Przejście graniczne w Tay Trang, gdzie do 30$ za wizę doliczyć należy około 8$ na różne łapówki. Ale cały proces przekraczania granicy jest bardzo przyjemny i wręcz zabawny. W Laosie spędziliśmy w sumie 5 dni, z czego 15 godzin w tym oto przepełnionym busiku. Jechaliśmy nim z Dien Bien Phu w Wietnamie aż do Luang Prabang. Za oknem bardzo ciekawe widoki :) Brawurowa jazda wietnamskich kierowców busów to standard, do którego przywykliśmy. Podczas jednego z postojów, zwabieni głośną muzyką, wprosiliśmy się na jakąś rodzinną imprezę. Laotańczycy przywitali nas bardzo miło. Zostaliśmy poczęstowani piwem i przekąskami, a dzięki temu dalsza podróż minęła o wiele przyjemniej. Do Luang Prabang dotarliśmy nocą. Musieliśmy przejść jakieś 2km z dworca do centrum, a później długo szukaliśmy noclegu, bo wszystko  było zajęte. Następnego dnia zaczynamy zwiedzać miasto.
Jedzenie jest niewątpliwą zaletą Laosu. Praktycznie na każdym rogu dostać można najlepsze na świecie i bardzo tanie bagietki. Ulica Sisavangvong od wczesnych godzin popołudniowych zmienia się w niekończący bazar z pamiątkami. Pierwszego wieczoru przez jakieś 3 godziny przemierzaliśmy go w poszukiwaniu najlepszych pamiątek. ... Luang Prabang jest miastem świątyń, w sumie jest ich tutaj chyba 33 a wstęp do praktycznie każdej płatny, około 10zł.
Królewskie Muzeum Pałacowe. Pagoda Haw Pha Bang
spokojna ulica. kolejna spokojna ulica. Czas tutaj płynie zupełnie inaczej. równie spokojny Mekong. Ponad 300 schodów trzeba przejść, aby dotrzeć na szczyt wzgórza Phou Si.
mniej więcej w połowie drogi konieczne jest uiszczenie opłaty za wejście na górę. W Luang Prabang trzeba płacić za odwiedzenie praktycznie każdego miejsca Na szczycie mamy tłumy turystów, buddyjską świątynię,...
i wspaniały widok na okolicę ... i również na Mekong
ze wzgórza schodzimy drugą ścieżką, mijając park Buddy. i kolejną świątynię.
pieszy most na rzece Nam Khan
Spokojna ulica, z francuską kolonialną zabudową.
Targ nocny.
Drugi dzień pobytu w Luang Prabang poświęciliśmy na nieco inny odpoczynek. Pojechaliśmy na wodospad Kuang Si. Chłodna turkusowa woda, darmowe fish spa, możliwość skakania do wody.
i bawiliśmy się świetnie :)
Nocnym busem przemieściliśmy się sprawnie do Wientianu. To jedna z najspokojniejszych stolic w Azji, dla wielu po prostu nudne miasto, ale może się podobać, i na pewno pozwala się zrelaksować.
W stolicy Laosu też sporo świątyń, których po miesiącu podróży mamy już szczerze dość :) Na zdjęciu wejście na teren Wat Si Saket, która niestety była zamknięta Patuxai Monument, pomnik zwycięstwa zbudowany w latach 60 XXw., upamiętniający laotańczyków poległych w walkach o niepodległość. ... Pha That Luang, najważniejszy narodowy monument w Laosie, symbol Buddyzmu i laotańskiej suwerenności. Pha That Luang Neua. Spacer nad Mokongiem o zachodzie słońca to obowiązkowy punkt wizyty w Wientianie
Na promenadzie wzdłuż rzeki wielu Wientiańczyków spotyka się, ćwiczy razem, spaceruje. Bardzo fajny klimat. Po drugiej stronie Mekongu - Tajlandia. Jedno z lepszych piw w regionie :) Z Wientianu pojechaliśmy prosto do Bangkoku. Taki busik podwiózł nas na stację kolejową.
pociągiem przekraczaliśmy granicę.
i nocnym pociągiem prosto do Bangkoku.
Dziękuję za uwagę :)

Luang Prabang II
1pix użytkownik muczacza odległość 9 km 1pix

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6715) dodano 21.02.2016 00:04

Mam nadzieję, że kiedyś będę miała okazję napić się zimnego BeerLao:)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2250) dodano 15.02.2016 11:12

Piszesz o Królestwie Miliona Słoni, a ja tu ani jednego nie widzę... ;-)
Ale wycieczka fajna, ciekawa. Przyjemnie jest zobaczyć fotki z miejsc do których się prawdopodobnie nie dotrze :-)
Choć może... kiedyś...

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3650) dodano 14.02.2016 07:58

Spa przy wodospadzie fantastyczne! Rybki podszczypywały? Mało ludzi na fotkach jak na taką atrakcję.
Mostek na 24 też bardzo urokliwy.
Pozdrawiam:-)

pipol użytkownik pipol(wpisów:9018) dodano 13.02.2016 22:51

co to jest to ostatnie na dachu busa ?

andrew430 użytkownik andrew430(wpisów:327) dodano 13.02.2016 22:09

ciekawa miejscówka:)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:3004) dodano 13.02.2016 18:06

Dla mnie pełna egzotyka.Pozdrawiam.