Przyjechaliśmy do Doliny Demianowskiej.Naszym celem jest wejście do jaskini Wolnosci.Na miejscu okazuje się,iż mamy jeszcze sporo czasu,aby zobaczyć co kryje w sobie.Żeby nie było,Surykatka polecała :) Postanawiam pomyszkować w wolnym czasie po okolicy.Jest straszny upał,ale myśl,że już niedługo się schłodzę dodaje mi sił. Gdyby komuś z Was przydarzyło się dłuższe oczekiwanie na wejście do jaskini,to polecam się przejść właśnie tym szlakiem. Znajduje się tuż opodal i wiedzie cały czas pod górkę. Niestety widoczki są tylko na początku,później to już tylko las i kręta ścieżka nie wiem dokąd.Po wyjściu z jaskini przez dobre dwie godziny wspinaliśmy się na bliżej nam nieznany szczyt i był tylko las i las. Nadszedł czas powrotu.Słońce świeci,woda się skończyła,za chwilę otworzą kasę ...
Trzeba się pośpieszyć a tu upał jeszcze większy ... Ufff ... jak gorąco !!! Schłodzić trzeba się natychmiast :) Zapraszam zatem do krainy stalagmitów,stalaktytów i innych podobnych lodowo skalnych tworów ... Galerię dedykuję wszystkim tym,którzy kochają wszelkie formy wybrzuszenia terenu . Że Ja i Surykatka kochamy,to już wiecie,czy ktoś jeszcze dołączy się do tego grona ?
Czysto informacyjnie dodam,iż Jaskinia Wolności znajduje się w Dolinie Demianowskiej, w północnej części Niżnych Tatr. Stanowi część rezerwatu przyrody Jaskinie Demianowskie,a te z kolei należą do najdłuższego systemu jaskiń na Słowacji. Do powstania jaskini doprowadziła jak zwykle ona ... Ta ona to rzeka Demianowka. Jak to ona,tak drążyła,tak drążyła,że wydrążyła. Ale nie ma co , piękne cuda  wydrążyła :)
Stalaktyty,stalagmity,nacieki i inne formacje skalne potrafią zachwycić nawet najwybredniejszego widza. A zachwycają przeróżnymi kształtami i barwami . Oprócz białych nacieków występują też nacieki zabarwione na kolor czerwony,fioletowy,różowy czy też żółty, a wynika to z obecności związków żelaza. Aczkolwiek pojawia się również zabarwienie siwe, ciemnozielone aż do czarnego,a temu już są winne związki manganu. Rozmusiaki zatem zapraszają na krótką wycieczkę po tej pięknej jaskini.Cho - dź - cie - z nami :) ...
... ... ... ... ... ...
... Na zimno dobra kofola z prądem,mówi Felix :)

Słowacja - Demianowska Jaskinia Wolności
Słowacja - Demianowska Jaskinia Lodowa
1pix użytkownik omektron odległość 2 km 1pix

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4066) dodano 14.02.2016 14:19

Dziękuję za tak liczne przybycie i pozytywne komentarze.
Co do światła w jaskini,to miałem lampę błyskową :)
Pozdrawiam !

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1615) dodano 24.01.2016 17:39

Piękna galeria...byłam tam ale takich pięknej kolorystyki nie widziałam jak u Ciebie...tutaj bardziej podoba mi się niz w realu....

podrozninka użytkownik podrozninka(wpisów:868) - Użytkownik usunięty. dodano 24.01.2016 17:20

Hmm... te stalaktyty i stalagmity to mi wyglądają trochę jak porażone trądem. Albo jak ropiejące rany. Albo jak odmrożone palce... Albo jak kłącza kurkumy. Ja bym tam nie wlazł z obawy, że mi coś z góry kapnie obleśnego za kołnierz... ;)
I podobnie jak Bartekplk, ciekaw jestem jak tyle światła tam wnieśliście?

halszka użytkownik halszka(wpisów:2475) dodano 24.01.2016 12:15

Demianowska Dolina na Słowacji jest przecudnej urody:))) Jaskinię też zwiedziliśmy i się zachwyciliśmy:)
Przed wejściem były 2h czasu,więc mądsr przewodnik przywiózł nas tutaj nad Vrbicki Staw pod Chopokiem:)
Niemęczący spacer wokół stawu oraz wejście na punkt widokowy. Polecam gorąco:))) Pozdrawiam!
Podaję linka do galerii Piotra, rzuć okiem w wolnej chwili http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=20399

bartekplk użytkownik bartekplk(wpisów:1908) dodano 22.01.2016 20:14

Kiedys za dziecka w tej lub jakiejs obok byłem- ale niepomnę.
A swoją droga tak mocno oświetlali, czy latarke jakąs miałes?

tereza użytkownik tereza(wpisów:3675) dodano 21.01.2016 13:01

Jaskinia o bogatej szacie naciekowej.
Bardzo mi się podobała.Pozdrawiam:)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2260) dodano 21.01.2016 07:54

Wiele jest jaskiń z powalającymi "wybrzuszeniami",ta też do nich się zalicza.Pozdrawiam.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6833) dodano 20.01.2016 20:46

Mam nadzieję,że Ci się podobało i że byliście na trasie okrężnej , bo wtedy można zobaczyć całą plejadę form naciekowych i się więcej tą jaskinią nasycić :). Ja jako fanka jaskiń nie mam się co wypowiadać, bo wiadomo że będzie to tylko pianie z zachwytu :) dla mnie te marchewy zwisające ze stropu był tam bezkonkurencyjne:). ale było takie miejsce ,że pod spodem było jeziorko i się te marchewy w odbiciu cudownie spotykały z tymi prawdziwymi...:)
wiesz co, świetnie przedstawiłeś to zróżnicowanie stalaktytów i stalagmitów:) ale tym tekstem to mnie powaliłeś : "Jak to ona,tak drążyła,tak drążyła,że wydrążyła. " :DDD

Dziękuję za dedykację :))) pozdrówki :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6412) dodano 20.01.2016 09:22

Piękna:) Też lubię jaskinie, choć na Słowacji byłam tylko w Bielańskiej;) A kofola musowo:)

charlie użytkownik charlie(wpisów:1997) dodano 20.01.2016 08:28

Dołączam do grona :-)
Słowackie jaskinie to moje dzieciństwo i zawsze chętnie wracam w te miejsca.
A jak już byliście w jaskini Wolności, to rzut beretem jest Demianowska Lodowa. Jeśli dobrze pamiętam to spacerem przez las idzie się jakieś pól godzinki.
Do Dobszyńskiej Lodowej trzeba by już podjechać autkiem, ale to wciąż niedaleko :-)
Piękne zdjęcia Wam wyszły. Wygląda na to, że jaskinia jest teraz o wiele lepiej doświetlona niż kilka lat temu gdy sama tamtędy dreptałam.

romana użytkownik romana(wpisów:5070) dodano 20.01.2016 07:04

To ja się do tych kochających wszelkie wybrzuszenia terenu zapisuję. Ale mnie też już chyba na tyle znacie, że nikogo to pewno nie zaskakuje ;-)
Po jaskiniach też lubię połazić i nacieszyć oczy twórczością wody. A trzeba przyznać, że ma ona fantazję i talent :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4256) dodano 19.01.2016 23:31

Piękna jaskinia. Miałem okazję zwiedzać położona niedaleko Demianowską Jaskinię Lodową... Pozdrawiam. :)

romario użytkownik romario(wpisów:245) dodano 19.01.2016 22:12

Fajna ta jaskinia, robi wrażenie. Kiedyś byłem w takiej ogromnej grocie we Włoszech. Frasassi się nazywa. Polecam.
Delikatnie mówiąc łeb urywa. Ale ta też ok.

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:559) dodano 19.01.2016 22:00

Piękne są te stalaktyty i stalagmity. Udało mi się być w kilku jaskiniach i zawsze wychodziłam pod wielkim wrażeniem cudów stworzonych przez naturę. Najbardziej podobało mi się w jaskiniach Morawskiego Kraus, choć nasza Niedźwiedzia też jest cudna. Pozdrawiam