Po 11 godzinach w drodze udało nam się dotrzeć do Wetliny. Z Gdańska w końcu kawałek się jedzie;) Noc była dla niektórych bardzo ciężka, ale towarzystwo rano się zerwało i o 8 z minutami byliśmy już na szlaku. Dobrze ze na 8.00 był bus zamówiony, bo inaczej mogłoby być różnie;) Czy też widzicie tutaj jakiegoś zwierzaka na S?:) Trasa na dziś to Mała Rawka i Wielka Rawka. Mi w sumie było obojętne gdzie idziemy, bo byłam tylko raz w Bieszczadach, kilka lat temu, latem. Tak więc każda trasa mi pasowała, byle były ładne widoczki. Ruszylismy szlakiem zielonym z parkingu przy Przełęczy Wyżniańskiej. Większość trasy wiodła przez las, ale jak już wyszliśmy z tego lasu dopiero się okazało jak jest pięknie.
Szczyt zdobyty. Pogoda dopisała. Mroźno, ale cudownie słonecznie. Widoki przepiękne:)
Dawno nie byłam zimą w górach. U nas w Gdańsku nie było jeszcze zimy więc się mega jarałam taką ilością śniegu. Takich widoczków u nas raczej niedosyt. Dla mnie coś pięknego. Podążamy szlakiem żółtym na Wielką Rawkę. Ta część trasy wiedzie już w odkrytym terenie, więc jest na co patrzeć.
Pogoda tego dnia była wręcz idealna. Zdjęcie nie najlepszej może jakości, ale musiałam je wrzucić. Było tego dnia widać doskonale nasze piękne Tatry!:) Na szczycie. Wielka Rawka zdobyta. Stąd już niedaleko do miejsca, gdzie spotykają się granice trzech państw. Zresztą w telefonie witali mnie i na Słowacji, i na Ukrainie;) Odwrót częściowo tą samą trasą aż do rozwidlenia szlaków. Ale ja nie mogę się napatrzyć i ciągle odwracam się za siebie.
Bo dawno nie miałam okazji oglądać gór w zimowej scenerii, a Bieszczad to do tej pory zimą nigdy. Trasa jak widać dość dobrze się nadawała do spaceru. Tylko stoliki i ławki nieodśnieżone;) Szlakiem zielonym wróciliśmy do Wetliny. Wieczorem Sylwester, imprezka wiadomo, a rano na szlak. Ale już nie tak rano jak dnia poprzedniego;) Jeśli ktoś z Was trafi kiedyś do Wetliny koniecznie musi wstąpić do lokalu o wdzięcznej nazwie Baza ludzi z mgły. Lokalne browarki, wino bieszczadzkie, szafa grająca, fajni ludzie, którzy też tu dotarli z różnych zakątków Polski. Polecam!:) W Nowy Rok dopiero o 11.00 wyruszyliśmy, ale też nie ma co się codziennie tak rano zrywać;)
Busem do Kalnicy. Tym razem kierunek Smerek. Pogoda piękna jak dnia poprzedniego. Widoki również piękne. Albo może i piękniejsze. Nie mogłam się zdecydować;) Na tym szlaku było mniej śniegu, ale za to więcej oblodzonych fragmentów trasy. Zwłaszcza w okolicy Smereka. My na szczęście nie musieliśmy wracać tą samą trasą w dół, tylko szliśmy dalej. I bardzo zimno było na górze. Smerek zdobyty.
Widoki cudne. Powitać Nowy Rok w Bieszczadach jest boskooo:) Polecam:) Toi-toi brak, ale za to jakie widoki;) Ze Smereka lecimy w dół w stronę Przełęczy Orłowicza. Lecimy, bo już mało czasu do zachodu słońca zostało, a po nocy raczej nie chcemy chodzić po górach.
A do Wetliny szlakiem zielonym jeszcze z 2 godziny. Ale 2 godzinki szybko mijają. A słońce do samego końca nam towarzyszy. To był kolejny bardzo udany dzień dzień spędzony w fajnym towarzystwie w cudnych okolicznościach przyrody:) :) Dziękuję:)

Bieszczadzkie krajobrazy 8/10  Wetlina i Jawornik
1pix użytkownik waaw odległość 1 km 1pix
Ostatnie migawki z pażdziernikowych,bieszczadzkich szlaków.
1pix użytkownik lucy56 odległość 2 km 1pix
o świcie w Bieszczadach
1pix użytkownik michal odległość 2 km 1pix

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 07.02.2016 19:14

Dispar ja jeszcze w Wigilię rano nie wiedziałam, że tak będę witać Nowy Rok. A należę raczej do osób, które muszą mieć wszystko zaplanowane. Ale jak widać czasem taki spontaniczny wyjazd też może byc bardzo udany, tym bardziej jak dopisze towarzystwo, pogoda, no i cudne widoki:)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5391) dodano 31.01.2016 12:02

Każda okazja aby wybrać się w góry jest dobra. Może być i Nowy Rok.
Muszę kiedyś spróbować, bo widoki warte wysiłku.
Podobająca galeria.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 29.01.2016 16:42

Aga ten pomysł to się zrodził zupełnie przypadkiem, kilka dni raptem przed wyjazdem, ale bardzo się cieszę, że pojechaliśmy, bo było naprawdę super:) widoki, pogoda, klimat, no i ludzie, czyli całe Bieszczady:)
buziaki:)

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3571) dodano 28.01.2016 12:00

Świetny mieliście pomysł na spędzenie Nowego Roku w górach;) Wspaniale, że pogoda Wam dopisała. Poczułam tęsknotę za górskimi wędrówkami...
Aga

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 28.01.2016 08:53

Margo dzięki za odwiedziny:) fakt trochę tam daleko, ale co zrobić jak się mieszka nad morzem, a kocha się góry:) Polecam wycieczkę w te rejony:)

Matviey dzięki!:) fajnie, że zajrzałeś do mojej galerii:) Oj pięknie było:) Przynajmniej miałam okazję zobaczyć zimę:)

matviey użytkownik matviey(wpisów:42) dodano 27.01.2016 17:49

Piękna zima, fantastyczne krajobrazy, świetne zdjęcia :))) Pozdrawiam serdecznie!

margo użytkownik margo(wpisów:2557) dodano 24.01.2016 19:43

Jaki Nowy Rok taki cały rok...Bieszczady to tereny dla mnie dziewicze, nigdy nie byłam, odległość przeraża, choć mam o połowę bliżej. Pięknie je zareklamowałaś. Pozdrawiam.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 23.01.2016 11:00

Śnieżka wierz mi chodzenie po Bieszczadach było naprawdę lajtowe:) Nie trzeba mieć nawet specjalnie kondycji, każdy może sobie połazić po tych pagórkach:) W Tatry bym się nie porwała na szlaki zimą, i nie tylko dlatego że nie mam odpowiedniego sprzętu. Zgadza się w Nowy Rok niebo nie było już takie przejrzyste jak dzień wcześniej. A że autko nie odpalio, my też mielismy stresa rano, bo w nocy było 21 na minusie, a że znajomi trafili do Bazy nie dziwię się, każdy tam trafia kto jest w Wetlinie:) Na pewno masz dobre skojarzenia takie same jak Rozmusiaki;)

Tereza, Eljot dzięki za odwiedziny:)

Paweller ja też nie lubię zimy, ale jak już jest to lepiej spędzić kilka dni na łonie natury, gdzie jest naprawdę pięknie niż siedzieć w mieście;) A tymi Tatrami to się naprawdę zajarałam, nie sądziłam, że z takiej odległości można je będzie zobaczyć:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7477) dodano 21.01.2016 23:00

Jak ja nie lubię zimy, śniegu, zimna itd ..., ale przyznaję, widoczki bardzo ładne ..., i te Tatry też rewelka;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 21.01.2016 15:48

Kabaczek nie ma więc co się zastanawiać i za dużo myśleć, bo od myślenia głowa boli;) Tylko organizować jakiś wypadzik na południe Polski:)

Ak dzięki:) No pięknie się nam udała wycieczka:)

tereza użytkownik tereza(wpisów:3887) dodano 21.01.2016 13:12

Bieszczady jak zawsze piękne.Pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 20.01.2016 23:32

Rozmusiaki kolezanki też tam jakieś były, ale czego się nie robi dla meża:) To był jego wyjazd z kumplami:) Ale bede miala wieksze szanse na zaplanowanie wakacyjnych wyjazdow tam gdzie ja chce jechac;) Lepiej nie pytaj co robi;) Ale i tak Ci powiem, to co i tak juz wiesz;) To samo co na 40:) Duzo plynów chłopak na trasie spożywał, a na tym 47 to te drzewa były tak zarąbiscie oświetlone, ze musialam im zrobic zdjecie, a ze ktos wystawał zza jednego drzewa;)

Romario dokładnie:) czyli nie tylko ja to widzę:)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3379) dodano 20.01.2016 21:36

Podziwiam za hart ducha. Dla mnie takie zimowe łażenie to trochę ekstremum.
Miałaś szansę spotkać gdzieś po drodze moich przyjaciół, którzy w Nowy Rok zapragnęli wyleźć na Wetlińską. I wyleźli. Widoki mieli piękne, podobne do Twoich, chociaż Tater nie mieli szczęścia zobaczyć. Za to gdy zeszli okazało się, że auto nie zapaliło. Czekali kilka godzin w Bazie ludzi z mgły na kumpla, który pojechał ich uratować. A auto dwa dni później przyjechało na lawecie;)

Ciekawa jestem co odpiszesz Rozmusiakom:))) Bo mam identyczne skojarzenia:D chyba...

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 20.01.2016 12:21

Achernar-51, Whisky1979 dzięki za odwiedziny w galerii:)

Waaw zdecydowanie polecam wyprawę w zimowe Bieszczady:) Jest inaczej niż latem, mi się chyba nawet bardzij podobało, choć niestety nie można się było beztrosko rozłożyć na trawie;)

Pipol może kiedyś ogarnę;)

ak użytkownik ak(wpisów:6327) dodano 20.01.2016 12:19

takiej wyprawy zazdraszczam, wspaniałazimka pięknie udokumentowana :)

kabaczek użytkownik kabaczek(wpisów:1147) dodano 20.01.2016 11:44

Można pozazdrościć takiego Sylwestra. Od jakiegoś czasu nie mogę się opędzić od myślenia o Bieszczadach i Beskidzie Niskim. Ty tylko mnie w tym utwierdzasz.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 20.01.2016 09:35

Wielkopolanka dziękuję bardzo za odwiedziny:)

Satan pogoda tego dnia była zarąbista, widoczność też, także wszyscy się jarali, że Tatry widać!:) No nie poszliśmy dalej, bo kierownik wycieczki chyba nie miał takiego planu, a ja się w te plany nie wtrącałam, szłam gdzie kazali;) No wyjazd się udał:)

Barbara_31 ja zimą byłam tylko raz w Tatrach i bardzo mi się podobało, góry zawsze wyglądaja pięknie niezależnie od pory roku, choć wszystko oczywiście zależy od pogody;)

romario użytkownik romario(wpisów:259) dodano 19.01.2016 22:02

Na fotce nr 2 widzę słonia. Zgadłem? (-:
Ma trąbę, uszy i jest na s. Nie może być inaczej, to musi być słoń (-:

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4802) dodano 19.01.2016 21:13

Cześć Nola,
Fajnie to sobie wszystko wykombinowałaś ;
mąż,koledzy i Ty :)))
Fajna zimowa przygoda,nic tylko za rok spakować plecak i ruszyć Waszym śladem ...
Na fotce 47 nie pytam nawet co robi ... nie nie ... nie chce wiedzieć :)
Pozdrawiam !

pipol użytkownik pipol(wpisów:9073) dodano 19.01.2016 18:52

aha :)

waaw użytkownik waaw(wpisów:526) dodano 19.01.2016 16:34

Przy okazji obejrzałem i drugą Twoją bieszczadzką galerię - trasy eskapad nam się pokrywają, ale tych zimowych to Ci zazdroszczę!
Nie byłem jeszcze zimą w Bieszczadach, może kiedyś?

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:805) dodano 19.01.2016 15:28

Nigdy nie byłam w górach zimą. W Bieszczadach też nie bo zawsze wygrywały Tatry. Jak w dwa lata temu zdradziliśmy Tatry i pojechaliśmy w Karkonosze to nas pokaralo brzydka pogodą i nic nie było widać. A u Ciebie widoczki zacne

satan użytkownik satan(wpisów:3227) dodano 19.01.2016 13:03

No no no!! ;-)
Piękna sprawa, byłem zimą w Biesach 2 lat temu. Widoki na Tatry się zdarzają, ale nieczęsto, tylko pogratulować i po...zazdrościc!
Z Rawek nie poszliście na Kremenaros???!! ;-)
A ze Smreka warto powędrować na Wetlińską do "Chatki Puchatka.

Na fotce nr 9 widać z kolei połoniny na Ukrainie ;-)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1939) dodano 19.01.2016 11:06

Galeria pełna uroku...wspaniałe zimowe widoczki....bardzo bardzo podobało się..pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 19.01.2016 09:21

Surykatka dawno nie witałam Nowego Roku w takich pięknych okolicznościach przyrody;) Polecam:) Przejrzystość tego pierwszego dnia była idealna, następnego dnia już byśmy Tatr nie zobaczyli, a to był naprawdę fajny widok:) Ja na pewno pomałpuję po Tobie wypad do Słowenii:)

Pipol może i czas, ale ja się nie znam na tym;)

Romana wypad był bardzo udany:) Widoki, pogoda, towarzystwo, fajnie było na kilka dni wyrwać się z miasta, tylko mogło nie być tak zimno, ale to w sumie ostatniego dnia jak już wyjeżdżaliśmy było -21 stopni;) Życzę pięknej pogody na niedzielny wypadzik:)

Lucy56 ja zimą po górach też z reguły nie chodzę, raz kiedyś dawno tylko z Kasprowego schodziłam, ale Bieszczady to co innego;) Łatwe, bezpieczne szlaki, a góry w zimowej scenerii wyglądają przepięknie:) Mierzeja Wiślana też fajny pomysł:)

Charlie właśnie żałowaliśmy, że nie mamy jabłuszek, co by na nich sobie zjechać;) Niektórzy widziałam byli bardziej przewidujący i mieli ze sobą taki sprzęt;) Mój mąż zjezdżał na butelce od wody mineralnej, bo nic innego nie było pod ręką;) Na sankach na pewno byłby czad:)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2379) dodano 19.01.2016 09:11

Zaiste piękne widoki. I fajny sposób na Sylwestra :-)
Z takich górek to by się dopiero zjeżdżało na sankach ;-)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:3088) dodano 19.01.2016 08:56

Pomysł niezły na powitanie NR i fajna galeria powstała 😊.Naście lat temu podobnie powitaliśmy na Mierzei Wiślanej, tylko wtedy o OŚ nie słyszałam😉.Nie lubię chodzić po górach zimą ale kiedyś w maju przemierzałam te szlaki. W zimowej szacie też pięknie wyglądają.Pozdrawiam.

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 19.01.2016 07:15

Cudniaste widoczki. Nie ma to jak przywitać Nowy Rok w górach. I jeszcze jak się taka pogoda trafi to już w ogóle jest super. Ja jeszcze w tym roku zimą w górach nie byłam, ale mam w planach mały wypadzik którejś niedzieli :)

pipol użytkownik pipol(wpisów:9073) dodano 18.01.2016 23:15

a nie czas zmienić format fotek na 16:9 ? chociaż te widokowe :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7307) dodano 18.01.2016 23:03

W pięknych okolicznościach przyrody powitaliście Nowy Rok. Pogoda dopisała,że hoho, no i widoczność rewelacyjna skoro Taterki było widać.:)
Też nie byłam zimą w Bieszczadach, a mam 300 km mniej od Ciebie...tzn. byłam sto lat temu na zimowisku na przedgórzu, ale to się nie liczy...