oczywiście). Aż tyle czasu nie mamy, więc sobie odpuszczamy ten spacer;) Anek chyba dotarła na sam dół;) Odpoczynek po zygzakach i przerwa na kawkę i małe piwko w Porto:) Cud, że udało się znaleźć jedną otwartą knajpę;) Porto z genueńską wieżą zostawiamy za nami i jedziemy do Piany. Ten odcinek między Porto a Pianą to kolejna atrakcja przyrodnicza, Les Calanches. Nawet się ktoś opala na plaży w Porto;) W tym oto autku mój mąż się zakochał i na pożegnanie nawet dawał mu buziaka;) Nie powiem ładnie się prezentuje na tle skał w świecie Les Calanches.
Les Calanches to kolejny cud natury. Miejsce naprawdę przepiękne, no bardzo nas zauroczyło:) Zatrzymujemy się więc we wszystkich możliwych miejscach - małych zatoczkach, a że nie ma tłumów, więc nie ma problemu z parkowaniem;) Koza;) To zupełnie bajkowy świat, gdzie wiatr i woda wyrysowały fantastyczne formy skał. Za każdym zakrętem czekają niesamowite formacje skalne, które Korsykanie nazywają taffoni (wielkie dziury).
Nawet ludzie pozbawieni zdolności fantazjowania dostrzegą głowę psa, serce łączące zakochanych, mnicha, wielbłąda i wiele innych. Skały miejscami gwałtownie rzucają się w przepaść, wprost w lazurowe objęcia morza. Granitowe urwiska mienią się wszystkimi odcieniami czerwieni. Jedziemy na dalej na Plage Arone. Mój mąż wyruszył na poszukiwanie prysznica po kąpieli w tej mega słonej wodzie, ale bardzo się nie zdziwił, że w listopadzie nic nie działa;) Capu Rossu w oddali, ale nie mamy 3 godzin, aby udać się na spacer do wieży Turghiu, która stoi na wzgórzu. Tam wyjątkowo było dużo ludzi, jakieś 20 aut zaparkowanych;)
To koniec naszej trasy i wracamy do Galerii, przed nami jakieś 70 km mega wąskiej i krętej drogi, którą jednak już znamy, więc nie jest taka straszna;) Widoki po drodze cudowne:) Les Calanches w świetle zachodzącego powoli słońca robi niesamowite wrażenie. Czas nas goni, ale postanawiamy zrobić mały spacer spod skały zwanej głową psa (Tete de Chien) do platformy widokowej (Chateau Fort). 30 minut w jedną stronę (tak mówi tabliczka), więc lecimy, bo podobno z punktu widokowego są super widoczki.
No i były widoczki... Zarąbiste:) Les Calanches i zatoka Porto w całej swojej okazałości:) Chciałoby się tam zostać dłużej, posiedzieć, pokontemplować, ale słońce już coraz niżej, i już wiemy, że te zakręty będziemy pokonywać w ciemności, bo o 17.30 zaczyna się zmrok. To jest niestety największa wada podróżowania w miesiącach jesienno-zimowych, dzień niestety jest dużo krótszy, ale jest za to wiele innych plusów, u nas zimno, szaro i ponuro, a na takiej Korsyce 15-20 stopni i piękne słoneczko:)
Piana, Port i Capu Rossu (widać wieżę w oddali) już za nami. O 19.00 docieramy do Galerii, czyli już grubo po zmroku, ale przynajmniej wieczorem ruch był znikomy na drodze, a samochody były dobrze widoczne, dzięki włączonym światłom. W dzień Korsykanie nie używają świateł;) Dziękuję i zapraszam na część drugą, wkrótce:)

Morsetta

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4549) dodano 04.08.2017 00:36

zdjęcie z okładki fajne

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 12.02.2017 14:09

Dreptak dzięki za odwiedziny:) Korsyka to piękna wyspa:) pozdrawiam:)

dreptak użytkownik dreptak(wpisów:1500) dodano 11.02.2017 20:05

piękne fotki, ciekawy komentarz, 49 cuuudne

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 21.11.2015 20:36

Gregy polecam Korsykę, mimo paru rzeczy, które mogą lekko przeszkadzać czy irytować;) Przy takich pieknych widokach człowiek zapomina o wszystkim:)

Przemysław zdecydowanie zachodnie i południowe wybrzeże!:) Te krótkie 3 dni na tej wyspie pozwoliły nam jakoś tam poznać tę wyspę, ale zostało jeszcze mnóstwo miejsc które bym chciała zobaczyć i parę gdzie bym chciała wrócić, jak choćby na spacer po Bonifacio:)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5587) dodano 19.11.2015 16:01

No to i ja "wrzucę" sobie dla wspominek, bo choć miałem szczęście już tam być, to na zachodnie i południowe wybrzeże chętnie wróciłbym jeszcze raz - przepiękna wyspa! Pozdrawiam serdecznie!

gregy użytkownik gregy(wpisów:514) dodano 18.11.2015 17:05

Wrzucam Twoją Korsykę to miejsc gdzie chcę wrócić, tzn. w moim przypadku gdzie chcę wyjechać pierwszy raz. Od 3 lat planuję tam jechać, ale ciągle wskakuje coś innego :-). Fajna galeryjka.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 17.11.2015 12:06

Rozmusiaki pomijając te małe niedogodności jak drożyzna i umiejętność porozumiewania się językiem migowym to wyspa jest naprawde przepiękna, nie zalana masowa turystyka, warta zobaczenia i poznania blizej:) W sumie to chciałam zachęcić swoją galerią do jej odwiedzenia, wiec ciesze sie ze tak jest odebrana:)

Mgfoto pięknie, pięknie:) Dzięki, że zajrzałaś:)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6103) dodano 17.11.2015 11:09

Ależ tam pięknie! Pozdrawiam :)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4168) dodano 16.11.2015 22:11

Cześć Nola,
patrząc na Twoje zdjęcia nie wygląda ta wyspa na aż tak nieprzyjazną ...
śmiem zaryzykować ,że wygląda wręcz zachęcająco ...
a jak dodam jeszcze ostatnią galerię Anek,to już nawet bardzo zachęcająco :)
Pozdrawiam !

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 16.11.2015 17:10

Vivi mi ta wyspa tez sie bardzo podobala i jeszcze kiedyś chciałabym tam zawitac na troche dluzej niz 3 dni;) Mialam juz troche wprawe w jezdzeniu po takich drogach po Norwegii, Czarnogorze czy Albanii, wiec jakos nas nie zaskoczyly bardzo, na pewno trasy nad morzem i w górach sa bardzo widokowe:)

Paweł no dobrze ma ten mój mąż ze mna;) kupie bilety, zarezerwuje hotel i samochod (do tego taki fajny), zaplanuje wszystko, on musi sie tylko na wszystko zgodzić i ze mna pojechac:) Na szczescie nie bylo upalów, wiec nie narzekal;) Co najwyzej na wczesne wstawanie, ale to sie nie zmieni;) A wyspa jest piekna, sa takie miejsca na niej, ze wow:)

Surykatka Anie to molestowałam zeby wrzucila choc jedna galerie przed moim wyjazdem, bo bylam ciekawa co jej udalo sie zobaczyc;) Na pewno by Ci sie podobalo na tej wyspie, dla mnie byly tam widoki ktore uwielbiam, czyli polaczenie gór i morza:) Malo ludzi to zdecydowanie plus najwiekszy:) Mozna ogarnac to machanie rekoma;)

Eljot dzieki za odwiedziny:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 16.11.2015 16:39

Gratulejszyn:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 16.11.2015 10:01

Zibid, Doracz, Bartekplk dzięki za odwiedziny:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 16.11.2015 09:07

Achernar piękna to fakt:) Z językiem to różnie bywa, dogadac sie oczywiscie mozna zawsze jakos, ale czasem jednak znajomość języka lokalnego pomaga, wiem jak byłam w Peru czy Boliwii to pare słow po hiszpansku zawsze pomagalo i ludzie inaczej do Ciebie podchodza, no ale francuskiego poza bonjour i merci to ja nie znaju;) Droga jest ta wyspa, ale sa drozsze miejsca jak Norwegia chociazby;)

Mariusz ta plaza rzeczywiscie jest piekna, woda czysta, przezroczysta, czerwone skaly, drzewa piniowe i zero ludzi:) Korsyka czy Porto, ciekawy wybór. Na pewno warto zobaczyć oba miejsca, to zupelnie rozne klimaty;) Choc w Porto na pewno taniej:) Masz racje z tym autem, bo nie bylo problemow z podjazdami pod gorke i sie auto dobrze trzymalo drogi, a to wazne przy tych milionach zakretow;) To ze bylo tak malo ludzi dla mnie to duzy plus, bo nie musisz sie nigdzie martwic o miejsce do zaparkowania, zreszta jak jade na urlop to chce odpoczas i najbardziej mi zalezy na ciszy i spokoju i piknych widokach oczywiscie, a tych na Korsyce jest troche:) Dzieki za gratulacje a Ty baw sie dobrze w Porto i z Porto w dłoni:)

Lucy dzięki:) Wyobraź sobie ze ja naprawde nie mam takiej fotki, moj mąż to zrobi mi tylko zdjęcie jak go o to poprosze, czyli same ustawiane;) a ja jemu robie z daleka i z zaskoczenia, bo nie lubi pozowac;) Dzięki za odwiedziny:)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2523) dodano 16.11.2015 00:58

Gratulacje😊

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6964) dodano 15.11.2015 22:32

Kurcze, przepiękna ta wyspa. Już Ania narobiła mi apetytu, a Ty tylko go zaostrzasz.:)
A skoro mało tam ludzi, to plus jest bardzo podstawowy. Z tym ,że ja francuskiego ni w ząb...mówisz,że dogadywaliście się na migi? ale machać rękami po francusku też trzeba umieć ;)
czekam na jeszcze , pozdrawiam :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 15.11.2015 14:40

Widoki tam pierwsza klasa, bardzo podobające ..., a samochód też rewelka ..., no, fajną wycieczkę zafundowałaś mężowi ..., chyba mu zazdroszczę:)))

vivi użytkownik vivi(wpisów:485) dodano 15.11.2015 14:08

Korsykę mogę oglądać bez końca.
To że nie jest przyjazna turystom to prawda, ale nie do końca.
Dzięki swojej specyfice turystyka masowa jeszcze jej nie zalała.
A drogi wewnątrz wyspy i na zachodnim wybrzeżu są takie że nawet w lecie kierowcy
autostradowi trzymają się od nich z daleka i nigdy nie ma tłumów.
Expresowa wyprawa bardzo mi się podobała.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2523) dodano 15.11.2015 13:59

Jak zwykle w piękny zakątek nas zabrałaś wirtualnie:)A Barbara ma rację ,aż się prosiła fotka z Nolą w roli głównej na 43 :))) Pozdrawiam.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 15.11.2015 13:17

Romana podrózowanie pozna jesienia ma swoje wady i zalety, ale chyba jednak mimo wszystko wole te krótsze dni i praktycznie cała wyspe dla siebie, zero tlumow, przepychania, korkow;) no i to piękne słoneczko:)

Migawka dzięki:) pogoda to zawsze loteria, lecielismy przez Bruksele i tam zwiedzalismy sobie stolice Belgii w deszczu, ale za to na Korsyce jak wyladowalismy rano przywitalo nas piękne sloneczko:)

Ania my na zejscie do Girolaty ani nawet do tej plazy nie mielismy czasu, bo grafik wiadomo napiety, ale na tej przeleczy byl punkt widokowy wiec trzeba bylo sie na niego przespacerowac:) Widoki z góry dla mnie zawsze najpiękniejsze:) Stwierdzilam ze jak sie nie zabiore za te zdjecia teraz to nigdy nie zrobie tych galerii, a tak rachu ciachu jedna i potem druga i Korsyka z glowy;) Chcialabym tam kiedys wrocic tak na tydzien chociaz na spokojnie objechac sobie cala wyspe jeszcze raz;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 15.11.2015 12:58

Barbara takiego akurat foto nie mam;) dzięki ze zajrzałas:)

Margo dzięki bardzo:) Korsyka może się podobać, zwłaszcza w słoneczku:)

Koniczynko dzięki!:) Musiałam szybko zrobić galerię jeszcze na gorąco, a druga część postaram się wrzucić w tym tygodniu;) Wyspa jest warta odwiedzenia, bo jest tam parę cudów natury, którymi można cieszyć oczy:)

Andred grunt to umieć fantazjować z głową;) Ja wyspę widziałam przed wyjazdem w paru galeriach, trochę zdjec na necie i w przewodniku, ale te kilka widoczkow trzeba jednak zobaczyc na zywo, bez dwoch zdan:) A wschodzące czy zachodzące słonce sprawia ze te czerwone skaly, ktorych jest pelno na wyspie po prostu płoną:) Samochodzik okazal sie bardzo fajny i wygodny, choc mial troche za duzo tych bajerow elektronicznych jak dla mnie, ale nie ma co narzekac, najwazniejsze ze sie dobrze trzymal zakretów;)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2664) dodano 15.11.2015 12:14

Tak, byłam w Girolacie, ale wiesz co...z góry wygląda o wiele ciekawiej:)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2664) dodano 15.11.2015 12:12

Szybka jesteś;) masz rację ceny, język...mogą zniechęcić, niektórzy mieszkańcy też nie są zbyt przyjaźnie nastawieni, ale to wszystko widoki rekompensują i podobnie jak Ty wiem że musze tam wrócić:) Pozdrawiam:)

migawka użytkownik migawka(wpisów:306) dodano 15.11.2015 10:14

Ciekawie pokazana wyspa. Aż pozazdrościć takiej pogody w listopadzie...

romana użytkownik romana(wpisów:5194) dodano 15.11.2015 09:40

Trzeba przyznać, że bardzo malownicza ta wyspa. Może jesienią szybciej słońce zachodzi, ale za to jakie piękne kolory daje w godzinach popołudniowych kiedy świeci już bardzo nisko. No i brak tłumów też jest nie do pogardzenia :)

mariusz4735 użytkownik mariusz4735(wpisów:180) dodano 15.11.2015 01:17

Plage Palombaggia - jak dla mnie bajka uwielbiam takie plaże
Zastanawiałem się w tym roku nad Korsyką ale wybór padł na Porto czy słusznie? okaże się za 2 dni...
Autko dosyć fajne i pamiętaj, że na takich drogach oprócz rozmiarów liczy się także moc :) pamiętam jak na Maderze dostałem renault clio chyba najsłabszy silnik jaki produkują i to była masakra! (dla silnika) :) natomiast w Splicie zarezerwowałem polo a dostałem nowe audi jednak pora przed i po sezonie ma swoje plusy :)
Korsyka zdecydowanie urzekła mnie, piękne miejsca, piękna pogoda, praktycznie bezludnie czego chcieć więcej...? no może żeby dzień w listopadzie trwał troszkę dłużej ale myślę, że młodej parze to nie przeszkadza :) pozdrawiam i gratulacje przy okazji :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4638) dodano 15.11.2015 00:11

Wyspa piękna, co potwierdza Twoja galeria. A to, że nie mówią tam po angielsku, to może i jej dodatkowy urok... Dla Obieżyświata to nie jest przeszkoda nie do pokonania. W końcu angielski nie jest jedynym językiem na świecie, choć nie da się zaprzeczyć - współcześnie, najbardziej rozpowszechnionym. Poza Francją i krajami Maghrebu zdarzało mi się, że w niektórych miejscach Hiszpanii, czy Portugalii też miejscowi woleli komunikować się po francusku. Dla mnie to nawet plus, bo przy obecnym zalewie angielszczyzny miło czasami porozumiewać się i w innych językach (a moim pierwszym językiem obcym jest właśnie mowa Moliera). Znacznie większą przeszkodą jest drożyzna i inne, wspomniane przez Ciebie restrykcje. Pozdrawiam. :)

andred użytkownik andred(wpisów:4578) dodano 15.11.2015 00:10

Przy moich umiejętnościach fantazjowania na zdjęciu 31 oprócz serca, głowy psa, mnicha i wielbłąda widziałem jeszcze kilka innych rzeczy, ale nie wypada pisać jakich ;-)
Wyspa faktycznie super, o czym już wcześniej wiedziałem, a Ty w swojej galerii to pięknie pokazałaś. Świetnie wykorzystałaś światło przed zachodem słońca, a i kadry wyśmienite :-)
Nie dziwię się Twojemu małżonkowi, że zakochał się w tym samochodzie. Ja mam podobnie z wypożyczanymi samochodami w USA ;-)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 14.11.2015 18:50

Nola, fantastyczna prezentacja wyspy!
Piękne kadry. Musi wystraczyć "dyszka" bo więcej nie mogę....
Czekam na kolejną relację.
Pozdrowionka przesyłam.

margo użytkownik margo(wpisów:2543) dodano 14.11.2015 16:18

Już gdy zobaczyłam drugie zdjęcie to wiedziałam, że to będzie uczta dla oczu. Bardzo mi się podobało. Pozdrawiam.

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:791) dodano 14.11.2015 15:03

Na 43 brakuje brakuje tylko Ciebie i byłoby rewelacyjnie. Ale i tak fajnie. Pozdrawiam