Po trudach podróży na Antypody sielanka w Cairns, które leży w tropikach, w północnej części stanu Queensland Największe wrażenie w Cairns zrobił na mnie Ogród Botaniczny Trudno było uwierzyć, że te kwiaty nie są sztuczne Zaskakujące kolory... ...i wzory :) Coś pełznie...
...i rozkwita...rozkosz dla zmysłów :) Nad głowami zwisają kiełbaski Wygodną kładką przedzieramy się przez las deszczowy Chodzące drzewa wyprowadziły nas nad wodę A tam powitały nas sympatyczne pelikany, ten w wersji romantic :) Kolejką gondolową Skyrail poszybowaliśmy ponad lasem tropikalnym /7,5 km/ aż do Kurandy
Fajne wrażenie - pod nami morze zieleni, a w oddali Morze Koralowe Miejscowość Kuranda położona w sercu lasu deszczowego jest idealnym miejscem dla parku z egzotycznymi zwierzętami. Znajduje się tu Sanktuarium Ptaków, Motyli i Koali Sanktuarium Motyli okazało się być niezwykłym miejscem. Motyle wypełniają sporą oranżerię. Feeria barw i wzorów na motylich skrzydłach wzbudza zachwyt i podziw dla piękna natury. Niektóre motyle były tak wielkie, że ciężko im było wzbić się w powietrze, a nam oderwać od nich wzroku :) Misie koale to śpiące słodziaki ...rozkoszniaki :) Można było sobie zrobić sweet focie z misiem. Podobno koale można trzymać na rękach ok. 30 minut dziennie, ale taki pracujący koala musi dostać co trzeci dzień wolnego :) Tak wynika z prawa lokalnego dotyczącego koali… i dobrze :)
Mieliśmy spotkanie z Aborygenami , humor im dopisywał, ale zdecydowanie było widać po nich wpływ wszechobecnego McDonalda. Rzucaliśmy powracającymi bumerangami, strat w ludziach nie było :) Plaża miejska w Cairns, kąpielisko jest wydzielone z uwagi na niebezpieczne meduzy i...rekiny Jedną z największych atrakcji Cairns jest Wielka Rafa Koralowa. Popłynęliśmy na wyspę koralową o ładnej nazwie Green Island. Rafa widoczna prosto z mostu z poprzedniego zdjęcia :) Niestety zorganizowano nam masową wycieczkę po której nie mogę powiedzieć, że zobaczyłam najpiękniejszą rafę na świecie. Chińczyków było więcej niż rybek, a rejsy łodziami były chińskiej jakości.
Zobaczyliśmy za to Cassiusa, rekordzistę Guinessa na największego krokodyla żyjącego w niewoli - ma on 5,5 metra długości. Jego wiek szacuje się na co najmniej 110 lat! Cassius przybrał kolor stosowny do rafy ;) Chińczycy chodzą ławicami dlatego udało się uchwycić moment, że plaża na Green Island wyglądała całkiem rajsko. Ogólnie wyspa jest zadeptana, cały jej środek zajmuje infrastruktura turystyczna, a rybki popłynęły chyba szukać spokojniejszego miejsca. Zmieniamy kolorystykę i lecimy do Uluru w centralnej Australii. Podczas ponad trzygodzinnego lotu pod nami rozciągają się jedynie pustkowia, tworzące abstrakcyjne obrazy. Na pustyni, na której z reguły panują wściekłe upały przeżyliśmy ulewę :) Szampana o zachodzie słońca nie piliśmy, bo słońca nie było, ale za to mieliśmy słynny przekąs, czyli poczęstunek z widokiem na Uluru. O wschodzie słońca, zobaczyliśmy na własne oczy na czym polega magia Uluru. Góra zmieniała kolory w zależności od padającego światła, a w końcu ukazała się podwójna tęcza !
Poszliśmy też poczuć magię Uluru z bliska, na dotknięcie ręki Niewysychające źródełko na pustyni Jaskinie Aborygenów, w których można spotkać malowidła Spacer wokół Uluru to niezapomniane przeżycie. Lecimy na wschodnie wybrzeże do Sydney. W tym najbardziej znanym mieście Australii jest ponad 70 plaż, co widać na zdjęciu :) Widok na Central Business District Sydney z Ogrodu Botanicznego
Opera House - symbol Sydney Budynek Opery powstał ponad pół wieku temu, jednak do dziś budzi zachwyt i stanowi ikonę architektury Manly Beach to druga po Bondi najsłynniejsza plaża w Sydney. Rejs promem do Manly to jedna z większych atrakcji podczas zwiedzania Sydney Kolejna atrakcją są Góry Błękitne - Blue Mountains, które znajdują się około 50 kilometrów na zachód od Sydney. Najbardziej znana formacja górska to Three Sisters w pobliżu miasteczka Katoomba, które można podziwiać z punktu widokowego Echo Point. Przejazd najstromszą jak to mówił nasz australijski przewodnik, kolejką Scenic Railway na dno doliny Jamison Valley i spacer w deszczu po lesie deszczowym pod parasolami z paproci :) Dalsze szaleństwo kolejkami...
Wieczorem idziemy w okolice Opery. Jest to miejsce wieczornych spotkań i ożywionego życia towarzyskiego. Most Harbour Bridge pieszczotliwie nazywany Wieszaczkiem, jest jednym z największych mostów łukowych na świecie Panorama miasta z Sydney Tower Z Tamarama Beach rozpoczynamy cudowny spacer wzdłuż klifów Formy skalne i morskie okoliczności są zachwycające Te okolice te mekka surferów, niestety fala nie dopisała
Aura sprawiła, że pożegnanie z Australią na słynnej plaży Bondi było niezapomniane :)

Między  Górami   Błękitnymi a  Sydney
1pix użytkownik agra60 odległość 4 km 1pix
AU 98/99:  Sydney Mardi Gras
1pix użytkownik magdalena odległość 6 km 1pix
Sydney po raz pierwszy
1pix użytkownik krefcik2 odległość 6 km 1pix
Nowa Zelandia + Australia 28.Sydney.
1pix użytkownik jotwu odległość 6 km 1pix
Australia cz.VI - Sydney 1
1pix użytkownik wmp57 odległość 6 km 1pix
Taronga Zoo w Sydney, Australia
1pix użytkownik krefcik2 odległość 6 km 1pix

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4620) dodano 20.02.2017 21:21

Pięknie, ale daleko.

charlie użytkownik charlie(wpisów:2247) dodano 17.12.2015 12:06

Przepiękna galeria :-) Zaczęłam marzyć o Australii.
Uluru zawsze pokazywane jest z oddali, ale na Twoich zdjęciach, robionych z bliska - wygląda niesamowicie.
Misie fantastyczne. Chętnie by się takiego pogłaskało tylko hmm... czy nie gryzie/drapie ?
Się zabierałam do Twojej galerii już od tak dawna, ale choróbsko mnie ścięło. Teraz, na finiszu zalegiwania na kanapie, mam czas na spokojną kontemplację.
Zdecydowanie warto było poczekać i obejrzeć TAAAKIE kadry na spokojnie, bez pośpiechu :-) Cudo.

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 15.12.2015 22:41

Super wakacje......też muszę na kiedyś takie zaplanować ;-).
Kwiaty niektóre faktycznie jak sztuczne, ale nie wiem co lepsze? Mieć w domu sztuczne kwiaty co wyglądają jak prawdziwe, czy prawdziwe co wyglądają jak sztuczne? :-)
Słyszałem kiedyś o Aborygenie co kupił sobie nowy bumerang, ale starego nie mógł wyrzucić :-))))

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 15.12.2015 21:16

Mariusz4735, wygląda na to, że Aborygeni nie dostosują się tak łatwo do proponowanych współcześnie warunków. Temat jest dość fascynujący, z jednej strony Aborygeni postrzegani prawie za zwierzęta, z drugiej strony dalej czczą ziemię, wierząc, że duchy przodków nadały jej kształt w dalekiej przeszłości zwanej Czasem Snu. Pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 15.12.2015 21:03

Marcowadziewczyno, cieszę się, że zajrzałaś i pozdrowienia serdeczne przesyłam :)

marcowadziewczyna użytkownik marcowadziewczyna(wpisów:1527) dodano 12.12.2015 20:45

gratuluję ...piękna galeria !!!

mariusz4735 użytkownik mariusz4735(wpisów:180) dodano 11.12.2015 23:23

Zobaczyć Uluru wspaniałe przeżycie- jedno z moich marzeń. Jeśli chodzi o Aborygenów to z tego co czytałem nie tylko McDonald's im zasmakował ale różnego rodzaju używki zdecydowanie też. Pozdrawiam

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6715) dodano 09.12.2015 15:51

Super wycieczka:) misie koala i motyle naj:)

bratek użytkownik bratek(wpisów:538) dodano 08.12.2015 20:56

Gratuluję GT!
Widok z lotu ptaka wspaniale pokazuje linię brzegową i wodne zakamarki.
Na 11 ładnie wyszły odbicia w wodzie. Poza tym wszędzie tam gdzie natura to mi się podoba :-)
A z tęczą to już wogóle mieliście szczęście!

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7214) dodano 08.12.2015 17:08

a tam Cię wywiało ! :) Kolorowa podróż, w której faktycznie różnorodność roślinności i mnie urzekła chyba najbardziej, no i misiek:) Uluru i Góry Błękitne też się pięknie prezentują... ech powzdycham sobie...:)
pozdrawiam :)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 08.12.2015 09:48

Bardzo Wam dziękuję za wyróżnienie :))) Przesyłam pozdrowienia

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2995) dodano 08.12.2015 00:32

Gratuluję :))

martyna użytkownik martyna(wpisów:942) dodano 07.12.2015 09:11

Gratulacje ;)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7223) dodano 06.12.2015 22:06

Co tu dużo mówić, wspaniała wycieczka i super zdjęcia ..., normalnie bardzo się cieszę, że mogłem obejrzeć taką mega fajną galerię:) A ten most ..., nie myślałaś przypadkiem, żeby sobie na niego wejść? A może byłaś?:)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2591) dodano 06.12.2015 15:53

Gratuluję mega dalekiej podróży, czekam na Twoje relacje, bo kraj jest mi mało znany, tym chętniej zobaczę jego skarby, a widać, ze są,

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2995) dodano 05.12.2015 10:51

Spotkanie z Australią -jak widać -udane😊.Piękne miejsca i fotorelacja.A miś koala to słodziak, potwierdzam😉i serdecznie pozdrawiam.

madeleine użytkownik madeleine(wpisów:1364) dodano 05.12.2015 10:19

Gratuluję kolejnej wspaniałej podróży :)))
Bardzo lubię przekrojowe galerie. Piękne zdjęcia, a koala z 17 przeuroczy :)))
Pozdrawiam serdecznie

markopol użytkownik markopol(wpisów:1492) - Użytkownik usunięty. dodano 05.12.2015 09:31

Klavertjevier-nie mogłaś poczekać do kwietnia ?:):):) Zostaw dużo śladów ,żebym się tam nie zgubił :):):)

Sona_dora- w Cairns nie będę,ale dorzucę do Sydney i Uluru jeszcze Kakadu,Adelajdę z wyspą Kangurów,12 apostołów i wyspę Phillip.Mam nadzieję,że spędzę tam 18 udanych dni i nie zagubię się :) No i ,że mnie tam wpuszczą :):)
Twoja galeria zachęcająca,mówisze,że trafiła Ci się podwójna tęcza? Najwidoczniej bogowie byli z Tobą bo tęcza to przymierze z Bogiem :):)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5418) dodano 04.12.2015 23:10

Gratuluję pięknej podróży, która też mi się marzy. Miałem wprawdzie okazje odwiedzić Australię, w której spędziłem 10 dni, ale... po pierwsze - było to ponad 30 lat temu. po drugie - była to podróż służbowa, po trzecie - byłem tylko w Sydney i Melbourne, po czwarte - nie dysponowałem zbytnią ilością czasu na zwiedzanie, choć miałem okazję odwiedzić i Harbour Bridge i Opera House, Circular Quai, Bondi Beach i Kings Cross w Sydney i parę ciekawych miejsc w Melbourne... Ale marzy mi się australijski outback i piękne plaże Queenslandu... Pozdrawiam. :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6169) dodano 04.12.2015 23:10

Pięknie! A poczytam jutro - dobranoc!

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 04.12.2015 23:05

AK, ja również serdeczne pozdrowienia przesyłam :) Fot. 2 też lubię, :)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 04.12.2015 23:03

Barbaro, zdecydowałam się na przekrojowa galerię, bo zauważyłam, że nigdy z relacjami nie dochodzę o końca danej podróży :) Zdjęć mam mnóstwo i w miarę możliwości będę je publikować :) Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 04.12.2015 22:58

Klavertjevier, jeżeli masz zaplanowana drugą część, to polecam jeszcze Cairns, bo bardzo mi się tam podobało. Cudowne tropikalne otoczenie, mnóstwo zieleni, wakacyjna atmosfera totalnego luzu, świetnie tam odpoczęliśmy po długiej podróży :) Dziękuję za odwiedziny, miłe słowa i serdeczne pozdrowienia przesyłam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 04.12.2015 22:54

Hej Podrozninka, już nawet troszkę zaczęłam tęsknić :) Dzięki, że się troszczysz ;) Pozdr.

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 04.12.2015 22:51

Satan, miło mi, że zajrzałeś :) Pozdrawiam serdecznie :)

ak użytkownik ak(wpisów:6209) dodano 04.12.2015 20:51

Przepiękna galeria ! Dla mnie GT :)
Nr2 wspaniałe zdjęcie, reszta równie udana.
Pozdrawiam serdecznie :)

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:799) dodano 04.12.2015 19:37

Po Szkocji kolejna Twoja świetna galeria. Kolor wody wspaniały; zazdroszczę Ci tej rafy( a ten stan jest moi raczej obcy:)) Ale będzie jeszcze coś prawda? Pozdrawiam

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 04.12.2015 19:03

Woow! Gratuluję podróży! Cudniasta galeryjka!
Sona, przetarłaś mi drogę, z czego się cieszę. Za siedem tygodni i ja będę mogła podziwiać widoki z kilkunastu ostatnich zdjęć.
Aż mi serducho szybciej zabiło...
Pozdrówka przesyłam.

podrozninka użytkownik podrozninka(wpisów:868) - Użytkownik usunięty. dodano 04.12.2015 18:44

Hej Sona_dora! Tyle czasu Cię nie było, że już się martwiłem czy do jakiejś Australii nie wybyłaś.. :)))
Co tu dużo pisać? I kraj piękny i galeria też.

satan użytkownik satan(wpisów:3129) dodano 04.12.2015 18:41

Piękne miejsca. Gratuluję wycieczki.